Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 12:20
Car000
Car000 is offline
ik studeer aan de uni en nou vroeg ik me af... wanneer heb je eigenlijk je propedeuse? als je een bepaald aantal studiepunten of gemiddelde hebt behaald? eigenlijk weet ik niet eens precies wat het inhoudt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 12:23
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als je alle vakken die je in het eerste jaar krijgt, binnen 2 jaar hebt gehaald
Oud 15-10-2003, 13:09
Car000
Car000 is offline
duidelijk.
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:21
Thomas
Thomas is offline
Alle vakken van het eerste jaar, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:30
Verwijderd
Je propaedeuse krijg je uitgereikt als je alle vakken uit je eerste jaar hebt gehaald. Dat is dus een totaal van 42 oude studiepunten en tegenwoordig 60 ECTS.

De regeling dat je je P binnen twee jaar moet hebben heeft niks met de vakken van die P zelf te maken, dat is alleen een soort stok achter de deur voor de universiteit om jou eruit te kunnen trappen als je niet hard genoeg werkt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2003 @ 14:30:
Je propaedeuse krijg je uitgereikt als je alle vakken uit je eerste jaar hebt gehaald. Dat is dus een totaal van 42 oude studiepunten en tegenwoordig 60 ECTS.
Is het op de universiteit echt pas met 42 punten? Op het hbo 'officieel' ook, maar als je er 40 hebt, dan 'schonen' ze er 2 (moeten die twee die je niet hebt niet in de kernvakken vallen ed)...dat was iig op de pabo zo (maar ik had er lekker 42 ). Ik weet wel dat uni geen hbo is, maar ik vraag het me gewoon af.

Die regeling van binnen twee jaar je P is toch niet van de universiteit zelf, maar gewoon van de overheid uit?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:41
Dwarfie
Dwarfie is offline