Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 17:46
t68i
t68i is offline
Hallo iedereen, ik zal mijn verhaal (proberen) uit te leggen.

Ik heb sinds 9 maanden nu een vriendin, en voor mijn gevoel zit het allemaal wel goed, alleen er is een klein dingetje;

De verliefdheid is al lang overgegaan in echte liefde, dus sommige dingen hoef je niet meer overdreven te doen tegen elkaar, zoals lief zijn, veel cadeautjes enz.

Nu 'gedraag' ik me soms als een net verliefde jongen, door haar nog steeds elke dag enorm lieve sms-jes te sturen met bijv. de tekst; 'heb ik je vandaag al verteld dat ik ongelooflijk veel aan je denk en van je hou?'

ze heeft pas geleden tegen me gezegd dat dat nu wel goed is zo, en dat ik dat maar wat minder moet doen.
omdat ze nu gewoon enorm van me houdt, en de eerste verliefdheid 'over' is.

ook kan ik niet boos op haar worden. niet als ze me eens slaat, voor de grap of niet, niet als ze eens chagrijnig is terwijl ik niks heb gedaan, gewoonm nooit wordt ik boos op haar, of kan ik niet.

nu kan ze daar best een beetje chagrijnig van worden soms. kortom; ze vind dat ik te extreem lief voor haar ben, en daardoor voelt ze zich wel eens schuldig.

ik zou dat dus ook voor mezelf moeten veranderen, om zo de relatie levende te houden, want ik wil haar voor geen goud ooit kwijtraken.

hoe zou ik dat moeten doen? iemand tips?
Oud 08-10-2003, 18:02
Ireentje
Ireentje is offline
Ehhh.....alle stomme dingen van haar opnoemen en je dan wel eens een keer boos maken als het echt moet?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:34
Sade
Sade is offline
Jongen... waar maak je je druk over

Juist goed dat je zo superlief voor haar bent. En onzin dat ze boos op je wordt omdat je te lief bent. Ik bedoel, wil je nu echt minder lief voor haar zijn, om haar zo tevreden te krijgen en je relatie te behouden? Je relatie houd je echt wel hoor. En echt, als jij straks minder lief gaat doen zul je vanzelf zien dat ze gaat zeuren omdat je niet lief genoeg bent. Zo zijn vrouwen

Nee, ik denk dat je een hele lieve vriend bent. Niets aan doen.
Oud 08-10-2003, 18:55
Verwijderd
Hm, ik kan me wel inleven in wat zij bedoelt..

Mijn ex werd ook nooit boos op me en dat was af en toe echt supervermoeiend. Ruzie maken kan je juist zo dicht bij elkaar brengen, daardoor sta ik nu al een stuk dichter bij mn huidige vriend dan ik ooit bij mn ex heb gestaan, omdat er gewoon nooit een conflicte of wat dan ook was.

Door ruzie te maken merk je juist dat het niet uitmaakt als de ander boos op je is of jij boos bent op de ander, dat je dan toch nog van elkaar houdt en het is fijn dat op die manier te merken.

Ik weet niet zo goed hoe je het zou kunnen veranderen. Kun je in het algemeen wel boos worden en alleen op haar niet?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
GND86 schreef op 08-10-2003 @ 19:34:
Jongen... waar maak je je druk over

Juist goed dat je zo superlief voor haar bent. En onzin dat ze boos op je wordt omdat je te lief bent. Ik bedoel, wil je nu echt minder lief voor haar zijn, om haar zo tevreden te krijgen en je relatie te behouden? Je relatie houd je echt wel hoor. En echt, als jij straks minder lief gaat doen zul je vanzelf zien dat ze gaat zeuren omdat je niet lief genoeg bent. Zo zijn vrouwen

Nee, ik denk dat je een hele lieve vriend bent. Niets aan doen.
Onzin..
Tegengas is af en toe nodig.
Op die manier behoudt je je ruimte, iemand die nooit tegengas geeft ontneemt je eigenlijk je ruimte.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:49
phmpruim
phmpruim is offline
ik zou me niet te druk maken. Als er keer echt iets is, wordt je echt wel boos, neem dat maar van mij aan. En dat je om kleine dingetjes niet boos wordt is alleen maar goed.
Oud 08-10-2003, 20:13
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Het is natuurlijk niet gezond, om nooit eens een conflict of een meningsverschil te hebben. Jij mag gerust eens wat minder lief zijn en eerlijk zeggen wat jij er van vind als zij chagerijnig is.

Aan de andere kant, het is toch hardstikke lief om zulke smsjes te krijgen? Ik zou er in ieder geval erg blij mee zijn.
Oud 08-10-2003, 20:29
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Hm, mijn ex had dat ook. Ik werd er ook weleens ziek van dat hij gewoon nooit eens boos werd oid. Ik heb dat ook welis tegen hem gezegd en toen zei die dat die gewoon geen ruzie met mij kon maken.
Maarja, ik heb dat ergens wel nodig. Niet veel ofzo, maar wel af en toe dat je het gewoon echt zegt als iets je niet bevalt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:44
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 08-10-2003 @ 21:29:
Hm, mijn ex had dat ook. Ik werd er ook weleens ziek van dat hij gewoon nooit eens boos werd oid. Ik heb dat ook welis tegen hem gezegd en toen zei die dat die gewoon geen ruzie met mij kon maken.
Maarja, ik heb dat ergens wel nodig. Niet veel ofzo, maar wel af en toe dat je het gewoon echt zegt als iets je niet bevalt.
uiteraard moet je het zeggen als je iets niet bevalt, maar dat betekent niet direkt dat je boos bent. Om een kleinigheid moet je niet boos worden.
Oud 08-10-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
phmpruim schreef op 08-10-2003 @ 20:49:
ik zou me niet te druk maken. Als er keer echt iets is, wordt je echt wel boos, neem dat maar van mij aan. En dat je om kleine dingetjes niet boos wordt is alleen maar goed.
Dat kun je heel leuk beweren, maar bij sommige mensen is dat dus echt niet zo. Mijn ex werd nooit boos, op helemaal niemand niet. Op niemand, nooit.. en er was heus wel eens echt iets..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:48
Mar..Siet
Mar..Siet is offline
mijn vriend en ik doen helemaal niet meer zo verliefd maar dat heeft elk stel geloof ik, eerst helemaal verliefd en je bent steeds bij die ander en daarna is het minder..
Oud 09-10-2003, 12:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
mijn vriend is ook nooit boos op mij en dat irriteert mij niet eigenlijk. het is wel zo dat ik me soms schuldig voel omdat ik kortaf tegen hem doe terwijl hij juist zo lief doet. dan verdient ie dat dus helemaal niet, maar dan zit mn humeur gewoon niet tegen.
wij hebben trouwens nu ook 9 maanden. maar wat valt er te veranderen? als jij nou echt nooit boos bent, dan ben je dat dan toch ook niet? ze kan je moeilijk dwingen...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:15
Verwijderd
Duh, natuurlijk ga jij niet boos worden alleen omdat ze chagrijnig is, dat doet zij toch ook niet expres? Zou nogal vreemd zijn...

Maargoed, ik zou me als iemand in de eerste maanden mij elke dag dat soort smsjes stuurde ook iets hebben van 'gatverdamme, laat me eens met rust'. Eeeelke dag een extreem klef smsje . Je hoeft toch niet steeds te smsen dat je van haar houdt? Dat weet ze heus zo ook al wel.

9 maanden = ruim 300 dagen = ruim 300 smsjes = ruim 300 x 22 = 6600 cent = 66 euro om haar iets duidelijk te maken dat ze al wist op een manier die ze vervelend vindt...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:55
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 08-10-2003 @ 19:56:
Onzin..
Tegengas is af en toe nodig.
Op die manier behoudt je je ruimte, iemand die nooit tegengas geeft ontneemt je eigenlijk je ruimte.
Oud 09-10-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-10-2003 @ 14:15:

9 maanden = ruim 300 dagen = ruim 300 smsjes = ruim 300 x 22 = 6600 cent = 66 euro om haar iets duidelijk te maken dat ze al wist op een manier die ze vervelend vindt...
Leuk rekensommetje
Heel best dat jij heel lief ben t(klinkt goed ) maar ik zou ook best gefrustreerd worden als ik nooit es een bek terug kreeg, klinkt mischien vreemd maar af en toe een stevig woordje, is best bevorderend voor de relatie eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:59
kleine wicca
kleine wicca is offline
WoW, dit zou mijn vriend geschreven kunnen hebben.
Af en toe is het wel oké om ruzie te hebben inderdaad. Het is erg frustrerend om NOOIT es lekker ruzie te hebben en tegen mekaar te kunnen schelden, en het nog menen ook, wel weer goedmaken he?
Maar ook zonder dat kan je je probleem oplossen. Je hoeft echt niet meer zo als in het begin te laten merken dat je van dr houdt, dat is vaak heel beklemmend, en zéker als de verliefdheid al in liefde is overgegaan......dan wordt het irritant/vermoeiend om steeds weer dat lieve gedoe aan te horen. Klinkt lulliger dan het is. Maar als je elkaar een beetje goed kent, integreer je in elkaars leven als t ware....... Er ontstaat een vertrouwensband die niet meer constant bevestiging nodig heeft. Dus waarom zou je?
Reageren

Regels voor berichten