Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 03:27
Verwijderd
Hey, Ik sprak gisteravond laat mijn vriend aan de foon, gewoon kletsen over niks, wat uitliep in een beetje te veel kritiek van zijn kant... (vond ik) Ik heb een drukke family, we houden van praten lachen en eten yup, maar goed, vaak als mijn vriend hier is is dat net na schooltijd of rond etenstijd en dan is het hier druk, echt druk. Iedereen wil wat eten pakken in de keuken en iedereen wil vertellen wat er gebeurd is etc. de een wil mijn mams wat vragen en de ander wil dr meteen doorheen, dus zodoende word er genoeg geruzied en dan sjouwt mn zusje van 4 dr lekker door heen te dansen of weet-ik-het.
Ik heb dus een zusje van 16, een van 14, een vriendin van mn zusje die bij ons woont van 15 (wegens omstandigheden thuis), een zusje van net 12, en dan die van 4.
Hiernaast zijn mijn ouders pleegouders en hebben wij vaak een baby of peuter rondlopen, en daarnaast soms nog 2 kindjes voor een crisis-plaatsing een aantal week. Het word hier dus echt druk, mijn ouders hebben daarnaast hun eigen bedrijf en een best-wel-groot-huis. Nah goed, mijn vriend begon dus dat wij aaaaaaaaaltijd ruzie maken, dat mn zusjes een te grote mond hebben en dat we allemaal verwend zijn. OKey een beetje kritiek kan ik nemen, maar ik word al constant verteld dat mijn ouders 'rijk' zijn, en dat zijn we niet! Ik kom uit nederland maar ik woon in PEI, het is gewoon heel anders hier en vooral ook door ons huis (Wat wij alleen hebben kunnen kopen omdat huizen in nederland gewoon veel meer waard zijn dan hier...) hebben heel veel mensen iets van "zij zijn goed af" nu weten het merendeel van mijn vrienden wel dat ik niet meer krijg of mag dan hen(minder zelfs) etc. En dat ons eigen bedrijf, bestaat uit een-endezelfde man, mijn pa, wat mijn ouders allemaal zelf regelen. Mijn vriends chijnt het gewoon niet te snappen, europa is veel anders dan hier... ik word er gewoon gek van! Ik vond het gewoon echt niet leuk dat mijn vriend mij dit allemaal vertelde, hijzelf is anders opgevoed dan ik, maar hij staat mij te vertellen dat mijn zusjes nooit wat willen doen in huis... terwijl hij zelf absoluut geen flikker uitvreet thuis. (hij ruimt echt nooit iets op, hun huis is altijd schoon) Hij heeft een broer en een zus, zn broer woont tijdelijk thuis en verder is het bij hem thuis muisstil, en hij kan ook niet goed over drukte.... nah goed om een lang verhaal kort te maken, hoe zou jij reageren? Ik voelde me zachtgezegd noggal gekrenkt, ik bekritiseer hem ook niet om zijn canadeze gewoonten, dat respecteer ik... ik ken hem en ik weet dat hij er niet van houd om te lang in een drukke omgeving te zitten dus als we te lang beneden zitten zeg ik "hey, ga je mee naar boven" Het gaat er bij mij gewoon niet in hoe hij toch echt zo staat te lullen..! Ik bedoel ik hou van mijn famillie, ik weet dat we vaak ruziemaken, maar we redden het prima.... Ik snap er gewoon geen flikker van hoe iemand zou krom kan denken... ! Wat zou jij zeggen? En wat moet ik hiermee?

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 03:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 06:16
Verwijderd
misschien moet je wat je ons nu verteld hem ook vertellen.

leet hem dit topic lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:49
Verwijderd
Ik zou zoiets hebben van 'waar bemoei jij je mee'. Dat hij dingen anders zou doen en dat hij het niet leuk vindt in die drukte is zijn probleem, hij leert er maar mee te leven.

Ik zou gewoon kwaad op hem worden en vind het terecht dat je je zo gekrenkt voelt, zou ik ook hebben. Als iemand terechte kritiek heeft, okee, dan geef ik diegene gelijk. Maar als iemand dingen gaat zeggen die niet kloppen of er helemaal niet toe doen dan is diegene echt verkeerd bezig.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:09
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-10-2003 @ 09:49:
Ik zou zoiets hebben van 'waar bemoei jij je mee'. Dat hij dingen anders zou doen en dat hij het niet leuk vindt in die drukte is zijn probleem, hij leert er maar mee te leven.

Ik zou gewoon kwaad op hem worden en vind het terecht dat je je zo gekrenkt voelt, zou ik ook hebben. Als iemand terechte kritiek heeft, okee, dan geef ik diegene gelijk. Maar als iemand dingen gaat zeggen die niet kloppen of er helemaal niet toe doen dan is diegene echt verkeerd bezig.
idd.. ik zou het echt niet pikken als mijn vriend of een andere vriend/in zo over mijn familie zou praten.
don't mess with the family
Oud 09-10-2003, 09:39
Wave
Wave is offline
Je vriend krijgt bij jou nou eenmaal je familie erbij en dat is zijn probleem als hij dat niet wil.....jij bent gewoon zo en dat moet hij maar accepteren. Daarbij kan een beetje ruzie geen kwaad en ik denk dat ik het alleen maar gezellig zou vinden bij jou thuis....bij ons was het vroeger ook druk en nu ben ik nog maar in me eendje....echt verschikkelijk.....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:19
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Dukko schreef op 09-10-2003 @ 07:16:

leet hem dit topic lezen.
Denk niet dat z'n Nederlands zo goed gaat zijn
Oud 09-10-2003, 11:41
Verwijderd
Als hij langskomt, dan komt hij voor jou en niet voor je familie. Ik kan me prima voorstellen dat 'ie geen zin heeft om met z'n allen beneden te gaan zitten, terwijl hij veel liever alleen met je zou willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-10-2003 @ 04:27:
Hey, Ik sprak gisteravond laat mijn vriend aan de foon, gewoon kletsen over niks, wat uitliep in een beetje te veel kritiek van zijn kant... (vond ik) Ik heb een drukke family, we houden van praten lachen en eten yup, maar goed, vaak als mijn vriend hier is is dat net na schooltijd of rond etenstijd en dan is het hier druk, echt druk.
Je zegt zelf al dat hij niet zo van drukte houdt. Ik kan het me op zich wel voorstellen.. Je kan het vergelijken met een drukke verjaardag, je bent blij als je weer buiten staat. Het was wel leuk, maar't kostte ook veel energie.

En ach, misschien hebben ze bij hem thuis niet zoveel centen, dat hij daarom zegt dat je familie rijk is.. 't is allemaal relativeren..
Oud 09-10-2003, 12:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Misschien zijn ze in canada niet zo gewent om voor andere mensen te zorgen, en denkt hij dat jullie zo rijk zijn dat jullie je kunnen permiteren kindjes in huis te nemen.

Zeg gewoon dat jullie "hollands" zijn (mbt verwent enzo) en daar mee klaar. In feite is het ook een cultuurverschil.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:54
hajo
hajo is offline
vlgs mij was ie gewoon moe
Oud 09-10-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-10-2003 @ 13:40:
Misschien zijn ze in canada niet zo gewent om voor andere mensen te zorgen, en denkt hij dat jullie zo rijk zijn dat jullie je kunnen permiteren kindjes in huis te nemen.

Zeg gewoon dat jullie "hollands" zijn (mbt verwent enzo) en daar mee klaar. In feite is het ook een cultuurverschil.
Dat cultuurverschil, vind ik ook echt hoor, maar dat schijnt er bij hem niet in te willen. Tis niet zo dat zijn ouders 'arm' zijn, maar ze geven hem gewoon niks, ze laten hem heel zelfstandig opgroeien en mijn ouders doen dat nou eenmaal anders... hij schijnt niet te willen begrijpen dat dat NIET meteen betekent dat ik verwend ben... Ik ben nog door en door nederlands, ik spreek het ook vaak.. mn ouders willen dat ik constant engels praat maar mjah.... Ik ben er toch geboren. Ik denk dat ik hem dus ook idd gewoon ga zeggen van, ja het is best om een beetje kritiek te hebben maar wat je toen dus allemaal zei... ik voelde me een beetje aangevallen. En ik weet ook wel dat hij voor MIJ gaat en natuurlijk niet op de rest gerekend had.. dat snap ik wel, maar toch ik offer iets voor hem op dan kan hij iets voor mij doen zo zie ik het.
Bedankt voor de reactie's trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:21
Angeles
Angeles is offline
Ik zou gewoon zeggen dat het niet aan hem is om jouw familie te veroordelen. Bij hem thuis gaat het ook weer anders en daar spreek jij hem ook niet op aan, toch. Hij mag best zijn mening hebben daarover, maar jij hoeft er zeker geen verantwoording over af te leggen, hij zal toch moeten accepteren dat het bij jou thuis nou eenmaal anders gaat dan bij hem en dat dat niet per se minder of slechter is.
Oud 09-10-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 09-10-2003 @ 15:21:
Bij hem thuis gaat het ook weer anders en daar spreek jij hem ook niet op aan, toch.
Dat doe ik dus ook niet, ik heb daar wel mijn mening over, maar ik heb hem nog nooit bekritiseerd op de manier waarop hij opgevoed is of hoe zijn moeder het huishouden daar regelt
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:56
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb er sowieso een hekel aan als mijn ex of vrienden kritiek gaven op de manier waarop ik opvoed bent. De ouders van mijn ex hebben er ook weleens kritiek op gehad. Echt, daar kan ik super boos om worden. Het is gewoon hun zaak niet, en in jouw geval zijn zaak dus niet, en vertel hem maar dat hij zich daar niet mee moet bemoeien.
Oud 09-10-2003, 18:00
Verwijderd
ik ken het wel een beetje. ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet zo leuk vond over hoe hij zich uitliet over mijn thuis. en dat accepteerde ie, en nou doet ie het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:40
lieve
lieve is offline
Ik zou me juist hetzelfde voelen als jij... gekrenkt.
Wat zit hij nu zo te lullen idd, kan hij het niet een beetje anders uitdrukken. Dat is je zo echt overvallen.
Hij moet zich aanpassen, hij komt tenslotte bij jou op bezoek hé!
En het is toch normaal dat het zo druk in huis is!
By the way, ik vind het FANTASTISCH wat je ouders doen. Mijn moeder wou ook altijd graag pleegouder zijn, maar heeft het risico nooit gewaagd. Ik zou het ook wel zien zitten om een pleegbroer/zus te hebben. Alhoewel... met mijn zus zie ik al genoeg af. En die woont dan niet eens meer thuis.
Oud 09-10-2003, 19:12
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
heeerlijk, kvoel me echt thuis bij dit topic....
Bij ons thuis is het ook altijd onwijs druk, iedereen kletst, iedereen heeft een eigen mening, en iedereen wil aan het woord zijn. Toch is het vaak hardstikke gezellig, maarja, als ieder een eigen uitgesproken mening heeft, gaat het natuurlijk wel eens mis..
Kzou dr nix van aan trekken als ik jou was, en ik zou ook niet boos op hem worden. Maar ik zou wel zeggen dat jij je thuis fijn voelt, en dat hij het anders mag zien, maar dat hij dat dan maar voor zich moet houden, want hij kwetst jou er mee.
Suc6 igg!
Oud 10-10-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
lieve schreef op 09-10-2003 @ 19:40:
Ik zou me juist hetzelfde voelen als jij... gekrenkt.
Wat zit hij nu zo te lullen idd, kan hij het niet een beetje anders uitdrukken. Dat is je zo echt overvallen.
Hij moet zich aanpassen, hij komt tenslotte bij jou op bezoek hé!
En het is toch normaal dat het zo druk in huis is!
By the way, ik vind het FANTASTISCH wat je ouders doen. Mijn moeder wou ook altijd graag pleegouder zijn, maar heeft het risico nooit gewaagd. Ik zou het ook wel zien zitten om een pleegbroer/zus te hebben. Alhoewel... met mijn zus zie ik al genoeg af. En die woont dan niet eens meer thuis.
Dankje het is wel druk hoor maar ik ben het gewend, soms kan het ook moeilijk zijn omdat sommige kinderen echt erge gedragsproblemen hebben of zeg maar broodmager zijn en maar 1 paar kleren hebben. Maar om niet offtopic te raken :0 Ik zie mijn vriend vanaaf eindelijk weer, en njah... Ik ga het hem toch vertellen, gewoon vragen of hij mischien zijn kritiek iets wil minderen want het deed gewoon pijn, en daarnaast ha dik nog wat anders wat ik graag met um bespreken wou... dus jah... ik heb er niet zo'n zin in maar ik ken mezelf anders ga ik het allemaal opkroppen enzow. Is ook niet slim. Toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:01
ABrules
ABrules is offline
ja... ik weet eigenlijk niet wat hij er aan wilde veranderen... bedoel jij kan er niets aan doen als het nu is... en hij zal het moeten accepteren... of jij zal moeten aan blijven horen hoe slecht het allemaal wel niet geregeld is bij jullie thuis wat mij ook niet zo een oplossing lijkt...

mja... jammer dat hij zo doet... maar het lijkt alsof het hem te veel moeite is ofzo of niet makkelijk genoeg... uit wat ik hier gelezen heb dan...
Oud 10-10-2003, 22:57
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik zou ook gek worden in een huis met 6/7 vrouwen....
Oud 11-10-2003, 10:01
Surjirro
Surjirro is offline
Hmmm wat lullig dat hij dat zo zegt Ik zou dat niet pikken als mijn vriendje dat zou zeggen en ik zou jou vriendje dan ook zeker vertellen wat je ons net hebt verteld. Laat hem inzien dat zijn beweringen niet kloppen en mss krijgt hij dan wat meer begrip.
Oud 11-10-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-10-2003 @ 04:27:
Ik kom uit nederland maar ik woon in PEI
Ben ik nou de enige die niet begrijpt wat 'PEI' inhoudt?

(isset Prince Edward Island? Waar ligt dat?)

Ontopic:
Mijn vriend heeft een beetje hetzelfde, hij heeft een broer die al jaren op zichzelf woont, dus hij woont alleen met zn ouders. Bij mij thuis is het dus mijn ouders plus broertje en zusje, niet zo druk als bij jou denk ik maar toch... Anyway, hij vond het eerst ontzettend leuk om in zo'n gezin te zijn, maar nu hij er aan gewend is vind hij het wat minder leuk. Hij heeft gelukkig niet zo heel veel commentaar op mijn ouders, maar af en toe kan ik hem wel wat doen. 'Je moet bij jou thuis ook altijd alles opruimen' en 'waarom dan? bij mij hoeft dat nooit...' dan kan ik hem wel wat doen!

Een oplossing is er niet echt, behalve praten, denk ik. Veel praten en uitleggen dat jij het niet leuk vindt dat hij dit soort dingen zegt. Probeer het hem te laten begrijpen, maar houdt wel in de gaten dat het wel jouw leven is: je familie is hoe dan ook een (groot) deel van jou, en daar zal hij ook mee moeten leren leven, als hij met jou verder wil tenminste.

Succes.

Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 10-10-2003 @ 23:57:
Ik zou ook gek worden in een huis met 6/7 vrouwen....
Ik denk dat je er wel aan went, maar ik kan me die vriend ook wel indenken. Maar hij heeft gewoon simpelweg het recht niet om zulke dingen te zeggen. Als hij dat vindt, dan moet hij dat gewoon tegen de ouders zeggen, want om hen gaat het, en niet tegen de topicstartster, want zij kan er op zich niet zo veel aan doen. Het is haar familie. En het klinkt heel gezellig.

Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-10-2003 @ 14:17:
Dat cultuurverschil, vind ik ook echt hoor, maar dat schijnt er bij hem niet in te willen. Tis niet zo dat zijn ouders 'arm' zijn, maar ze geven hem gewoon niks, ze laten hem heel zelfstandig opgroeien en mijn ouders doen dat nou eenmaal anders... hij schijnt niet te willen begrijpen dat dat NIET meteen betekent dat ik verwend ben...
Oeh, dat is dus bij mijn vriend ook zo. (Hij is trouwens ook 'gewoon' Nederlands, net als ik.) Die moet ook gewoon zijn eigen dingen regelen en krijgt heel weinig materiële dingen van zijn ouders. Mijn ouders zijn daar wat makkelijker in, en dan is het inderdaad simpel om te zeggen dat je verwend bent. Maar je bent pas verwend als je je ernaar gaat gedragen, en ik neem niet aan dat je dat echt doet. Vraag het hem eens, en zie maar eens of hij ook vindt dat je je verwend gedraagt.

Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 13:40
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-10-2003 @ 14:30:

Ik denk dat je er wel aan went, maar ik kan me die vriend ook wel indenken. Maar hij heeft gewoon simpelweg het recht niet om zulke dingen te zeggen. Als hij dat vindt, dan moet hij dat gewoon tegen de ouders zeggen, want om hen gaat het, en niet tegen de topicstartster, want zij kan er op zich niet zo veel aan doen. Het is haar familie. En het klinkt heel gezellig.

Nu wil ik niet vervelend doen, maar dat recht heeft hij wel... Tenzij ze in PEI geen grondwet hebben...

Misschien is het niet netjes van hem, maar ik snap niet waarom die jongen niet zou mogen zeggen wat hem dwars zit...
Oud 11-10-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 11-10-2003 @ 14:40:
Nu wil ik niet vervelend doen, maar dat recht heeft hij wel... Tenzij ze in PEI geen grondwet hebben...

Misschien is het niet netjes van hem, maar ik snap niet waarom die jongen niet zou mogen zeggen wat hem dwars zit...
Haha jah, oké, als je het zo bekijkt, het was meer een moreel recht dan een juridisch. In ieder geval vind ik het gewoon niet netjes om zo te zitten zeuren op de ouders van dat meisje. En als hij er zoveel problemen mee heeft, waarom zegt hij het dan niet tegen de ouders zelf?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 13:45
PV
PV is offline
Mwah ik kan die reactie van je vriend me best voorstellen, als je niet van drukte houdt en je krijgt dan ineens te maken met zo'n groot, druk-doend gezin.. is nogal een verandering. Misschien brengt ie het niet op een goede manier, maar ik kan 't wel snappen. Zoiets zou ik dan zeggen denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2003, 17:33
Verwijderd
PEI, betekent inderdaad Prince Edward Island, en dat ligt in de Gulf of St. Lawrence aan de oostkust van Canada ter grootte van Gron. Fries. En drenthe zo ongeveer met zo'n 236.000 inwoners. Goed meteen wat aardrijkskunde geleerd
En er lopen hier idd meestal zo'n 6/7 vrouwen rond, van 1 jaar tot 40 jaar en m'n pa word er soms ook gek van dus die leeft zich dan uit in de tuin, dat kan ik me best voorstellen hoor.. en voor m'n vriend ook. Maar k'had hem dus vrijdag avond gesproken, en ik heb hem gewoon verteld dat ik me er niet zo lekker ondervoelde hoe hij het bracht, en dat hij best zo mocht denken... maar dat het toch nog mijn family is en het gewoon iets te hard aankwam. Hij schrok noggal want hij had dus geen idee dat het mij zo dwars zat, en njah hij vertelde mij dat ik moest inzien dat 1 van mijn zusjes echt gewoon bluh is, heeft een hele grote mond en ja dat weet ik ook wel! Maar sommige dingen die hij zei die gewoon ongegrond waren (en dat heb ik hem uitgelegd, en dat ga ik hier niet op het forum zetten want dat is toch iets te prive verder)
En hij vertelde me verder dat hij veel respect heeft voor wat mijn ouders doen enzo, dat ze hierheen zijn gegaan en zon groot gezin en ook nog een bedrijf en pleegzorg allemaal regelen, en dat hij meer iets had tegen dus 1 van mijn zusjes di emomenteel noggal vaag doet enzo. Nou okay ik snap beter wat hij nu echt wilde zeggen en hij snapt beter hoe het zit hier... dus...
En ik gedraag me dus echt niet verwend, hoe ik het zie dan, ik bedoel ik gedraag m eniet zo van *bling-bling* lol... het zit em meer in de grootte van mijn huis dat mensen zoiets hebben van "jij bent rijk" Maar goed, hij bood z'n excuses aan, en ik heb gewoon gezegd dat hij mag denken en zeggen wat hij wil... maar dan wel op een manier dat het redlijk blijft en het niet zo keihard aankomt als het dus deed afgelopen dinsdag.
Hij blij, ik blij, wij samen blij.

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 17:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten