Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 09:20
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
ik vraag me af wat jullie reden is om drugs te gebruiken.

volgens mij zullen de meeste hier wel een jointje roken om eens te relaxen of eens een XTC pilletje slikken of een lijntje snuiven om zich eens goed te amuseren op een party.

maar zijn hier ook mensen die bewust drugs/alcohol gebruiken om problemen te vergeten of omdat je je nuchter niet goed in je vel voelt? er kunnen zoveel redenen zijn: negatief zelfbeeld, verlegen, onzeker,...

als je drugs gebruikt om van de realiteit te ontsnappen heb je een probleem en een grote kans op verslaving. zo is het bij mij gegaan. nuchter was ik heel ongelukkig en daarom gebruikte ik elke dag drugs.

op zich zie ik niet veel verkeerd in het gebruik van drugs maar het is de reden van gebruik die voor een probleem kunnen zorgen.

wat vinden jullie?
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 09:35
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik gebruik niet om negatieve gevoelens of iets dergelijks te ontlopen. Ik gebruik omdat ik het fijn vind om af en toe je bewustzijn anders te ervaren.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 09:57
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Grenzen verleggen...
Je lekker voelen...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:18
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
tsja ik heb nog geen harddrugs gebruikt.
alleen paddo's en wiet.
over 2 weken mdma.
maar ik gebruik het regelmatig wel om de realiteit te ontvluchten..
ik weet ook wel dat ik erg verslavingsgevoelig ben..
maar ja soms doe ik het ook alleen puur om te relaxen
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:18
Verwijderd
tis chill om af en toe vant pad af te zijn, nieuwschierigheid...
Met drank ist wel dat ik het doe omdat ik er anders geen fuck aan vind tijdens het uitgaan of weet ik ut wat...niet altijd, maar kben gewoon gewend om onder invloed te zijn tijdens feesten...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ja die mensen zijn er en dat is prive

meestal doe ik het omdat ik het leuk vind
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:03
Verwijderd
ik gebruikte puur om te vluchten. Ik was gek en werd alleen maar gekker en de hele wereld kwam op mij af. Ik wilde en kon niet meer leven in een realiteit die blijkbaar niet voor mij weggelegd was. En ik ging hele nachten door met raaskallen en vreemd zijn, dus 's ochtes was ik kapot en kon ik nix meer en had ik wat opwekkende middelen nodig om de dag door te komen en dan werd ik weer te opgefokt en te agressief dus dat moest ook weer onderdrukt worden en ondertussen als ik de kans kreeg, verkeerde ik in een roes...

Slechte periode... zoals ik al zei, ik ben erg gevoelig voor vluchtgedrag .

Nu: alcohol... het voelt prettig aan en het is lekker, ik weet dat ik weer teveel gebruik, maar maak me nog geen al te grote zorgen. Wiet idem, maar geen problemen mee om eraf te blijven. Nicotine en caffeïne omdat t lekker is, af en toe (maar ik ben allergisch voor caffeïne wat op zich wel enorm kut is omdat ik van cola, koffie en red bull hou ).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
The aim of the game is to feel REAL GOOD!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:41
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
coke maakt me zowiezo minder verlegen en ik ga veel meer praten
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:54
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 04-10-2003 @ 15:41:
coke maakt me zowiezo minder verlegen en ik ga veel meer praten
Dat heb ik al met alcohol
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:10
Mir-idiotA
bier omdat ik op één of andere manier ALTIJD zin erin heb..

andere dingen omdat ik er op dat moment zin in heb iets vaags te hebben/doen..

Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 09:01.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:47
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
bier = lekker


blowen = ontspannend en lekker

en meer wil ik eigenlijk niet doen


ohja


paddo's = ja, moet ik dat nog uitleggen?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:04
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 04-10-2003 @ 15:41:
coke maakt me zowiezo minder verlegen en ik ga veel meer praten
Mwah, ik weet niet, als ik goeie muziek hoor benk ik toch al gek van mezelf, en durf ik echt wel op meisjes af te stappen. Maar daar heb ik meestal geen behoefte aan ofzo, kweet niet
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:19
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
ik ben erg gevoelig voor vluchtgedrag
heel herkenbaar....
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:12
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Om te ontspannen en prettig te voelen.
Lang nuchter zijn is iritant.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:39
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Sommige mensen (met name labiele puberborderliners) gebruiken drugs als ze zichzelf kut voelen. Hoe KAN je dat doen? De keren dat ik drugs heb gebruikt, om de realiteit te ontvluchten in verband met een rottig gevoel, pakten enorm fout uit. Ik begrijp dan ook niet hoe iemand zich wel in stonede toestand prettig kan voelen, maar in nuchtere toestand niet. Een beetje een contradictie (immers, je gemoedstoestand bepaalt de koers van de trip).

Waarom gebruik ik het? Vroeger zocht ik naar een universele waarheid. Misschien was drugs 'da thang' daarvoor. Nu geloof ik daar niet meer in. Ik gebruik het nu dan ook voornamelijk voor het genot (er is niks mis met escapisme, 8-).) en zelfkennis.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:02
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Ik begrijp dan ook niet hoe iemand zich wel in stonede toestand prettig kan voelen, maar in nuchtere toestand niet.
als je je niet goed voelt en je neemt heroïne, cocaïne, speed, XTC,... dan voel je je zeker wel goed.
bij tripmiddelen ligt het wel wat anders. als je je echt down voelt neem je beter geen LSD ofzo.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 04-10-2003 @ 18:39:
Sommige mensen (met name labiele puberborderliners) gebruiken drugs als ze zichzelf kut voelen. Hoe KAN je dat doen? De keren dat ik drugs heb gebruikt, om de realiteit te ontvluchten in verband met een rottig gevoel, pakten enorm fout uit. Ik begrijp dan ook niet hoe iemand zich wel in stonede toestand prettig kan voelen, maar in nuchtere toestand niet. Een beetje een contradictie (immers, je gemoedstoestand bepaalt de koers van de trip).

Waarom gebruik ik het? Vroeger zocht ik naar een universele waarheid. Misschien was drugs 'da thang' daarvoor. Nu geloof ik daar niet meer in. Ik gebruik het nu dan ook voornamelijk voor het genot (er is niks mis met escapisme, 8-).) en zelfkennis.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Ik vluchtte op elke manier die je kon bedenken, bepaalde dingen lukten niet, maar drugs wel. Daarbij komt dat mijn fantasie enorm is. Ik vertoefde liever in dromen, boeken, fantasieën dan in het dagelijkse leven en als ik drugs had genomen, kon ik de realiteit nog beter vergeten en verzinken in wat ik wel wou zien/weten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2003, 18:38
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 04-10-2003 @ 19:02:
als je je niet goed voelt en je neemt heroïne, cocaïne, speed, XTC,... dan voel je je zeker wel goed.
bij tripmiddelen ligt het wel wat anders. als je je echt down voelt neem je beter geen LSD ofzo.
Ik had een keer xtc genomen toen ik me eigelijk echt wel kut voelde en dat vond ik eigelijk toch niet zo fijn. Ik werd er wel 'vrolijk' van maar had wel helemaal door dat het kutgevoel onderdrukt werd en op die manier was t nog steeds onderliggend aanwezig..

Voor mij werken drugs niet als vlucht materiaal, omdat als ik ze genoeg gebruik ik me op den duur kutter door ga voelen dan als ik t niet gebruik. En bijvoorbeeld speed vond ik bij de eerste keer al niet leuk (dat lag meer aan doordat ik iets te veel andere dingen er bij had genomen, maar ik geloof dat ik t daardoor nooit echt 'leuk' zal vinden).

Ik gebruik t gewoon als uitstapje, om gewoon de dingen even anders te beleven. Maar zonder drugs vind ik de dingen vaak even leuk dus is t voor mij niet nodig.

Nuchter zijn zie ik nu eigelijk ook gewoon als een aparte staat van bewustzijn omdat ik zo gewend ben geraakt aan de zijnstoestanden van drugs
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:42
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
ik vindt mensen die als een zombie op een feest rondlopen en de dag erna zeggen, was er gister een feest dan..... nutteloos slaat toch nergens op zonde van je kaartje
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:48
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 04-10-2003 @ 19:42:
ik vindt mensen die als een zombie op een feest rondlopen en de dag erna zeggen, was er gister een feest dan..... nutteloos slaat toch nergens op zonde van je kaartje

Ken je die dan?
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:53
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Ik had een keer xtc genomen toen ik me eigelijk echt wel kut voelde en dat vond ik eigelijk toch niet zo fijn. Ik werd er wel 'vrolijk' van maar had wel helemaal door dat het kutgevoel onderdrukt werd en op die manier was t nog steeds onderliggend aanwezig..
dat is ook zo, je kutgevoel is gewoon even weggedrukt door de drugs maar het helpt je niks verder. het lost je probleem niet op. integendeel...
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:14
Faery
Faery is offline
Algeheel gevoel van nutteloosheid en levensaversie. Ik voel me vaak niet eens beter of gelukkiger wanneer ik wat prut tot me genomen heb, maar nuchter zijn is echt allerbelabberdst.

Om te vluchten, tot rust te komen, te genieten, makkelijker te kunnen slapen, uit verveling, om ervaringen op te doen, om films/muziek boeiender maken, uit gewoonte. Mja, waarom niet?
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:54
Verwijderd
Ik blowde een jaar geleden echt elke dag omdat ik anders neit kon slapen. Was in de zomervakantie. En toen probeerde ik te quiten, en toen merkte ik dat slapen heel kut ging. begon ik weer alleen niet elke dag. En toen begon ik te merken dat dat niet kunnen slapen als ik niet stoned was, bullshit is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:07
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 04-10-2003 @ 19:42:
ik vindt mensen die als een zombie op een feest rondlopen en de dag erna zeggen, was er gister een feest dan..... nutteloos slaat toch nergens op zonde van je kaartje
Van die mensen die dus vergeten dat ze op een feest zijn geweest? ZIEK!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 23:50
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Om heerlijk te relaxen, genialer dan gewoon te kunnen mediteren en voor de geweldigheid van de trips. De meeste dingen dieik met kruiden uitprobeer (alruin, alsem, etc), pakken uit als een ongelofelijke trip waarin alles yay-ness is.
In principe gebruik ik geen drugs/kruiden als ik me minder voel. ik doehet alleen als ikme gewoon of vrolijker dan normaal voel.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 14:17
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 04-10-2003 @ 19:42:
ik vindt mensen die als een zombie op een feest rondlopen en de dag erna zeggen, was er gister een feest dan..... nutteloos slaat toch nergens op zonde van je kaartje
kan wel zijn, maar het merendeel van die mensen kan wel spellen....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 14:41
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
het geeft me een fijn gevoel
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 14:56
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
Footprint schreef op 05-10-2003 @ 15:41:
het geeft me een fijn gevoel
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 15:29
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Citaat:
Footprint schreef op 05-10-2003 @ 15:41:
het geeft me een fijn gevoel
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Drugsgebruikers zijn ruggegraatloze mietjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:42
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
mensen die snel hun mening klaar hebben zijn vervelend
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 18:21
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Drugsgebruikers zijn ruggegraatloze mietjes.
drugsgebruikers in het algemeen zijn zeker geen mietjes.
mensen uitmaken op internet (forum/chat) vind ik heel zwak.
dat kan iedereen, wie dat doet is pas een mietje.
en dan nog elke drugsgebruiker een ruggegraatloze mietje noemen. als je hierboven leest zieje dat de meeste hier drugs gebruiken gewoon omdat het leuk is en er geen enkel probleem mee hebben.
wat dat 'ruggegraatloze' betreft heb je ergens wel gelijk.
in sommige gevallen dan wel... ik moet toegeven dat ik al heel veel heb moeten horen dat ik geen karakter heb en dat ik een zwakkeling ben. maar dan nog moeten mensen niet zo vlug oordelen want het zijn juist degene die mij en m'n achtergrond niet kennen die me zwak noemen. je word niet zomaar verslaafd aan drugs hoor. er zit meestal veel meer achter maar daar staan de mensen niet bij stil.
jij scheert iedereen over dezelfde kam.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 18:30
Verwijderd
Wiet heeft mij nooit echt geholpen. Alleen om te relaxen was het wel relaxed.

Maar toen het een tijdje kutging met mijn (ex)vriendin, hielp alcohol zeker wel.

Citaat:
Dinalfos schreef op 05-10-2003 @ 18:21:
Drugsgebruikers zijn ruggegraatloze mietjes.
en jij bent een nerd

Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 18:33
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik ken iemand die heeft vroeger in een jappenkamp gezeten, die drinkt om dat te vergeten
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:34
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 05-10-2003 @ 19:33:
ik ken iemand die heeft vroeger in een jappenkamp gezeten, die drinkt om dat te vergeten
Presies different people different reasons enzo.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2003, 14:40
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Footprint schreef op 05-10-2003 @ 18:42:
mensen die snel hun mening klaar hebben zijn vervelend



dit is toch een grapje ???
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 20:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 04-10-2003 @ 10:20:
ik vraag me af wat jullie reden is om drugs te gebruiken.

volgens mij zullen de meeste hier wel een jointje roken om eens te relaxen of eens een XTC pilletje slikken of een lijntje snuiven om zich eens goed te amuseren op een party.

maar zijn hier ook mensen die bewust drugs/alcohol gebruiken om problemen te vergeten of omdat je je nuchter niet goed in je vel voelt? er kunnen zoveel redenen zijn: negatief zelfbeeld, verlegen, onzeker,...

als je drugs gebruikt om van de realiteit te ontsnappen heb je een probleem en een grote kans op verslaving. zo is het bij mij gegaan. nuchter was ik heel ongelukkig en daarom gebruikte ik elke dag drugs.

op zich zie ik niet veel verkeerd in het gebruik van drugs maar het is de reden van gebruik die voor een probleem kunnen zorgen.

wat vinden jullie?
Ik ben het met je eens dat met welke intensie je gebruikt erg belangrijk is...
Op zich vind ik het ook best gevaarlijk... Je wilt (ik) steeds weer wat nieuws uitproberen.. Het begint bijv met weed oid.. Dat is dan een tijdje leuk.. Op een gegeven moment ga je die herbals van de smart gebruiken.. Vervolgens wordt het speed/ xtc/ ghb enz. (iig zo ist bij mij gegaan)..

Een collega van m'n beste vriendin zit nu in een psychose door alle coke en pillen.. Hartstikke eng.. Wanneer je zoiets hoort/ ziet ga je wel anders over drugs denken... toch?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:45
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Een collega van m'n beste vriendin zit nu in een psychose door alle coke en pillen.. Hartstikke eng.. Wanneer je zoiets hoort/ ziet ga je wel anders over drugs denken... toch?
ik zit bijna elke dag tussen mensen met een drugsprobleem en psychosen. zo ben ik wel anders gaan denken over softdrugs. iedereen vind het maar onschuldig en dat vond ik ook maar voor sommige mensen kan het echt slecht zijn. 'k heb al veel mensen gekend die weer psychotisch werden door het roken van joints. als je psychisch niet in orde bent is het echt slecht voor je maar gelukkig is dat maar voor een kleine groep zo.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 08-10-2003 @ 13:45:
ik zit bijna elke dag tussen mensen met een drugsprobleem en psychosen. zo ben ik wel anders gaan denken over softdrugs. iedereen vind het maar onschuldig en dat vond ik ook maar voor sommige mensen kan het echt slecht zijn. 'k heb al veel mensen gekend die weer psychotisch werden door het roken van joints. als je psychisch niet in orde bent is het echt slecht voor je maar gelukkig is dat maar voor een kleine groep zo.
wanneer je aan schizofrenie leidt, kun je een psychose opwekken door bv wiet en hasj... Zover ik weet kan iedereen die veel drugs gebruikte en (drugs)psychose krijgen... (voornamelijk met xtc enzo...)

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:11
LoNsDaLe2
Avatar van LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-10-2003 @ 18:21:
Drugsgebruikers zijn ruggegraatloze mietjes.
is dit een grap ofzo?
dus jij drinkt geen alcohol? mietje
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:30
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 08-10-2003 @ 21:11:
jij drinkt geen alcohol? mietje

Ik drink geen alkohol...... Ben ik nu een mietje?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:58
Verwijderd
.No Comment.

Nee tuurlijk niet, al gebruik je je hele leven geen dope, hoef je echt geen mietje te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:53
Verwijderd
dow daar hoef je neit eens op te reageren....

blaat doe ik ut zelf ook naja mietjuuuuh bla ghehehe de hemaaaaaworst
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:10
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Blowen begon uit nieuwsgierigheid en vind het nu gewoon zwaar relaxed. Maar heb mezelf altijd aan één regel gehouden: nooit blowen als ik me kut voelde.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:37
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Om zo nu en dan eens aan de realiteit te ontsnappen, om even m'n gedachtengang zo grondig te ontsporen dat zaken die het nuchtere leven zo verdorven maken er niet meer toe doen.

Ontspanning, vluchten etc. het is allemaal een pot nat. Enkel achter het excuse schuilen dat je niet gebruikt omdat je het nodig hebt maar omdat dingen dan boeiender zijn is slap, als je gewoon toegeeft dat er bij sommige dingen drugs nodig zijn is het allemaal zo veel makkelijker.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:33
Stamping Zhanz
Avatar van Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
gebruik alleen wiet en heel soms paddo's

wiet: om te relaxen en om mijn energie kwijt te kunnen. Als ik niet hebt geblowd ben ik vaak veel te druk vind ik zelf
paddo's: om eens een avond eens goed te kunnen lachen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:43
Verwijderd
Ik gebruik niet zoveel..

Ik drink de laatste tijd nog amper omdat de redenen die ik daar vroeger voor had niet meer van toepassing zijn. Als ik alcohol op had durfde ik gewoon lekker te dansen en makkelijker met mensen te praten enzo, nu heb ik de alcohol daar niet meer voor nodig. Daarbij ben ik te blut om te drinken bij het uitgaan

Blowen doe ik nu een stuk minder, ook door geldtekort eigenlijk. Ging een tijdje geleden met een groep Spanjaarden om die 24/7 stoned waren (en vaak o.i.v. speed, lsd, xtc etc.) en toen blowde ik ook veel meer (aan de andere drugs deed ik echter niet mee). Dat was puur om gewoon te relaxen en alles, geen vluchtgedrag.

Paddo's heb ik 1 keer gedaan en dat was eigenlijk puur uit nieuwschierigheid.

Aan sterkere drugs heb ik geen behoefte en die heb ik ook nooit gehad. Mijn tante was op haar 15e verslaafd aan heroïne en is dat een tijd lang geweest, later is ze afgekickt maar wel in een psychose terecht geraakt, schizofrenie etc. Ze heeft toen een keer mijn oma in elkaar geslagen die vervolgens een gebroken been had, ik was nog een erg klein meisje toen en ben daar ontzettend van geschrokken. Ik was doodsbang voor mijn tante en er zat heel duidelijk in mijn hoofd dat dit alles door drugs kwam, mijn eerste beeld van harddrugs was dus enorm negatief en angstig.

Ik heb later nog met een jongen gehad die vluchtte in de drugs, ik zag het ook bij hem helemaal misgaan. Onze relatie was niet meer dan sex en blowen en dat werd ik zat. Hij was geboren als drugsbaby en voor zn verjaardag kreeg hij dan ook 25 gram wiet van zn moeder en dergelijke..

Ik weet niet, ik heb van harddrugs wel slechte dingen van dichtbij gezien en geen goede. Daardoor is er een soort automatische rem denk ik.

Verder heb ik ook niet het idee dat ik het nodig heb. Ik kan uitstekend mezelf zijn zonder drugs, uitgebreid dansen.. schijt hebben aan iedereen. Ik zit al vaak genoeg in mn eigen onrealistische werkelijkheid en heb vanzelf dat ik dingen heel bewust ervaar en alles..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:44
Verwijderd
Met mn tante is het overigens helemaal goed gekomen hoor. Na die aanval op mn oma is ze gedwongen aan de medicijnen gezet. Uiteindelijk is ze terug naar school gegaan om alsnog haar diploma te halen. Inmiddels heeft ze een vaste vriend en werkt ze op zijn boot als gastvrouw, ze ziet er redelijk okee uit en heeft met iedereen uit de familie weer goed contact en geen psychoses meer.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:56
TruLeader
Avatar van TruLeader
TruLeader is offline
Mijn wiet krijg ik van mijn ouders om te kalmeren ... zelf doe ik ook wel eens dingetjes voor de kick en voor de fun, zoals ik heb 1 keer cocaine gebruikt ... dat dus nooit meer ... maar bijvoorbeeld XTC gebruik ik wel bijna elk weekend dat is wel tof ... maar weed is dik chill maar mijn ouders vinden dat ik het moet gebruiken anders word ik onhandelbaar ofzo maar ik vinnet wel rielekst, zij kopenet ook en ik magget nog geeneens halen dus eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Drugs Intervieuw lijst (Graag invullen)
politiekatwijk
3 16-04-2016 19:43
Drugs & Alcohol Enquetes voor game over drugs
Verwijderd
1 15-02-2010 15:05
Drugs & Alcohol schoolonderzoek over jeugd en drugs..heb je even tijd?
nono
24 21-03-2007 14:19
Drugs & Alcohol Eerlijkheid bij drugs gebruik
Tuinkabouter9
29 22-08-2006 20:20
Drugs & Alcohol hoe oud? Waarom?
Fantôme
53 10-02-2005 15:20
Drugs & Alcohol interviews over drugs
verkeersbord
13 07-06-2004 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.