Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 22:01
John Sickbock
John Sickbock is offline
Zojuist bij antropologie les gehoord:

In heel veel culturen wordt er helemaal niet zo'n zwaar punt gemaakt van exclusieve seksualiteit: je partner mag het rustig ook met anderen doen, maar dan bijvoorbeeld met niet meer dan 2 anderen.

Mijn vraag hier bij is de volgende:

Kun jij je voorstellen dat je het prima zou vinden dat je vriend/vriendin ook met anderen naar bed gaat? Of is dat eigenlijk nauwelijks voorstelbaar? Kun je een beetje uitleggen waarom wel/niet?

(svp geen discussies over of het wel of niet echt zo gebeurd in andere culturen, maar alleen reageren op de vet geschreven vraag: alleen die hoort bij liefde&relatie)

Tijmen
Oud 23-09-2003, 22:03
Orion16
Orion16 is offline
Iedere keer dat ze met iemand anders naar bed gaat is ze verplicht het met mij 3x over te doen

(nee hoor, ik zou t me niet kunnen voorstellen met zulke types heb ik ook niks en zij niks met mij)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:04
miekmuis
miekmuis is offline
Oh nee absoluut niet
Oud 23-09-2003, 22:08
pyres74
pyres74 is offline
neej sorry hoor

monogaam zijn is en blijft bij mij een must
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 01:09
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb min of meer een sexrelatie met een vriendinnetje van mij, en zij heeft een vriend. Die vriend weet dat wij dit doen, en hij keurt het niet af (hoewel hij er liever zelf geen lucht van krijgt). Ik kan me voorstellen dat er inderdaad situaties zijn waarin mensen het niet erg vinden als hun partner sex heeft met anderen.
Oud 24-09-2003, 05:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Nope, dat mag niet van mij. Als ik met iemand ga, is die persoon 'van mij' en van niemand anders! (hoe bezitterig )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 07:24
Verwijderd
nee. hij mag niet van mij, ik niet van hem (niet dat ik wil!).
kan me er ook niets bij voorstellen, want als ik al met een jongen zou zoenen ben ik m kwijt. hij vind het moeilijk mensen te vertrouwen en bij mij doet ie dat dan eindelijk, dat wil ik niet kapot maken..
en ach zoiezo wil ik m niet kwijt. en vind ik het geen fijn idee om met een ander te rollebollen en ook niet dat hij het doet..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 07:33
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 24-09-2003 @ 06:37:
Nope, dat mag niet van mij. Als ik met iemand ga, is die persoon 'van mij' en van niemand anders! (hoe bezitterig )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 07:55
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-09-2003 @ 08:24:
nee. hij mag niet van mij, ik niet van hem (niet dat ik wil!).
kan me er ook niets bij voorstellen, want als ik al met een jongen zou zoenen ben ik m kwijt en ach zoiezo wil ik m niet kwijt. en vind ik het geen fijn idee om met een ander te rollebollen en ook niet dat hij het doet..
Oud 24-09-2003, 08:45
Gwinnie
Gwinnie is offline
nee. dat mag hij zeker niet van mij.
zoenen gaat al te ver. maar daar zou ik het nog niet voor uitmaken (tenzij het zich herhaalt)
maar als hij het met een ander doet.... oehh.. dan maak je mij niet meer wijs dat t zo snel ging dattie er niet bij na dacht.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 09:17
Studentje
Studentje is offline
Nee, kan ik echt niet. Stel je voor, straks vindt ze het nog lekker ook!
Oud 24-09-2003, 09:54
miro
miro is offline
Nee ik zou me dat echt niet kunnen voorstellen.

Ik ben zelf een felle tegenstander van vreemdgaan. Ik zou niet weten wat een relatie nog betekent als andere ook naar bed gaan met je partner. gatver.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:17
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
nee, ik vind dat je in de liefde monogaam hoort te zijn...
Oud 24-09-2003, 10:36
Verwijderd
Alsjeblieft niet zeg. :/ Ik zou me zo ontzettend onzeker gaan voelen dan.. Waarom zou hij het ook nog met iemand anders willen? Ben ik niet goed genoeg? Ligt het aan mij? Bah.
En ik weet wel zeker dat ik dit van hem ook niet zou mogen. [Als ik het zou willen, wat dus niet het geval is. Moet er zelf ook niet aan denken.]
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
John Sickbock schreef op 23-09-2003 @ 23:01:
Zojuist bij antropologie les gehoord:

In heel veel culturen wordt er helemaal niet zo'n zwaar punt gemaakt van exclusieve seksualiteit: je partner mag het rustig ook met anderen doen, maar dan bijvoorbeeld met niet meer dan 2 anderen.

Mijn vraag hier bij is de volgende:

Kun jij je voorstellen dat je het prima zou vinden dat je vriend/vriendin ook met anderen naar bed gaat? Of is dat eigenlijk nauwelijks voorstelbaar? Kun je een beetje uitleggen waarom wel/niet?

(svp geen discussies over of het wel of niet echt zo gebeurd in andere culturen, maar alleen reageren op de vet geschreven vraag: alleen die hoort bij liefde&relatie)

Tijmen
Ik kan me niet voorstellen dat ik het goed zou vinden nee! Absoluut niet. Maar ik geloof dat ik het ook niet meteen uit zou maken. Er moet, als m'n vriend vreemd zou gaan, wel heel wat gebeuren om m'n vertrouwen weer terug te krijgen, maar daar wil ik wel aan werken. De situatie maakt vind ik ook uit. Ik heb (als het dan toch moet) liever dat hij vreemd gaat als hij stom dronken is, dan gewoon wanneer hij er even zin in had.

Trouwens.. tijmen tieleman?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
John Sickbock schreef op 23-09-2003 @ 23:01:

Ik kan me voorstellen dat anderen het prima zouden vinden, maar ikzelf niet. Sex is iets heel intiems en persoonlijks en fijns, daar kun je verliefd van worden, en ik wil niet het risico lopen dat mijn vriend verliefd wordt op iemand anders... vandaar. We zijn geen van beiden echt het soort persoon om liefde en sex goed van elkaar te kunnen scheiden, dus sex met een ander is niet aan de orde. We hebben er ook geen van beide behoefte aan, dat scheelt dan al weer . Als je wel heel goed sex zonder liefde kunt hebben, en je partner ook, en je bent geen van beide jaloers aangelegd, dan kan ik het me wel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 23-09-2003 @ 23:03:

(nee hoor, ik zou t me niet kunnen voorstellen met zulke types heb ik ook niks en zij niks met mij)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:05
DEChengst
DEChengst is offline
Als ik blijkbaar niet goed genoeg ben in bed dan kan ik het haar niet kwalijk nemen dat ze haar genot ergens anders zoekt.
Oud 24-09-2003, 12:55
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
hij mag niet van mij, dan zou het gewoon gelijk uit zijn. Eerlijk toegegeven alleen maar omdat ik te onzeker ben en te bang ben dat hij mij dan zou verlaten voor die ander, ik minder goed dan diegene blijk te zijn, enz, enz, enz.

Ik mag het wel van hem met meisjes geloof ik. We hebben ooit zo'n vaag gesprek gehad over het feit dat ik bi ben en hij vroeg zich het één en ander af en gaf vaag aan dat, mocht ik ooit behoefte hebben, ik best met meisjes seks mocht hebben buiten onze relatie, omdat voor hem seks niet het belangrijkste aspect van een relatie is. Maar ja..dan is hij er toch het liefst er zelf bij en doet hij zelf mee, denk ik en ik heb sowieso geen behoefte aan een ander iemand dan mijn partner, alhoewel de gedachte natuurlijk best spannend is.
Oud 24-09-2003, 13:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 24-09-2003 @ 13:55:
hij mag niet van mij, dan zou het gewoon gelijk uit zijn. Eerlijk toegegeven alleen maar omdat ik te onzeker ben en te bang ben dat hij mij dan zou verlaten voor die ander, ik minder goed dan diegene blijk te zijn, enz, enz, enz.

[B]Ik mag het wel van hem met meisjes geloof ik.
We hebben ooit zo'n vaag gesprek gehad over het feit dat ik bi ben en hij vroeg zich het één en ander af en gaf vaag aan dat, mocht ik ooit behoefte hebben, ik best met meisjes seks mocht hebben buiten onze relatie, omdat voor hem seks niet het belangrijkste aspect van een relatie is. Maar ja..dan is hij er toch het liefst er zelf bij en doet hij zelf mee, denk ik en ik heb sowieso geen behoefte aan een ander iemand dan mijn partner, alhoewel de gedachte natuurlijk best spannend is. [/B]
haha, ja ik ook. En het liefst is hij daarbij, maar zonder hem mag ook. (nog) nooit gedaan

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:49
Luna
Luna is offline
Nee, ik weet zeker dat ik dat helemaal niet leuk zou vinden. Ik zou er onzeker van worden en me af vragen waarom hij nog met anderen naar bed wil terwijl hij mij heeft.
Andere jongens dan mijn vriend doen mij niets dus ikzelf heb ook helemaal geen behoefte om met andere jongens te rotzooien.
Oud 24-09-2003, 14:52
Anne
Anne is offline
Nee, dan zou ik heel erg jaloers worden.
Oud 24-09-2003, 15:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
JA

ik geloof niet in een monogame relatie.
Het is echter moeilijker een niet-monogame relatie te hebben, dat eist veel meer en er zijn ook meer regels aan verbonden.

in het begin kan het eigenlijk niet omdat dan de basis er nog niet stevig genoeg ligt, maar het gaat er gewoon om of je zeker genoeg bent dat jij zijn nr. 1 bent, als je dat zeker weet is het niet erg als hij af en toe met anderen kloot. Er zijn voor mij echter wel aantal regels
* niet vaker met 1 ander meisje, anders dan heb je gewoon 2 vriendinnetjes naast elkaar
* niet iemand die ik ken, je moet niet kloten met mijn vriendinnnen
* altijd eerlijk erover zijn, liefst van te voren vertellen, dat weet je natuurlijk niet altijd maar dan maar achteraf, zo gauw je liegt tegen me ist over
Oud 24-09-2003, 15:22
Surjirro
Surjirro is offline
Nee, lijkt me vreselijke gedachte.
Oud 24-09-2003, 16:02
Loezzel
Loezzel is offline
Haha, aan de reacties te zien is dat in onze cultuur niet echt geoorloofd. Ikzelf zou het ook echt niet prettig vinden! Het is zo iets intiems, ik vind dat je zo iets intiems alleen met je partner mag beleven...
Oud 24-09-2003, 16:05
Boef
Boef is offline
Citaat:
Surprise schreef op 24-09-2003 @ 16:22:
Nee, lijkt me vreselijke gedachte.
mij ook, m'n vriend is "van mij" (wel bezitterig, maar niet van iemand anders op't moment). En ik moet er niet aan denken dat ie't met andere meiden zou doen. Daar ben ik veel te jaloers en onzeker enzo voor, en ik zou'm dan ook moeilijk meer kunnen vertrouwen denk ik. En zoveel stelt een relatie dan ook niet voor als je met een ander af en toe in bed ligt denk ik...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:08
Thomas
Thomas is offline
Nee, haar lichaam is enkel en alleen aan mij voorbehouden. Tenzij je samen iets anders bepaald.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:18
feline
feline is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 24-09-2003 @ 16:15:
JA

ik geloof niet in een monogame relatie.
Het is echter moeilijker een niet-monogame relatie te hebben, dat eist veel meer en er zijn ook meer regels aan verbonden.

in het begin kan het eigenlijk niet omdat dan de basis er nog niet stevig genoeg ligt, maar het gaat er gewoon om of je zeker genoeg bent dat jij zijn nr. 1 bent, als je dat zeker weet is het niet erg als hij af en toe met anderen kloot. Er zijn voor mij echter wel aantal regels
* niet vaker met 1 ander meisje, anders dan heb je gewoon 2 vriendinnetjes naast elkaar
* niet iemand die ik ken, je moet niet kloten met mijn vriendinnnen
* altijd eerlijk erover zijn, liefst van te voren vertellen, dat weet je natuurlijk niet altijd maar dan maar achteraf, zo gauw je liegt tegen me ist over
Ik denk dat ik me hier ook wel een keer in zou kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
feline schreef op 24-09-2003 @ 17:18:
Ik denk dat ik me hier ook wel een keer in zou kunnen vinden.
het kan wel maar je moet wel sterke overtuiging van je relatie hebben.
Oud 24-09-2003, 17:10
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-09-2003 @ 09:45:
nee. dat mag hij zeker niet van mij.
zoenen gaat al te ver. maar daar zou ik het nog niet voor uitmaken (tenzij het zich herhaalt)
maar als hij het met een ander doet.... oehh.. dan maak je mij niet meer wijs dat t zo snel ging dattie er niet bij na dacht.
Mee eens.
Oud 24-09-2003, 17:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik heb er ook geen problemen mee.
Ik ben helemaal niet bezitterig en m'n vriend ook al niet, ook al houden wel wel heel veel van elkaar.

Maar wij hebben dus de afspraak gemaakt dat we er beiden geen punt van gaan maken als er vreemdgegaan wordt. Met bepaalde voorwaarden: nl. er moet (logisch natuurlijk) een condoom gebruikt worden uit respect voor de ander, geen seks hebben met personen waar je echt verliefd op bent (in zo'n geval maak je het alleen maar moeilijker), discreet zijn (dat wil zeggen niet zo dat iedereen ervan weet, omdat dat genant kan zijn voor de ander),...

Tot nu toe is geen van ons beiden al vreemdgegaan. Ik voel er op dit moment ook niet veel voor, en hij helemaal niet. Maar ik ben wel blij met de afspraak.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:52
ZHAzha
ZHAzha is offline
Nee, ik ben idd ook bang dat er gevoelens komen voor bijv. dat meisje waar hij het mee doet.
En hij is ook veelste jarloers hij zou mij nooit toestemming geven om met een ander het bed in te duiken.
Oud 24-09-2003, 19:18
Toscane
Toscane is offline
ik heb er serieus wel es over nagedacht.. en dan kwam ik toch vaak op de gedachte uit waarom niet. Kijk echt n sexrelatie met n ander wordt misschien iets anders.. maar als ie toevallig n keertje met n meisje naar bed gaat waar hij totaal niks voor voelt en hij krijgt iets bij haar wat ik hem niet kan geven, waarom zou ik er dan moeilijk over doen. Overigens denk ik dat als t werkelijk zou gebeuren ik er toch wel heel anders over zou denken.
Oud 24-09-2003, 19:48
Verwijderd
Nee, totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:00
ammiebammie
ammiebammie is offline
nee..ik kan het me niet voorstellen..! Ik stel in een relatie trouw tog best wel hoog...ik zou het liefste hebben dat t gewoon tussen ons tweetjes blijft..seks is best intiem...en het gevoel dat mn vriend dat dan ook met n ander zou delen vind ik verschrikkelijk...blerk...
Oud 25-09-2003, 17:11
Surjirro
Surjirro is offline
Wrom zou je in een relatie afspreken dat je met anderen naar bed mag gaan Wat stelt jullie relatie dan nog voor, wrom heb je dan uberhaupt iets. Sorry dat kan ik echt niet begrijpen maar dat is natuurlijk mijn mening he. Als hij zo nodig met andere naar bed moet, dan moet ie vooral nix met mij beginnen zeg
Oud 25-09-2003, 17:21
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik zou het zelf niet chill vinden als mn vriendin dit zou doen

waarom zou je met iemand een relatie beginnen als je hier de behoefte aan hebt? geniet lekker van je vrijheid dan
Oud 25-09-2003, 20:33
John Sickbock
John Sickbock is offline
Speciaal verzoek aan degenen die t zich wel voor kunnen stellen: probeer de anderen eens heeel duidelijk uit te leggen waarom je relatie dan toch nog wat waard is

Dat lijkt mij nou echt heel interessant!

Tijmen
Oud 26-09-2003, 11:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Omdat je relatie niet alleen maar sex is. Naast dat zijn er nog zoveel andere dingen die je in je relatie hebt, dat het vriendje/vriendinnetje van iemand veel belangrijker voor hem/haar kan zijn dan degene met wie hij/zij af en toe sex heeft.
Oud 26-09-2003, 11:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 26-09-2003 @ 12:03:
Omdat je relatie niet alleen maar sex is. Naast dat zijn er nog zoveel andere dingen die je in je relatie hebt, dat het vriendje/vriendinnetje van iemand veel belangrijker voor hem/haar kan zijn dan degene met wie hij/zij af en toe sex heeft.
Ja. Bovendien vind ik het helemaal niet goed als m'n vriend met iemand anders naar bed gaat, ik vind het alleen niet een reden om het meteen uit te maken. Ik hou heel erg van hem en als hij een keer de fout maakt door met iemand anders naar bed te gaan dan zien we dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:25
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 26-09-2003 @ 12:03:
Mee eens

Wie niet??
Oud 26-09-2003, 11:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
John Sickbock schreef op 26-09-2003 @ 12:25:
Mee eens

Wie niet??
Dat is waar... Een relatie betekent voor mij wel dat je echt om de ander geeft, en dat kun je laten zien op vele manieren, waaronder sex. Ik zeg niet dat dat het enige is, zeker niet, maar dat vind ik toch wel belangrijk... Als hij dan met iemand anders naar bed zou gaan, zou ik dat toch zien als een teken dat iemand anders misschien wel bijna net zo belangrijk voor hem gaat worden als ik. En dat is niet de bedoeling, want zoals ik al zei: als ik een relatie heb met iemand, ben ik van hem en hij van mij. Of 100%, of niet!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:56
Toscane
Toscane is offline
Als het gewoon lust is en hij voelt niks voor haar dan is er geen probleem. Zoals hierboven al gezegd, een relatie is meer dan sex alleen.
Oud 26-09-2003, 18:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
John Sickbock schreef op 26-09-2003 @ 12:25:
Mee eens

Wie niet??
Mag ik concluderen dat jij het je ook voor kunt stellen?
Oud 29-09-2003, 17:16
Ninnoc
Ninnoc is offline
beetje late reactie,

maar liefde is voor mij iets voornamelijk geestelijks, ik vind geestelijke trouw (in de zin van dat hij van mij houd) belangrijker dan lichamelijke trouw, sex is iets wat een lichamelijke behoefte is en niet perse met liefde te maken hoeft te hebben
Oud 29-09-2003, 20:02
alibabwe
alibabwe is offline
mn vriendin heeft lesbische trekjes, en zoent wel eens met meiden. Maar daar heb ik absoluut niets op tegen, soms heb ik daar nog zelfs voordeel in

Maar dat ze t bed induikt met jongens absoluut niet, zou ik ook niet doen en ook niet met andere meiden hehe
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:46
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
ik zou me hier echt niet prettig bij voelen, zou er zelf ook helemaal geen behoefte aan hebben. Ik kan op zich wel inzien dat sommige mensen er anders over denken, een hele goede vriendin van mij heeft zo'n relatie met haar vriend, maar zelf zou ik het nooiit kunnen. Als mijn vriend het me eerlijk zou vertellen zou ik het niet meteen uitmaken denk ik, maar ik zou het er zeker niet mee eens zijn. en als hij er een gewoonte van wil maken, tja, dan kan ie toch beter een andere vriendin zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:30
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
Let's Party schreef op 26-09-2003 @ 13:56:
Als het gewoon lust is en hij voelt niks voor haar dan is er geen probleem. Zoals hierboven al gezegd, een relatie is meer dan sex alleen.
Als het alleen lust is zou ik het juist wel erg vinden. Het betekent dat hij het belangrijker zou vinden om zijn lust even te bevredigen dan trouw te zijn aan iemand van wie hij zou houden. Niet dat ik het minder erg zou vinden als hij verliefd is, maar dan is hij in een zekere zin nog aan iemand trouw... zichzelf en zijn liefde.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:50
Verwijderd
Ja en nee. In theorie wel - ik kan me namelijk voorstellen dat je iemand voor het leven wilt, iemand met wie je samenleeft, een maatje, een zielsverwant. Maar zelfs bij zo'n figuur gaat verliefdheid ooit over, en kun je verliefd worden op anderen. Het lijkt mij praktisch als je dan bij elkaar blijft (gewoon voor het gezelschap en de sex, want vrijwel geen enkel mens vindt het leuk om helemaal alleen te wonen), terwijl je wel vrij bent om, als je verliefd bent op een ander, ook verliefd te kunnen zijn op hem en iets kunnen hebben.

Aan de andere kant lijkt het me niks als m'n partner dat zou doen... Hoewel, ik kan dat nu nog niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 08:08
stace
stace is offline
ik vind het absoluut niet kunnen
maar waarom doet hij dat dan heeft hij misschien sex tekort?
ik zou het zeker weten niet leuk vinde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten