Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 11:20
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Ik heb KAzaa , uhmm die niewste zeg maar, en als ik em aanzet, en ik ben connected gaat mijn CPU-gebruik woesh! naar 100%
en is mijn computer zo fucking sloom dat ik vrijwel niets meer kan, als ik em weer uitzet is alles weer prima .iemand suggesties?
Oud 27-09-2003, 11:24
Carriteras
Carriteras is offline
Geen Kazaa gebruiken? het is illegaal...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:28
nee hoor, want ik download niet en ik upload niet, ik zet em alleen af en toe aan.
Oud 27-09-2003, 11:30
Lachmetmij
Lachmetmij is offline
Daar heb ik ook wel eens last van bij mij ligt het dan aan het bestand wat ik met kazaa aan het downloaden ben. Als het bijvoorbeeld een film is met veel mb dan gaat ie ook heel sloom en meestal is het dan geen echte film maar een soort virus!
Oud 27-09-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Kroft X schreef op 27-09-2003 @ 12:24:
kazaa is niet illegaal, de bestanden die ermee worden gedeeld zijn meestal illegaal
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:43
Verwijderd
Wat voor computer heb je? Kloksnelheid/geheugen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kroft X schreef op 27-09-2003 @ 12:24:
Onzin... Hou eens op met dat fabeltje, het wordt irritant!
Oud 27-09-2003, 12:10
Droyd
Droyd is offline
Ik had dit probleem met kazaa, niet met kazaa lite...Stap over op lite indien je dit nog niet hebt gedaan want de spyware durft nogal resources innemen
Oud 27-09-2003, 12:12
Gimme more beer
Citaat:
Droyd schreef op 27-09-2003 @ 13:10:
Ik had dit probleem met kazaa, niet met kazaa lite...Stap over op lite indien je dit nog niet hebt gedaan want de spyware durft nogal resources innemen
Sterker nog, als je ooit de gewone KaZaa hebt gebruikt, eerst de PC formatteren en daarna KaZaa lite installeren.
Oud 27-09-2003, 13:08
hmm, ja ik heb dus Lite weggehaald om deze te installeren, want Lite ging ook nie zo lekker, en nu gaat de gewone echt helemaal fuck dus.

kloksnelheid is: 1400 Mhz ofzo en 60GB, geloof ik, in ieder geval snel genoeg om flink wat te kunne downloade, iets dat we tot voor kort ook vaak en succesvol konden doen.

dan toch maar weer Lite erop..
Oud 27-09-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 27-09-2003 @ 14:08:
hmm, ja ik heb dus Lite weggehaald om deze te installeren, want Lite ging ook nie zo lekker, en nu gaat de gewone echt helemaal fuck dus.

kloksnelheid is: 1400 Mhz ofzo en 60GB, geloof ik, in ieder geval snel genoeg om flink wat te kunne downloade, iets dat we tot voor kort ook vaak en succesvol konden doen.

Kazaa is kut man, gewoon soulseek en voor programma's d++
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:30
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 27-09-2003 @ 14:08:

Wat ik je aanraad om eerst te doen is ad aware draaien...dat zal volgens mij heel wat schelen (verwijdert reclamesoftware)
Oud 27-09-2003, 14:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Als Kazaa te sloom werkt (is bij mij ook zo, Athlon XP 2200, snelle ADSL-aansluiting, flinke harde schijf, 512 Mb ram, zou toch echt snel genoeg moeten zijn) dan kun je altijd ook een ander filesharing-programma gebruiken.

Kazaa is namelijk zwaar kut. Tuurlijk, het lijkt erg leuk en het lijkt net alsof je d'r erg veel mee kan, maar dat valt wel mee.

Ik raad je aan om BearShare te gebruiken (kun je wel downloaden bij download.com), werkt veel beter. Ziet er wel veel simpeler uit, maar werkt sneller en makkelijker.

Er zijn sowieso veel meer goede programmaatjes voor dit soort dingen, dus niet alleen KaZaa. Tis maar dat j ut effe weet.
Oud 27-09-2003, 15:12
Droyd
Droyd is offline
Kazaa is misschien niet het beste geschreven programma maar het download echt wel heel snel
Oud 28-09-2003, 15:16
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 27-09-2003 @ 12:28:
nee hoor, want ik download niet en ik upload niet, ik zet em alleen af en toe aan.
dus je download niet en je upload niet en door kazaa gaat heel je pc traaag? waarom zet je 'm dan aan
Oud 28-09-2003, 16:28
Martin
Martin is offline
Citaat:
Droyd schreef op 27-09-2003 @ 16:12:
Kazaa is misschien niet het beste geschreven programma maar het download echt wel heel snel
Andere software die hetzelfde netwerk gebruiken ook
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:37
Koen
Koen is offline
Kazaa wordt ontzettend traag als je veel resultaten hebt en ie nog steeds zoekt. Als je dus 'automatisch meer zoeken' aan hebt gevinkt in Kazaa Lite, en je minimized 'm en internet 5 minuten, vreet ie gigantisch veel resources. Gewoon op tijd dat 'meer zoeken' uitzetten, zou al een boel kunnen schelen.

Tenzij hij ook traag is zonder dat je zoekt, in dat geval kan je beter een andere client met bijbehorend protocol gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:39
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-09-2003 @ 17:28:
Andere software die hetzelfde netwerk gebruiken ook
Niet noodzakelijk...Hangt ervan af hoe het geschreven is, maar waarschijnlijk zijn er betere clients voor hetzelfde netwerk alhoewel ik kazaa lite best goed vind (veel tools)
Oud 28-09-2003, 17:38
Citaat:
Drexz schreef op 28-09-2003 @ 16:16:
dus je download niet en je upload niet en door kazaa gaat heel je pc traaag? waarom zet je 'm dan aan
ik search alleen.
gewoon, voor de lol.
Oud 28-09-2003, 17:39
Verwijderd
kazaa is niet illegaal, evenmin de bestanden die erop worden aangeboden.
Je mag ze alleen niet dowloaden mits je een origineel kan overleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:23
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2003 @ 13:12:
Sterker nog, als je ooit de gewone KaZaa hebt gebruikt, eerst de PC formatteren en daarna KaZaa lite installeren.
dat is wel heel heftig vind je niet. denk dat adaware eroverheen ook wel helpt.
Oud 28-09-2003, 20:45
Gimme more beer
Citaat:
Spacey schreef op 28-09-2003 @ 21:23:
dat is wel heel heftig vind je niet. denk dat adaware eroverheen ook wel helpt.
Zou ik niet op rekenen. En buiten dat, Kazaa neemt nog veel meer mee dan alleen ads (veel virussen en trojans in programma's enzo). Het maakt van je PC en HDD echt een zooitje. Kazaa lite doet dat ook wel, maar dan ben je toch van de adware af.

Sowieso is het aan te raden om elke 3 maanden je PC te formatteren. Ben ik een heel groot fan van.
Oud 28-09-2003, 21:44
Megadeth
Megadeth is offline
Dus gewoon de lite versie nemen en ff je PC spyware vrij maken met spybot S&D (google.com).
Oud 28-09-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2003 @ 21:45:
Zou ik niet op rekenen. En buiten dat, Kazaa neemt nog veel meer mee dan alleen ads (veel virussen en trojans in programma's enzo). Het maakt van je PC en HDD echt een zooitje. Kazaa lite doet dat ook wel, maar dan ben je toch van de adware af.

Sowieso is het aan te raden om elke 3 maanden je PC te formatteren. Ben ik een heel groot fan van.
n00b. het is juist de kunst een systeem zo lang mogelijk in stand te houden zonder dat je steeds opnieuw hoeft te beginnen. daar zijn een heleboel tools voor zoals Norton Systemworks.
Ik heb een Windows NT4 surver gehad die 4 jaar lang zonder reboot gedraait heeft. alle onderdelen geupdate en alle security leaks gedicht zonder dat er ooit een restart aan te pas kwam. Zeer eenvoudig, je moet alleen weten hoe het werkt. Was wel leuk om de enige NT server in de top 1000 te zijn bij het oude uptimes.net project.
Die bak is tegenwoordig ook al lang vervangen door een Windows 2000 server. In Windows 2000 en XP is het nog makkelijker.
Kazaa lite gaat trouwens niet anders met je schijf om als Kazaa gewoon. Het énige verschil is een aantal meegeleverde extra tools bij K-Lite welke niet bij Kazaa zitten en het ontbreken van de Adware (er zit namelijk geen spyware in Kazaa, maar Adware).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:48
Gimme more beer
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 23:36:
n00b. het is juist de kunst een systeem zo lang mogelijk in stand te houden zonder dat je steeds opnieuw hoeft te beginnen.
Dat is het probleem ook niet, het idee is dat ik op die manier m'n HDD ook eens goed opruim. M'n PC wordt er altijd trager/rommeliger van als ik hem langer dan 3 maanden gebruik. Ik ben er echt heel erg blij mee als hij weer geformatteerd is.

Maar zoals je zegt, ik heb hier ook een PC staan die al meer dan 3 jaar niet geformatteerd is. Da's m'n werk PC, daar download ik ook vrijwel nooit mee of iets in die richting, dus het wordt ook nooit een zooitje.

Met Windows XP kun je het trouwens ook wel uithouden.

Maar het heiligst is natuurlijk m'n Debian PC, die ik btw ook het meest gebruik. Die heb ik in het begin heel vaak opnieuw geinstalleerd omdat ik echt een paar enorme errors veroorzaakte, maar tegenwoordig heb ik daar nooit problemen mee.

Heb jij trouwens wel eens op de PC van een echte leek (zoals mijn broertje) gekeken wat er allemaal geinstalleerd is enzo? Dan snap je wel waarom ik aanraad om elke 3 maanden te formatteren.
Oud 29-09-2003, 08:09
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Heb jij trouwens wel eens op de PC van een echte leek (zoals mijn broertje) gekeken wat er allemaal geinstalleerd is enzo? Dan snap je wel waarom ik aanraad om elke 3 maanden te formatteren.
Dat is niet best inderdaad.. wat een tering zooi..

Trouwens mijn win2k installatie staat er al sinds maart op en begint nu wel wat kuren te vertonen.. maar ik heb een hekel aan formatteren dus los het wel weer op
Oud 29-09-2003, 13:44
Koning
Koning is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2003 @ 14:43:
Kazaa is kut man, gewoon soulseek en voor programma's d++
nee soulseek is goed, je moet gvd in een rij wachten op je dl!!!
Oud 29-09-2003, 14:20
NERD
NERD is offline
Citaat:
Sync schreef op 29-09-2003 @ 14:44:
nee soulseek is goed, je moet gvd in een rij wachten op je dl!!!
Daar kies je dan zelf voor, ik dl alleen als er geen rij is omdat ik niet van wachten hou. Er wordt duidelijk aangegeven of er een rij is en hoe lang die is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2003 @ 08:48:
Maar het heiligst is natuurlijk m'n Debian PC, die ik btw ook het meest gebruik. Die heb ik in het begin heel vaak opnieuw geinstalleerd omdat ik echt een paar enorme errors veroorzaakte, maar tegenwoordig heb ik daar nooit problemen mee.
Debian 0wnage! Ben zelf meer Netware fan. Heb dat echter ook wel een keer of 20 moeten installeren voordat het ging zoals ik wilde dat het ging.

Citaat:
Ja dat weet ik. Ik heb ook broertjes. Mijn netwerk is groot. De halve buurt zit erop. Ik verspreid de meeste applicaties via ZenWorks (veel scholieren kennen het als de NAL of Novell Application Launcher of Novell Delivered Applications), zodat er bij mij bijvoorbeeld aangepaste installaties draaien van praktisch alle file-sharing programma's, verplichte virusscanners, en weet ik wat niet meer(Ongeveer 250 programma's gesnapshot). Hiermee voorkom ik een hoop problemen, maar tis niet voor iedereen weggelegd, jammer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:50
Gimme more beer
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 15:26:
Debian 0wnage! Ben zelf meer Netware fan. Heb dat echter ook wel een keer of 20 moeten installeren voordat het ging zoals ik wilde dat het ging.
Jah precies, met Debian heb ik ook heel vaak opnieuw geinstalleerd, gewoon om weer van de kras te beginnen. Maar met Netware viel het bij mij allemaal wel mee (toen had ik ook wat meer ervaring met dat soort dingen)

Citaat:
Ja dat weet ik. Ik heb ook broertjes. Mijn netwerk is groot. De halve buurt zit erop. Ik verspreid de meeste applicaties via ZenWorks (veel scholieren kennen het als de NAL of Novell Application Launcher of Novell Delivered Applications), zodat er bij mij bijvoorbeeld aangepaste installaties draaien van praktisch alle file-sharing programma's, verplichte virusscanners, en weet ik wat niet meer(Ongeveer 250 programma's gesnapshot). Hiermee voorkom ik een hoop problemen, maar tis niet voor iedereen weggelegd, jammer genoeg.
Je snapt in ieder geval wat ik bedoel. Ik heb hier een heel simpel netwerk lopen waar elke dag wel weer wat in verandert. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen PC, maar ik mag de vuile karweitjes altijd opknappen (backuppen, formatteren, problemen oplossen etc). Zenworks is opzich trouwens een hele fijne manier van werken, alleen is daar hier nog geen drang toe. Vooral omdat ik ook nog eens met in totaal 6 verschillende besturingssystemen werk.
Oud 29-09-2003, 17:36
Verwijderd
hmm. raken een beetje offtopic. ff nieuw topic openen met vreemde os'en
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten