Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je hoeft niet meteen iemand 'kapot' of 'de grond in te lullen', maar ja, zodra je iemand goed 'tuk' kan zetten, zonder een goed antwoord, als diegen uitgeluld is, is het een vorm van intelligentie
je gebruikt taal zo dat het jou of je doel handig uitkomt, en niet iedereen kan dat, je gedachten gang is waarschijnlijk ook complexer en sneller, anders krijg je die ander er niet uit dus ja het is zeker een vorm van intelligentie
|
Verwijderd
|
Ten eerste vind ik iemand verbaal de grond in boren altijd nog minder primitief dan iemand fysiek in elkaar slaan, dus het kan altijd nog dommer, maar dat terzijde.
Ik weet niet of het een vorm van intelligentie is, of die mensen dom of slim genoemd kunnen worden. Als iemand bijdehand tegen mij doet en ik mag die persoon niet, dan kan hij of zij inderdaad een paar snedige opmerkingen verwachten. Het is heel makkelijk iemand finaal af te kraken in een paar zinnen, maar dat doe ik niet snel. Het is lullig om mensen te pakken op dingen waar ze niet zoveel aan kunnen doen, zoals uiterlijk, opleiding, en de sociale klasse waar ze uit afkomstig zijn./ |
![]() |
|
Wat me opvalt is dat mensen die iemand met woorden willen kleineren graag overgaan tot scheldpartijen als ze het niet kunnen winnen. Daar kan ik dus absoluut geen respect voor hebben. Een beetje doen alsof een ander minder is dan jij om zijn mening is laag.
Aan de andere kant: ik had een paar weken geleden een discussie met iemand. Ik was helemaal overtuigd van mijn standpunt, maar op een zeker moment wist hij toch zo goed te lullen dat ik niets meer kon zeggen dat relevant was. Daar had ik echt respect voor; hij heeft een eerlijke discussie gevoerd en zulke sterkte arumenten weten te geven (of die argumenten zo sterk doen lijken) dat ik het echt even niet meer wist. De discussie was overigens niet relevant, maar veel mensen geloofden dat hij dat wel was, daarom werd hij gevoerd. Op het moment dat iemand een ander uit weet te lullen zonder diegene te kleineren heb ik daar respect voor. Maar als je ertoe over moet gaan om iemand het zwijgen op te leggen door hem te kleineren vind ik dat niet slim of cool. Nee, ik vind het niet slim om iemand de grond in te boren.
|
het is een sociale vaardigheid... Alle vormen van socialiteit (ook asocialiteit dus) is een teken van intelligentie. Dus ja, dat is het. Maar als jij niet over die vaardigheid beschikt, betekent dat niet meteen dat jij minder intelligent bent. Jij beschikt misschien wel weer over een hele andere sociale vaardigheid waar anderen het moeilijk mee hebben en ben je nog altijd even intelligent. Maar jouw onvermogen om iemand verbaal de grond in te stampen heeft ook met opvoeding te maken, niet alleen met jou vermgens.
|
Of een soort van 'instinct', aanvoelen wat de ander
het meeste raakt, en met die kennis diegene verbaal afbreken. (beetje raar uitgelegd, wel duidelijk wat ik bedoel hoop ik) Denk dat het wel een soort van intelligentie is, maar ook het kunnen aanvoelen wat de kwetsbare punten van een ander zijn.
||
Citaat:
Als iemand iemand de grond in kan trappen met woorden vind ik diegene helemaal niet slim, iemand die er gelijk een weerwoord op heeft is slimmer
|
Je kunt ook altijd van te voren een paar vaste constructies hebben die je inzet. Dan ben je niet echt slimmer dan de ander dan onthoud je gewoon dingen van tv en zo.
Over die rapbattles; is Eminem slim? I don't think so. Volgens mij heeft het niks met intelligentie te maken dus. Iemand kan 7 talen spreken en verder niks. Het is maar welk deel van je cognitieve vermogens beter ontwikkeld is. Iemand die intelligent is heeft op alle (of de meeste) gebieden een hoge mate van verstand/vaardigheid.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou gerust enkele opmerkingen kunnen maken, maar uit mijn mond komt dat gewoon nogal twijfelachtig over... Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
hangt er nogal vanaf....
als je iemand kan kleineren door hem/haar eenvoudigweg uit te schelden, is hier geen intelligentie voor nodig; of dit kan of niet hangt gewoon van de gevoeligheid van die persoon zelf af als je iemand kan kleineren door een discussie te winnen is er wel intelligentie voor nodig maar sinds wanneer hangt je 'waarde' af van je intelligentie??
||
Citaat:
![]() Dan heb ik het natuurlijk niet enkel over hoe men presteert op school, intelligentie is veel meer dan dat
|
Verwijderd
|
hmpf, ik ben gewoon slecht met woorden, tis echt niet moeilijk om mij uit te lullen.
ben er niet goed in en verwacht er ook nooit goedf in te worden. je kan bij mij vrij ver gaan, maar ook té. en dan komt het wel eens voor dat ik iemand bij zijn strot/kraag pak om mijn woorden kracht bij te zetten, dit alleen bij de irritante types. Ik hou neit van dat gezeik over en weer, zo snel mogelijk ENDEX is voor mij het fijnst. ik ben niet echt iemand van worden, als iemand zit te treiteren blijf ik ook meestal stil, en idd als die te ver gaat kan die een "hou godverdomme nou eens je kutbek dicht, achterlijke idioot, of moet ik het voor je doen!?" uit. ik hou er gewoon niet van, dat gejank en gemiep over en weer, en al helemaal niet dat achterbakse achter mijn rug om (zoals van de week), als iemand problemen heeft komt hij dat maar recht in mijn gezicht zeggen, maar dat durven die "populaire figuren" niet, *grom*, argh, ik ga weer offtopic. |
![]() |
|
Nee, is (in mijn ogen) absoluut geen vorm van intelligentie.
Je kunt mensen namelijk op hele voor de hand liggende dingen pakken. Als je weet wat iemands zwakke plek is (bijvoorbeeld onzekerheid over zijn neus, figuur ofzo... of iets ergs wat is gebeurd), dan maakt het niet uit wat je zegt. Elke opmerking over die kwestie doet dan pijn.
|
![]() |
hm ben dr erg goed in, maar gebruik het alleen als verdediging, niet omdat ik t leuk vind iemand verbaal te kleineren (nou jah, soms wel, maar dan moet diegene me wel heel wat gedaan hebben voor ik dat op die manier toe wil passen), maar of het een vorm van intelligentie is, nee ik denk zeker van niet. misschien wel een vorm van een goed reactievermogen en het goed omgaan met spanning. vroeger was ik er nl niet goed in, maar na het moment dat et nodig was wist ik heel goed wat ik terug had moeten zeggen, het duurde dus alleen een tijdje. je komt er wel, alleen pas na het moment dat het nodig was. alsof ik een soort blackout had op t moment zelf.
||
Citaat:
|
Gedeeltelijk met je eens, en het is me ook heel bekend. Niet dat ik het doe maar ik ken wel een aantal mensen die hier wel koek van hebben gegeten.
Ze hebben grote woorden, maar feitelijk weten ze gewoon niet wat ze zeggen, ik zie het juist meer als een gebrek aan intelligentie.
Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 23:13. |
![]() |
||
Citaat:
laat zien dat je en ruggegraat hebt laat iemand in zijn waarde en voer een eerlijke discussie zonder op emoties in te spelen in mijn ogen heb je meer een gave als je je leven doorkan zonder mensen te kleineren
|
Kruimel: Je vindt het niet slim zeg je. JE gebruikt als reden dat iemand kleineren niet slim ...niet cool is. Echter je haalt 2 dingen door elkaar. De vaardigheid om het te kunnen en de socialiteit om het te gebruiken. Sociaal gezien vind je zo iemand zwak, maar de vaardigheid (waar om gevraagd wordt) beoordeel je niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder, beetje domme stelling. natuurlijk is dat een vorm van intelligentie; het vereist denkvermogen, ergo, het is intelligent. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Psychopaten kúnnen iemand ook heel goed de grond inboren (dit hoeft niet per definitie).. Ik ken bv zo'n iemand maar deze man heeft géén hoog IQ...... Joyce
|
![]() |
nee jongen ik denk dat je dat helemaal mis heb, ik vindt dit zo en zoal geen onderwerp om gezellig over te discuseren, want ik noem dit geen inteligentie, ik noem dit dus het laagste van het laagste, want als je het lukt iemand te kleineren, is er meestal wel spraken van een overmacht. ik snap eigenlijk al helemaal niet hoe je op dit onderwerp kom, maar dat doet er voor de rest niet toe. ik vindt dat je eigen maar met rare dingen bezig houdt , maar dat is jou probleem. je krijg andtwoordt op je vraag, je ben dan gewoon vies bezig en in mijn ogen ben je het laagste van het laagste
Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 21:16. |
![]() |
|
Hmmm het is net zo erg dat als je ze willen kleineren met dingen die ze gewoon uit hun duim zuigen alswel met dingen die ze toevallig weten.
Best triest is dat. Zeker als ze het ook nog doen met andere mensen er bij, nóg triester is dat. Ik vind dat niet getuigen van respect voor iemand anders.
|
Ik heb de laatste tijd me een beetje verdiept in boeken over seksueel misbruik, en in een van die boeken wordt verteld hoe de dader te werk gaat...hoe hij zorgvuldig zijn slachtoffer(s) uitkiest, hoe hij ze zorgvuldig inpalmt, welke trucs er gebruikt worden, hoe hij hun vertrouwen wint, ze uiteindelijk afhankelijk van ze maakt en ze doet geloven dat ze het zelf ook willen, het zelf uitgelokt hebben en zelf er schuld aan hebben, hoe hij de slachtoffers onder druk zet uiteindelijk etc.
Ik denk dat het inderdaad toch een soort 'gave' is om dit te kunnen, het lijkt mij toch aardig knap om heel dat web zorgvuldig op te bouwen en intact te houden, ook tov de buitenwereld...moet je echt slinks en gewiekst persoontje voor zijn. Maarja da was ff offtopic.. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het wel eens met de stelling. Ik kan het zelf niet (maar wel in de zeik worden gezet
![]() Wat bij mee hielp was gewoon om te denken: "jij maakt een kutopmerking tegen mij, nu krijg je dr ook een terug". |
![]() |
|
Ik ben het niet met de stelling eens.
![]()
||
![]() |
Citaat:
vooral als je dat doet op mensen die jou helemaal nix hebben gedaan ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kleineren kan een vorm van intellegentie zijn, maar het niet doen ook. het ligt meer aan de situatie en aan de persoon.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het categoriserende Nederland - column Rianne95 | 3 | 28-11-2012 11:45 | |
Algemene schoolzaken |
Dyscalculie Rabbi Daniel | 67 | 06-11-2007 22:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Marokkanen zijn de dupe van het minder vaak vermelden van afkomst door kranten. achkomopzeg7 | 96 | 07-03-2005 20:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Rassen zijn helemaal niet gelijk. Isa | 247 | 28-12-2003 14:06 | |
Lifestyle |
Vegetarier worden --> pubertijd Verwijderd | 300 | 17-07-2003 15:22 |