Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2003, 12:13
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Als start van het nieuwe jaar moeten wij voor beeldende vorming op een vierkant stukje karton onszelf weergeven. We moesten vier woordjes zoeken die echt bij ons pasten zo had ik:
lachen
vrienden en familie
muziek
sneeuw

We mogen ermee doen wat we willen: collage, schilderwerk, gedicht,... Ik had zoiets gedacht om met een sponsje en verf eerst met felle kleuren naar buiten te werken en dan hoe meer ik naar binnen ga hoe donkerder de kleuren zodat ik een soort lijnen krijg naar buiten met felle kleuren en een soort bol vanbinnen met donkere kleuren en dan mss die vier woordjes binnenin schrijven waar ze bij horen.
Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand nog ideetjes of tips om deze verftechniek aan te pakken of een heel ander idee dat ik kan uitwerken?

xxx
Faith
Oud 21-09-2003, 11:27
Balance
Balance is offline
ik heb wel ooit zoiets gedaan. althans, ik denk dat je bedoelde dat je wilde weten hoe je van licht naar donker gaat met verf, dat het mooi overloopt?
ik heb toen, als ik me niet vergist, gewoon acrylverf gebruikt. daarbij had ik een sponsje dat behoorlijk ruw was. Niet zo'n zachte dus, die gebruikte is slechts soms.

ik begon met geel en sponste het eerste gedeelte. toen deed ik d'r echt superweinig rood bij (nog niet eens een mespuntje). langzamerhand steeds meer en constant over het voorgaande heen gaan (maar wel een klein stukje de lichtere kleur laten behouden).
Ik ben op die manier van geel naar rood naar paars gegaan en 't was erg mooi.

Ik vrees alleen dat ik het niet al te duidelijk heb uitgelegd, sorry.
Reageren

Regels voor berichten