Advertentie | |
|
![]() |
|
ja vrij vragen is moeilijk, maar niet onmogelijk.
gewoon ver van tevoren vragen. wij krijgen bijv. nu al de verlofkeuze formulieren thuis dat je je vrije dagen in kunt vullen. maar ligt er ook aar net aan hoe goed jij je inzet, als jij weleens wil bijspringen door een extra wijk weg te brengen, doen ze niet moeilijk over vrij vragen.
|
Verwijderd
|
mijn broer doet het ook al weer een jaar of 3 en die vindt het leuk...
hij is zaterdagwerker en dat betekent idd dat je maar heel beperkt vrij kunt krijgen in het weekend... Maar als je dan in vakanties werkt kost het geen vrije dag als je een keer vrij wilt (behalve zaterdag dus). Tsja, wat wil je nog meer weten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, het is vreselijk vergraft kutwerk. Als je student bent kun je beter in de horeca gaan werken. Dat kan vrijwel altijd in de avonduren, je verdient niet heel slecht en je hebt vaak leuke collega's...in ieder geval beter dan bij de post, daar mag je al van geluk spreken als je iemand treft met een IQ van boven de negentig.
|
![]() |
||
Citaat:
die komen zeker aan de bar hangen.. in de horeca verdien je naar mijn weten slechter dan bij de tpg, en s`avond kan ik leukere dingen doen dan werken. bij de tpg kun je s`morgens werken
||
Citaat:
http://www.tpgpost.nl/ http://www.horeca.nl/ deze bedoel je? ![]()
||
Citaat:
(of hier hebbe ze alle slimme postbodes gestopt ![]()
|
![]() |
ik ben ook postbode =)
hoef (nog?) geen bedrijfskleding aan. op zaterdagen ligt het gemiddelde IQ een stuk hoger dan door de week. op zaterdagen werken veel studenten. het grooooote nadeel vind ik dat je zo vroeg moet beginnen, maar dan ben je dus ook wel op tijd weer klaar. ach en in de horeca lijkt me ook niet altijd een pretje. werktijden zijn daar ook niet altijd leuk (mn zus als voorbeeld genomen), collega's en klanten ook niet.
|
Hier nog een (zaterdag)postbode.
Het verdient wel goed, de mensen die er werken zijn ook wel aardig, bij ons wordt er over de bedrijfskleding niet zo heel moeilijk gedaan. Die vreselijke poepbruine wortelbroek trek ik ook echt niet aan hoor ![]() Vrij krijgen is idd moeilijk en je moet regelmatig na je eigen wijk wat langer blijven om nog een wijk te sorteren of lopen, dat is soms wel minder. Het werk is ook best wel zwaar, ik begin om 6.00 en als je dan pas om 16.00 klaar bent dan ben je echt wel kapot. Maar gelukkig is dat meestal niet zo en kun je rond een uur of 13.00 wel naar huis. Ik vind het wel prettig om vroeg te werken, zodat ik daarna nog een dag over heb ![]() Ik zou zeggen probeer het gewoon, je hebt sowieso een proefperiode van 10 weken, dus dan kan je op elk moment besluiten te stoppen. Owja, als vrouwelijke postbode moet je wel de mannen van je afslaan ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet natuurlijk wel gaan werken in een leuk bistrootje, een hip restaurant dat niet al te duur is zodat er veel jongeren komen. Met horeca bedoel ik niet barman, ik bedoel in een restaurant. Kijk, je moet natuurlijk niet in de horeca gaan werken in niet-studentensteden. Maar in een tent in Utrecht, Nijmegen of Groningen werken is gewoon super ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en ik ken daar aardig wat mensen die daar in hun studententijd gingen werken. Zij kwamen stuk voor stuk met verhalen dat ze onderbetaalt en uitgebuit werden. en dat was zeker zo in de bediening. het zal ook wel zijn voordelen hebben zoals gezelligheid. Maar ik ga liever s`avonds andere dingen doen dan werken. Daarom wekr ik bij de TPG, maar iedereen zijn ding natuurlijk.
|
Mij lijkt dat ook wel wat: postbode voor de zaterdag. Alleen ik vraag met af of je het niet ontzettend in je rug krijgt van dat werk. Ik mag niet te zwaar tillen en te vaak bukken daarom wil ik ook iets anders als mijn baantje nu (in een bakkerij in een supermarkt) dus wat zou je me aanraden? is het dan te doen of niet? Problemen met vroeg opstaan heb ik dus niet!
En hoeveel uur kun je in de week werken? Alleen die zaterdag dan dus? Dat zijn toch super weinig uren? En wat krijg je gemiddeld betaald? Zo en dan ben ik weer op de hoogte haha! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Horeca is wel beter hoor, leuk met mensen werken, lekker eten, je zit altijd droog en je hebt fooien, soms wel 50euro ![]() Uur loon is iets meer dan 5euro. |
![]() |
||
Citaat:
bij de ptt werken ook mensen die leuk zijn hoor ![]() 50 euro fooi in 4 uur.. hmmz ok... ik vind het juist lekker om buiten te werken je komt nog eens ergens, ook met de auto rondrijden is zeer leuk.. goed voor je ook. maar het is maar waar je van houd denk ik. ik doe bijv. s`avonds liever andere dingen dan werken.
||
Citaat:
ik ben 20 en verdien maar 7.20 ofzo ![]() Ikzelf werk trouwens vanaf mn 16e bij de tpg, loop al dezelfde wijk sinds 2000 en alles gaat lekker op de automatische piloot ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Edit: Oeps... Het heet natuurlijk TPG ![]()
Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 13:43. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Groeten |
![]() |
|
Is het mogelijk om s'avonds aan de bak te komen bij TPG omdat ik s'middags met school zit. Ik heb het nu dus over doordeweeks... Zaterdag zou ik graag vrij willen houden en zondag zal er wel vast niks te doen zijn voor iemand als ik...
Op het moment heb ik een ochtendkrant alleen daar ga ik onderhand aan kapot (slaaptekort,school, etc). Owja, mag je eigenlijk een koptelefoon op hebben als je daar aan het werk bent? Was/is toch wel een pluspunt van m'n krantenwijk : )
|
Ik werk s`avonds doordeweeks, maar ik ben chauffeur dan.
aangezien je 17 bent zal je geen rijbewijs hebben. maar ik weet niet of je woonplaats een grote vestiging heeft. want anders kun je daar partijen uitsplitsen en in ontvangst nemen. je moet het gewoon eens navragen daar.
|
Ik heb nog nooit wat aan een postbode gevraagd (ik zeg wel gedag hoor). Wat kun je allemaal aan een postbode vragen? Ben wel benieuwd naar deze nog niet door mij ontdekte service.
||
Citaat:
- de weg, postbodes kennen alle straten.. ongeveer ![]() - waar iemand zijn pakketje ophalen - tot hoelaat het psotkantoor open is - hoe iemand een klacht in kan dienen - hoeveel cent erop een breif moet - enz postbodes weten echt alles ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik krijg er zelf behoorlijk last van mijn rug van soms.
Het is veel tillen. Je moet de bakken post tillen, de kasten leeghalen met 'dikke' poststukken en pakketjes. Bovendien sta je lang achter elkaar, bij het ingooien van de post. Daarna ga je zittend sorteren, ook niet altijd een pretje. Vervolgens moet je de bundels post weer uit de kast halen en in je fietstas of kar doen (weer tillen, maar niet extreem zwaar) en daarna ntl bezorgen, kan soms zwaar zijn als je grote bundels hebt, maar bundels opsplitsen kan natuurlijk ook. Bukken moet je om de bakken op te tillen van de grond (logisch) en verder natuurlijk als je wat laat vallen ofzo ![]() Ik raad het je niet aan als je rugklachten hebt. Ik heb normaal geen pijn aan mijn rug, maar na een dag werken voel ik het wel in mijn rug.
|
TPG is aan het bezuinigen, je wordt waarschijnlijk alleen als postbesteller aangenomen... niet als postbode... de post wordt uitgesorteerd bij je thuis gebracht en van daaruit mag je het rondbrengen... minder uurloon, minder afwisseling... en geloof me... je sorteert de post het liefste zelf...
Ik werkte ook als postbode, maar had een jaarcontract en ze konden mij alleen als besteller weer aannemen... was dus niet interessant voor mij ivm het mindere loon... ik zou iets anders gaan zoeken als ik jou was... TPG gaat toch helemaal alles omgooien, ander systeem en zorgen dat er minder loonkosten zijn... zowat het enige waar ze mee kunnen bezuinigen... neej, ik ben op zich blij dat ik weg ben voor dat geklooi is begonnen...
|
![]() |
Car000 ik heb 2 weken voor TPG post gewerkt als postbode, werk was goed te doen maar...
Naar de tweede week hadden ze me niet meer nodig, ik was er ![]() - UPS - Grafimedia - Rockwool - Als vuilnisman Dan is postbode bij TPG echt ![]() Moest het ff kwijt Succes |
![]() |
||
Citaat:
begin je rond 5en kan ook iets later. dan haal je post op bij bedrijven en licht je de brievebussen.. zeer relaxed werk ![]()
||
Citaat:
voor zaterdag medewerkers blijft het huidige systeem nog een jaar bestaan ofzo. dus dan sorteer je zelf en breng je ook rond, dus als je dat alleen op zaterdag wil kan dat nog.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Moet je dan nog een bepaalde tijd je rijbewijs hebben? Want ik heb hem vanaf afgelopen juni. Maar ik rij wel veel. En kan je daar gewoon naar solliciteren? Op internet ofzo?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je postbesteller bent, wat zijn dan de werktijden, het uurloon, enz? Is er iemand die mij daarover (uit eigen ervaring?) kan vertellen? Niet dat ik te lui ben om om 6.00u te beginnen, maar ik heb jarenlang een ochtendkrantenwijk gehad en ik heb het wel een beetje gehad met dat vroege opstaan eigenlijk. De buitenlucht en de beweging vind ik wel erg lekker. En volgens mij is er ook nog geen antwoord gegeven op de vraag of je muziek mag luisteren tijdens het bezorgen. Dat is voor mij namelijk wel een belangrijk iets.
||
Citaat:
![]() als je maar wel vriendelijk blijft doen tegen de klanten ![]()
|
lijkt me een geweldig baantje. wil ik er nu ook bijnemen. vriend van mij doet dat ook. is geweldig te combineren met horeca. dus dat is van 6 tot 3 uur werken. paar uurtjes relaxen en daarna en om 6.30 weer verder werken moet lukken. en dan heb ik tenminste genoeg geld om mijn auto te blijven rijden
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Loon postbode Mangler | 2 | 11-02-2016 21:04 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] postbodes met petten. Vief. | 7 | 27-10-2011 10:26 | |
Verhalen & Gedichten |
[column] Avonturen van een postbode -zen-Chris | 1 | 19-07-2006 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |