Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 20:42
Soowl
Soowl is offline
Een vriendin van me heeft een zeer sterke eigen mening. Vroeger (naja 2 geleden) was ik heel onzeker, t ging helemaal niet goed, moest naar maatschappelijk werkster naja dat doet er niet echt toe. k had heel weinig zelfvertrouwen.) ging ik altijd wel met die mening mee, omdat die heel sterk was. K heb ook niet het idee dat ze echt nadenkt voordat ze die meningen geeft.
Nu begin ik me steeds meer tegen die meningen af te zetten zelfs als k weet dat ik niet gelijk heb.
Zij houdt van hele andere muziek, maar haar muziek is heke 'goede'muziek en waar ik naar luister is gewoon slecht. Als k vraag of ze er wel eens naar geluisterd heeft zegt ze een beetje lacherig: neej, maar daar gaaat het niet om. Ook ga ik nu veel meer met andere mensen om en als k dan iets met hen afspreek vind ze dat niet leuk (ze zegt het niet, maar ik merk het wel). Ik krijg steeds minder zin om iets met haar af te spreken en dan zeg k wel eens dingen af, omdat ik dan moe ben of niet kan. Dan zegt ze dat ik me niet aan mn afspraken houd. Daardoor ga k me nog meer afzetten en krijg k nog minder zin. We hebben nu best vaak ruzie om de kleinste dingetjes. Ik weet dat ik hierdoor vaak onredelijk ben, maar kan er niets aan doen. Toch kan ik nog steeds ontzettend met haar lachen (ook al is er toch steeds een beetje die spanning). Ik ben niet goed in serieus praten over zulke dingen (dit kan k niet goed). Maar hier heb k gewoon geen zin meer in. Ik weet gewoon niet echt wat k wil en ben super onzeker van binnen. (vandaar dat k niet goed erover kan praten met haar en ook doordat ze best dominant is). Moet k toch met haar praten?
Oud 03-10-2003, 20:45
Verwijderd
Als je het jullie vriendschap waar vindt, zou ik zeker met haar praten. Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:15
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 21:45:
Als je het jullie vriendschap waard vindt, zou ik zeker met haar praten. Succes!
Idd.

Misschien is ze vanuit haar beeld helemaal niet zo dominant
ed, (of iig niet zoals jij het ervaart), en als ze het zelf
gewoon niet weet/ziet, kan ze er ook niks aan veranderen...
Oud 04-10-2003, 10:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jullie passen niet meer bij elkaar, het leven gaat verder beide veranderen. Deal with it en laat ze los, het gaat alleen maar meer problemen veroorzaken als je een gedwongen vriendschap in stand wilt houden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 12:24
Kip187
Kip187 is offline
je kan beide veranderen maar je kan ook de verschillen respecteren en waarderen, moet het van twee kanten komen.
Zeg haar gewoon dat je je niet serieus genomen voelt.
en dan op jouw manier natuurlijk.

Ik denk dat ze zelf ook wel wat gemerkt heeft, het zou zonde zijn als je een van je vrienden uit het oog versliest zonder alles gezegd te hebben, heb je nog niks geleerd en zij al helemaal niet

je bent elkaar niet voor niks tegen gekomen, je kon van haar leren dat je zekerder moet zijn zin van jou dat er meerdere meningen zijn en geen één is er beter

Succes,
ik heb precies hetzelfde met een vriend van mij gehad en hij accepteert me. ben niet meer zo punk als ik was en luister nu veel verschillende muziek. Ik heb het niet durven zeggen maar ben gewoon doorgegaan met mijn dingen en op een gegeven moment was hij er moe van om mijn sokken af te kraken. bij wijze van. hij zag me toch als vriend wat ik ook deed, hij weet alleen niet dat ik er echt mee gezeten heb.
Reageren

Regels voor berichten