Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 16:08
Verwijderd
dit is echt een gruwelijk klote iets, wat elke keer weer terug komt op mijn pc. hij stelt automatisch de startpagina van Explorer in op C:\Program Files\Startportal\Portal\portal.html. nu heb ik dat Startportal echt al 100x van de pc verwijderd, maar komt elke keer terug...
Hoe kan ik dit verwijderen zodat het noooit meer terug komt, en hoe kan het dat het elke keer terug komt?
ik heb onder de zoekfunctie al naar portal gezocht, maar daar vindt hij ook alleen de portal dingen die in die Startportal map staan.

wie helpt mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2003, 16:23
iamcj
iamcj is offline
Afhankelijk van je windowsversie

98 enz start uitvoeren msconfig - opstarten -> uitschakelen alles met portal

2000 +

start uitvoeren regedit en zoek op portal

als het in de windows - currentversion - run, staat kan je zonder problemen de sleutel verwijderen.
Oud 14-10-2003, 17:57
Droyd
Droyd is offline
Dit wordt veroorzaakt door een of ander vreemd programma van microsoft...Ik heb het ooit eens gemerkt bij iemand die ik ken...

Probeer dat eens te uninstallen, ik ben jammergenoeg de naam even kwijt maar ik meen me te herinneren dat het een geel icoontje was bij de klok (probeer de naam van het programma te achterhalen dus)
Oud 14-10-2003, 18:05
dafelix
dafelix is offline
probeer anders 'ns Spybot te laten draaien, die haalt allerlei rotzooi (als dialers, trojans enz) eraf

(werkt beter dan Ad-Aware)

voor link gebruik google
Oud 15-10-2003, 08:37
Snufje
Snufje is offline
Dit lijkt best wel op zoiets als MS-connect... Ik heb het pas nog bij m'n vader op z'n laptop d'r af moeten flikkeren.... Bij http://forum.fok.nl/showtopic.php/389799/1/1000 staat hoe je dat eraf kunt flikkeren..

Maar je moet (heb je win xp?) bij processen (ctrl + alt + del) even proberen uit te vinden welke file er draait die met de portal te maken heeft (bij ms-connect game.exe / arr.exe / 24.exe), die deactiveren en vervolgens alles in regedit wat naar dat bestandje verwijst verwijderen.. (via zoekfunctie )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:38
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Droyd schreef op 14-10-2003 @ 18:57:
Dit wordt veroorzaakt door een of ander vreemd programma van microsoft...Ik heb het ooit eens gemerkt bij iemand die ik ken...

Probeer dat eens te uninstallen, ik ben jammergenoeg de naam even kwijt maar ik meen me te herinneren dat het een geel icoontje was bij de klok (probeer de naam van het programma te achterhalen dus)
Jji bedoelt het gele vraagtekentje onderin beeld Dat is dus van MS-connect..

Een trojan remover wil idd soms ook nog wel helpen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten