![]() |
|
Australische wetenschappers hebben met succes een testfase afgerond voor een mannelijk anticonceptiemiddel, zo meldt BBC News (Engelstalig). Het middel blijkt 100 % bescherming te bieden. Er deden 55 stelletjes mee. De mannen gebruikten een jaar lang het middel, de vrouwen gebruikten niets. Geen van de vrouwen werd zwanger.
De mannen kregen elke vier maanden een hormoonimplantaat met testosteron en elke drie maanden een injectie met progesteron. Als het anticonceptiemiddel op de markt komt, is het de bedoeling dat mannen elke drie à vier maanden één injectie van de dokter krijgen. Zo hoeven ze niet te onthouden een pilletje in te nemen. De mannen ondervonden geen bijwerkingen en na beëindiging van de testfase waren zij binnen enkele maanden weer vruchtbaar. Farmaceutische bedrijven kunnen met de gegevens van het onderzoek, gedaan door het ANZAC Research Institute in Sydney, een product ontwikkelen dat gemakkelijk in het gebruik is. Dit zal over enkele jaren op de markt verschijnen Bron: www.hetnet.nl Dit vind ik wel een grappig bericht. Ik wist niet dat er voor de mannen ook een hormooninplantaat mogelijk was op deze manier..Ik vind zo'n pilletje alleen wel makkelijker dan deze manier. Maar wat vinden jullie hiervan ?
|
![]() |
|
Progesteron is een vrouwelijk hormoon.. Waar ik dan meteen aan denk is dat ze dat ook bij een man inspuiten als hij omgebouwd wil worden tot vrouw.
Ik stem voor alle mannen aan de hormonen. Wij vrouwen hebben genoeg van al dat gerotzooi in ons lichaam. En die mannen maar zeuren over wisselende gemoedstoestanden en chagerijnigheid. Ze hebben niet in de gaten dat zo'n vrouw aan de pil de helft van de tijd schijnszwanger is, net alsof één menstruatie per maand nog niet genoeg is. Moet je eens opletten wat er gebeurt wanneer de mánnen aan de 'prikpil' gaan! Kijken welk een vrouwelijke vermengde emoties zich voordoen wanneer zij een jaar of 3 aan het spul zijn. Het moge duidelijk zijn, ik slik geen pil en ga ook echt niet onnodig aan de hormonen. Jullie mannen zorgen maar dat jullie een condoom bij je hebben. Rubber is tenminste nog een product dat mensen in derdewereldlanden een baan bezorgt.
|
Even om het verhaaltje compleet te maken, de pil (voor vrouwen):
Mogelijke bijwerkingen De volgende bijwerkingen worden genoemd door pilgebruiksters, hoewel ze niet door de pil veroorzaakt hoeven te worden. Deze bijwerkingen kunnen vooral in de eerste paar maanden van het pilgebruik voorkomen. Vaak gaan ze na enige tijd vanzelf over: Gevoelige of pijnlijke borsten Afscheiding uit de tepel Hoofdpijn en migraine Minder zin om te vrijen, stemmingsveranderingen Irritatie van de ogen bij het gebruik van contactlenzen Misselijkheid en overgeven Verandering in de afscheiding uit de schede Huidreacties Vochtophoping Gewichtsverandering Overgevoeligheidsreacties Ernstige bijwerkingen Ernstige bijwerkingen die met het gebruik van de pil in verband worden gebracht zijn trombose en (borst)kanker.
|||
Citaat:
Altijd al geweten dat ik schijnzwanger was ![]() (mm eigenlijk niet. mijn buik is daar veel te plat voor ![]() Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Opzich kan ik me in dit middel wel vinden, maar ik moet er eerst zelf nog wel even wat over lezen voordat ik me eraan waag. Weet wat je prikt, zullen we maar zeggen.
||
Citaat:
Ik las laatst een artikel in de VN dat steeds meer vrouwen die de pil geruiken toch zwanger worden. Soms door verkeerd gebruik maar ook door goed gebruik en de onzekerheidsfactor van de pil. Noem je dat dan geen ongelukje? Sommige vrouwen/meisjes in Nederland schijnen zelfs te denken dat de pil je ook beschermt tegen geslachtsziektes! Dames, weet wat je slikt! Met je baas in eigen buik.. Stelletje koeien.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Ja, hoewel die van mij een laag risico schijnt te hebben. Citaat:
Jawel, maar t gebeurt gewoon vaker bij alleen condoomgebruik. DoubleDutch is dan ook t veiligst.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Kvind het eigelijk wel een beetje eng dat je als man onvruchtbaar word gemaakt door een pil.... Een vrouw blijft door de pil nog vruchtbaar maar een man zn reproductie fabriek word gewoon geneutraliseerd
![]() Alleen om deze reden vind ik het eng en wil ik er niet aan beginnen ![]() En zoals iemand al eerder zij, geef mij dan maar rubber, helpt de "hongerige arme kinderen die niet zo arm en hongerig zijn als dat word voorgeschoteld' in afrika tenminste |
![]() |
||
Citaat:
Een vrouw wordt niet altijd weer vruchtbaar door de pil ![]() En zoals gezegd in het artikel: "De mannen ondervonden geen bijwerkingen en na beëindiging van de testfase waren zij binnen enkele maanden weer vruchtbaar. "
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt me wel goed nieuws in eerste instantie.
Maar waar ik me hier weer aan irriteer is het "mannen/vrouwen"-oorlogje wat She-Devil onder andere weer heerlijk gaat op doen laaien. For fuck's sake zeg, hoeveel vrouwen slikken wel niet de pil om de pijntjes bij het menstrueren te onderdrukken? Laten we wel even fair blijven. Bovendien; "baas in eigen buik", rot op met die feministische BS. Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt wel alsof je een rode lap voor je ogen krijgt als je ook maar een beetje meent dat hier iets feministisch gezegd wordt.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat langdurig gebruik van deze "pil" niet hetzelfde effect heeft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Foto! ![]() Citaat:
M.b.t. de pil die vrouwen slikken merk je bepaalde bijwerkingen wel heel snel; dus waarom zou dat anders zijn bij mannen? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat alleen maar nodig is omdat het bedrijfsleven geen gelijke kansen biedt voor mannen en vrouwen. Wanneer er in een bedrijf een mannencultuur heerst (wat in veel bedrijven het geval is omdat er nu eenmaal veel mannen werken) is het voor een vrouw veel moeilijker om er tussen te komen. Dit soort regelingen helpen om GELIJKE kansen te scheppen voor mannen en vrouwen. Weet je trouwens dat wanneer een man en een vrouw dezelfde functie bekleden de vrouw in de regel MINDER krijgt betaald?
||
Citaat:
En fuck jou met je 'pijntjes bij de menstruatie', rot op met je vieze vooroordelen over het feminisme. En hou je bek over dingen waar je niks van weet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het enige waar ik het mee eens kan zijn is de zin "Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw." Maar de gevolgen van een ongewenste zwangerschap komen meestal alleen bij de vrouw terecht. En dat is weer een hele andere discussie. Want ik heb niet als doel het "mannen/vrouwen"-oorlogje te starten. Mijn doel is om te voorkomen dat sommige kortzichtige argumenten en ideeën zich gaan verspreiden.
|
![]() |
|
|