Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 19:53
Stampertje
Stampertje is offline
yo mensen heb laats heel onverwachts te horen gekregen dat ik een hersentumor had (hij is nu goed verwijdert) aleen ik moet nu wel een jaar lang bestraalt worden en chemoterapie ondergaan . scheinbaar zal dit heel zwaar worden .
ik kan zelf nog niet echt raden wat wat er te wachten staat .
en ik vroeg me daarom af of er ook mensen zijn die dit al is een keer hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:17
Verwijderd
Ik heb het niet mee gemaakt, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Niet dat je daar echt veel aan hebt ofzo, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:21
Stampertje
Stampertje is offline
Thanx nou eigenlijk heb ik er wel iets aan hoor
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:21
dyfusica
dyfusica is offline
Ik heb het indirect meegemaakt maar ik bespaar je de details omdat dat wel een heel treurig verhaal is
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik ben blij voor je dat de tumor verwijdert is.
Oud 16-09-2003, 20:49
Verwijderd
Wat verschrikkelijk voor je. Ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd. Ik heb (gelukkig) er geen ervaring mee. Hoe zijn ze er eigenlijk achter gekomen? Je hoeft het niet te zeggen, maar ik ben erg benieuwd.

Nogmaals: Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:56
thunder110
thunder110 is offline
Zo dan. De moeder van een hele goede vriend van mij lijdt daar al sinds 1988 aan, .
Veroorzaakt het verder nog enige schade?
Oud 16-09-2003, 21:31
Balance
Balance is offline
oh wat erg om dat te horen!!
maar gelukkig hebben ze hem kunnen verwijderen!

ik heb zelf niet zoiets meegemaakt, maar ook ik wil je heel veel succes wensen.
ik heb overigens wel een positief verhaal voor je over de chemockuur, mocht je daar iets meer moed van krijgen. De broer van een vriendin van mij heeft namelijk de afgelopen periode ook diverse chemokuren moeten ondergaan, maar is bijna niet ziek geweest gedurende die periode. Hij was heel vrolijk en voelde zich ook niet ziek ofzo.
Ik hoop dat dit bij jou ook zo zal zijn, maar dan weet je iig dat er ook mensen zijn die minder last hebben van zo'n kuur. Ik hoop echt dat dat voor jou ook opgaat!!
Sterkte
Oud 17-09-2003, 06:25
Martin
Martin is offline
Dit doet me denken aan Marre Wieffer...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 06:36
doggie
doggie is offline
hey,

jeetje wat erg zeg!! sterkte en suc-6!!

ik ken wel een paar mensen die chemotherapie of chemokuren hebben gehad.

liefs doggie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 07:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 16-09-2003 @ 21:21:
Ik heb het indirect meegemaakt maar ik bespaar je de details omdat dat wel een heel treurig verhaal is
Oud 17-09-2003, 10:39
Stampertje
Stampertje is offline
nou ten eerste allemaal bedankt en het was eigenlijk best lullig want toen we op vakantie waren kreeg ik onzettende hoofdpijn en kon men evenwicht niet bewaren en toen waren we (omdat het zo erg was (hals overkop terug gegaan) en toen waren we door een m.r.i scan achtergekomen .maar nog een keertje bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:36
doggie
doggie is offline
hoiii,

had je opeens vette koppijn?? en hoe gaat t nu met je??

liefs doggie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:41
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik veel te zeggen heb tegen je...

Heel veel succes.. en laat hier nog eens wat van je horen alsjeblieft...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:41
Verwijderd
heej daar. jeetje zeg, dat is niet zomaar wat. gelukkig is de tumor al verwijderd. ik hoop dat de chemokuren je niet al te ziek maken. *je hoort verhalen die heel negatief zijn, maar ook hele positieve ervaringen, heb er zelf geen ervaring mee*

heel veel succes en sterkte, en laat af en toe horen hoe het met je gaat!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:09
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Man, dat is gewoon erger dan kut, woorden schieten tekort voor dit soort dingen. Een kennis van me had ook een hersentumor, maar ze is er weer bovenop. Put hoop uit positieve verhalen. Hang in there. Sterkte.
Oud 17-09-2003, 20:32
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik heb het niet persoonlijk meegemaakt, maar ik kan je wel zeggen dat chemokuren en bestraling lang niet altijd echt vervelend zijn. (Ja, natuurlijk wel vervelend, maar niet dat ze pijn doen of dat je er ziek van wordt ofzo) Het kan wel, maar het hoeft lang niet altijd

Sterkte en succes
Oud 17-09-2003, 21:13
Snufje
Snufje is offline
Om je even een beetje proberen om te peppen:

Bij een klasgenoot van mij (en familie van iemand hier op dit forum, maar ik zal verder geen namen noemen omdat die persoon het misschien niet fijn vindt) is 3 jaar geleden lymfeklierkanker ontdekt. Nadat een paar (toch vrij zware) behandelingen zijn aangeslagen, wist hij afgelopen jaar, zonder te blijven zitten, zijn VWO-diploma in ontvangst te nemen.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 13:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
er was toch een schaatser (of was het een wielrenner? nou ja...) die het ook heeft gehad, maar die er tooevallig wel mooi van hersteld is? Als hij het kan, kan jij het toch ook? Hoe dan ook, het blijft lullig dus heel veel sterkte natuurlijk. Gelukkig zijn de overlevingskansen vaak heel goed (mijn moeder werkt in een ziekenhuis enn heeft dus wel wat ervaring), dus met een beetje mazzel komt je er wel weer bovenop (laat je niet gek maken door al die ziekenhuisseries, waarin het lsoms wel lijkt alsof ongeveer 99 van de 100 patiënten het niet haalt, wat dus niet zo is)
Sterke!!!
Oud 18-09-2003, 14:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-09-2003 @ 14:46:
er was toch een schaatser (of was het een wielrenner? nou ja...) die het ook heeft gehad, maar die er tooevallig wel mooi van hersteld is? Als hij het kan, kan jij het toch ook? Hoe dan ook, het blijft lullig dus heel veel sterkte natuurlijk. Gelukkig zijn de overlevingskansen vaak heel goed (mijn moeder werkt in een ziekenhuis enn heeft dus wel wat ervaring), dus met een beetje mazzel komt je er wel weer bovenop (laat je niet gek maken door al die ziekenhuisseries, waarin het lsoms wel lijkt alsof ongeveer 99 van de 100 patiënten het niet haalt, wat dus niet zo is)
Sterke!!!
T was een wielrenner, volgens mij Lance Armstrong, die heeft er ook een boek over geschreven.
Oud 18-09-2003, 14:32
X
X is offline
Hey,

goed dat ze er op tijd achter zijn gekomen! Ik heb zelf geen hersentumor (gehad) wel heb ik leukemie gehad en ben ook behandeld met chemokuren. en idd lang niet altijd voel je je slecht door de chemokuren en als je dan toch een chemokuur krijgt waardoor je je slecht voelt hoeft dat bij de volgende ( ik weet niet hoeveel kuren je moet ) kuur niet zo te zijn hoor!
Ik ben nu een paar maanden van de chemo's af en ben helemaal beter. Heel veel suc6 en sterkte

X
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:11
Severus
Severus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-09-2003 @ 15:19:
T was een wielrenner, volgens mij Lance Armstrong, die heeft er ook een boek over geschreven.
Amerikanen moeten tegenwoordig ook echt overal een boek over schrijven...

Ripper
Oud 18-09-2003, 19:02
Ireentje
Ireentje is offline
Ohh wat erg voor je!! gelukkig is de tumor verwijdert. Heel erg veel sterkte en succes alvast met de komende chemokuren en ik hoop dat dit forum een beetje een steun voor je zal zijn

groetjes irene
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 23:43
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Ripper schreef op 18-09-2003 @ 18:11:
Amerikanen moeten tegenwoordig ook echt overal een boek over schrijven...

Ripper
Wat een onzin, maar dat besef je zelf hopelijk ook wel

Hij had overigens teelbalkanker en geen hersentumor, dus waarschijnlijk wordt er iemand anders bedoeld.

Nou jah, veel succes iig :\
Oud 19-09-2003, 06:49
Stampertje
Stampertje is offline
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's en ik denk wel dat dit forum een steun voor me zal zijn .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:22
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
Hey Hey,

ik kan dr eigenlijk ook niet echt veel over zeggen...
Sterkte in ieder geval he.
Spreek je snellie weer

Zwaai Zwaai
FeelXmember
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:58
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej fijn om te lezen dat ze het hebben kunnen verwijderen!!!
heel veel sterkte verder...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 17:41
sterre
sterre is offline
vriendin van me had ook hersentumor... ga er niet te veel over vertellen of je wordt nog depressief

maar wat ik je wou zeggen: het zal je met momenten zeker zwaar vallen, maar daar dienen je familie en vrienden voor... laat je ouders en zow merken dat je aprrecieert wat ze doen, durf raad te vragen aan een dokter als je bang bent, heb geen angst, schaam je vooral niet indien ze je zouden uitlachen op school, lees erover!!!, hou je sterk en geef NOOIT de moed op!!! als je er in gelooft komt het vast wel goed! zoek manieren om de chemokuren wat aangenamer te maken en zow! het komt allemaal reuzegoed op zen pootjes terecht! ik wens je enorm veel succes en sterkte!
Oud 20-09-2003, 18:28
The Bss
The Bss is offline
Hey, suc6 met je bestraling maandag
k spreek je nog
mzl
de bassist van je band
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:52
Nieni
Nieni is offline
Heel veel sterkte, Stampertje!
Keep ya head up!
Oud 21-09-2003, 11:05
Stampertje
Stampertje is offline
thanx allemaal en sterre aan jouw reactie heb ik veel bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:39
sterre
sterre is offline
Citaat:
Stampertje schreef op 21-09-2003 @ 12:05:
thanx allemaal en sterre aan jouw reactie heb ik veel bedankt
is niets hoor khoop echt dat je er goed doorkomt... hou me op de hoogte! dikke zoen
Oud 25-09-2003, 14:12
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Martin schreef op 17-09-2003 @ 07:25:
Dit doet me denken aan Marre Wieffer...
Die site had ik ook al eens eerder gezien,maar ze is afgelopen dinsdag overleden...
Oud 25-09-2003, 14:23
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Hey ik hoop dat je er snel weer bovenop komt!

je hebt in ieder geval duidelijk doorzettingsvermogen en heel veel kracht! Dat zal je vast helpen!
Oud 25-09-2003, 20:53
never mind
never mind is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef op 25-09-2003 @ 15:12:
Die site had ik ook al eens eerder gezien,maar ze is afgelopen dinsdag overleden...
auw... *huil*
Oud 26-09-2003, 18:48
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Stampertje schreef op 16-09-2003 @ 20:53:
yo mensen heb laats heel onverwachts te horen gekregen dat ik een hersentumor had (hij is nu goed verwijdert) aleen ik moet nu wel een jaar lang bestraalt worden en chemoterapie ondergaan . scheinbaar zal dit heel zwaar worden .
ik kan zelf nog niet echt raden wat wat er te wachten staat .
en ik vroeg me daarom af of er ook mensen zijn die dit al is een keer hebben meegemaakt.

ten eerste ik voel heel erg met je mee ik ken iemand die het ook heeft....... maar dan had ik nog een vraagje als je er over wl praten hoe hbe je het gemerkt? met heel veel koppijn? die echt ondraagelijk is? want ik hbe dat echt dagen aan elkaar dat ik er slecht van word en dat het echt ondraagelijk owrd ik hbe al een tijdje het gevoel dat er misschine wat zou zijn maar mensen om mij omgeving zeggen dat het wel niks zou zijn....

maar voor jou ik vind het echt verschrikkelijk vinden jullie allemaal niet dat je het steeds vaker hoort dat iemand kanker heeft, ik hoor echt heel vaak GOOD LUCK!!!!!!!!!!!! KUSSSJES
IRIS
Oud 26-09-2003, 19:20
dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
iris v/d pluijm schreef op 26-09-2003 @ 19:48:
ten eerste ik voel heel erg met je mee ik ken iemand die het ook heeft....... maar dan had ik nog een vraagje als je er over wl praten hoe hbe je het gemerkt? met heel veel koppijn? die echt ondraagelijk is? want ik hbe dat echt dagen aan elkaar dat ik er slecht van word en dat het echt ondraagelijk owrd ik hbe al een tijdje het gevoel dat er misschine wat zou zijn maar mensen om mij omgeving zeggen dat het wel niks zou zijn....

maar voor jou ik vind het echt verschrikkelijk vinden jullie allemaal niet dat je het steeds vaker hoort dat iemand kanker heeft, ik hoor echt heel vaak GOOD LUCK!!!!!!!!!!!! KUSSSJES
IRIS
zware hoofdpijn betekent meestal geen hersentumor En ik zou daar gewoon voor naar de huisarts gaan
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:25
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-09-2003 @ 20:20:
zware hoofdpijn betekent meestal geen hersentumor En ik zou daar gewoon voor naar de huisarts gaan
ohhh dank je wel!! Ik wist het ff niet meer en ik was ook te bang om naar een huisarts te gaan voor te kijken wat het was en was bang dat ik iets ergs te horen keek

thnx
Oud 26-09-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 26-09-2003 @ 20:20:
Gelukkig niet, zeg. Hoofdpijn kan zo ontzettend veel oorzaken hebben, idd ff een keertje langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:42
Stampertje
Stampertje is offline
eei iris inderdaad het hoofd pijngevoel was heel erg bij mij maar ik had ook bv misselijkheid en ik kon echt m'n evenwicht niet bewaren weet jewel ik viel echt letterlijk om. en dat zijn belangrijke kenmerken voor een hersen tumor . dus als jij je duiselig (erg)en misselijkvoel dan moet je er naar laten kijken maar zal zeker naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:45
Stampertje
Stampertje is offline
haha klinkt stom maar om nog een proefje te doen voor de duizelig heid is het: je ogen dicht, armen uitstrekken en dan het puntje van je wijsvinger naar je neus doen als je dan niet precies op je neus komt dan (het lukt het niet) dan ja dat deden de huisats als test
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:08
psychobunny
psychobunny is offline
heel veel sterkte!
Oud 28-09-2003, 15:15
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Stampertje schreef op 26-09-2003 @ 20:42:
eei iris inderdaad het hoofd pijngevoel was heel erg bij mij maar ik had ook bv misselijkheid en ik kon echt m'n evenwicht niet bewaren weet jewel ik viel echt letterlijk om. en dat zijn belangrijke kenmerken voor een hersen tumor . dus als jij je duiselig (erg)en misselijkvoel dan moet je er naar laten kijken maar zal zeker naar de dokter gaan.

He!! dank je wel voor je reactie nu weet ik dan teminste waar ik moet opletten dan. Maar met duizelig he bedoel je daar mee ook als je zeg maar vand e bank of uit je bed opstaat en je dan zeg maar duizelig voelt? of tuurlijk andere dingen maar zeg ik vind het echt fijn dat je me ff de dingen hebt gezegd waar ik dan anderes op moet gaan letten , maar hoe is het dan nu met jou? wel vet klote voor je , kvoel met je mee

kus kus iris
Oud 28-09-2003, 15:28
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Stampertje schreef op 26-09-2003 @ 20:45:
haha klinkt stom maar om nog een proefje te doen voor de duizelig heid is het: je ogen dicht, armen uitstrekken en dan het puntje van je wijsvinger naar je neus doen als je dan niet precies op je neus komt dan (het lukt het niet) dan ja dat deden de huisats als test

ben het aan het proberen ;-) haha
Oud 28-09-2003, 16:17
Suqeunse
Suqeunse is offline
oh holy shit...je gaat dood
Oud 28-09-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 28-09-2003 @ 17:17:
oh holy shit...je gaat dood

whuh??
waarom dat??