Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 15:33
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Australische wetenschappers hebben met succes een testfase afgerond voor een mannelijk anticonceptiemiddel, zo meldt BBC News (Engelstalig). Het middel blijkt 100 % bescherming te bieden. Er deden 55 stelletjes mee. De mannen gebruikten een jaar lang het middel, de vrouwen gebruikten niets. Geen van de vrouwen werd zwanger.

De mannen kregen elke vier maanden een hormoonimplantaat met testosteron en elke drie maanden een injectie met progesteron. Als het anticonceptiemiddel op de markt komt, is het de bedoeling dat mannen elke drie à vier maanden één injectie van de dokter krijgen. Zo hoeven ze niet te onthouden een pilletje in te nemen. De mannen ondervonden geen bijwerkingen en na beëindiging van de testfase waren zij binnen enkele maanden weer vruchtbaar.

Farmaceutische bedrijven kunnen met de gegevens van het onderzoek, gedaan door het ANZAC Research Institute in Sydney, een product ontwikkelen dat gemakkelijk in het gebruik is. Dit zal over enkele jaren op de markt verschijnen

Bron: www.hetnet.nl

Dit vind ik wel een grappig bericht. Ik wist niet dat er voor de mannen ook een hormooninplantaat mogelijk was op deze manier..Ik vind zo'n pilletje alleen wel makkelijker dan deze manier.
Maar wat vinden jullie hiervan ?
Oud 07-10-2003, 15:55
Gatara
Gatara is offline
Aan de ene kant vind ik t heel tof - zeker omdat ik zo'n knoeier ben met anticonceptiepil - maar aan de andere kant vertrouw ik er niet geheel op dat de ander - de man - zich er aan houdt.

En dan ben ik liever zelf schuldig aan zwanger worden, dan de ander.

In een relatie die al heel wat langer duurt; zou het misschien wel erg handig zijn.
Oud 07-10-2003, 16:12
Joostje
Joostje is offline
het kan iig gebruikt worden in combinatie met de pil, lijkt mij...
Oud 07-10-2003, 16:18
AngelLena
AngelLena is offline
als dat bedrijf er nou een pilletje van maakt, nou dan ga ik echt juichen! Als ik em dan eens een keer vergeet is er nog niets aan de hand.
Oud 07-10-2003, 16:22
Verwijderd
Handig.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:23
Unexplained
Unexplained is offline
Je weet nog niet wat de gevolgen op langer termijn zijn. Voor hetzelfde geld valt het hele zaakie er over 15 jaar vanaf, dat zou balen zijn.
Oud 07-10-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 07-10-2003 @ 17:23:
Je weet nog niet wat de gevolgen op langer termijn zijn. Voor hetzelfde geld valt het hele zaakie er over 15 jaar vanaf, dat zou balen zijn.
ik denk dat t wel zal mee vallen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:47
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
vind het wel een strak plan moeten ze hier ook invoeren dan mag mn vent lekker zon spuit halen dan hoef ik niet de hele tijd die domme pil in te nemen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-10-2003 @ 17:23:
Alsof de pil die vrouwen nu slikken om niet zwanger te raken zo gezond is

t blijft je lichaam volstouwen met hormonen, he....

maar t zal op zich wel meevallen. Ergo; ik denk dat de mannelijke versie minder schadelijk is.
Oud 07-10-2003, 17:10
Gatara
Gatara is offline
En, mannen, wat vinden jullie: moet deze vorm van anticonceptie dan uiteindelijk vergoed worden door het ziekenfonds, ja of nee?
Oud 07-10-2003, 17:11
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Progesteron is een vrouwelijk hormoon.. Waar ik dan meteen aan denk is dat ze dat ook bij een man inspuiten als hij omgebouwd wil worden tot vrouw.

Ik stem voor alle mannen aan de hormonen. Wij vrouwen hebben genoeg van al dat gerotzooi in ons lichaam. En die mannen maar zeuren over wisselende gemoedstoestanden en chagerijnigheid. Ze hebben niet in de gaten dat zo'n vrouw aan de pil de helft van de tijd schijnszwanger is, net alsof één menstruatie per maand nog niet genoeg is.

Moet je eens opletten wat er gebeurt wanneer de mánnen aan de 'prikpil' gaan! Kijken welk een vrouwelijke vermengde emoties zich voordoen wanneer zij een jaar of 3 aan het spul zijn.

Het moge duidelijk zijn, ik slik geen pil en ga ook echt niet onnodig aan de hormonen. Jullie mannen zorgen maar dat jullie een condoom bij je hebben. Rubber is tenminste nog een product dat mensen in derdewereldlanden een baan bezorgt.
Oud 07-10-2003, 17:13
Verwijderd
He bah, ik wil geen vrouwelijke hormonen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:21
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Even om het verhaaltje compleet te maken, de pil (voor vrouwen):

Mogelijke bijwerkingen
De volgende bijwerkingen worden genoemd door pilgebruiksters, hoewel ze niet door de pil veroorzaakt hoeven te worden. Deze bijwerkingen kunnen vooral in de eerste paar maanden van het pilgebruik voorkomen. Vaak gaan ze na enige tijd vanzelf over:

Gevoelige of pijnlijke borsten
Afscheiding uit de tepel
Hoofdpijn en migraine
Minder zin om te vrijen, stemmingsveranderingen
Irritatie van de ogen bij het gebruik van contactlenzen
Misselijkheid en overgeven
Verandering in de afscheiding uit de schede
Huidreacties
Vochtophoping
Gewichtsverandering
Overgevoeligheidsreacties

Ernstige bijwerkingen
Ernstige bijwerkingen die met het gebruik van de pil in verband worden gebracht zijn trombose en (borst)kanker.
Oud 07-10-2003, 17:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wouszer schreef op 07-10-2003 @ 18:13:
He bah, ik wil geen vrouwelijke hormonen
Die krijg je sowieso al binnen, hoor.
Tenzij je vegetarisch bent.
Oud 07-10-2003, 17:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 07-10-2003 @ 18:11:

Ik stem voor alle mannen aan de hormonen. Wij vrouwen hebben genoeg van al dat gerotzooi in ons lichaam. En die mannen maar zeuren over wisselende gemoedstoestanden en chagerijnigheid. Ze hebben niet in de gaten dat zo'n vrouw aan de pil de helft van de tijd schijnszwanger is, net alsof één menstruatie per maand nog niet genoeg is.

Altijd al geweten dat ik schijnzwanger was
(mm eigenlijk niet. mijn buik is daar veel te plat voor )

Citaat:

Het moge duidelijk zijn, ik slik geen pil en ga ook echt niet onnodig aan de hormonen. Jullie mannen zorgen maar dat jullie een condoom bij je hebben. Rubber is tenminste nog een product dat mensen in derdewereldlanden een baan bezorgt.
Daar gebeuren teveel ongelukjes mee
Oud 07-10-2003, 17:29
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 18:26:
Sterker nog, het mannelijk lichaam maakt ze in kleine hoeveelheden ook zelf aan.

Citaat:

Er zijn ook stoffen in planten die dezelfde werking hebben als de vrouwelijke hormonen.
Oud 07-10-2003, 17:29
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 18:26:
Maar waarom zou je het jezelf aandoen om deze nog eens kunstmatig toe te dienen?
Oud 07-10-2003, 17:31
Tio
Tio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 18:10:
En, mannen, wat vinden jullie: moet deze vorm van anticonceptie dan uiteindelijk vergoed worden door het ziekenfonds, ja of nee?
Ik ben wel voorstander van een ziekenfondsvergoeding, maar gezien het feit dat ze de pil er ook al uit willen gooien, verwacht ik daar maar niet teveel van.
Opzich kan ik me in dit middel wel vinden, maar ik moet er eerst zelf nog wel even wat over lezen voordat ik me eraan waag. Weet wat je prikt, zullen we maar zeggen.
Oud 07-10-2003, 17:34
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 18:27:

Altijd al geweten dat ik schijnzwanger was
(mm eigenlijk niet. mijn buik is daar veel te plat voor )

Daar gebeuren teveel ongelukjes mee [/B]
Ook altijd al geweten dat de pil de kans op borstkanker verhoogt? Dan zou ik er namelijk een andere smile naast zetten.

Ik las laatst een artikel in de VN dat steeds meer vrouwen die de pil geruiken toch zwanger worden. Soms door verkeerd gebruik maar ook door goed gebruik en de onzekerheidsfactor van de pil. Noem je dat dan geen ongelukje?

Sommige vrouwen/meisjes in Nederland schijnen zelfs te denken dat de pil je ook beschermt tegen geslachtsziektes! Dames, weet wat je slikt! Met je baas in eigen buik.. Stelletje koeien.
Oud 07-10-2003, 17:42
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 12:10:
Nou weet ik niet hoeveel deze vorm van anticonceptie zal kosten voor de gemiddelde consument, maar net als bij de pil zeg ik nee. We horen zelf verantwoordelijk te zijn hiervoor.
Oud 07-10-2003, 18:00
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 07-10-2003 @ 18:34:
Sommige vrouwen/meisjes in Nederland schijnen zelfs te denken dat de pil je ook beschermt tegen geslachtsziektes!
Dat is ook zo en werkt zelfs met een aspirine. Mits je hem tussen de knietjes vasthoudt natuurlijk.
Oud 07-10-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 07-10-2003 @ 19:00:
Dat is ook zo en werkt zelfs met een aspirine. Mits je hem tussen de knietjes vasthoudt natuurlijk.
mjah maar wat als je voorover moet bukken
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:30
geen punt.
geen punt. is offline
Een prik is wel erg pijnlijk en als het een pil wordt, zal het arme ding niet door het ziekenfonds worden vergoed
Oud 07-10-2003, 18:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 07-10-2003 @ 18:34:
Ook altijd al geweten dat de pil de kans op borstkanker verhoogt? Dan zou ik er namelijk een andere smile naast zetten.

Ja, hoewel die van mij een laag risico schijnt te hebben.

Citaat:

Ik las laatst een artikel in de VN dat steeds meer vrouwen die de pil geruiken toch zwanger worden. Soms door verkeerd gebruik maar ook door goed gebruik en de onzekerheidsfactor van de pil. Noem je dat dan geen ongelukje?

Jawel, maar t gebeurt gewoon vaker bij alleen condoomgebruik.

DoubleDutch is dan ook t veiligst.
Oud 07-10-2003, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 07-10-2003 @ 18:29:
Sterker nog, het mannelijk lichaam maakt ze in kleine hoeveelheden ook zelf aan.

Er zijn ook stoffen in planten die dezelfde werking hebben als de vrouwelijke hormonen.
Oo, dat wist ik niet. Weer wat geleerd
Oud 07-10-2003, 21:58
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Kvind het eigelijk wel een beetje eng dat je als man onvruchtbaar word gemaakt door een pil.... Een vrouw blijft door de pil nog vruchtbaar maar een man zn reproductie fabriek word gewoon geneutraliseerd

Alleen om deze reden vind ik het eng en wil ik er niet aan beginnen

En zoals iemand al eerder zij, geef mij dan maar rubber, helpt de "hongerige arme kinderen die niet zo arm en hongerig zijn als dat word voorgeschoteld' in afrika tenminste
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 07-10-2003 @ 22:58:
Kvind het eigelijk wel een beetje eng dat je als man onvruchtbaar word gemaakt door een pil.... Een vrouw blijft door de pil nog vruchtbaar maar een man zn reproductie fabriek word gewoon geneutraliseerd

Een vrouw wordt niet altijd weer vruchtbaar door de pil
En zoals gezegd in het artikel:

"De mannen ondervonden geen bijwerkingen en na beëindiging van de testfase waren zij binnen enkele maanden weer vruchtbaar. "
Oud 07-10-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
"De mannen ondervonden geen bijwerkingen en na beëindiging van de testfase waren zij binnen enkele maanden weer vruchtbaar. "
Mja, maar wat zijn de effecten na 10 jaar gebruik. Ik denk ook dat een spuit voor veel mensen de lol kan bederven, maar het is mooi dat de keuze er is
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:20
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
tsja tis ook naar mijn mening niet eerlijk dat de vrouw altijd een anticonceptie pil moet slikken. Kheb het ook niet zo erg op die hormonen zooi.

Dus dan toch maar een condoom lijkt mij dan
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:32
Verwijderd
Inderdaad, en het vrouwencondoom bestaat ook nog altijd
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 00:10
Verwijderd
Lijkt me wel goed nieuws in eerste instantie.

Maar waar ik me hier weer aan irriteer is het "mannen/vrouwen"-oorlogje wat She-Devil onder andere weer heerlijk gaat op doen laaien. For fuck's sake zeg, hoeveel vrouwen slikken wel niet de pil om de pijntjes bij het menstrueren te onderdrukken? Laten we wel even fair blijven. Bovendien; "baas in eigen buik", rot op met die feministische BS. Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 00:28
Verwijderd
Het zal er wel aan liggen dat het feminisme hier in Nederland zeer laat de kop echt heeft opgestoken

Of beter geformuleerd, de onafhankelijkheid van de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 02:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 08-10-2003 @ 01:10:

Maar waar ik me hier weer aan irriteer is het "mannen/vrouwen"-oorlogje wat She-Devil onder andere weer heerlijk gaat op doen laaien. For fuck's sake zeg, hoeveel vrouwen slikken wel niet de pil om de pijntjes bij het menstrueren te onderdrukken? Laten we wel even fair blijven. Bovendien; "baas in eigen buik", rot op met die feministische BS. Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw.
Volgens mij is de boodschap van she-devil niet bij je overgekomen.
Het lijkt wel alsof je een rode lap voor je ogen krijgt als je ook maar een beetje meent dat hier iets feministisch gezegd wordt.
Oud 08-10-2003, 09:56
tacidvs
tacidvs is offline
Insturen nieuw woord voor de nieuwe woorden-lijst 2003 van het NRC: 'triple-dutch'.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:27
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw.
Helemaal mee eens, ware het niet dat het over het algemeen toch op de vrouw aankomt, ik slik de pil, ik bescherm me tegern zwangerschap, dan vind ik de taak van de jongen om een condoom bij zich te hebben om zichzelf en mij nog tegen ziektes te beschermen, maar jah zelfs dat is moeilijk voor een aantal jongens helaas, dus loop ik nu voor de zekerheid ook nog eens met condooms, het is zo lullig als je lekker op weg bent en je komt er achter dat er geen condoom aanwezig is
Oud 08-10-2003, 10:55
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Castratie is ook 100% effectieve anticonceptie voor mannen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:59
Insane Juggalo
Citaat:
Gauloises schreef op 08-10-2003 @ 01:28:
Het zal er wel aan liggen dat het feminisme hier in Nederland zeer laat de kop echt heeft opgestoken

Of beter geformuleerd, de onafhankelijkheid van de vrouw.
De onafhankelijkheid van de Nederlandse vrouw is nog steeds een mythe helaas. Als ik met een meisje uitga, komt het helaas vaak voor dat ik de rekening betaal. Bovendien is er ook nog de 'positieve' discriminatie, waarbij uitgegaan wordt van de vrouw als zielig wezen dat niet op eigen kracht en talent een baan kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 11:59:
De onafhankelijkheid van de Nederlandse vrouw is nog steeds een mythe helaas. Als ik met een meisje uitga, komt het helaas vaak voor dat ik de rekening betaal.
ik haat t als jongens voor me betalen Zeker als ik weet dat die persoon t ook niet zo breed heeft. Als een jongen er echt op staat, moet ie t zelf weten
Oud 08-10-2003, 11:18
Insane Juggalo
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2003 @ 12:01:
ik haat t als jongens voor me betalen Zeker als ik weet dat die persoon t ook niet zo breed heeft. Als een jongen er echt op staat, moet ie t zelf weten
Dat vind ik nou een eerlijke geëmancipeerde mentaliteit!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 11:55:
Castratie is ook 100% effectieve anticonceptie voor mannen.
Bodybuilders gebruiken ook testosteron injecties (mannelijk hormoon) om hun spiermassa e.d. toe te laten nemen. een vervelende bijwerking hiervan is dat de natuurlijke testosteronproductie in de ballen ophoud op een niet te herstellen manier. de Bodybuilder wordt impotent, en zodra hij ophoudt met zijn kuur treedt er femenisatie (vervrouwlijking) op, doordat de bijnieren nog altijd een kleine hoeveelheid progesteron maken. de lul verkleint, het vet-percentage stijgt, er ontstaan borsten en spiermasse verwijnt als sneeuw voor de zon.

ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat langdurig gebruik van deze "pil" niet hetzelfde effect heeft
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 12:18:
Dat vind ik nou een eerlijke geëmancipeerde mentaliteit!
Tjsa, ben niet voor niets feministe Daar hoort ook mannenemancipatie onder (al is het niet iedere feministe t hier met me eens ach,... )
Oud 08-10-2003, 12:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 08-10-2003 @ 12:33:
Bodybuilders gebruiken ook testosteron injecties (mannelijk hormoon) om hun spiermassa e.d. toe te laten nemen. een vervelende bijwerking hiervan is dat de natuurlijke testosteronproductie in de ballen ophoud op een niet te herstellen manier. de Bodybuilder wordt impotent, en zodra hij ophoudt met zijn kuur treedt er femenisatie (vervrouwlijking) op, doordat de bijnieren nog altijd een kleine hoeveelheid progesteron maken. de lul verkleint, het vet-percentage stijgt, er ontstaan borsten en spiermasse verwijnt als sneeuw voor de zon.

Foto!

Citaat:

ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat langdurig gebruik van deze "pil" niet hetzelfde effect heeft
Er staat niet bij hoe lang deze mannen getest waren, maar er waren in ieder geval geen bijwerkingen.
M.b.t. de pil die vrouwen slikken merk je bepaalde bijwerkingen wel heel snel; dus waarom zou dat anders zijn bij mannen?
Oud 08-10-2003, 12:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 08-10-2003 @ 12:33:

ja, k wil zoiets ook wel ff een paar jaar of wat aankijken voordat ik 't ga gebruiken...maar anders is 't idd wel erg handig, weet je zeker dat je niet met n zwangere vriendin ozo gaat zitten
Oud 08-10-2003, 15:27
Insane Juggalo
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2003 @ 13:06:
Tjsa, ben niet voor niets feministe Daar hoort ook mannenemancipatie onder (al is het niet iedere feministe t hier met me eens ach,... )
Lesbo's forever!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 16:27:
Lesbo's forever!
Niet iedere feminist is een lesbo
Oud 08-10-2003, 16:33
Insane Juggalo
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2003 @ 17:26:
Niet iedere feminist is een lesbo
Geintje!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:52
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 11:59:
De onafhankelijkheid van de Nederlandse vrouw is nog steeds een mythe helaas. Als ik met een meisje uitga, komt het helaas vaak voor dat ik de rekening betaal. Bovendien is er ook nog de 'positieve' discriminatie, waarbij uitgegaan wordt van de vrouw als zielig wezen dat niet op eigen kracht en talent een baan kan vinden.
Bij positieve discriminatie in het bedrijfsleven wordt pas gediscrimineerd wanneer sollicitanten DEZELFDE vaardigheden hebben en dus gelijk beoordeeld kunnen worden. In dat geval wordt er pas gekozen voor n vrouw ipv van een man.

Wat alleen maar nodig is omdat het bedrijfsleven geen gelijke kansen biedt voor mannen en vrouwen. Wanneer er in een bedrijf een mannencultuur heerst (wat in veel bedrijven het geval is omdat er nu eenmaal veel mannen werken) is het voor een vrouw veel moeilijker om er tussen te komen. Dit soort regelingen helpen om GELIJKE kansen te scheppen voor mannen en vrouwen.

Weet je trouwens dat wanneer een man en een vrouw dezelfde functie bekleden de vrouw in de regel MINDER krijgt betaald?
Oud 08-10-2003, 18:57
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:

Weet je waar ik me aan irriteer? Aan mannen die vrouwen onderschatten, aan ongelijke kansen voor mannen en vrouwen, aan domme koeien die niet snappen hoe de pil werkt. En vooral aan mensen die de confrontatie niet aan durven te gaan en met irreële argumenten aankomen.

En fuck jou met je 'pijntjes bij de menstruatie', rot op met je vieze vooroordelen over het feminisme. En hou je bek over dingen waar je niks van weet.
Oud 08-10-2003, 19:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:30
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2003 @ 20:10:
Just for the record, ik reageerde op deze manier op mr. Dobermanns post omdat hij hetzelfde taalgebruik en manier van beargumenteren hanteerde.

Het enige waar ik het mee eens kan zijn is de zin "Het is de taak van man èn vrouw om zwangerschap te voorkomen, niet alleen die van de man of vrouw." Maar de gevolgen van een ongewenste zwangerschap komen meestal alleen bij de vrouw terecht. En dat is weer een hele andere discussie. Want ik heb niet als doel het "mannen/vrouwen"-oorlogje te starten. Mijn doel is om te voorkomen dat sommige kortzichtige argumenten en ideeën zich gaan verspreiden.
Reageren

Regels voor berichten