Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 19:16
gsus//87//
gsus//87// is offline
bijv:
pas op het nieuws,ergens innl wil een cafe studenten voor 15 euro "gratis" de hele avond laten drinken,ggd en andere instanties op hoge poten,misbruik van alcohol,verloedering vd jeugd etc word er geroepen maar is dit wel zo??
feit is dat in de stad waar ik woon al een jaar zoiets is: voor 10 euro entree gratis de hele avonddrinken...er is daar nooit ruzie ofzow geweest en er zijn bijna nooit lamzatte mensen.
de ggs zegt dat ,,mensen zichzel dan niet meer onder coontrole hebben,nu neem ik mijn eigen discotheek als voorbeeld,er zijn wel1ns mensen ladderzat,maar die wordendan rustig de deur uitgedragen en er word een taxi geregeld of vrienden opgetrommeld,en ik"gewone " uitgaangelegenheden zijn er ook ladderzatte mensen dus het ligt echt niet aan die actie,ruzie,de meeste ruzies in kroegen ontstaan door het,al dan niet expres,omgooien van een drankje ,dat kost de eigenaar geld,bij ons niet er word netjes sorry gezegd en (meestal) haald de gene die het drankje omgestoten heeft een nieuwe ,probleem opgelost,
nu hoorde ik laatst dat men de horecawet wil gaan herzien,om te kijken of dit soort acties verboden kunnen worden,ik vind dit echt onzin,want dan gaan mensen indrinken en dat is weer nadelig voor de horecas omdat die dan weer minder omzet draaien,ook is alles sowieso duurder zodat je in een "normale " uitgaansgelegenheid veel meer kwijt bent als je een beetje leuke avond wil hebben,en we moeten al wat zuiniger zijn met ons geld.
ik wil graag jullie mening hierover horen,alsmede horen of er bij jullie ook horeca's zijn met zulke acties .
b.v.d

psorry voor de onsamenhangendheid (bestaat dat woord wel?) van de argumenten,ik kon er niet ect een verhaal van breien(of punniken,naaien etc,)khoop dat jullie het een beetje kunnen volgen
Advertentie
Oud 23-09-2003, 19:23
€v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
gsus//87// schreef op 23-09-2003 @ 20:16:
khoop dat jullie het een beetje kunnen volgen
mneej .. sorry ..
Oud 23-09-2003, 19:27
Prometheus.
Prometheus. is offline
Citaat:
€v€li€n schreef op 23-09-2003 @ 20:23:
mneej .. sorry ..
Oud 23-09-2003, 20:05
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
punniken,naaien etc,)khoop dat jullie het een beetje kunnen volgen
beetje

tuurlijk is dat wel een beetje onzin aan de ene kant maar jij vergelijk alles met je eigen kroeg/discotheek dus dan blijf je een beetje beperkt in je eigen wereld, bij de ene kroeg zou het een uitkomst zijn zo'n verbod en bij de andere loop alles ook prima zonder dat betreffende verbod
Oud 23-09-2003, 22:33
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
okee, het verschil is dit...

jou cafe staat waarschijnlijk in een dorp, of een ander klein gehucht... doe je dit in amsterdam, en ik weet zeker dat elke avond er een stuk of 50 hooligans gaan lopen rellen na 30 gratis biertjes, 50 marrokanen meisjes gaan lastig vallen, 50 hoertjes de hoer gaan uithangen, 50 negers ruzie gaan lopen zoeken, 50 blanken idioot gaan doen, 50 chinezen met chinees gaan gooien, en ga zo maar door.

nee, het werkt dus niet
Oud 27-09-2003, 17:03
gsus//87//
gsus//87// is offline
kwoon in tilburg.....en dat is niet t eerste beste boerenhol
dr is wel een redelijk streng deurbeleid,mischien dat het daar oowk iets mee te maken heeft
Oud 27-09-2003, 21:23
razkal
razkal is offline
Citaat:
verhaal
Zeker net naar die kroeg geweest.
Oud 27-09-2003, 21:26
thunder110
thunder110 is offline
Ludiek kan ik het niet noemen, maar ach.
Ik vind het verbod hartstikke goed. Je argumenten zijn geen fluit waard, want je werkt met voorbeelden.
Oud 07-10-2003, 13:10
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 27-09-2003 @ 22:26:
Ik vind het verbod hartstikke goed. Je argumenten zijn geen fluit waard.
Oud 07-10-2003, 18:47
Studentje
Studentje is offline
Rot op met dat verbod.

't Enige wat je ermee op schiet is dat pubers die nu maar 10 euro per week te besteden hebben zich één keer in de twee weken gaan bezatten ipv elke week.
Oud 11-10-2003, 12:17
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
het is immoreel.
Oud 11-10-2003, 19:19
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Shit man, leer idd. eens een samenhangend verhaal te schrijven. Ik had echt moeite om er doorheen te komen. Maarre, die 'ludieke' actie waar jij het over hebt is in een cafe Molly Malones in Groningen. Heel leuk enzo, voor 15 euro onbeperkt bier zuipen, maar het is op maandag. Op maandag zijn er bijna alleen studenten in de stad. Persoonlijk vind ik de Molly Malones erg hard zuigen en ga ik er nooit heen. Ook niet als er onbeperkt gedronken kan worden. En ik vind het prima, ik maak er zelf geen gebruik van, maar ik vind dat je als ondernemer in NL de vrijheid moet houden om zelf te bepalen of dit soort acties er wel/niet komen.
Oud 12-10-2003, 20:51
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Waarom zou je geen voorbeelden kunnen gebruiken als argumentatie? Als het in Tilburg goed gaat, kun je daar als andere stad toch naar kijken? Wat moet je dan als argumentatie gebruiken, allerlei theorieën die wel of niet waar zijn?

In Tilburg gaat het inderdaad probleemloos, mensen die zich helemaal lam willen zuipen doen dat toch wel.
Oud 13-10-2003, 08:53
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 11-10-2003 @ 20:19:
Shit man, leer idd. eens een samenhangend verhaal te schrijven. Ik had echt moeite om er doorheen te komen. Maarre, die 'ludieke' actie waar jij het over hebt is in een cafe Molly Malones in Groningen. Heel leuk enzo, voor 15 euro onbeperkt bier zuipen, maar het is op maandag. Op maandag zijn er bijna alleen studenten in de stad. Persoonlijk vind ik de Molly Malones erg hard zuigen en ga ik er nooit heen. Ook niet als er onbeperkt gedronken kan worden. En ik vind het prima, ik maak er zelf geen gebruik van, maar ik vind dat je als ondernemer in NL de vrijheid moet houden om zelf te bepalen of dit soort acties er wel/niet komen.
Inderdaad.
En mocht er elke keer alles kort en klein geslagen worden kan er wel overlegd worden met de ondernemer om het probleem op te lossen.

Regels voor berichten