Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder zou ik nog VDMSound(SB emulater) kunnen gebruiken, maar die heeft eigenlijk nogal wat impact op de performance
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() (lekker boeiend voor deze topic ![]() |
![]() |
|
Soundblaster support belabbert?
Ach, niks is zo belabberd als een Aureal Vortex 2, alhoewel er werkelijk schitterend geluid uitkomt is de support ervoor gewoon niet bestaand, aangezien aureal al tijden failliet is ![]() K heb met een raar progje in de registers van de geluidskaart zelf moeten kutten om dat anders om de 10 seconden na booten het gfeluid wegvalt (Vortexjes zijn neit compattible met AMD processortjes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wist trouwens niet dat Aureal falliet was ![]()
||
Citaat:
Als je nou OS/2 gedraaid hebt tot windhoos95 een beetje fatsoenlijk was.. mja.. dan kan het nog he... Ik heb zelfs nog een paar weken OS/2 2.1 gedraaid.. bij de eerste keer installeren was het eindresultaat een scherm vol met OS/2 logotjes en een pijltje. verder niets.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
de reden waarom sound blaster pro's zo verkloot klinken is omdat ze 8 bits zijn, 4 kanalen hebben( nee niet dolby surround, want das namelijk maar 2 kanaals, 4 kanalen waarin tegelijkertijd audio verwerkt kan worden bedoel ik) en een bereik van 22KHz.
8 bits geluid sucked zwaar, dit heeft echt niets met windows xp of ISA apparatuur te maken. wat je het beste kan doen is ergens een oude Opti of SB16 kaart(ISA!!) opzoeken op een computerbeurs. Dan heb je over het algemeen een goede kans dat je onder dos geluid krijgt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat een SB-Pro maar maximaal 22 KHz sampling aan zou kunnen lijkt mij sterk. Zelfs mijn oude 16-bits OPTi 82c931 kaartje uit 1991 kan nog 44.1 KHz sampling aan en de specs van de SB-Pro gaan daar ruimschoots overheen.
De oplossing is nu trouwens al wel meermalen gegeven lijkt me: gewoon een oud systeem bouwen (het beste) of een multiboot maken (als je geen oud spul hebt liggen) en hopen dat je een bord met een ISA-slot hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Moet je tegenwoordig nog naar zoeken naar die specs(kan het boekje nergens vinden). Uiteindelijk op deze website: http://support.tandy.com/support_acc.../doc5/5524.htm Ik moet ergens nog een zelfgeschreven qb programmaatje hebben waarin je zelf 8-bit waves kon maken, zelf de waveform plaatsen met de muis. echt ultrasimpel |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|