Advertentie | |
|
![]() |
|
Er bestaan silentmaxx voedingen zonder ventilator.. 350 Watt, mooi groot koellichaam aan de achterkant..
Het nadeel, zoals met zoveel, is de prijs. 150 euro op eBay. 200 euro in de winkel zo ongeveer.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niks wil uitgeven voor die ouwe bak, t wordt een linux-pc (zie mijn thread bij software) en aangezien d'r op mn werk nog veel incomplete pc's staan die denk ik een stillere voedingsfan hebben.... @ enlightenment de aansluiting van zo'n voedingsfan is dat allemaal universeel? Is gewoon allemaal AT ook de voedingen in die oude pc's op mn werk.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, de aansluiting van een ventilator in een voeding is niet universeel. 80mm casefans hebben natuurlijk een standaard 3-pins Molex connector, maar de aansluiting van een fan in de voeding is in principe eigen ontwerp van de fabrikant die alleen op díe PCB hoeft te passen. De kans dat het een non-standaardaansluiting is, is aanwezig. Maar je kunt natuurlijk wel een Molex-stekkertje kopen en die er zelf aan prutsen.
Een voeding zonder fan laten draaien is overigens een érg slecht idee, maar dat is al gezegd. Zet er anders gewoon een potmetertje tussen, kun je 'm nog regelen ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik was aangenaam verrast dat dat soort dingen bestonden, kan het wel niet betalen, maar ala. 't is gewoon niet zo'n slim idee om de fan eruit te halen, terwijl het een geschakelde voeding is, en de voeding berekend is op het gebruik van een ventilator. Anders hadden ze wel grotere koellichamen op de regulatoren gestoken. Bij zo'n silentmaxx geval hangt er een hele bak metaal uit, en er zit een heatpipe in. Dat hebben ze niet voor niets gedaan. En zo'n potmetertje van een euro of 2 is al zat om mee te kloten. En als dat teveel werk is, ga je over op waterkoeling, leg die voeding gewoon in een emmer met koud water.
|
![]() |
|
|