Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 14:00
Verwijderd
Op het eerste gezicht lijkt het een aardige PC, maar als ik reclames van computers zie aangeboden door supermarkten heb ik toch gauw het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.

Zien jullie iets wat er mis/ontbrekend is aan deze pc (okee, behalve een monitor, duh) ?
Reclame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 14:04
@pie
@pie is offline
Citaat:
AePiE schreef op 25-09-2003 @ 15:00:
Op het eerste gezicht lijkt het een aardige PC, maar als ik reclames van computers zie aangeboden door supermarkten heb ik toch gauw het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.

Zien jullie iets wat er mis/ontbrekend is aan deze pc (okee, behalve een monitor, duh) ?
Reclame
missen doe ik niks.. dat ding kan alleen veel meer dan ik met een pc wil doen, dus ik vind er te veel features opzitten (en daarmee ook te duur)... maar ik zal altijd mn eigen pc samen blijven stellen
Oud 25-09-2003, 14:06
Verwijderd
De merken staan er niet allemaal bij in de online advertentie.
Het foldertje ligt hier:

Infineon geheugen
Asus mainboard
WD harde schijf
toshiba DVD-Rom/CD-rom
Chicony toetsenbord+muis
Targa geheugenkaartlezer en AIR-tube
ATi videokaart
merk geluidskaart staat er niet bij

Oh ja, mijn doel van het topic is dus:
Ik wil een nieuwe pc kopen, en ik stel hem het liefst zelf amen, maar zo op het eerste gezicht is dit voor een leek een fantastische pc, die niet eens zo heel duur is (lijkt).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef op 25-09-2003 @ 15:04:
missen doe ik niks.. dat ding kan alleen veel meer dan ik met een pc wil doen, dus ik vind er te veel features opzitten (en daarmee ook te duur)... maar ik zal altijd mn eigen pc samen blijven stellen
Ja die software en die 7 in 1 geheugenkaart lezer kan mij ook gestolen worden, maar ik had dus op een pc-site gekeken, en met nog niet eens alle onderdelen kwam ik al gauw op 1200 euri uit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:10
@pie
@pie is offline
Citaat:
AePiE schreef op 25-09-2003 @ 15:08:
Ja die software en die 7 in 1 geheugenkaart lezer kan mij ook gestolen worden, maar ik had dus op een pc-site gekeken, en met nog niet eens alle onderdelen kwam ik al gauw op 1200 euri uit.
ik bestel al mn troep bij www.gistron.com.. dus écht wel goedkoper...
Oud 25-09-2003, 15:17
NielZ
NielZ is offline
Ziet er goed uit imo, ook wel prettig dat ze nu de merken erbij zetten...
Enige nadelen die ik kan verzinnen: je kunt alleen DVD-R branden, hij zal wel een takkeherrie maken (gokje ), en, euh... Dat is het.

Owja, je hebt geen monitor.
Oud 25-09-2003, 15:29
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
woo, kope kope kope lidl de gekste.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het ziet er goed uit en ik zie geen addertjes onder het gras. Ze gebruiken merkcomponenten (geheugen, moederbord) en wel zonde mix componenten, ATi Radeon 9600 Pro videokaart. Ik vind wel zonde dat er geen DVD brander bij zit, en dat voor een comp van €1300 zonder monitor. En ATi Radeon 9800 had ook wel gemogen.

Je bent wel goedkoper uit als je zelf iets samenstelt, maar ligt eraan of je dat wilt.

Ik vind het geen supergoedkoop aanbod, maar ook zeker niet duur.
Oud 25-09-2003, 16:43
Screaming Slave
bij mij stond er toch echt DVD- en CD-brander bij.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
DVD-ROM / CD-RW combo
Citaat:
* DVD-ROM 16x CD-ROM 48x
* RW-
Niet echt duidelijk.
Oud 25-09-2003, 17:29
Screaming Slave
ergens anders op de pagina staat letterlijk "DVD- en CD-brander"
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm dan zal dat wel.

Maar het is dan wel een DVD- brander, en dat is de 'verkeerde' standaard. Technisch minder goed en de DVD- media is duurder dan de DVD+ media.
Oud 25-09-2003, 20:47
Screaming Slave
ik gok dat het DVD+R(W) is, maar dat die newbies van de LIDL daar gewoon niet op gelet hebben (in europa zijn DVD-R(W) drives bijna niet te krijgen d8 ik, alleen als -/+ combo). maar als ik de topicstarter was, zou ik dat eerst even heel goed nagaan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 21:09
D@mien
D@mien is offline
Hoe goed zo'n bak ook is, ik zou em nooit in een supermarkt kopen...de service daar is brak...en zolang je garantie hebt moet je et met een baggerservice doen...en als je problemen hebt kunnen ze et niet oplossen...dus moet je naar een computerwinkel...en daar moet je betalen voor de evt. kosten...
dit is iig mijn idee over die supermarktdingen...et kan goed spul zijn..maar áls er iets mee is ben je in de aap gelogeerd...
Oud 26-09-2003, 08:14
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Citaat:
D@mien schreef op 25-09-2003 @ 21:09:
Hoe goed zo'n bak ook is, ik zou em nooit in een supermarkt kopen...de service daar is brak...en zolang je garantie hebt moet je et met een baggerservice doen...en als je problemen hebt kunnen ze et niet oplossen...dus moet je naar een computerwinkel...en daar moet je betalen voor de evt. kosten...
dit is iig mijn idee over die supermarktdingen...et kan goed spul zijn..maar áls er iets mee is ben je in de aap gelogeerd...
Dat klopt niet. De service van de supermarkt computers zijn misschien minder dan in de computerwinkel, maar ze zijn echt niet brak. Je kan altijd terecht bij Lidl en bij de computer fabrikant. Ik spreek uit eigen ervaring. Maar persoonlijk vind ik die supermarktcomputers helemaal niet zo goedkoop. Ze lijken misschien goedkoop, maar dat valt wel mee.
Oud 27-09-2003, 17:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 25-09-2003 @ 21:47:
ik gok dat het DVD+R(W) is, maar dat die newbies van de LIDL daar gewoon niet op gelet hebben (in europa zijn DVD-R(W) drives bijna niet te krijgen d8 ik, alleen als -/+ combo). maar als ik de topicstarter was, zou ik dat eerst even heel goed nagaan.
Er staat toch echt -RW, er DVD-RW drives zijn zeker wel te krijgen, van Pioneer b.v., die zit 'aan de verkeerde kant'.

En over de service, een kennis van mij had ook een aldi PC en was niet tevreden over hoe ze omging met zijn problemen, weet al precies niet meer. Maargoed dat is één ervaring, zou niet weten hoe het in het algemeen geldt.
Oud 28-09-2003, 13:23
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Mobo zal waarschijnlijk Asrock zijn, de goedkopere variant op Asus
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:39
Ducksy88
Ducksy88 is offline
Voor service heb je aan paradigit echt een goeie, levenslange gratis garatie. De PC van me pa komt daarvandaan, was iets mis mee, en ze onderzoeken um helemaal voor je, geven je advies, en je hoeft aleen voor nieuwe hradware te betale, ze rekenen geen kosten voor het inbouwen/onderzoeken en alles!
Je betaald er wel wat meer voor maar ik vind het een zeer goeie service!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:43
Verwijderd
Kan me zo herinneren dat de vorige (aldi) pc echt flink waar was voor je geld...

Dit is toch ff wat minder (al kan ik de hele aanbieding niet meer vinden?) .... Bij een beetje een goedkope internetshop kun je zeker wat hardware betreft volgens mij wel beter spul krijgen..

Leuk dat d'r een stapel software bijzit maar die gebruik je grotendeels ws toch niet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 08:58
Yaris
Yaris is offline
Op zich is er niks mis met zo'n pc, je krijgt wel waar voor je geld.

Wat ik bij een kennis gemerkt hebt, hij heeft zo'n Aldi Medion 8008XL ding gekocht met zo'n Pioneer DVD brander, is dat Pioneer een 1 of andere smerige deal gesloten heeft met Aldi. Je kan de brander niet updaten met de originele firmware die op de Pioneer site staat, dit staat er ook bij vermeld.

De enige manier waarop je dat ding kan updaten is met een gehackte firmware, 't gros wat die computers koopt heeft vrij weinig verstand van computers dus dat is niet echt handig. Op de medion site staat ook geen speciale firmware voor de brander (misschien staat er ondertussen nu wel een update op?)

De reclame van die pc was een klein beetje misleidend omdat je het idee kreeg dat er een compleet nieuwe ATI 9600 kaart in zat, maar eigenlijk was het een overgeclockte ATI 9500.

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 09:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten