Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dit staat letterlijk op de bios-chip Award Software INC 1995 All Rights Reserved PCI/PNP 586 S/N:081775731 V twas de bedoeling om de bios te upgraden omdat er in de pc een nieuwe HD moest komen van 80GB, en de bios herkende die grootte van HD's niet. maarja, blijkbaar iets verkeerds gelopen bij het upgraden (verkeerde file gedownd i guess...). en nu doet de pc niets meer ![]()
|
Het is mogenlijk, alleen is de kans nogal klein dat je een identieke tegenkomt die je erop kan zetten. Wat je het beste kan doen is hem op een soortgelijk mobotje zetten nadat deze geboot heeft. (De PC moet je dan dus aan laten staan en hem op dat moment verwisselen.) Je kan hem dan opnieuw flashen. Hoeft geloof ik niet precies het zelfde moederbord te zijn, als de chip er maar op past.
Dit is dus niet echt makkelijk en je kan jezelf dus afvragen of het de moeite wel is. het is makkelijker om ergens een 2e hands plankje uit een oude pc te halen. |
![]() |
|
Ook erg fijn was het moederbord wat ik had.. Dat kolereding wou niet groter dan 32mb herkennen, maar met een biosupdate zou dat verholpen moeten zijn.. Dat kon allemaal want't was een flashbios enzo..
Jaja, mooi niet, onder het stickertje van het bios zat het nummer van de eigenlijke chip.. En dat bleek alleen maar een rom chip te zijn, niets wat je kon programmeren.. Maarehm, ja.. Eigenlijk zou je een of andere nederlander moeten vinden met zo'n handeltje, want als je zo'n chipje in amerika moet bestellen dan ben je wel even bezig, en er zijn zoveel dingen waardoor die nieuwe bios chip ook niet zou werken.. Heeft asus geen redding daarvoor?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[BIOS] Bios herstellen n flashen met foute versie Warsocket | 9 | 22-11-2005 09:13 | |
Software & Hardware |
[moederbord] Overleden? M@rco | 6 | 11-07-2003 12:27 | |
Software & Hardware |
[Upgrade] 3DMark score te laag; Processor bottleneck? `CrazY G | 38 | 15-04-2003 10:57 |