Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 21:24
marlies
marlies is offline
Vinden jullie het irritant, of snappen jullie het wel of beiden?
Oud 13-10-2003, 21:27
Warsocket
Warsocket is offline
ik kan het wel snappen
maar als ik daardoor niet naar school kan wordt het wel gruwelijk irri
Oud 13-10-2003, 21:28
Ieke
Ieke is offline
Ergens snap ik het wel, het is ook wel goed dat er actie gevoert word. Maar fijn vind ik het niet, zeker niet met treinen. Ik heb al vaak genoeg vertraging zonder dat er ook nog eens acties zijn.
Oud 13-10-2003, 21:29
Go
Go is offline
Het lijkt me logischer dat als ze niet uit dat Najaarsoverleg komen, ze dan gaan staken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:32
Verwijderd
Als ik de NS was zou ik de FNV aanklagen. Ze misbruiken het stakingsgeld voor zinlose acties die het doel van de vakbond missen.
Wat heb je trouwens aan een vakbond die lonen wil invriezen, dat is wel heel erg een korte termijn oplossing, en al helemaal niet in het belang van de arbeider.

Ik heb wel iets tegen balkenende, maar ik vind dat de vakbond zo wel verkeerd bezig is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:47
Nona
Nona is offline
Matig. Laat mensen nou eens pas gaan staken als er echt iets fout gaat, niet als ze niet direct krijgen wat ze willen.
Oud 13-10-2003, 21:51
Verwijderd
Hondsbrutaal. Die apen begrijpen toch ook wel dat ze de steun van het volk hiermee verliezen? Gelukkig krijgt de FNV niet eens meer genoeg truckers op de been
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:18
PV
PV is offline
ik pas me dr wel aan aan als het moet, andere route kiezen of eerder/later vertrekken (bij stakingen in t openbaar vervoer dan he)
verder heeft het wel iets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 07:44
checko
checko is offline
Ik vind ze kut....
Ik moet al zolang reizen naar school en nu kan ik nog langer reizen....Denken de vakbonden nu echt at ze met dit soort acties de regering raken?? No way! Alleen de scholieren en de forenzen/ werkenden (want er zullen ook wel weer superveel files komen) worden er door geraakt...

je wordt gewoon gestraft als je wil werken/studeren..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 08:19
Verwijderd
Ik vind het behoorlijk irritant, ik begrijp best wel dat ze willen protesteren tegen JP, maar moet dat dan nu en op deze manier? Probeer er eerst eens via het najaarsoverleg uit te komen en lukt dat niet, bezin je dan op acties.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 09:01
Talon
Talon is offline
Jullie zeuren hier nu allemaal over dat je last hebt van stakingen.. maar dat is toch ook de bedoeling van een staking
Als niemand er last van zou hebben, zou het zinloos zijn
Ik vind ze wel goed, de regering verdient genoeg, maar de gewone man die slaan ze wel over
Dan mag er van mij gestaakt worden!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:03
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb er wel begrip voor. Dat reizigers gedupeerd worden is vervelend, maar ook de bedoeling. Al betwijfel ik of stakingen nog zo'n sterk middel zijn als een aantal jaren geleden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:03
Thomas
Thomas is offline
Klote, ik heb er last van. Daarom moet er iets aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:07
Verwijderd
Mwjah, shit happens hè.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:20
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-10-2003 @ 22:47:
Matig. Laat mensen nou eens pas gaan staken als er echt iets fout gaat, niet als ze niet direct krijgen wat ze willen.
Idd. Plus dat het lastig is, natuurlijk.
Oud 14-10-2003, 10:25
Boef
Boef is offline
zolang ik er zelf geen last van heb vind ik het niet zo heel erg
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
checko schreef op 14-10-2003 @ 08:44:
Ik vind ze kut....
Ik moet al zolang reizen naar school en nu kan ik nog langer reizen....Denken de vakbonden nu echt at ze met dit soort acties de regering raken?? No way! Alleen de scholieren en de forenzen/ werkenden (want er zullen ook wel weer superveel files komen) worden er door geraakt...
Precies, ga dan het Binnenhof bezetten of organiseer sit-ins. Maar staken bij diensten waarvan mensen erg afhankelijk zijn zorgt alleen maar voor overlast bij mensen die er niets mee te maken hebben.

Hoewel je op deze manier natuurlijk wel stilstaat bij het feit dat deze mensen best belangrijk werk doen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 16:48
Verwijderd
Niet dat ik er last van heb gehad, maar als ik er last van heb (in het geval van een treinstaking), vind ik dat verschrikkelijk irritant. Laat die mensen nou eens de politici persoonlijk 'raken' met hun staakacties, in plaats van de werkende / schoolgaande burger die niets kan doen aan de huidige situatie. Die worden gedupeerd terwijl politiek Den Haag buiten schot blijft.

Getuigt niet echt van tactisch inzicht, beste stakers.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:13
Verwijderd
Ik zou pas gaan staken als er echt iets aan de hand is
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:18
Verwijderd
En het allerleukste is, dat de FNV wéét dat deze acties niets uithalen, behalve een slechte onderhandelingspositie
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Belachelijk, waarom kunnen ze er niet gewoon met woorden en goede gesprekken uitkomen dan was deze poespas, met het uiteindelijke gevolg dat er geen treinen op een bepaald traject kunnen rijden, allemaal niet gebeurd.
Oud 15-10-2003, 19:19
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
staken is beter als werken
Oud 16-10-2003, 08:27
checko
checko is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-10-2003 @ 11:27:
Precies, ga dan het Binnenhof bezetten of organiseer sit-ins. Maar staken bij diensten waarvan mensen erg afhankelijk zijn zorgt alleen maar voor overlast bij mensen die er niets mee te maken hebben.

Hoewel je op deze manier natuurlijk wel stilstaat bij het feit dat deze mensen best belangrijk werk doen
Maar dan geven ze een signaal af aan ons (gebruikers van het openbaar vervoer) en niet aan de mensen die het beleid maken. Die zitten in hun auto met chauffeur en weten waarschijnlijk niet eens hoe een station eruit ziet..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
checko schreef op 16-10-2003 @ 09:27:
Maar dan geven ze een signaal af aan ons (gebruikers van het openbaar vervoer) en niet aan de mensen die het beleid maken. Die zitten in hun auto met chauffeur en weten waarschijnlijk niet eens hoe een station eruit ziet..
Die mensen die het beleid maken zijn wel door ''ons'' gekozen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:09
Verwijderd
Ik vind het irritant en niet mee werkend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 07:17
checko
checko is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-10-2003 @ 13:01:
Die mensen die het beleid maken zijn wel door ''ons'' gekozen
Dat is helaas wel weer waar, maar wat we ook gekozen hadden, als ze eenmaal een post in de regering hebben, willen ze allemaal een auto met chauffeur..
of ze nou links, rechts of in het midden zitten, geef ze wat verantwoordelijkheid en ze voelen zich gelijk te goed voor het openbaar vervoer...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 08:42
NielZ
NielZ is offline
Staken ze dan?
Ik merk er dus niet zo heel veel van, maar het zal ongetwijfeld voor een goed doel zijn.
Soms denk ik dat ik maar eens wat aan m'n algemene ontwikkeling moet doen, meer het journaal kijken enso
Oud 17-10-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
checko schreef op 17-10-2003 @ 08:17:
Dat is helaas wel weer waar, maar wat we ook gekozen hadden, als ze eenmaal een post in de regering hebben, willen ze allemaal een auto met chauffeur..
of ze nou links, rechts of in het midden zitten, geef ze wat verantwoordelijkheid en ze voelen zich gelijk te goed voor het openbaar vervoer...
Rosenmöller ging altijd met de trein Wel meer politici volgens mij, maar ministers gaan idd vaak met auto en chauffeur.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:00
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
solidariteit ! doorgaan fnv !
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 07:32
WolterB
WolterB is offline
goed, zolang de 'normale' burger er maar niet de dupe van wordt. den haag moet voelen dat er gestaakt wordt, niet de rest van nederland
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten