Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 13:36
miro
miro is offline
In augustus ben ik afgestudeerd dus nu kan ik aan het werk....

Nu het bijna zover is dat ik kan gaan werken begin ik serieus te twijfelen of ik niet zal gaan studeren. Omdat ik zo jong ben en omdat mijn werk toch niet helemaal is zoals ik t wil. Dus ik ben me gaan orienteren, beroepskeuzetest gedaan enz.

De opleidingen die ik (tot nu toe) het leukste vind zijn op de universiteit (van Tilburg) maar aangezien ik net een kamer in Eindhoven heb...misschien kan ik toch beter Fontys gaan doen. (ik weet dat tilburg niet ontzettend ver is) Of moet ik uberhaupt wel weer gaan studeren? Anders verdien ik lekker mn eigen centen en hoef ik niet zon rotbijbaantje te gaan zoeken om mn kamer te kunnen betalen. Allerlei dingen waar ik dus nog over twijfel.

Maargoed, wat laat jij meewegen als je gaat kiezen voor een studie? (salaris, interessant, leukigheid, afstand enz.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2003, 14:22
Verwijderd
Werken kan altijd nog, als je nu wilt gaan studeren moet je dat doen, anders krijg je er later spijt van.

Wat heb je hiervoor gedaan?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:26
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik heb laten meewegen wat ik echt wilde. studeerde vorig jaar humanistiek, heeeeel erg interessant, maar ik dacht het niet af te kunnen maken omdat ik niet wilde wat ik er mee kon.
nu zit ik op de pabo, omdat ik echt het onderwijs in wil. niet omdat ik de opleiding zo leuk vind, want echt interessant is het niet, maar nu heb ik een 'doel'.
als ik jou was zou ik echt wel verder studeren, en dan wel iets dat je echt wilt, dus aan de kub. als het geld/werken echt een probleem is kan je misschien deeltijd studeren.
maar zeker niet gaan werken als dat niet is wat je wilt en je wel de mogelijkheid hebt door te studeren!!
Oud 06-10-2003, 15:41
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ga volgend jaar studeren (als ik slaag) en ben nu ook volop aan het orienteren. Ik vindt de combinatie van werk, studie en waar de studie is heel belangrijk. Zo weet ik vrijwel zeker dat in me ga inschrijven voor geneeskunde maar stel nou dat ik in groningen wordt ingeloot dan moet ik er toch nog eens heel goed over nadenken, terwijl ik sinds ik 6 ben al loop te zeggen dat ik "dokter" wil worden. Salaris maakt me niet uit, de droom om miljonair te worden heb ik allang achter me gelaten, zolang ik later maar rond kan komen.

Ik zou als ik jou was gewoon nog gaan studeren (mits je een leuke/goede studie kan kiezen), een studie die je leuk vindt en het werk wat je ermee kan gaan doen leuk vindt. Werken kan je je hele leven nog.

Ja kan natuurlijk ook eerst een jaar gaan werken en dan als dat niet bevalt alsnog gaan studeren, dan kan je er nog wat langer over nadenken... (en kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat je toch weer wilt gaan studeren, denk ik)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:00
Nyawa
Gewoon gaan studeren.
Als je nu gaat werken, en na een paar jaar weer aan je studie gaat, is dat een stuk lastiger. Staat altijd leuk op je CV toch, een extra studie?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:05
Verwijderd
afstand, hoe duur t is, of het een leuke opleiding is, of ik er wat aan heb in verhouding tot werken, en op de langere duur
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:57
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
miro schreef op 06-10-2003 @ 14:36:

Maargoed, wat laat jij meewegen als je gaat kiezen voor een studie? (salaris, interessant, leukigheid, afstand enz.)
Ik heb mee laten wegen:
* de baan, zou ik daarin willen werken?
* is er voldoende werk (dit omdat ik met mijn 2e studie bezig ben en je op een gegeven moment toch aan het werk zult moeten)

Ik vond de studie zelf en zo ook allemaal wel leuk, maar dat is voor mij niet de belangrijkste factor geweest om er voor te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 14:10
Balance
Balance is offline
als eerste wat ik vind ik leuk. ik moet lang zat werken, dus dan maar iets wat ik leuk vind. automatisch vind ik hetgeen waar het over gaat ook meteen interessant, dus die dingen gaan samen.

pas daarna ga ik kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor later. Als d'r ook maar een klein beetje mogelijkheid is tot werk (wat bijna altijd wel is) vind ik het voldoende. Waar een wil is is een weg, dus ik kom d'r dan wel.

Het salaris kijk ik niet naar, alles is voldoende om jezelf te onderhouden en ik doe liever iets wat ik leuk vind, dan iets wat veel verdient.
En de afstand kijk ik maar een beetje naar. Ik ga toch op kamers, dus dan maakt het me niet uit. Maar als ik moet kiezen tussen groningen en utrecht (woon in zuid-holland) ga ik wel naar utrecht.
Oud 09-10-2003, 13:12
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik laat in ieder geval meewegen wat ik leuk vind, lijkt me zeer belangrijk, en ook de kosten spelen toch wel een rol. Vorig jaar wilde ik graag naar TIO in Utrecht (=particuliere HBO toerisme) maar dat is echt enorm duur en daarbij denk ik dat de perspectieven in het toerisme niet meer zo goed zijn, dus ook de kans op werk laat ik zeker meewegen.

Nu wil ik Spaanse Taal en Cultuur gaan studeren (in Utrecht --> lekker dichtbij). Je kan daarmee alle kanten op. Je kansen op werk creëer je zelf door bepaalde vakken/cursussen naast het basispakket te kiezen. Ook Taal- en Cultuurstudies sluit ik nog niet uit..

(ja mn antwoord is half off-topic, ik weet t!! )
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:32
fib
fib is offline
poeh, ik let op de volgende dingentjes:
-past de studie bij mij (intresse, bepaalde vaardigheden etc.) en de inhoud van de studie.
-wat kan je er uiteindelijk mee doen (werk, salares)
-waar wordt het gegeven, op welke scholen, (makkelijk om aan kamers te komen blablalba.)
Oud 10-10-2003, 13:48
Veenbes
Veenbes is offline
Het belangrijkste vind ik m'n interesse, sluit de studie daarop aan? Daarna het 'karakter' van de opleiding, de eerste indruk die ik ervan krijg door folders of een open dag, het liefst is die zo dat ik me er meteen thuis voel. Natuurlijk spelen de stad en toekomstperspectieven ook een rol, maar als je eenmaal een studie hebt gekozen die je leuk vindt en die 'bij je past' dan kom je vanzelf wel leuke banen tegen.
Ikzelf ga vrijwel zeker Nederlands studeren en ga binnenkort kijken op verschillende universiteiten... het liefst wil ik naar Nijmegen, maar niet voordat ik andere universiteiten heb gezien en met mensen die daar studeren heb gesproken.
Oud 10-10-2003, 13:50
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
wat ik later wil worden
of het bij me past
of ik het intresant genoeg vind
of ik het niet te saai gaat vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten