Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 18:52
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Het is nu alweer bijna een half jaar uit met mn ex, we hebben nog steeds contact, en het blijft een beetje vaag tussen ons, er zit nl. nog steeds duidelijk iets, maar weet niet of dat nog genoeg is voor een relatie, op dit moment iig niet.

Nu komt het probleem ik vind het honderhand wel weer tijd worden voor een nieuwe vriend, alleen zodra ik een leuke jongen tegenkom, een gesprek met hem voer, en denk dat ik best verliefd op hem zou kunnen worden, ga ik hem vergelijken met mn ex. Een vergelijking die mn ex nog steeds wint.

Ik word er toch wel een beetje moe van nu, heb het idee dat ik nooit meer zo verliefd word als op mn ex, we hebben ook echt van elkaar gehouden, en nog steeds wel misschien..

Nu is mn vraag; betekent mn ex gewoon nog te veel voor me? Zou ik hem toch nog terugwillen denken jullie? Of is het normaal dat je potientele nieuwe liefdes met je ex vergelijkt?

liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 18:55
steentje
steentje is offline
ik moet zeggen dat ik alle jongens wel met een ex van me vergelijk.....nix raars dus. Maar hij zal toch nog wel iets voor je beteken denk ik...
Oud 04-10-2003, 19:53
Gothic
Gothic is offline
Je moet je ex loslaten... zolang hij wint, geef je nog te veel om hem... misschien is het slim eens wat minder contact te hebben met je ex zodat je over hem heen komt.
Oud 05-10-2003, 09:03
Papier
Papier is offline
= sarahbressers

Op zich is het niet zo erg om te vergelijken, maar als je iets met een jongen begint moet-ie natuurlijk wel leuker dan je ex zijn.

Als alle jongens volgens jou inferieur aan jouw ex zijn, dan is dat óf omdat die jongens echt gewoon niet leuk genoeg voor jou zijn, óf omdat je nog niet over je ex heen bent, óf beide. Niets mee beginnen dus.
Oud 05-10-2003, 09:28
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ooow ken het probleem. Het is nu 2.5 maand uit, en ik moet eigenlijk wel toegeven dat ik hem nog steeds leuk vind. Nja, echt leuk vinden, het is gewoon een heel speciaal gevoel, dat ik niet uit kan leggen.
Alle acties van jongens en dingen die ze zeggen, vergelijk ik ook met mn ex. En mn ex lijkt dan wel een soort God, want hij is veel leuker enzz.. Ik weet dat dit niet goed is, maar na veel gepraat met vriendinnen enzo, blijkt het toch wel dat ik niet over m heen ben. Mn potentiele kandidaat heb ik dus ook aan de kant geschoven omdat ik het niet eerlijk vond.. Het was alsof ik hem gebruikte om over mn ex heen te komen..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:40
Danny
Danny is offline
Citaat:
Flindertje schreef op 05-10-2003 @ 10:28:
Alle acties van jongens en dingen die ze zeggen, vergelijk ik ook met mn ex. En mn ex lijkt dan wel een soort God, want hij is veel leuker enzz..
Je vond hem leuk. Dit 'verliefde' gevoel wordt door het verlangen weer bij hem te mogen zijn.. etc.. versterkt. En ja, zolang je de periode die je samen doorgemaakt hebt als vriend-en-vriendin nog niet goed afgesloten/verwerkt hebt, zullen die verlangens voor een bepaalde periode nog om de hoek komen kijken...

Naar het volgende "station" in je leven rijden zonder de deuren te sluiten is als "levensbus" zijnde ook erg lastig..
Oud 05-10-2003, 10:50
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Misschien is het inderdaad zo dat beide opties kloppen; de potientele nieuwe jongens passen niet echt bij mij en ik denk dat ik nog steeds wel wat voor mn ex voel...:-(

Het is absoluut niet zo dat ik nog verliefd op hem ben, maar het blijft gewoon een speciaal gevoel als ik hem weer zie... Het is net alsof ik dan weer ja iets van herkenning in zijn ogen zie, heel raar, maar het is net alsof ik in onze ogen zie dat we bij elkaar horen ofzo, ja dit klinkt vreemd I know... Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is zo gek omdat er niemand is die mij zo goed kent als hij en dat maakt het soms juist zo ongemakkelijk, omdat we ons dus nu als 'gewone' vrienden horen te gedragen.. Minder contact kan niet echt, we hebben een gezamenlijke vriendengroep nl. En ik wil en kan hem ook niet kwijt eigenlijk....shame on me...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:01
coecie
coecie is offline
ik heb dat ook gehad
heel lang

de vriendjes die je neemt op het moment dat je eigenlijk je ex leuker vind, zijn zogezegde 'rebound-vriendjes'. je kan er verkering mee nemen, maar uiteindelijk zullen al die relaties niet een echt lang leven beschoren zijn, gewoonweg omdat ze niet leuk genoeg zijn, of omdat jij nog met andere problemen in je maag zit

maar ik kan je ook vertellen, dat er een moment komt dat je een jongen tegenkomt die wel degelijk leuker is dan je ex. of misschien wel niet 'leuker' maar jij bent dan gewoon je ex helemaal kwijt of je bent zo verliefd, en dan echt verliefd, dat je niets meer geeft om alle leukigheid die je ex had

het is wel fijn eigenlijk, dat je nog zó met je ex in je maag zit, wnat nu weet je zeker dat de echte andere leuke nog niet is langsgekomen, en ook kun je jezelf niet voor de gek houden door te doen alsof je verliefd op iemand bent, en er dan later achterkomen dat het niet zo was...
je hebt in feite een perfecte graadmeter voor echte leuke jongens, want zodra je niet de vergelijking trekt met je ex, weet je dat het goed zit
Oud 07-10-2003, 09:42
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
als je je ex steeds leuker vind als de rest, dan neem je tog lekker je ex trug!!!

of je komt geen leuke jongens tegen
Oud 07-10-2003, 09:52
Fleur
Fleur is offline
Ik vergelijk ook nog wel eens stiekem.
Maar vooral de slechte kanten van m'n ex
Dan ben ik alleen maar blijer
Oud 07-10-2003, 10:38
Qimm
Qimm is offline
Onbewust doe je dat toch wel.
Oud 07-10-2003, 12:24
Optima
Optima is offline
ik vergelijk mijn HUIDIGE vriend weleens met 'zogenaamde toekomstige vriendjes'

dus eehm...meer negatief
Oud 07-10-2003, 15:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Optima schreef op 07-10-2003 @ 13:24:
ik vergelijk mijn HUIDIGE vriend weleens met 'zogenaamde toekomstige vriendjes'

Oei. Gevaarlijk...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:36
Verwijderd
Mijn huidige vriend vergeleek ik wel eens met exen. Maar dan altijd positief in zijn richting of dan zij ik dat hij in dat en dat op een van hen leek ofzo weet ik t, alleen hij vond dat dus echt niet leuk en hij had zoiets van: hallo, ik ben roelof hoor en niet die en die!

Wel begrijpelijk dus nu let ik er veel beter op.

Ik denk persoonlijk dat je idd je ex moet loslaten. Sta open voor andere mensen en persoonlijkheden!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:27
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-10-2003 @ 17:36:
Mijn huidige vriend vergeleek ik wel eens met exen. Maar dan altijd positief in zijn richting of dan zij ik dat hij in dat en dat op een van hen leek ofzo weet ik t, alleen hij vond dat dus echt niet leuk en hij had zoiets van: hallo, ik ben roelof hoor en niet die en die!

Wel begrijpelijk dus nu let ik er veel beter op.

Ik denk persoonlijk dat je idd je ex moet loslaten. Sta open voor andere mensen en persoonlijkheden!
Aii dat zei mijn vriend ook wel eens, je lijkt een beetje op die en die *boem* dat is helemaal niet leuk om te horen. Jij zou het ook niet leuk vinden als jou vriend het de hele tijd over sara en anna zou hebben en op welke manieren je misschien op hun zou lijken
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 07-10-2003 @ 18:27:
Aii dat zei mijn vriend ook wel eens, je lijkt een beetje op die en die *boem* dat is helemaal niet leuk om te horen. Jij zou het ook niet leuk vinden als jou vriend het de hele tijd over sara en anna zou hebben en op welke manieren je misschien op hun zou lijken
ja i know, dus let nu wel op wat ik zeg
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:12
Verwijderd
hoezo toeval, ik zit net met dit probleem
tis 2 maandjes uit met mn ex, en ik heb een nieuw meisje ontmoet, we hebben wel gezoend enzo (lekker stom achteraf) , maar ik blijf toch aan mn ex denken, en het lullige is, ik wil dat andere meisje geen pijn doen , maar goed, volgens mij is het daar al te laat voor, want ik weet gewoon niet wat ik moet doen..
ik ben dus ook niet over me ex heen merk ik al, maar wat moet ik nu? als ik doorga met dat andere meisje is de kans groot dat het fout gaat, want ik voel me nu al de hele tijd zo verrot..

moet ik dan toch maar zeggen dat ik nog niet toe ben aan een nieuwe vriendin, terwijl zij denkt dat we al wat hebben...

aaaah wat ben ik een *_&$@&(*_@$ L*L ook he
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-10-2003 @ 17:36:
Ik denk dat iedereen zijn/haar huidige vriend(in) wel eens met exen vergelijkt, maar dat kan dan heus ook wel alleen in gedachten... Als je het gaat zeggen, is het vrij lullig voor je vriend(in), om met een ex (niet voor niks een ex?) vergeleken te worden.
Maar goed, als ik mijn vriend 'vergelijk' komt hij er alleen maar positiever uit , zoals ik al zei: die anderen zijn niet voor niks mijn ex, en hij is niet voor niks mijn vriend!

Wat je verhaal betreft: je lijkt nog niet helemaal over je ex heen te zijn, want als je echt verliefd bent op een potientieel vriendje, is hij veel geweldiger dan je ex. Doe dus gewoon een tijdje rustig aan... Laat je nergens door opjutten. Zorg dat je eerst echt over je ex heen bent, dan komt alles vanzelf wel weer...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:44
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Dank jullie wel allemaal! In alle redenaties zit wel een kern van waarheid in volgens mij! Harstikke fijn, maar ik word dr echt een beetje gestoord van haha!

Gister heb ik echt een leuke jongen ontmoet, ook aardig mn type, sta leuk met 'm te kletsen, ik merk aan hem dat hij mij leuk vindt, en wat doe ik; juist ja ik bedenk me dat mn ex toch dingen heeft die die jongen niet heeft (hehe das logisch) nou ja die jongen kan het dus al vergeten eigenlijk, best wel weer zielig eigenlijk!

Maar goed, wat moet ik hiermee? Moet ik eens met mn ex hierover praten denken jullie, tegen hem doe ik gewoon ja; weet je wel beetje zo van; ja alsof ik super veel leuke jongens zie enzo (beetje jaloers proberen te maken dus)...maar goed hij heeft dus misschien helemaal geen idee ervan; dat al die jongens helemaal niet zoooo geweldig zijn, hoewel denk het toch wel, hij is natuurlijk ook niet achterlijk en kent me bovendien beter dan wie dan ook :-s

sorry voor dit vage verhaal....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:51
Cæles
Cæles is offline
Je zal het toch los moeten laten. Ik vergelijk ook al mijn vriendjes een beetje met m'n eerste ex, maar dan positief. Ik vind het leuk als ze dan een eigenschap hebben die mijn ex ook heeft/had. Maar iedereen heeft toch weer andere dingen die ook leuk zijn, dus probeer daar meer naar te kijken...
Reageren

Regels voor berichten