Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 18:08
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik heb net een Creative Inspire P580 5.1 audiosysteem gekocht, maar ik weet niet precies hoe ik dit op mijn DVD speler aan moet sluiten (Samsung DVD-511). deze samsung heeft een digital audio out uitgang (coax en optisch, maar das niet van toepassing denk ik). de inspire heeft wel een AUX IN ingang, maar dit is niet zo'n coax geval, da's meer zo'n computerstekkertje (geen idee wat de term is, zo'n stekkertje wat in een geluidskaart gaat).

mijn vraag is nu, hoe moet ik deze twee met elkaar verbinden? kan ik gewoon een soort verloop-ding kopen in een elektronicazaak, of gaat dit niet werken?

alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 19:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Een 3,5 mm stereo jackplug?

Je moet de analoge uitgang van je dvd speler gebruiken, waarschijnlijk zijn dat twee tulppluggetje (ook wel cinch, rca genoemd).. Je moet een verloopkabeltje hebben van 2x tulp male naar 1x 3,5 mm stereo jack.
Dan moet het dus werken.
Oud 08-10-2003, 00:24
Screaming Slave
krijg ik dan wel 5.1 geluid?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 00:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nee, maar dat maakt toch niet uit?
Oud 08-10-2003, 00:33
Screaming Slave
... ik koop niet voor niks zo'n duur 5.1 gedoe ?

jawel dus. ik wil er 5.1 geluid uit krijgen dus (wat mogelijk is met mijn dvd speler, maar hoe).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 00:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Sja, ehhee, als je geen decoder in je dvd speler hebt, en 6 losse analoge uitgangen moet je de digitale uitgang van je dvd speler pakken en die in een dolby digital ofzoiets decoder proppen.
Zit dat niet toevallig in dat geval?
Anders moet je misschien de digitale ingang van je computer gebruiken.. maar da's ook zo'n idiote omweg..

En ik kom wel toe met stereo geluid hoor. 't klinkt beter dan de meeste homo cinema systemen..
Oud 08-10-2003, 07:53
skins
skins is offline
Heb net even gekeken op de creative site naar je setje, maar vind je € 74,00 duur voor 5.1?

In ieder geval, als je dvd-speler geen Dolby Digital decoder geeft zal er geen 5.1 geluid uit je setje komen, alleen stereo.
Oud 08-10-2003, 09:12
Screaming Slave
lijkt me dat dat de reseller prijs is, maar dat doet er verder niet toe, wel? save it voor je vrienden bij de bridgeclub.

volgende vraag dan maar, wie weet er een degelijke, scherp geprijsde dvd-speler die wel een dolby digital decoder heeft?

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 09:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten