Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 20:27
silketje
silketje is offline
hey allemaal ,

ik doe toneel maar had liever drama gedaan , maar ind e dramaklas was geen plaats meer dus ja
nu vraag ik mij juist af wat je tijdens drama doet en wat dan de verschillen zijn tussen beide ?

silke
Oud 09-10-2003, 19:53
Daangerous
Daangerous is offline
ik zie geen verschil
Oud 10-10-2003, 07:33
alpha
alpha is offline
Je bedoelt het verschil tussen de lessen (CKV neem ik aan) toneel en drama? Geen idee, bij ons bieden ze alleen tekenen aan, dus ik weet het echt niet..
Oud 10-10-2003, 14:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
áls er een verschil zou zijn, dan is het denk ik dat drama echt om acteren gaat en toneel om toneelspel.
Oud 10-10-2003, 15:42
Verwijderd
volgens mij gaat het bij Drama om hoe het op de acteur overkomt en bij toneel meer hoe het voor het publiek overkomt....... (m'n regisseuse heeft t wel s uitgelegd maar ben t ff kwijt)
Oud 10-10-2003, 17:32
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 10-10-2003 @ 15:02:
áls er een verschil zou zijn, dan is het denk ik dat drama echt om acteren gaat en toneel om toneelspel.
hmmm, nee nou snap ik het verschil
Oud 10-10-2003, 21:35
Meisje1
Meisje1 is offline
Bij drama krijg je de basistechnieken mee en wordt er vaak geďmproviseerd rond bepaalde thema's en probeer je op een speelse manier nieuwe theatervormen te ontdekken.
Bij toneel krijg je teksten in je schoot geworpen waar je samen iets moet van maken qua zetting, ruimte, emotie en dat soort dingen.
Ik had vorig jaar drama en nu heb ik toneel op school en dit was zo'n beetje de werking daar. Ik weet niet of het elders ook zo is.
Oud 16-10-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 10-10-2003 @ 18:32:
hmmm, nee nou snap ik het verschil
Oud 16-10-2003, 22:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef op 16-10-2003 @ 16:54:
exact.

Ik bedoel de naam zegt het al.
Toneel: op de planken staan.
Drama, acteren. Drama impliceert meer te omvaten dan toneel naar mijn mening.
Oud 02-11-2003, 10:54
dramabart
dramabart is offline
Citaat:
Meisje1 schreef op 10-10-2003 @ 22:35:
Bij drama krijg je de basistechnieken mee en wordt er vaak geďmproviseerd rond bepaalde thema's en probeer je op een speelse manier nieuwe theatervormen te ontdekken.
Bij toneel krijg je teksten in je schoot geworpen waar je samen iets moet van maken qua zetting, ruimte, emotie en dat soort dingen.
Ik had vorig jaar drama en nu heb ik toneel op school en dit was zo'n beetje de werking daar. Ik weet niet of het elders ook zo is.
Ik denk dat zij, het er het meeste bij zit. Ik doe zelf een docentdrama opleiding en uiteindelijk geven we dan drama maar ook toneelles.
Maar drama is veel meer om vattender, wat dat kan worden in gezet in de vrije tijd, op school, bedrijven, dienst verleningen etc. etc.
En toneel is een tekst vaak van buiten knallen en op een lokatie vaak een bunhe een uitvoering doen.
Das het ander grote verschil

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 12:06.
Advertentie

Regels voor berichten