Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 20:08
Lindatje
Lindatje is offline
Mensen ik wordt echt helemaal gek...van de jeuk... Dit is al de 20e keer deze zomer/ einde zomer denk ik dat ik meer als 15 keer gestoken ben in een nacht. Overal: gezicht, armen, benen, rug, buik enz enz... (waarom blijf ik dan ook niet onder de dekens liggen in mijn slaap?) En als ze nu klein bleven ok... maar ik krijg altijd van die giga-bulten omdat ik er allergisch voor ben. Maar goed mijn vraag:

Weet iemand wat echt goed helpt om niet gestoken te worden? En dan bedoel ik geen klamboe want dat heb ik al gehad en op de een of andere manier kan ik daar niet onder slapen....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:27
Balance
Balance is offline
- voor je gaat slapen je kamer spuiten met anti-muggenspul
- je lichaam insmeren met anti-muggenspul
- zo'n ding in je stopcontact doen die citroengeur geeft
- een hor voor je raam
- voor je gaat slapen het licht ergens anders aan doen buiten je kamer (en je kamer dus donker houden)
- onder lakens/dekens slapen (als je dus niet kan omgaan met een dekbed; ik heb dat probleem namelijk ook) Die kan je onder je matras vast klemmen, zodat je d'r onder blijft liggen.
- voorkomen dat je licht aanstaat terwijl je raam open staat.
Oud 03-10-2003, 22:03
amz
amz is offline
en anders na afloop Azaron stick.. is bij mij na kwartiertje de muggenbult al superklein... maar of dat ook een beetje helpt als je allergisch bent weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 22:05
Verwijderd
idd overal citronella-dingen gebruiken ed...er zijn volgens mij ook homeopatische druppeltjes (om in te nemen), die zorgen er voor dat je minder snel geprikt wordt oid...of het werkt zou je uit moeten proberen. Of ga in een slaapzak (of, als dat te warm is, in een hoeslaken) slapen.

En anders blijft er niets anders over dan jeuk hebben...ik weet er helaas alles van...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 22:43
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 23:05:
idd overal citronella-dingen gebruiken ed...er zijn volgens mij ook homeopatische druppeltjes (om in te nemen), die zorgen er voor dat je minder snel geprikt wordt oid...of het werkt zou je uit moeten proberen. Of ga in een slaapzak (of, als dat te warm is, in een hoeslaken) slapen.

En anders blijft er niets anders over dan jeuk hebben...ik weet er helaas alles van...
maar als er dan een mug in je slaapzak of hoeslaken komt ben je helemaal de lul
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 22:59
Verwijderd
Citaat:
michelle_flo schreef op 03-10-2003 @ 23:43:
maar als er dan een mug in je slaapzak of hoeslaken komt ben je helemaal de lul
Mummieslaapzak.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 08:11
Ieke
Ieke is offline
Muggen zijn irritand
Ik heb er zelf duidelijk veel minder sinds ik onder een klamboe slaap. Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat toen het nog een gewone klamboe was ik er ook niet onder kon slapen. Die klamboe was gewoon aan te te krappe kand voor mijn bed. Dan werkt het niet. Nu staat mijn bed onder een schuine wand en heb de klamboe opengeknipt (en dat rare rondje eruit). Die heb ik met spijkers en wasknijpers zo vastgezet dat hij ruim om mijn bed valt (hij hoeft dus maar 3 kanten te doen, dus is hij groot genoeg). Het gaat nu echt geweldig. (alleen heb je een probleem als er perongeluk 1 in zit, dus kijk ik daar iedere avond naar.
Muggensticks enzo was voor mij geen optie, ben wat allergisch voor die dingen. Het is dus wel belangrijk dat die klamboe goed past.
Verder je lichaam bedekken, dan kunnen ze minder makkelijk steken.
Oud 04-10-2003, 08:18
Verwijderd
Een tweepersoons klamboe is ook een stuk groter.

Je hebt ook van die dingen die in het stopcontact moeten, 't zijn geen wonderdingen, maar alle kleine beetjes helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 09:18:
Een tweepersoons klamboe is ook een stuk groter.

Je hebt ook van die dingen die in het stopcontact moeten, 't zijn geen wonderdingen, maar alle kleine beetjes helpen.
idd Maar vaak zijn die klamboe's aan de kleine kand (zeker de goedkopere)

Dacht gelezen te hebben dat die dingen helemaal niet werken.
Oud 04-10-2003, 15:25
mirnie
mirnie is offline
Ik lees al genoeg tips over niet gestoken worden in de eerste plaats, maar heb wel een tip voor je voor als je al gestoken bent. Smeer er dan tandpasta op! Het jeukt niet meer en is binnen de kortste keren weer verdwenen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:10
Verwijderd
Ik heb er ook altijd last van, ben ook altijd degene die gestoken word. Ik heb een of ander spuitbusje op vakantie in Frankrijk gekocht, wat zowel de muggen weghoudt als helpt tegen de jeuk. Dat spul is echt geweldig! Helaas is ie al bijna op
Ik heb ook nog een tijdje van dat Citronella ofzo gebruikt, maar ik vond die geur verschrikkelijk. Het hielp wel... En verder: inderdaad altijd deuren en ramen dicht als je het licht aandoet en een hor voor je raam/deur. Verder heb ik weinig tips eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:14
never mind
never mind is offline
ehhhm volgens mij zorgt biergist er voor dat muggen je minder "lekker" vinden middeltje van mn oma, (weet alleen niet zeker of et biergist is )

Ik ben ooit eens 80x gestoken (ja, heb geteld...) en nu vinden de muggen mij niet zo lekker meer, wordt nooit meer gestoken, echt handig
Oud 04-10-2003, 22:22
Mara
Mara is offline
Heb je medicijnen tegen je allergie? Ik heb er Aerius voor, gaat allergische reacties tegen (heb ik ook voor zonne-allergie).

Verder dus de tips die hierboven staan: Klamboe, van die stinkzooi () en geen licht aan met raam open.

Offtopic: Ik ben in m'n oor gestoken, 3x M'n hele oor is opgezwollen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:28
sofieja
sofieja is offline
ik slaap heel de zomer onder een muskietennet (of klamboe) en heb heel de zomer geen muggenbeten gehad! en 't is veel gezonder dan zo van die muggenspullen!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:44
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
never mind schreef op 04-10-2003 @ 18:14:
Ik ben ooit eens 80x gestoken (ja, heb geteld...) en nu vinden de muggen mij niet zo lekker meer, wordt nooit meer gestoken, echt handig
Had ik dat maar Ben 1 keer rond de 120 keer in 1 nacht gestoken

Ik gebruik een zalfje, tripilamini en dat werkt vrij goed. Wel via de aphoteek verkrijgbaar. Van de zomer waren de muggenbeten een keer zo erg (dik, heel groot, rood en heel pijnlijk) dat ik 1x pretnison heb geslikt, maar dat is geen fijn middel en raad het je dus ook niet aan. Het beste is om er gewoon niet aan te zitten, hoe moeilijk dat ook is.
Oud 07-10-2003, 19:21
Lindatje
Lindatje is offline
Iedereen alvast bedankt voor de tips. Zoals ik al zei kan ik niet onder een klamboe slapen. Ik heb er een gehad en dan doe ik op de een of andere manier geen oog dicht. Een muggenstekker heb ik ook gehad: de eerste die ik had hielp echt goed maar is niet meer te verkrijgen en die andere helpen allemaal voor geen meter. Misschien de eerste ook wel niet maar dan had ik gewoon geluk. Verder heb ik wel pillen voor als ik gestoken ben maar die zijn meer voor wespen en bijensteken. Ik kan ze niet zomaar bij elke muggenbult pakken want ik wordt duf van deze medicijnen.
Een hor voor mijn raam heb ik niet nodig want mijn raam staat amper open: we hebben super ventilatie en binnen is het in de zomer koeler dan buiten en in de winter andersom, goede isolatie dus.
Ik denk dat er dus gewoon niks anders op zit dan maar blijven smeren met die vieze rommel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:28
Verwijderd
Heb je die homeopatische medicijnen ook al geprobeerd? En een muggenstekkerding met geluid/geur (één van de twee heb je dus geprobeerd, maar die andere ook?)? En hoe komen die muggen binnen als je raam zelden open staat? (Als ze door de deur komen: hor voor je deur.)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:36
snarl
snarl is offline
spul met DEET erin helpt, citroenzooi alleen eventjes.. je kunt deet-spul iig halen bij de outdoorzaak..
Oud 07-10-2003, 19:44
ekki
ekki is offline
Zuiveringszout branden: dat is een soort wierook. houden muggen niet van!

Muggen houden ook niet van wind. Als je dus zo'n waaigeval in je kamer aanzet, zullen ze dat niet leuk vinden.

I love my klamboe
Oud 08-10-2003, 08:17
Aries
Aries is offline
Ken je Citroenplantjes .. muggen kunnen niet tegen die geur
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-10-2003 @ 20:44:
I love my klamboe
idd.. Ik ook. Geen last van muggen, ziet er leuk en gezellig uit en ik krijg er zo'n tentjes-gevoel van en dat vind ik .

Alleen wil die vriend van mij niet onder de klamboe
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 08-10-2003 @ 09:17:
Ken je Citroenplantjes .. muggen kunnen niet tegen die geur
Die geur zit ook in die stekkerdingen en in al die sprays, zalfjes, enz. en die helpen ook zelden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:21
Lindatje
Lindatje is offline
Nope zo'n stekker met geluid heb ik dus nog niet geprobeerd maar bij de drogist verkochten ze die en zij zeiden zelf dat die dingen niet werken (goed verkooppraatje haha). Maar goed kan een hor voor me deur doen maar lijkt me niet echt praktisch; een hor in je slaapkamerdeur. Eigenlijk zou ik die deur dicht moeten houden maar ja het moet ook wel eens luchten he, en dan komen de mugjes binnen. Komt omdat de rest van de familie niet getoken wordt dus die zetten alles open; en ja dan komen ze allemaal naar mij! BOEHOE...

Maar gelukkig heb ik er nu geen last meer van: het seizoen is bijna voorbij. Misschien komt er nog een verdwaalde mug maar laat ik hopen van niet!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:56
Verwijderd
In de zomer werd ik ook helemaal kapot gestoken. Ik kon zelfs niet meer op mijn linker voet staan omdat ik daar 5 keer op was gestoken. Autan en andere middeltje hielpen niet. Maar tegen de jeuk hielp After-Bite wel. Er zit wel ammonia in, dus het prikt heel erg, maar na één keer is de jeuk weg.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten