Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
misschien zit zijn vader in een midlife crisis en weet hij niet wat hij met zichzelf aanmoet?
zulk gedrag hoef je niet te pikken en die smsjes zeker niet. wat denkt hij wel niet?! stap eens een keer uit je verlegenheid en zeg gewoon waar het op staat, dat lijkt me het beste wat je kunt doen... succes |
![]() |
|
![]() |
Klinkt erg fout. Het zou bij mijn schoonvader niet eens in zijn hoofd opkomen!
Bewaar de SMS jes, laat ze aan je vriend lezen. Of laat quasi vrolijk en onschuldig vallen dat zijn vader op die en die dag toen je vriend niet kon gezellig iets met jou wilde ondernemen, en laat het SMS je zien. Je vriend weet namelijk van niks, en hij zal het vast niet op prijs stellen.Het is jij en je vriend tegen de rest van de wereld hoor, en daar hoort zijn vader ook bij. Je vriend is niet meer primair de zoon van, maar sinds jouw komst is hij de vriend van. Van jou. Wat er ook gebeurt, hij staat nu aan jouw kant, en niet aan die van zijn vader. Ik zou het zeer zeker met je vriend over hebben. Vraag hem eens of zijn vader altijd zo is met vriendjes en vriendinnetjes van zijn kroost? Dat is een mooie opener van het gesprek. Waarschijnlijk stoort het hem ook, maar schaamt hij zich er voor en durft hij het niet ter sprake te brengen.
|
jezus! die vent is niet helemaal lekker!
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar waar is zijn moeder in dit hele verhaal? Zijn ze gescheiden of bemoeit ze zich er niet mee? |
![]() |
||
Citaat:
ik heb tog nie gezegd dat ze die ouwe zijn gang moet laten gaan, dat moet ze lekker zelf weten ![]()
|
Verwijderd
|
Lijkt me een behoorlijk zieke kerel...en je weet, je moet oppassen zowel met mensen die zelf niet lekker zijn als met mensen die uit een niet lekker gezin komen. Krijg je altijd gezeik mee.
Gewoon links laten liggen die pa, voor zover mogelijk, en alle bewijsmateriaal bewaren. |
![]() |
||
Citaat:
En nare man, om hem links te laten liggen is een beetje moeilijk. Dan zou ik nooit meer bij m'n vriend thuis kunnen komen. Ik kom hem daar gewoon overal tegen.... heel irritant!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, het klinkt idd meer als óf een poging om te pesten, óf een poging om te 'versieren'... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
die sms'jes zijn het bewijs dat die pa fout zit. Vertel dit juist wel aan je vriend en vrienden, jij ben niet degene die fout zit en NEE dit hoort niet. als die je aardig zou vinden gewoon als schoonpappie dan zou ie met jou en en je vriend samen gaan doen en niet alleen met jou.
|
Verwijderd
|
Ik zie 2 verschillende scenario's
1. Hij denkt dat hij wel even een jong meisje kan intimideren en misbruiken. Dat het de vriendin van zijn zoon is, is bijzaak. 2. Zijn zoon heeft een vriendin. Dat vindt hij helemaal niet leuk dus moet hij zo snel mogelijk van haar afkomen. Hoe doe je dat? Door haar te beledigen waar zijn zoon bij is en haar te bestoken met vieze sms'jes. Dan hoepelt ze vanzelf wel op. Ik vind scenario 2 het meest waarschijnlijk. Een vriendin van me heeft ook een schoonfamilie die haar constant weg zitten te pesten en dat doen ze alleen maar omdat ze bang zijn om hun macht over zoon/broer te verliezen. M.a.w. Hij ziet jou als een bedreiging. Ik neem aan dat je vriend een intelligente jongen is. Laat hem enkel die smsjes zien en vertel dat je het beledigd worden zat bent. Hij kan zelf zijn conclusies trekken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laat hem anders gewoon die SMSjes zien, die kun je echt niet gefaked hebben. Je moet hem dit echt vertellen, het is dat, of het uitmaken. |
![]() |
|
![]() |
Probeer een ander nummer te nemen en probeer ook zo min mogenlijk bij hem thuis te komen.
En als ik jou was zou ik wel ALLES aan een betrouwbaar persoon vertellen dat als er wel wat gebeurt er tenminste iemand anders ook op de hoogte is van alles. En sterkte.
||
Citaat:
![]() verzin een excuus om je telefoon bij je vriend te laten als je zelf 'even weg moet' en zeg je vriend maar op te pakken als de telefoon gaat, stuur jezelf vervolgens een kopie van het smsje dat je van zijn vader hebt gekregen (via een computer of iets dergelijks) en je vriend zal er 'per ongeluk' achter komen waar zijn vader mee bezig is... SMART HUH?! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het echt verschrikkelijk. Heb geen zin meer om naar het huis van m'n vriend toe te gaan, omdat ik hem dan tegenkom! Maar ik ga het er denk ik wel met m'n vriend over hebben. Alleen, ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen!
||
Citaat:
Vraag hem eens hoe zijn vader over jou denkt, misschien geeft dat al wat meer duidelijk heid, en vertel hem gewoon over hoe zijn vader zich tegenover jou gedraagt. Het zou voor jou iniedergeval al een opluchting zijn als je vriendje er vanaf weet denk ik.
||
Citaat:
ja.. je kan natuurlijk ook gewoon gelijjk je inbox onder zn neus douwen... scheelt een hoop onzinnig gedoe.... @ * marne *: tegen je vriend zeggen, niet op smsjes reageren en die stakker niet te veel aandacht geven (maar ook niet onvriendelijk doen) hoe je er over begint: nou gewoon, je pakt je telefoon erbij. laat het hem lezen en zegt: 'wat vind jij hier nou van?' suc6... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meissie: zo slecht issie dus wel. Niet alle mensen zijn aardig, er loopt veel meer schorriemorrie rond dan jij wilt weten. En 90 % van de aanrandingen/verkrachtingen worden gepleegd door een bekende van het slachtoffer, meestal door iemand in een dominante positie. De leraar, de trainer, een ouder iemand in het algemeen, de vader van een vriendinnetje of in jouw geval: je schoonvader. Pa spoort niet, dus wees verstandig en dek je in. Niets doen zal dit niet oplossen. Hij zal niet uit zichzelf ophouden, hij zal doorgaan tot hij tegengehouden wordt. En hou jij hem nu tegen? Nee, jij kruipt in je schulp, precies waar hij je hebben wil. Kind, je bent het ideale slachtoffer. Chimera heeft gelijk, een andere telefoon nemen zal niet helpen. Hij zal je geen SMS jes meer kunnen sturen, maar hij kan je nog wel op talloze andere manieren het leven zuur maken. Je haalt zo alleen een symptoom weg, maar niet het probleem. Dit probleem vergt een structuele aanpak. Je seint eerst je eigen pa in, die ontploft waarschijnlijk, en dat is maar goed ook, en vervolgens je vriend. Je bent niet alleen tegen je schoonvader. Aan je schoonmoeder heb je geen flikker, die is al murwgebeukt door je schoonvader, in ieder geval emotioneel na 25 jaar huwelijk met zo'n exemplaar. Het is wel bijzonder verstandig om niet alleen met hem te zijn, dus vermijd dat waar je kunt. Niet met smoezen, maar door eerlijk te zeggen dat je daar geen zin in hebt. Heel beleefd. Maar heel duidelijk. Geen excuses maken, geen uitvluchten verzinnen, niet zijn gevoelens sparen. Doet hij dat met jou? Nou dan. Als jij heel gedecideerd zegt dat je geen behoefte hebt aan een gezellige middag met de vader van je vriend omdat je verkering hebt met de zoon en niet met de vader, en daarmee is de kous af, dan zal hij ook niet eens aandringen. Dan heeft hij door dat je niet meer over je heen laat lopen. Blijf beleefd, je bent netjes opgevoed en beleefdheid damt agressie in, maar wel heel beslist en duidelijk. Nee. Je komt niet zonder je vriend. Je zegt niet eens waarom, je hoeft namelijk geen reden te geven. Hij heeft geen recht op uitleg. je hoeft hem niet te overtuigen, hij hoeft het niet met je eens te zijn. Jij doet hem een mededeling. "Nee meneer jansen, daar heb ik geen behoefte aan, ik heb verkering met de zoon, en niet met de vader. Maar dankuwel voor de uitnodiging. Dag meneer Jansen, een prettige dag verder." Krijg je dat in een SMSje terug, of zijn dat teveel tekens?
|
Verwijderd
|
Ik begrijp het niet.. die vader doet raar tegen je als je daar in huis loopt. Maar je vriend is daar toch ook, ookal is hij er niet de hele tijd bij, hij merkt toch heus wel dat er iets niet klopt?
En anders: hoe kom het dan dat jij zo vaak alleen bij die vader in de buurt bent? Probeer dat te voorkomen, zorg dat je steeds bij je vriendje in de buurt bent daar in huis. Ik zou het echt vreemd vinden als je vriendje er nix van zegt als z'n vader zo tegen je doet. En die smsjes: bewaren en aan je vriend laten zien, dat lijkt me duidelijk. Dat is je bewijs, niemand kan dan zeggen dat je liegt, of wat dan ook. Nou succes iig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat doet hij op twee verschillende manieren: 1) Of hij begint erover als m'n vriend erbij is, en brengt het dan als een grapje. Zodat m'n vriend denkt dat het niet echt waar is. Hij denkt dat alles koek en ei is tussen zijn vader en mij, omdat we de hele tijd grapjes met elkaar maken, maar dat is dus niet zo. 2) Of hij begint erover als m'n vriend even naar het toilet, iets te drinken halen is. En dan krijgt m'n vriend er dus helemaal niks van mee. En op zo'n moment durf ik dus niks meer te zeggen. En stem ik in met wat hij zegt. Ik weet niet hoe het komt. Maar dan maakt hij wat beledigende opmerkingen en dan kijkt hij me aan en dan druf ik niks mee. En ga ik gewoon mee in wat hij zegt!
|
![]() |
Niels, niet iedereen is zo bij de bek als jij en ik. Marne is een lief meiske, dat zich snel laat overbluffen, en waar nu flink misbruik van gemaakt wordt.
Marne, als jij al onderuitgaat van een klap met een warm krentenbrood, en je die pa dus duidelijk niet alleen aankunt, en zelfs bang voor hem bent, dan zul je echt hulptroepen moeten inschakelen. Daar zit heus geen schande aan. Twee potentiele hulptroepen: Je eigen vader, want die zal het zeker niet op prijs stellen dat een ouwe bok op zijn kleine meid zit te geilen, en jouw pa laat zich echt niet door je schoonvader afbluffen hoor. Je moeder zal zich waarschijnlijk ook als een ware tijgerin opstellen. Je vriend. Als je daar al niet eerlijk tegen kunt zijn...tegen wie dan wel. Hou nou eens op de kool en de geit te sparen. Voor de lieve vrede? Wat heb jij aan de lieve vrede als je opeens een hand in je kruis voelt en een vieze stinkende ouwe mannen tong in je mond voelt komen? Dan is er ook geen lieve vrede meer en heb jij er een trauma bij. Erger nog: jij zult dit moeten stoppen, om verdere escalatie te voorkomen. De lieve vrede rust nu in jouw hand. Als jij hem niet tegenhoudt, gaat hij op een dag te ver. Het is doodeng, maar je zult pa er op moeten aanspreken. Gewoon, dat je zijn gedrag naar jou toe absoluut niet op prijs stelt, en dat hij dat moet veranderen. Je zegt niet waarom, je zegt niet hoe, je zegt niet wat je anders zult gaan doen. Nee, dan geef je zo iemand allerlei mogelijkheden om je klem te lullen en je weer de mond te snoeren. Niks ervan, jij deelt hem zakelijk mee dat je dit niet langer wilt hebben. en dan draai je je om en loop je weg. Punt uit. Niet zo bang zijn moppie! Je bent een grote meid, en hij heeft niets over jou te vertellen. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat je vriend je niet zal geloven en jouw kant niet kiest? Tja, aan zo'n vriend heb je als puntje bij paaltje komt niet zoveel he? edit: Marne, ophouden met grapjes maken met die vader. Juist daardoor denkt hij dat hij alles kan maken. Wordt serieus als je daar bent. ga er niet op in, lach er niet om, ook niet meelachen met de rest. Kijk hooguit vuil.
Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 13:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Marne, volgende keer als je een topic opent, waarvan je niet wilt, dat mensen die je kent, ze lezen, is het verstandig een schuilnaam aan te maken, voor dit soort problemen. Daardoor kun je je gehele verhaal kwijt, zonder dat anderen denken dat jij het bent. De situatie, zoals je die nu beschrijft, komt veelvuldig voor en ook met de uitbrieding op je verhaal, zal het verhaal wellicht nog veel vuldig voorkomen in Nederland.
Anyway, voor je probleem op dit moment... denk dat het wel het beste is je vriend erop attent te maken, dat je liever niet in de buurt van zijn vader komt. Mocht je niet kunnen zeggen, waarom niet, odmat hij je anders niet geloofd. Zeg dan gewoon dat je toch niet zo goed met hem op kunt schieten en om latere problemen te voorkomen, hem het liefst wilt vermijden. Dit kan lastig zijn voor je vriend, maar als hij daadwerkelijk een goede vriend voor je is, zal hij je moeten accepteren hierin. Op deze manier zal je inderdaad minder bij hem thuis komen, maar dan komt hij maar vaker naar jouw huis, denk ik ![]() Met vriendelijke groet, Pletterprater
||
Citaat:
Maar ik ga het er wel over hebben, want zo heb ik ook geen zin meer om naar hem toe te gaan! @ Chimera: Is het goed als ik je een pm stuur?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendin van m'n vader & vriendje Flutterbye | 13 | 11-01-2005 18:16 | |
Psychologie |
vader van vriend Amare | 6 | 10-08-2004 22:31 | |
Psychologie |