Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 13:25
Lyra
Lyra is offline
haai, ik heb een taak van engels wat ik op het internet moet opzoeken. Maar vind daar dus helemaal niets van.
kunnen jullie me helpen pls??
Het is de bedoeling op de vragen te antwoorden in het engels met een korte uitleg.
Maar het Nederlands is ook goed, dan vertaal ik het. Het is gewoon vervelend op te zoeken want mijn computer is van voor de jaren 80 vrees ik..
Dank bij voorbaat,
lyra.. xxxxxxxxxxxx

EDUCATION
1. what is nursery school
2. what is primary school? at what age does it start?
3. When does secondary school start? What is it?
4. What are O-levels? a-levels?
5. what is a 'prep'school?
6. Till what age is a school attendance compulsory in Britain?
7. WHat is a curriculum??
8. What is a public sschool? why are they so succesfull? How manu are there in britain? Which ones are very famous?
9. Why are public schools more independent?
10. Are there also other schools?
11. What percentage of secondaty school children go to fee-paying schools?
12. is religion important?
13. what is a boarding school?
14. what is the difference between a comprehensive and a grammar school?
15. what is GCSE? When do you take it?
16. What are vocational courses?
17. How many universities are there in Britain? Mention some.
18. What is a polytechnic?
19. What is a bachelor? a BSc, MA, M PHil, PhD?
20. What is a 'don'?

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 14:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 13:41
wissie
wissie is offline
1. de kleuterschool

2. Basisschool

3. Middelbare school

4. ?

5. Een school waar je op iets voorbereidt wordt

6. ?

7. Een leerplan

8. Een openbare school. Ik denk dat ze succesvol zijn omdat het niet gebonden is aan levensovertuiging, dus iedereen kan toegelaten worden op zo'n school, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een christelijke school.

9. ?

10. Ja. Particuliere scholen, christelijke scholen, enz
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:09
Lyra
Lyra is offline
alvast bedankt wissie!!
Oud 29-09-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
1. what is nursery school
Das dus peuterschool.

Citaat:
2. what is primary school? at what age does it start?
Primary school starts at 5 in britain. Het is basisschool.

Citaat:
6. Till what age is a school attendance compulsory in Britain?
Untill 16(So when you turn 16, you don't have to go anymore)

Citaat:
12. is religion important?
Not in public schools.

Citaat:
13. what is a boarding school?
Kostschool. You go here and live here as well. In Britain, you can go to boarding school everywhere any period of your scholar-life

Citaat:
17. How many universities are there in Britain? Mention some.
There are over a hundred universities in Britain, interresting to note that before 1963, there were only a few.
Some very famous universities are: Oxford and Cambridge

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:09
Verwijderd
Primary education is in essence the first phase of our formal education system. It usually starts at six years of age and runs for eight years. The main purpose of
primary education is to prepare children to participate fully in the social, political
and economic well being of the pupils. The new primary school curriculum has
therefore been designed to provide a more functional and practical education to
cater for the needs of children who finish their education at the primary school
level and also for those who wish to continue with secondary education.

http://www.kenyaweb.com/educ/primary.html

Hoezo kun jij niks vinden op i-net??
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:41
Verwijderd
errr, opzich is dat informatie uit KENIA! en ze wil wel zoeken maar haar pc is langzaam so what, geeft mij wat te doen.....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:06
mathfreak
mathfreak is offline
O-level (Ordinary level) is examenniveau op m.a.v.o./h.a.v.o.-niveau. Het O-level bestaat overigens niet meer, maar is vervangen door GCSE (General Certificate of Secondary Education).
A-level (Advanced level) is examenniveau op v.w.o.-niveau. Daarnaast is er nog AS-level (Advanced Supplementary level) wat qua stof en tijd met 50 % van het A-level overeenkomt en de leerling in staat stelt extra vakken te volgen, waarbij 2 examenvakken met een AS-level overeenkomen met 1 vak op A-level.
Vocational courses zijn cursussen die toegang verschaffen tot het hoger beroepsonderwijs en deel uitmaken van GNVQ (General National Vocational Qualification), het toelatingsexamen voor het hoger beroepsonderwijs.
Polytechnics zijn wat we hier in Nederland technische universiteiten noemen. De TU Delft werd vroeger de polytechnische school Delft en daarna de Technische Hogeschool Delft genoemd.
Iemand die 3 jaar aan een Britse universiteit heeft gestudeerd krijgt na die 3 jaar de bachelorstitel. Hij of zij is dan bijvoorbeeld Bachelor of Arts (BA) of Bachelor of Science (BSc). Iemand met een BA-graad heeft een bachelorsgraad in de letteren behaald en iemand met een BSc-graad heeft een bachelorsgraad in de natuurwetenschappen behaald. De bachelorsgraad kent een onderverdeling in First, Lower Second, Upper Second en Third Degree, waarbij First het hoogste is.
1 jaar na het behalen van de bachelorstitel kan men de mastertitel behalen. De mastertitel is vergelijkbaar met wat hier in Nederland de doctorandustitel is. Iemand met een MA-graad (Master of Arts) heeft dus een mastersgraad in de letteren behaald en iemand met een MSc-graad (Master of Science) heeft een mastersgraad in de natuurwetenschappen behaald. Iemand met een MPhil-graad heeft een mastersgraad in de filosofie behaald. Het is mogelijk dat men voor het behalen van de masterstitel een korte verhandeling dient te schrijven.
Opmerking: een hoofd van een College wordt ook Master genoemd (bijvoorbeeld Master of Trinity College).
De PhD-graad (Doctor of Philosophy) is vergelijkbaar met wat hier in Nederland de doctorstitel is. Na het behalen van de mastersgraad kan men de PhD-graad behalen, wat neerkomt op minstens 3 jaar research. Deze periode heet The Doctorate. Getalenteerde studenten die aan hun Master's Degree zijn begonnen kunnen deze overslaan en direct met het Doctorate beginnen om zo hun PhD-graad te halen.
Een don is een universitair docent die als fellow of tutor aan een College is verbonden. Een fellow is iemand die een beurs heeft gekregen na het behalen van zijn of haar promotie, en een tutor is iemand die toezicht houdt op de studie van de studenten.

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:58
Lyra
Lyra is offline

Bedankt jongens!!! This really helps!!
zoenen,
Lyra
Reageren

Regels voor berichten