Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je vriend krijgt bij jou nou eenmaal je familie erbij en dat is zijn probleem als hij dat niet wil.....jij bent gewoon zo en dat moet hij maar accepteren. Daarbij kan een beetje ruzie geen kwaad en ik denk dat ik het alleen maar gezellig zou vinden bij jou thuis....bij ons was het vroeger ook druk en nu ben ik nog maar in me eendje....echt verschikkelijk.....
|
![]() |
||
Citaat:
En ach, misschien hebben ze bij hem thuis niet zoveel centen, dat hij daarom zegt dat je familie rijk is.. 't is allemaal relativeren..
|
![]() |
Misschien zijn ze in canada niet zo gewent om voor andere mensen te zorgen, en denkt hij dat jullie zo rijk zijn dat jullie je kunnen permiteren kindjes in huis te nemen.
Zeg gewoon dat jullie "hollands" zijn (mbt verwent enzo) en daar mee klaar. In feite is het ook een cultuurverschil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bedankt voor de reactie's trouwens ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zou gewoon zeggen dat het niet aan hem is om jouw familie te veroordelen. Bij hem thuis gaat het ook weer anders en daar spreek jij hem ook niet op aan, toch. Hij mag best zijn mening hebben daarover, maar jij hoeft er zeker geen verantwoording over af te leggen, hij zal toch moeten accepteren dat het bij jou thuis nou eenmaal anders gaat dan bij hem en dat dat niet per se minder of slechter is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er sowieso een hekel aan als mijn ex of vrienden kritiek gaven op de manier waarop ik opvoed bent. De ouders van mijn ex hebben er ook weleens kritiek op gehad. Echt, daar kan ik super boos om worden. Het is gewoon hun zaak niet, en in jouw geval zijn zaak dus niet, en vertel hem maar dat hij zich daar niet mee moet bemoeien.
|
![]() |
Ik zou me juist hetzelfde voelen als jij... gekrenkt.
Wat zit hij nu zo te lullen idd, kan hij het niet een beetje anders uitdrukken. Dat is je zo echt overvallen. Hij moet zich aanpassen, hij komt tenslotte bij jou op bezoek hé! En het is toch normaal dat het zo druk in huis is! By the way, ik vind het FANTASTISCH wat je ouders doen. Mijn moeder wou ook altijd graag pleegouder zijn, maar heeft het risico nooit gewaagd. Ik zou het ook wel zien zitten om een pleegbroer/zus te hebben. Alhoewel... met mijn zus zie ik al genoeg af. En die woont dan niet eens meer thuis. ![]()
|
heeerlijk, kvoel me echt thuis bij dit topic....
Bij ons thuis is het ook altijd onwijs druk, iedereen kletst, iedereen heeft een eigen mening, en iedereen wil aan het woord zijn. Toch is het vaak hardstikke gezellig, maarja, als ieder een eigen uitgesproken mening heeft, gaat het natuurlijk wel eens mis.. ![]() Kzou dr nix van aan trekken als ik jou was, en ik zou ook niet boos op hem worden. Maar ik zou wel zeggen dat jij je thuis fijn voelt, en dat hij het anders mag zien, maar dat hij dat dan maar voor zich moet houden, want hij kwetst jou er mee. Suc6 igg!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
ja... ik weet eigenlijk niet wat hij er aan wilde veranderen... bedoel jij kan er niets aan doen als het nu is... en hij zal het moeten accepteren... of jij zal moeten aan blijven horen hoe slecht het allemaal wel niet geregeld is bij jullie thuis wat mij ook niet zo een oplossing lijkt...
mja... jammer dat hij zo doet... maar het lijkt alsof het hem te veel moeite is ofzo ![]()
|
Hmmm wat lullig dat hij dat zo zegt
![]() ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
(isset Prince Edward Island? Waar ligt dat?) Ontopic: Mijn vriend heeft een beetje hetzelfde, hij heeft een broer die al jaren op zichzelf woont, dus hij woont alleen met zn ouders. Bij mij thuis is het dus mijn ouders plus broertje en zusje, niet zo druk als bij jou denk ik ![]() Een oplossing is er niet echt, behalve praten, denk ik. Veel praten en uitleggen dat jij het niet leuk vindt dat hij dit soort dingen zegt. Probeer het hem te laten begrijpen, maar houdt wel in de gaten dat het wel jouw leven is: je familie is hoe dan ook een (groot) deel van jou, en daar zal hij ook mee moeten leren leven, als hij met jou verder wil tenminste. Succes. Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
Nu wil ik niet vervelend doen, maar dat recht heeft hij wel... Tenzij ze in PEI geen grondwet hebben... Misschien is het niet netjes van hem, maar ik snap niet waarom die jongen niet zou mogen zeggen wat hem dwars zit...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mwah ik kan die reactie van je vriend me best voorstellen, als je niet van drukte houdt en je krijgt dan ineens te maken met zo'n groot, druk-doend gezin.. is nogal een verandering. Misschien brengt ie het niet op een goede manier, maar ik kan 't wel snappen. Zoiets zou ik dan zeggen denk ik
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
PEI, betekent inderdaad Prince Edward Island, en dat ligt in de Gulf of St. Lawrence aan de oostkust van Canada
![]() ![]() En er lopen hier idd meestal zo'n 6/7 vrouwen rond, van 1 jaar tot 40 jaar en m'n pa word er soms ook gek van dus die leeft zich dan uit in de tuin, dat kan ik me best voorstellen hoor.. en voor m'n vriend ook. Maar k'had hem dus vrijdag avond gesproken, en ik heb hem gewoon verteld dat ik me er niet zo lekker ondervoelde hoe hij het bracht, en dat hij best zo mocht denken... maar dat het toch nog mijn family is en het gewoon iets te hard aankwam. Hij schrok noggal want hij had dus geen idee dat het mij zo dwars zat, en njah hij vertelde mij dat ik moest inzien dat 1 van mijn zusjes echt ![]() En hij vertelde me verder dat hij veel respect heeft voor wat mijn ouders doen enzo, dat ze hierheen zijn gegaan en zon groot gezin en ook nog een bedrijf en pleegzorg allemaal regelen, en dat hij meer iets had tegen dus 1 van mijn zusjes di emomenteel noggal vaag doet enzo. Nou okay ik snap beter wat hij nu echt wilde zeggen en hij snapt beter hoe het zit hier... dus... ![]() En ik gedraag me dus echt niet verwend, hoe ik het zie dan, ik bedoel ik gedraag m eniet zo van *bling-bling* ![]() Hij blij, ik blij, wij samen blij. ![]() Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 17:35. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 |