Als je thema massacultuur is zou ik wel voor een massa op de achtergrond zorgen. Denk aan de shots in films waar een massa mensen staat te wachten om over een New-Yorks zebrapad te mogen lopen en ineens beginnen te lopen.
Zet je onderwerp vooraan bij een druk zebrapad (wel eentje met stoplichten!) in een drukke stad, en schiet zoveel mogelijk terwijl en zodra de boel wandelt. Doe dit een paar keer (wel steeds wachten op genoeg mensen helaas), zoek er een leuke uit en accentueer je onderwerp met een halo of iets dergelijks. Lang haar en tegen de wind in lopen is ook leuk maar dan moet het weer meewerken. Zorg iig dat ze wel opvalt!
Of, zoek een druk plein, ga zelf in een hoog gebouw zitten en schiet terwijl ze nét even alleen staat, accentueer wel weer, want van heel hoog valt niemand individueel op tenzij je kleren heel extravagant zijn.
Of regel in de klas een 'tunneleffect', ga tussen twee rijen banken zitten, groot diafragma en schiet vanuit gehurkte houding terwijl ze loopt.
Of laat 'r voor een raam zitten dat uitkijkt op een drukke straat (wel begane grond!) en schiet met lange sluitertijd als er een menigte loopt.
Gewoon de eerste ideetjes die me te binnen schieten.... Ikzelf vind studiofoto's meestal statisch en saai, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. En daarbij, het is CKV, daarbij gaat het vgsmij meer om de inzet en het idee dan om het resultaat.
Succes!
|