Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Op sommige universiteiten is er wel een regeling dat je 2 of 3 punten van je P niet hoeft te hebben na 2 jaar. Op die manier willen ze voorkomen dat iemand constant struikelt over één vak en daardoor niet door mag naar het derde jaar, ondankt dat diegene alle andere vakken wel haalt. Op mijn universiteit (UvT) is dat niet.
||
![]() |
Citaat:
En ik weet echt heel zeker dat je P niet binnen twee jaar hoeft te halen van de overheid. Als die regel bestaat, is het van de uni zelf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is die regel inderdaad van de universiteiten zelf, geloof ik. In ieder geval ben ik nog onder het oude regime begonnen, jij misschien ook nog net, of zit je al onder die twee-jaarsregeling? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij BMT mag je twee vijven hebben die je moet compenseren met vakken uit hetzelfde "blokje". (we hebben een onderverdeling van de vakken over wiskundige vakken, technische vakken, biomedische vakken en projectvakken (zoiets)) en uhm.. dat binnen twee jaar, is dat niet een nieuwe regeling? Bij de meeste studies heb je zoiezo een probleem als je niet al je vakken uit de eerste twee jaar gehaald hebt, want dan mag je niet aan je bacheloropdracht beginnen... (opdracht in het derder trimester van het derde jaar)
|
Hmm hier in delft zijn ze redelijk soepel. Je kunt vijven compenseren met een vak uit dezelfde groep, en of je je P binnen een bepaalde termijn haalt is aan jezelf. De P is daarmee gedegradeerd tot enkel een papiertje, waar je verder niks aan hebt
![]() Het enige moment dat er naar gevraagd wordt is als je een bestuur of commissie gaat doen waar je stufi maanden voor krijgt. Die krijg je dan alleen als je ofwel je P hebt, of 70% van je punten. Gevolg is dus dat de meeste mensen dat ene vervelende eerstejaarsvakje eindeloos voor zich uit blijven schuiven, getuige de grote aantallen vierdejaars en ouder zonder P. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Die regeling van binnen 2 jaar je P gaat van je uni/hogeschool uit, tis geen overheidsregeling. Die wil dat je per jaar 21 puntjes haalt om je stufi te behouden. Ik hoef niet binnen 2 jaar mijn P te halen, zolang ik maar elk jaar 32 studiepunten (40 ECTs) haal. Nu is het wel handig om je P na 2 jaar te hebben, want in je 3e jaar moet je stagelopen en dat mag niet zonder je P....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||