Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 15:27
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Ey jij Daar Stomme Bitch..
Je Denkt dat je heel wat bent vieze snitch..
Dit is het moment waar ik op heb gewacht
Ik Beschik nu over de macht
Stomme Slet..
Je probeerd me hart te raken
door met een jongen ervandoor te gaan ,
Mij elke week verrot te slaan
Maar dat Gebeurd nu niet meer.
Want nog 1 keer
Dang Steek ik je neer!!!
dan haal ik die fucking lach van je gezicht
En dan word je zo gek dan stoppen ze je in een gesticht.
dan denk je bij jezelf..wat ben ik dom geweest
maar dan is het al te laat.. Dus wees nu maar gevreesd
Voor diegene die mij nog eens iets flikt
Mij verklikt of me kill krikt.
Maak ik af!..op een geschikt moment
Dan word je kapot geprikt..
Ik Sla Je Zo Hard op je Kop dan word je dement.
1 voor 1 laat ik jullie leiden alleen..
een toekomst..? GEEN
Als jij denkt dat mensen je echt waarderen..?
dan kun je hem beter Smeren
en leren.
Voordat mensen je naam gaan Scanderen!
We laten je weg gaan
Ver hier vandaan.
naar een ander cultuur
waar jij je zielige persoontje naar de klote kan slaan.!!!
Heb je nu genoeg gehad.. Ey Waar is nu je fucking lach.?
Ik denk dat ik ga stoppen
want ik ga me tijd niet meer verspillen aan jou
Dus kijk uit je doppen.
En Mischien tot GauW!
Oud 04-10-2003, 15:37
Jamezy
Jamezy is offline
Om van te janken gewoon
Oud 04-10-2003, 15:48
Verwijderd
Dit is echt het allerslechtste gedicht dat ik ooit gelezen heb,sorry.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:40
Verwijderd
ik vind het niet mooi in gedichtvorm, maar je zou het kunnen rappen...

dat is echt zo'n raptekst
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:49
Halogeen
Halogeen is offline
ik mag het wel. Vind het zeer goed dat je niet eindigt met iets als... maar ik vind je toch lieeevvvv... Daar heb altijd zo'n hekel aan. Lekker oprecht en als gedicht niet eens zo heel slecht.
Oud 04-10-2003, 18:33
cottoncandy
cottoncandy is offline
hahaha

scanderen? haha
Oud 04-10-2003, 20:19
Verwijderd
sorry, ik vind het ook echt heel slecht, het is nog niet met een 3 als e en een 4 als a geschreven...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:46
lovetear
lovetear is offline
Deze vind ik eigenlijk nog slechter dan die andere... Ik begrijp dat dit gevoelsgedicht is, maar toch...
Oud 04-10-2003, 21:28
ems
ems is offline
er staan veel spelfouten in, verder laat ik me hier wijselijk niet over uit
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:53
xineof
xineof is offline
Ik vind je verwoording echt niks...er zit ook totaal geen ritme in... nee sorry, ik vind dit geen goed gedicht.
Oud 05-10-2003, 09:33
sissilafsjoe
sissilafsjoe is offline
"Snitch"
Oud 05-10-2003, 09:47
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Sow..ik vind hem wel goed eignelijk...best wel haatvol maar denk dat dat ook wel bedoeling was
Oud 05-10-2003, 11:03
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
vol met spellingsfouten .
nja het doet me nix. als rap is ie nog wel oke, maar kheb veel betere gehoord/gelezen.
Oud 06-10-2003, 10:32
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
sissilafsjoe schreef op 05-10-2003 @ 10:33:
"Snitch"
Whahaha inderdaad
Oud 06-10-2003, 11:05
Kip187
Kip187 is offline
snitch is een woord hor!! klikspaan

trouwens het rapt wel lekker weg, alleen ik heb een hekel aan hatelijk vluchtgedrag dus ja. hier help je niemand mee, ook jezelf niet. verder is het niet grappig of diepzinnig dus je krijgt er ook niemand mee aan het lachen/denken. Alleen aan het haten, als iemand het ooit al zou willen produceren. Sucks met een dikke S

je hebt het waarshijnlijk in een ruk door geschreven, lees na, zeg op en verander. je kan er nog een heel eind mee gaan. een heeeeeeel eind
Oud 06-10-2003, 15:43
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
Kip187 schreef op 06-10-2003 @ 12:05:
snitch is een woord hor!! klikspaan
U hebt gezocht op snitch:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

*krijgt ineens een Harry-Potter-Golden-Snitch-ingeving *
Oud 06-10-2003, 17:17
Kip187
Kip187 is offline
welles bitch is netzo goed engels dus ja bla kijk in de engelse vandale?!
Oud 07-10-2003, 11:44
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
Kip187 schreef op 06-10-2003 @ 18:17:
welles bitch is netzo goed engels dus ja bla kijk in de engelse vandale?!

*einde nutteloze discussie*
Oud 07-10-2003, 12:36
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Idd einde discussie, anders wordt het topic gesloten.

Het gedicht of eigenlijk raptekst denk ik, spreekt mij niet aan. Het is wel grappig om te lezen, maar zeker niet mooi.(woordgebruik)
Oud 09-10-2003, 12:54
secrit_D
secrit_D is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 07-10-2003 @ 13:36:
Idd einde discussie, anders wordt het topic gesloten.

Het gedicht of eigenlijk raptekst denk ik, spreekt mij niet aan. Het is wel grappig om te lezen, maar zeker niet mooi.(woordgebruik)
ik vind het wel mooi.. vooral omdat het einde niet is dat het weer goed gaat ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:12
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
secrit_D schreef op 09-10-2003 @ 13:54:
ik vind het wel mooi.. vooral omdat het einde niet is dat het weer goed gaat ofzo
Het gaat mij verder niet om het einde, ik vind de woorden(woord/taal-gebruik) niet mooi over het gehele gedicht.

Begrijp je?
Oud 09-10-2003, 13:43
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik heb nog maar weinig keer zo'n slecht gedicht gezien,
kan mezelf er niet eens toe zetten om tot het einde door te lezen..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:29
secrit_D
secrit_D is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 09-10-2003 @ 14:12:
Het gaat mij verder niet om het einde, ik vind de woorden(woord/taal-gebruik) niet mooi over het gehele gedicht.

Begrijp je?
ja, ik snap hem... alleen ik vind niet dat je moeilijke woorden moet gebruiken om een goed gedicht te maken. ik vind hem lekker weglezen (kan ook komen omdat ik hem in mn pauze's ff las) maar ik vind hem wel orgineel gevonden opzich)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:50
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
secrit_D schreef op 09-10-2003 @ 15:29:
ja, ik snap hem... alleen ik vind niet dat je moeilijke woorden moet gebruiken om een goed gedicht te maken. ik vind hem lekker weglezen (kan ook komen omdat ik hem in mn pauze's ff las) maar ik vind hem wel orgineel gevonden opzich)
Ik heb het niet over moeilijk/makkelijk. Je hoeft idd geen moeilijke woorden te gebruiken, ik heb het over Mooie woorden, makkelijk woordgebruik kan mooi zijn, hier vind ik het niet mooi.
Oud 09-10-2003, 20:47
heldine
heldine is offline
echt het slechtste wat ik ooit heb gelezen
sorry
kind wat doe je hier?
Oud 09-10-2003, 23:01
Kip187
Kip187 is offline
Citaat:
Jamezy schreef op 07-10-2003 @ 12:44:

*einde nutteloze discussie*
nietes
Oud 09-10-2003, 23:12
Kazanka
Kazanka is offline
lachwekkend

dat van flikt, verklikt, krikt, geschikt, geprikt
geweldig
Oud 10-10-2003, 14:45
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
1: ''Ey'' is geen Nederlands woord, maar als je er nou nog ''hé'' van maakt is het meteen een stuk beter. '''Daar'', ''stomme'' en ''bitch'' hoeven hier geen hoofdletter.

2: ''Denkt'' hoeft ook niet met een hoofdletter en het woord ''snitch'' is geen Nederlands.

4: ''Beschik'' zonder hoofdletter.

5: ''Slet'' zonder hoofdletter.

6: De werkwoordsvorm is hier natuurlijk ''probeert'', met een t. En ''me'' is ''mijn''.

9: ''Gebeurt'' is zonder hoofdletter en met een t.

10: ''1'' is niet zo mooi. In letters staat dat beter.

11: ''Dang'' is natuurlijk ''dan'', ''steek'' is zonder hoofdletter.

12: ''Fucking'' is geen Nederlands, maar hier vind ik het niet fout.

14: ''Wat ben ik dom geweest'' tussen aanhalingstekens; ze denkt het immers, nietwaar? Bovendien zijn die twee puntjes niet mooi en voor zover ik weet incorrect.

15: Weer hetzelfde commentaar over die twee puntjes. Bovendien slaat de hele zin nergens op; je zegt nu dat men bang voor haar moet zijn, in plaats van andersom.

16: Het kan door de gebrekkige zinsbouw komen, maar volgens mij is ''voor'' hier totaal niet op zijn plaats.

17: Misschien dat ik achterloop, maar van de uitdrukking ''kill krikken'' heb ik serieus nog nooit gehoord. En die punt aan het einde van de zin is hier niet alleen lelijk, maar ook nog incorrect. De zin gaat daarna toch nog door?

18: Het uitroepteken is niet mooi en incorrect. De twee puntjes trouwens ook.

19: Twee puntjes zijn niet mooi omdat je dat nergens doet.

20: ''Sla'', ''je'', ''zo'', ''hard'' en ''kop'' zijn natuurlijk zonder hoofdletter. Bovendien mis ik hier de interpunctie meer dan in andere delen. En het kan natuurlijk niet; van hard geslagen worden kun je niet dement worden. Maar dat is bijzaak.

21: ''1'' is niet zo mooi. In letter is beter. En wie leiden ze? Ik neem toch aan dat je ''lijden'' bedoelt. Woordvolgorde is niet zo mooi en weer hetzelfde commentaar over de twee punten.

22: Hier laat je (weer) ineens de hoofdletter aan het begin weg en de punten zijn niet mooi.

23: Als de zin doorgaat op de volgende regel hoor je geen vraagteken te gebruiken. En de punten zijn weer niet mooi en hebben niet echt een functie.

24: ''Smeren'' is zonder hoofdletter en de zin zou logischerwijs met een hoofdletter moeten beginnen, als je consequent bent.

25: Waar slaat ''en leren'' nou ineens op? In mijn ogen past dat niet echt ergens bij. De punt staat niet mooi omdat je de meeste andere interpunctie ook weglaat.

26: ''Scanderen'' is hier zonder hoofdletter. En volgens het woordenboek is de betekenis van ''scanderen'':

1 het metrum duidelijk doen uitkomen
2 (leuzen, namen) uitroepen met een klemtoon op iedere lettergreep
3 (gedichten) in versvoeten indelen

Daar zou ik nou niet echt bang van worden, jij wel?

27: ''Weggaan'' is volgens mij aan elkaar, maar dat kan ik fout hebben.

28: De punt is weer een voorbeeld van inconsequentie.

29: Hoofdletter. ''Andere''.

30: Hoofdletter. Punt en uitroeptekens aan het eind zijn allemaal niet mooi omdat je dat niet consequent doet, maar vooral fout. Het is hard, maar je zult moeten kiezen. Een punt of een uitroepteken. Niet allebei. En waarom zou ze zichzelf slaan?

31: Punten niet mooi. Punt en vraagteken gaat niet, zie hierboven. ''Heb je nu genoeg gehad?'' is een vraag. Dus een vraagteken. Of anders het andere vraagteken ook weghalen. Consequent zijn. ''Ey'' is nog steeds geen Nederlands -en geen Engels- en ''fucking'' vind ik nog steeds niet mooi.

33: ''Me'' is natuurlijk ''mijn''. Woordvolgorde vind ik niet zo mooi, maar mag volgens mij wel.

35: ''Misschien'' is met dubbel ''s'' en zonder hoofdletter. ''Gauw'' is ook zonder hoofdletter, maar al helemaal zonder hoofdletter aan het einde.

Het is trouwens niet mooi als je sommige zinnen wel met een hoofdletter begint en andere niet. Hetzelfde geldt voor het gebruik van interpunctie; of volledig wel of volledig niet. Geen rare mengvorm.

Gezien het een gedicht is kun je alles hierboven afwijzen als dichterlijke vrijheid en daar heb je dan ook gelijk in. Maar echt een gedicht zie ik er niet in. Eigenlijk alles wat bij een gedicht hoort ontbreekt;

ge·dicht (het ~, ~en)
1 zorgvuldig geconstrueerde tekst, waarin keuze en schikking van woorden, rijm, ritme enz. de expressieve en suggestieve waarde vergroten => poëem, poëma

Ik geloof niet dat deze tekst daar helemaal aan voldoet. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Ook zou er voor dichterlijke vrijheid vanuit mijn standpunt gezien consequentie nodig zijn; anders zijn het gewoon fouten.

Het kan trouwens zijn dat de regelnummers niet helemaal kloppen, maar ik had geen zin om ook nog precies te gaan tellen. Inhoud heb ik het even helemaal niet over; die is er in mijn optiek namelijk zo goed als niet.

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:52
Oh-BOEMah D-Lux
Oh-BOEMah D-Lux is offline
In een weinig bewonderenswaardige klap is het hele niveau met een factor tien verhoogd. Petje totaal zonder ironie af, DIT IS KRITIEK!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 04:23
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 10-10-2003 @ 15:45:
1: ''Ey'' is geen Nederlands woord, maar als je er nou nog ''hé'' van maakt is het meteen een stuk beter. '''Daar'', ''stomme'' en ''bitch'' hoeven hier geen hoofdletter.

2: ''Denkt'' hoeft ook niet met een hoofdletter en het woord ''snitch'' is geen Nederlands.

4: ''Beschik'' zonder hoofdletter.

5: ''Slet'' zonder hoofdletter.

6: De werkwoordsvorm is hier natuurlijk ''probeert'', met een t. En ''me'' is ''mijn''.

9: ''Gebeurt'' is zonder hoofdletter en met een t.

10: ''1'' is niet zo mooi. In letters staat dat beter.

11: ''Dang'' is natuurlijk ''dan'', ''steek'' is zonder hoofdletter.

12: ''Fucking'' is geen Nederlands, maar hier vind ik het niet fout.

14: ''Wat ben ik dom geweest'' tussen aanhalingstekens; ze denkt het immers, nietwaar? Bovendien zijn die twee puntjes niet mooi en voor zover ik weet incorrect.

15: Weer hetzelfde commentaar over die twee puntjes. Bovendien slaat de hele zin nergens op; je zegt nu dat men bang voor haar moet zijn, in plaats van andersom.

16: Het kan door de gebrekkige zinsbouw komen, maar volgens mij is ''voor'' hier totaal niet op zijn plaats.

17: Misschien dat ik achterloop, maar van de uitdrukking ''kill krikken'' heb ik serieus nog nooit gehoord. En die punt aan het einde van de zin is hier niet alleen lelijk, maar ook nog incorrect. De zin gaat daarna toch nog door?

18: Het uitroepteken is niet mooi en incorrect. De twee puntjes trouwens ook.

19: Twee puntjes zijn niet mooi omdat je dat nergens doet.

20: ''Sla'', ''je'', ''zo'', ''hard'' en ''kop'' zijn natuurlijk zonder hoofdletter. Bovendien mis ik hier de interpunctie meer dan in andere delen. En het kan natuurlijk niet; van hard geslagen worden kun je niet dement worden. Maar dat is bijzaak.

21: ''1'' is niet zo mooi. In letter is beter. En wie leiden ze? Ik neem toch aan dat je ''lijden'' bedoelt. Woordvolgorde is niet zo mooi en weer hetzelfde commentaar over de twee punten.

22: Hier laat je (weer) ineens de hoofdletter aan het begin weg en de punten zijn niet mooi.

23: Als de zin doorgaat op de volgende regel hoor je geen vraagteken te gebruiken. En de punten zijn weer niet mooi en hebben niet echt een functie.

24: ''Smeren'' is zonder hoofdletter en de zin zou logischerwijs met een hoofdletter moeten beginnen, als je consequent bent.

25: Waar slaat ''en leren'' nou ineens op? In mijn ogen past dat niet echt ergens bij. De punt staat niet mooi omdat je de meeste andere interpunctie ook weglaat.

26: ''Scanderen'' is hier zonder hoofdletter. En volgens het woordenboek is de betekenis van ''scanderen'':

1 het metrum duidelijk doen uitkomen
2 (leuzen, namen) uitroepen met een klemtoon op iedere lettergreep
3 (gedichten) in versvoeten indelen

Daar zou ik nou niet echt bang van worden, jij wel?

27: ''Weggaan'' is volgens mij aan elkaar, maar dat kan ik fout hebben.

28: De punt is weer een voorbeeld van inconsequentie.

29: Hoofdletter. ''Andere''.

30: Hoofdletter. Punt en uitroeptekens aan het eind zijn allemaal niet mooi omdat je dat niet consequent doet, maar vooral fout. Het is hard, maar je zult moeten kiezen. Een punt of een uitroepteken. Niet allebei. En waarom zou ze zichzelf slaan?

31: Punten niet mooi. Punt en vraagteken gaat niet, zie hierboven. ''Heb je nu genoeg gehad?'' is een vraag. Dus een vraagteken. Of anders het andere vraagteken ook weghalen. Consequent zijn. ''Ey'' is nog steeds geen Nederlands -en geen Engels- en ''fucking'' vind ik nog steeds niet mooi.

33: ''Me'' is natuurlijk ''mijn''. Woordvolgorde vind ik niet zo mooi, maar mag volgens mij wel.

35: ''Misschien'' is met dubbel ''s'' en zonder hoofdletter. ''Gauw'' is ook zonder hoofdletter, maar al helemaal zonder hoofdletter aan het einde.

Het is trouwens niet mooi als je sommige zinnen wel met een hoofdletter begint en andere niet. Hetzelfde geldt voor het gebruik van interpunctie; of volledig wel of volledig niet. Geen rare mengvorm.

Gezien het een gedicht is kun je alles hierboven afwijzen als dichterlijke vrijheid en daar heb je dan ook gelijk in. Maar echt een gedicht zie ik er niet in. Eigenlijk alles wat bij een gedicht hoort ontbreekt;

ge·dicht (het ~, ~en)
1 zorgvuldig geconstrueerde tekst, waarin keuze en schikking van woorden, rijm, ritme enz. de expressieve en suggestieve waarde vergroten => poëem, poëma

Ik geloof niet dat deze tekst daar helemaal aan voldoet. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Ook zou er voor dichterlijke vrijheid vanuit mijn standpunt gezien consequentie nodig zijn; anders zijn het gewoon fouten.

Het kan trouwens zijn dat de regelnummers niet helemaal kloppen, maar ik had geen zin om ook nog precies te gaan tellen. Inhoud heb ik het even helemaal niet over; die is er in mijn optiek namelijk zo goed als niet.
Dichterlijke vrijheid?
Oud 12-10-2003, 10:23
sissilafsjoe
sissilafsjoe is offline
Maaaar 't is wel knap dat dit gedicht toch al 'n behoorlijk lange tijd bovenaan staat, of in ieder geval op de eerste "bladzijde"..

Applaus
Reageren

Regels voor berichten