Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 11:00
nojol
nojol is offline
ik heb gisteren een nieuwe gsm gekocht, en normaal moet je die voor het eerst 24 uur opladen, maar na een paar uurtjes toen de batterij vol was ben ik gestopt
nu zegt met dat het zeer schadelijk is voor mijn batterij en dat ik hem best nu nog eens 24 uur oplaad
hij is nu bezig met opladen, maar hij ligt ook nog aan
is dit erg schadelijk?? en doet het ertoe dat hiij nu aanligt gedurende deze 24 uur??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 11:05
Thomas
Thomas is offline
Dat je telefoon aanstaat maakt geen donder uit. Het is niet goed voor een batterij als je hem de eerste keer niet 24 uur in de lader legt. Nu moet je gewoon eventjes die tijd afwachten en dan kan je die GSM daarna volledig gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:13
zwoesj
zwoesj is offline
volgens mij maakt het geen ene zak uit of ie aan staat of niet. Maar je had niet moeten stoppen met de eerste keer opladen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij is het echt niet schadelijk nadat de batterij helemaal is opgeladen om hem aan te zetten hoor Heb ik ook gedaan, in de winkel hadden ze dat zo gezegd: gewoon w8en tot de batterij is opgeladen en dan mag je hem aanzetten.
Oud 17-09-2003, 15:15
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
nojol schreef op 17-09-2003 @ 12:00:
ik heb gisteren een nieuwe gsm gekocht, en normaal moet je die voor het eerst 24 uur opladen, maar na een paar uurtjes toen de batterij vol was ben ik gestopt
nu zegt met dat het zeer schadelijk is voor mijn batterij en dat ik hem best nu nog eens 24 uur oplaad
hij is nu bezig met opladen, maar hij ligt ook nog aan
is dit erg schadelijk?? en doet het ertoe dat hiij nu aanligt gedurende deze 24 uur??
Toen ik mijn gsm had gekocht (jaartje geleden), deed ik m 2 uurtjes in de oplader en toen was het klaar.

Misschien dat 'ie daarom nu kapot is
Oud 17-09-2003, 15:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
telluriet schreef op 17-09-2003 @ 16:15:
Misschien dat 'ie daarom nu kapot is
Die kans zit er dik in. Doordat je de eerste keer je batterij lang in de lader houdt verleng je de levensduur ervan. Als je dat niet doet is de kans dat je batterij eerder kapot gaat veel groter. Overigens zijn de meeste tegenwoordig niet zo duur meer in de aanschaf.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:59
Verwijderd
volg je hart
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-09-2003 @ 16:43:
Die kans zit er dik in. Doordat je de eerste keer je batterij lang in de lader houdt verleng je de levensduur ervan. Als je dat niet doet is de kans dat je batterij eerder kapot gaat veel groter. Overigens zijn de meeste tegenwoordig niet zo duur meer in de aanschaf.
Waarom staat zoiets niet in de gebruiksaanwijzing (stomme vraag, om mensen nieuwe foons te laten kopen..)?
Oud 17-09-2003, 18:10
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Qamra schreef op 17-09-2003 @ 19:07:
Waarom staat zoiets niet in de gebruiksaanwijzing (stomme vraag, om mensen nieuwe foons te laten kopen..)?
Dat staat er wel in. (in de gebruiksaanwijzing van m'n discman
iig wel, lijkt me dat zoiets ook in een telefoongebruiksaanwijzing
staat...)
Oud 17-09-2003, 18:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 17-09-2003 @ 19:10:
Dat staat er wel in. (in de gebruiksaanwijzing van m'n discman
iig wel, lijkt me dat zoiets ook in een telefoongebruiksaanwijzing
staat...)
Mijn discman loopt op losse batterijen en in mijn gebruiksaanwijzing van mijn foon staat dat echt niet. Staat alleen dat je de batterij op moet laten tot de indicator aangeeft dat hij vol is. Geen vaste tijd..
Oud 17-09-2003, 18:46
Orion16
Orion16 is offline
Ik werk op de batterij van mn telefoon (Ericsson T68) tot-ie écht leeg is (als mn phone dat aangeeft), dat duurt zo'n 1.5 week. Dat is eigenlijk ook het beste voor de batterij, sowieso als je geen Litium-Ion batterij hebt, oude batterijen (van oude telefoons) hebben last van het zogenaamde 'geheugeneffect'. Dwz als je ze niet helemaal leeg laat lopen en dan weer gaat opladen gaat de batterij steeds verder achteruit.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waarschijnlijk heb je een Lithium Ion accu in die telefoon zitten. Bij Li-on accu's dien je 'm eerst een paar keer volledig te cyclen, dwz, volledig opladen, en daarna volledig leeggebruiken. Zo zorg je dat die accu aan z'n volledige capaciteit komt. Daarna maakt het niet meer zoveel uit..
Nikkel-metaalhydryde accu's zijn weer een ander verhaal, bij die dien je eigenlijk altijd de accu helemaal leeg te gebruiken. Bij Nikkel-cadmiums ook, maar daar dien je de accu ook nog helemaal te ontladen..
Oud 17-09-2003, 19:33
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
siNix schreef op 17-09-2003 @ 18:59:
volg je hart
Oud 17-09-2003, 20:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
siNix schreef op 17-09-2003 @ 18:59:
volg je hart

volgens mij gaat je gsm daar niet kapot van ofwat ook hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 21:40
Verwijderd
die accu's zijn wel kut.

op een gegeven moment is dat kloteding al na 12 uur leeg
(bij mijn oude ericsson t10s)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:06
nojol
nojol is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 17-09-2003 @ 19:46:
Ik werk op de batterij van mn telefoon (Ericsson T68) tot-ie écht leeg is (als mn phone dat aangeeft), dat duurt zo'n 1.5 week. Dat is eigenlijk ook het beste voor de batterij, sowieso als je geen Litium-Ion batterij hebt, oude batterijen (van oude telefoons) hebben last van het zogenaamde 'geheugeneffect'. Dwz als je ze niet helemaal leeg laat lopen en dan weer gaat opladen gaat de batterij steeds verder achteruit.
ik heb een nokia 2100, wellicht paar klassen mindere kwaliteit
hoelang zou ik er normaal mee moeten kunnen doen als ie opgeladen is?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nojol schreef op 18-09-2003 @ 19:06:
ik heb een nokia 2100, wellicht paar klassen mindere kwaliteit
hoelang zou ik er normaal mee moeten kunnen doen als ie opgeladen is?
Zoals je aan mn avatar ziet heb ik een schijthekel aan Nokia Maar ik denk dat ze kwaliteit van je accu ongeveer vergelijkbaar is met een 3310. Ik denk wel dat-ie het 4 á 5 dagen volhoudt bij normaal gebruik.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:12
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-09-2003 @ 16:43:
Volgens mij valt het allemaal wel mee... toen m'n telefoon nieuw was heb ik 'm de eerste keer maar een half uurtje opgeladen ofzo. Bijna een jaar verder en de batterij is nog even goed als in het begin.

Of misschien heb ik gewoon geluk
Reageren

Regels voor berichten