Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 18:54
Gigli
Gigli is offline
Heej mensjes! Ik weet al een tijdje dat ik psychologie wil gaan studeren, en heb overal brochures aangevraagd enzow....maar ik heb het idee dat er niet zo heel veel verschillen in de opleiding zitten bij de verschillende uni's. Ik woon niet dichtbij een uni, dus afstand zou voor mij geen reden zijn om er 1 te kiezen...maar er zijn er zoveel waar psych. gegeven wordt.....waarom hebben jullie juist voor die ene uni gekozen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 19:06
Nona
Nona is offline
Dichtbij (ja, toch...) en een goed systeem dat me aanspreekt en nog blijkt te werken ook (merk ik nu).

Erasmus Universiteit Rotterdam trouwens.
Oud 23-09-2003, 19:58
Verwijderd
Is er ook psychologie op hbo-niveau?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:05
Sithan
Sithan is offline
Dichtbij + de mogelijkheid tot studeren van criminologie (waarbij Leiden sowieso afviel aangezien ik daar niet heen wilde en rotterdam mij ook niet trok)

Vu Amsterdam

Als ik alleen psychologie had willen studeren was ik naar Maasstricht gegaan aangezien mij en de stad en de aparte onderwijsmethode die ze daar hanteren mij meer aanspraken, maar goed dat was voor mij geen optie door criminologie...
Oud 23-09-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-09-2003 @ 20:58:
Is er ook psychologie op hbo-niveau?
Er schijnt wel iets te zijn als toegepaste psychologie of iets dergelijks, maar als je de psychologie als wetenschappelijke discipline enigszins serieus neemt ga je natuurlijk naar de uni. Er zijn studies die naar hun aard alleen aan een universiteit gevolgd moeten worden, en psychologie is daar één van.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:31
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik heb voor de VU gekozen omdat het dichtbij is. En familieleden hebben daar gestudeerd/studeren er. Ik kon ook naar de UvA gaan, maar dat leek mij wat te rommelig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 09:49
Verwijderd
Maastricht, vanwege de stad en het onderwijssysteem
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:10
cw_tje
cw_tje is offline
Ik doe psychologie in Nijmegen, was dicht bij en een vrij grote keus nog in afstudeerrichtingen.

Voor de rest heb ik op dat moment niet heel erg er bij nagedacht dat er zoveel verschil zou kunnen zijn in psychologie studies op verschillende universiteiten.

Zo heb je in NIjmegen veel werkgroepen en practica's iets wat je op de universiteit Tilburg niet hebt (hoorde ik) IN nijmegen wordt er best veel aandacht besteed aan onderzoek doen en verslagen maken. Dit maakt voor mij de studie afwisselend, ik zou het niet leuk vinden als ik alleen maar moet lezen en tentamens moet maken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ben eerstejaars psychologie aan de RuG. Heb daar voornamelijk voor gekozen omdat Groningen voor mij vrij dichtbij is. Én het is natuurlijk gewoon een ontzettend leuke stad...
Oud 24-09-2003, 21:49
zon@je
zon@je is offline
Hoe is het om op jou universiteit psychologie te studeren?
En wat voor soort psychologie doe je eigelijk?
(ben zelf namelijk op zoek naar een universiteit)

:-)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:45
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik studeer psych in Nijmegen. Ik wilde eigenlijk naar TU in Eindhoven, op het allerlaatste moment wilde ik dat toch maar niet. Toen wist ik dus niet wat ik wél wilde dus ik heb alle foldertjes van Nijmegen aangevraagd (=dichtbij) en heb gekozen wat mij het leukste leek, psychologie. Niet echt een sterke motivatie dus. Achter de voordelen van Nijmegen kwam ik later pas.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 00:38
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
Sithan schreef op 23-09-2003 @ 22:05:
Dichtbij + de mogelijkheid tot studeren van criminologie (waarbij Leiden sowieso afviel aangezien ik daar niet heen wilde en rotterdam mij ook niet trok)

Vu Amsterdam

Als ik alleen psychologie had willen studeren was ik naar Maasstricht gegaan aangezien mij en de stad en de aparte onderwijsmethode die ze daar hanteren mij meer aanspraken, maar goed dat was voor mij geen optie door criminologie...
Heb ik wat gemist dan? Volgens mij (ik studeer psychologie in Leiden) is juist Leiden een van de steden waar je heen moet om ook criminologie te studeren.
Maar goed, om op het onderwerp te blijven, ik heb voor Leiden gekozen omdat ik er al m'n hele leven woon en omdat Leiden een van de beste universiteiten van Nederland (en Europa) is.
Psych in Leiden is wat traditioneel, dat houdt in dat er betrekkelijk veel statistiek (wiskunde a) wordt gegeven.
Oud 25-09-2003, 11:16
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
DeuS schreef op 25-09-2003 @ 01:38:
Heb ik wat gemist dan? Volgens mij (ik studeer psychologie in Leiden) is juist Leiden een van de steden waar je heen moet om ook criminologie te studeren.
Citaat:
Sithan schreef op 25-09-2003 @ 01:38:
waarbij Leiden sowieso afviel aangezien ik daar niet heen wilde ...
...daarom meldde ik ook dat Rotterdam mij ook niet trok, aangezien dat de 3 keuzes waren, amsterdam-leiden-rotterdam.
Reageren

Regels voor berichten