Advertentie | |
|
![]() |
|
als eerste wat ik vind ik leuk. ik moet lang zat werken, dus dan maar iets wat ik leuk vind. automatisch vind ik hetgeen waar het over gaat ook meteen interessant, dus die dingen gaan samen.
pas daarna ga ik kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor later. Als d'r ook maar een klein beetje mogelijkheid is tot werk (wat bijna altijd wel is) vind ik het voldoende. Waar een wil is is een weg, dus ik kom d'r dan wel. Het salaris kijk ik niet naar, alles is voldoende om jezelf te onderhouden en ik doe liever iets wat ik leuk vind, dan iets wat veel verdient. En de afstand kijk ik maar een beetje naar. Ik ga toch op kamers, dus dan maakt het me niet uit. Maar als ik moet kiezen tussen groningen en utrecht (woon in zuid-holland) ga ik wel naar utrecht.
|
![]() |
Ik laat in ieder geval meewegen wat ik leuk vind, lijkt me zeer belangrijk, en ook de kosten spelen toch wel een rol. Vorig jaar wilde ik graag naar TIO in Utrecht (=particuliere HBO toerisme) maar dat is echt enorm duur en daarbij denk ik dat de perspectieven in het toerisme niet meer zo goed zijn, dus ook de kans op werk laat ik zeker meewegen.
Nu wil ik Spaanse Taal en Cultuur gaan studeren (in Utrecht --> lekker dichtbij). Je kan daarmee alle kanten op. Je kansen op werk creëer je zelf door bepaalde vakken/cursussen naast het basispakket te kiezen. Ook Taal- en Cultuurstudies sluit ik nog niet uit.. (ja mn antwoord is half off-topic, ik weet t!! ![]() |
![]() |
|
poeh, ik let op de volgende dingentjes:
-past de studie bij mij (intresse, bepaalde vaardigheden etc.) en de inhoud van de studie. -wat kan je er uiteindelijk mee doen (werk, salares) -waar wordt het gegeven, op welke scholen, (makkelijk om aan kamers te komen blablalba.)
|
Het belangrijkste vind ik m'n interesse, sluit de studie daarop aan? Daarna het 'karakter' van de opleiding, de eerste indruk die ik ervan krijg door folders of een open dag, het liefst is die zo dat ik me er meteen thuis voel. Natuurlijk spelen de stad en toekomstperspectieven ook een rol, maar als je eenmaal een studie hebt gekozen die je leuk vindt en die 'bij je past' dan kom je vanzelf wel leuke banen tegen.
Ikzelf ga vrijwel zeker Nederlands studeren en ga binnenkort kijken op verschillende universiteiten... het liefst wil ik naar Nijmegen, maar niet voordat ik andere universiteiten heb gezien en met mensen die daar studeren heb gesproken.
|
|