Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 10:41
load_harmony
load_harmony is offline
... hoeveel geld had je toen? hoe kom je nu aan je geld om je kamer, studie en zo te betalen? wat is belangrijk om van te voren te weten/te regelen?
Oud 25-09-2003, 10:49
Verwijderd
Past beter op Werk & Geld.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:53
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
... hoeveel geld had je toen?
Laten we het erop houden dat mijn inkomsten €150 per maand zijn.

Citaat:
Hoe kom je aan je geld om je kamer, studie etc te betalen?
Studiefinanciering + ouders (en dat dan vooral..!)

Citaat:
Wat is handig om van te voren te regelen?
Dat je iig genoeg inkomsten / sponsering van ouders hebt om de huur + collegegeld + boeken te betalen (Die bedragen staan vast..) En dan nog een deeltje reserveren voor eten/drinken...
(en kleding) Maar iig prioriteit stellen dat de vaste lasten betaald kunnen worden....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:14
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-09-2003 @ 14:53:
Maar iig prioriteit stellen dat de vaste lasten betaald kunnen worden....
inderdaad. hou daar dan ook rekening mee bij het zoeken naar een kamer. ga niet eens kijken bij kamers boven je budget, want voor je het weet ga je er toch wonen en zit je in de problemen.
toen ik zelf op kamers ging had ik aan vaste inkomsten: ong 250 euro salaris, 220 stufi en ouders betaalden het eerste half jaar (2e half jaar van die studie) mijn boeken en collegegeld.
nu zit ik ff zonder werk (help!!) mijn ouders betalen collegegeld en ik krijg 100 euro ouderbijdrage maar als het nodig is springen ze wel bij (ik moet nu bijv ineens een particuliere verzekering en dat terwijl (omdat) ik niet werk...)
vantevoren uitzoeken wat je vaste lasten zullen zijn, denk niet alleen aan huur maar ook eten, telefoonkosten, evt reiskosten, abonnementen, verzekeringen, boeken, collegegeld, extra grote uitgaven (als je met het huis een nieuwe tv nodig hebt moet iedereen meebetalen, tenminste, zo is dat hier bij mij) kleding, vakantie(s), cadeautjes, en vooral al die extra dingen (uitgaan ed)
Oud 27-09-2003, 21:39
Lindatje
Lindatje is offline
[QUOTE]meriekuh schreef op 26-09-2003 @ 19:14:
Verhaaltje...

Als je toch nu een particuliere verzekering moet afsluiten, dankrijg je toch meer studiefinanciering? Iets van 30 euro is dat. Check maar op ib-groep.nl.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Lindatje schreef op 27-09-2003 @ 22:39:
Als je toch nu een particuliere verzekering moet afsluiten, dankrijg je toch meer studiefinanciering? Iets van 30 euro is dat. Check maar op ib-groep.nl.
Das alleen als je recht hebt op een aanvullende beurs...anders niet, voor zo ver ik weet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:32
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2003 @ 09:46:
Das alleen als je recht hebt op een aanvullende beurs...anders niet, voor zo ver ik weet.
Citaat:
quote van de ibg-site: Voor de particuliere ziektekostenverzekering kun je een vergoeding krijgen als je recht hebt op een aanvullende beurs. Daarom is het belangrijk dat je ons laat weten hoe je verzekerd bent.
helaas
Reageren

Regels voor berichten