![]() |
|
Muggen zijn irritand
![]() Ik heb er zelf duidelijk veel minder sinds ik onder een klamboe slaap. Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat toen het nog een gewone klamboe was ik er ook niet onder kon slapen. Die klamboe was gewoon aan te te krappe kand voor mijn bed. Dan werkt het niet. Nu staat mijn bed onder een schuine wand en heb de klamboe opengeknipt (en dat rare rondje eruit). Die heb ik met spijkers en wasknijpers zo vastgezet dat hij ruim om mijn bed valt (hij hoeft dus maar 3 kanten te doen, dus is hij groot genoeg). Het gaat nu echt geweldig. (alleen heb je een probleem als er perongeluk 1 in zit, dus kijk ik daar iedere avond naar. Muggensticks enzo was voor mij geen optie, ben wat allergisch voor die dingen. Het is dus wel belangrijk dat die klamboe goed past. Verder je lichaam bedekken, dan kunnen ze minder makkelijk steken.
||
Citaat:
![]() Dacht gelezen te hebben dat die dingen helemaal niet werken.
|
Verwijderd
|
Ik heb er ook altijd last van, ben ook altijd degene die gestoken word. Ik heb een of ander spuitbusje op vakantie in Frankrijk gekocht, wat zowel de muggen weghoudt als helpt tegen de jeuk. Dat spul is echt geweldig! Helaas is ie al bijna op
![]() Ik heb ook nog een tijdje van dat Citronella ofzo gebruikt, maar ik vond die geur verschrikkelijk. Het hielp wel... En verder: inderdaad altijd deuren en ramen dicht als je het licht aandoet en een hor voor je raam/deur. Verder heb ik weinig tips eigenlijk ![]() |
![]() |
|
ehhhm volgens mij zorgt biergist er voor dat muggen je minder "lekker" vinden
![]() ![]() Ik ben ooit eens 80x gestoken (ja, heb geteld...) en nu vinden de muggen mij niet zo lekker meer, wordt nooit meer gestoken, echt handig ![]()
|
![]() |
Heb je medicijnen tegen je allergie? Ik heb er Aerius voor, gaat allergische reacties tegen (heb ik ook voor zonne-allergie).
Verder dus de tips die hierboven staan: Klamboe, van die stinkzooi ( ![]() Offtopic: Ik ben in m'n oor gestoken, 3x ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik gebruik een zalfje, tripilamini en dat werkt vrij goed. Wel via de aphoteek verkrijgbaar. Van de zomer waren de muggenbeten een keer zo erg (dik, heel groot, rood en heel pijnlijk) dat ik 1x pretnison heb geslikt, maar dat is geen fijn middel en raad het je dus ook niet aan. Het beste is om er gewoon niet aan te zitten, hoe moeilijk dat ook is.
|
Iedereen alvast bedankt voor de tips. Zoals ik al zei kan ik niet onder een klamboe slapen. Ik heb er een gehad en dan doe ik op de een of andere manier geen oog dicht. Een muggenstekker heb ik ook gehad: de eerste die ik had hielp echt goed maar is niet meer te verkrijgen en die andere helpen allemaal voor geen meter. Misschien de eerste ook wel niet maar dan had ik gewoon geluk. Verder heb ik wel pillen voor als ik gestoken ben maar die zijn meer voor wespen en bijensteken. Ik kan ze niet zomaar bij elke muggenbult pakken want ik wordt duf van deze medicijnen.
Een hor voor mijn raam heb ik niet nodig want mijn raam staat amper open: we hebben super ventilatie en binnen is het in de zomer koeler dan buiten en in de winter andersom, goede isolatie dus. Ik denk dat er dus gewoon niks anders op zit dan maar blijven smeren met die vieze rommel. |
![]() |
|
Zuiveringszout branden: dat is een soort wierook. houden muggen niet van!
Muggen houden ook niet van wind. Als je dus zo'n waaigeval in je kamer aanzet, zullen ze dat niet leuk vinden. I love my klamboe
|
Nope zo'n stekker met geluid heb ik dus nog niet geprobeerd maar bij de drogist verkochten ze die en zij zeiden zelf dat die dingen niet werken (goed verkooppraatje haha). Maar goed kan een hor voor me deur doen maar lijkt me niet echt praktisch; een hor in je slaapkamerdeur. Eigenlijk zou ik die deur dicht moeten houden maar ja het moet ook wel eens luchten he, en dan komen de mugjes binnen. Komt omdat de rest van de familie niet getoken wordt dus die zetten alles open; en ja dan komen ze allemaal naar mij! BOEHOE...
Maar gelukkig heb ik er nu geen last meer van: het seizoen is bijna voorbij. Misschien komt er nog een verdwaalde mug maar laat ik hopen van niet! |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de zomer werd ik ook helemaal kapot gestoken. Ik kon zelfs niet meer op mijn linker voet staan omdat ik daar 5 keer op was gestoken. Autan en andere middeltje hielpen niet. Maar tegen de jeuk hielp After-Bite wel. Er zit wel ammonia in, dus het prikt heel erg, maar na één keer is de jeuk weg.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat helpt ECHT tegen muggen? Daantje_0705 | 56 | 07-04-2017 10:07 | |
De Kantine |
SAAISPERGES MET HAM & EI #1951 bloodyb | 500 | 21-08-2016 12:35 | |
Lichaam & Gezondheid |