Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 08:48
japannertje
japannertje is offline
De stelling luidt dus: ben je ervoor dat de (commerciële) muziekzenders van tv verdwijnen? Geen irritante Las Ketchup & andere schuddende asses meer op de buis... Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen? Onderbouw je standpunt met fatsoenlijke argumenten.

LET OP: het gaat er niet om of je de desbetreffende muziek leuk vindt, het gaat er om of het ethisch verantwoord is: wordt jongeren geen negatief zelfbeeld opgedrongen?

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 10:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 08:53
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Nee niet echt.

Ik irriteer me er wel vaak aan, maar heb ook MTV2. dus die zet ik eigenlijk altijd op.

De meerderheid in Nederland luisterd toch naar de Tmf en Mtv muziek.Kan je moeilijk gaan verbieden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 08:57
Cait
Cait is offline
Ik ben er eigenlijk tegen. Hoewel ik ontzettend baal van TMF en MTV. (mij iets te commercieel) The box valt me dan mee, omdat ze meer thema's hebben. Dan weet je waar je naar kijkt en luistert, en hoef je niet te kijken als je weet dat er tussen zo en zo laat Las Ketchup voorbij komt bleren.
Op tv is er ook minder onderbreking door reclame's en dergelijke, dan op de radio (tenminste, als je naar redelijk nieuwe muziek luistert) en de muziek is van betere kwaliteit. Beeld erbij is natuurlijk altijd leuk.
Nieuw geluid wordt gratis aangeboden, eigenlijk is zo'n clip reclame voor de desbetreffende artiest, en ook informatie voor de kijker. Als je op internet gaat zoeken naar liedjes, ga je vaker zoeken naar iets wat je ergens gehoord hebt, dan iets helemaal nieuws wat je helemala niet bekend voorkomt.
Hm.. zo even 1,2,3 mjin mening.. mss dat ik straks op iets beters kom, of iets net anderes ga verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 09:00
Cait
Cait is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 18-10-2003 @ 09:53:
Nee niet echt.

Ik irriteer me er wel vaak aan, maar heb ook MTV2. dus die zet ik eigenlijk altijd op.

De meerderheid in Nederland luisterd toch naar de Tmf en Mtv muziek.Kan je moeilijk gaan verbieden.
Tmf en MTV draaien teveel winst om uit de lucht te gaan. Ik denk ook niet dat iemand van plan is ze te verbieden. Maar ik denk ook niet dat het iemand wat boeit als veel mensen kijken. *denkt aan flauwe loeki reclame's*
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 09:07
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Nee niet echt.

zo bedoel ik het ook niet. de muziek moet zeker niet verboden worden, dat is wel er vergaande censuur
het gaat meer om de clips. naar mijn mening wordt de jongeren een bepaald levensbeeld opgedrongen:
dat is hip, dat is mooi, zo hoort het.
sex komt er natuurlijk niet in voor, maar er wordt van alles gesuggereerd. ook kids van 8 kijken naar TMF! kan dat wel?
verder is het natuurlijk frustrerend om constant geile wijven voorbij te zien komen als je zelf niet zo dun & mooi bent... ik denk dat clips (in combinatie met bladen etc.) er toch voor zorgt dat veel jongeren een laag/negatief zelfbeeld hebben.
Oud 18-10-2003, 09:18
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
japannertje schreef op 18-10-2003 @ 10:07:
zo bedoel ik het ook niet. de muziek moet zeker niet verboden worden, dat is wel er vergaande censuur
het gaat meer om de clips. naar mijn mening wordt de jongeren een bepaald levensbeeld opgedrongen:
dat is hip, dat is mooi, zo hoort het.
sex komt er natuurlijk niet in voor, maar er wordt van alles gesuggereerd. ook kids van 8 kijken naar TMF! kan dat wel?
verder is het natuurlijk frustrerend om constant geile wijven voorbij te zien komen als je zelf niet zo dun & mooi bent... ik denk dat clips (in combinatie met bladen etc.) er toch voor zorgt dat veel jongeren een laag/negatief zelfbeeld hebben.

Ja r & b ,hiphop is erg in nu. Helaas lijken die clips erg veel op elkaar. Als ik b.v. naar Mtv2 kijk waar enorm veel muziekstijlen aanbod komen( Emo-core,Rock,Indie,Dance) dan zie je al meer clips die ook wat te zeggen hebben of veel inhoud hebben.

Kijk maar nar die laatste paar clips van Qotsa.

Maar je merkt inderdaad dat veel jongeren hun kledingbeleid en gedrag van die Mtv/Tmf clips hebben overgenomen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 09:40
Cait
Cait is offline
^ dat is zeker waar. hoe kom je trouwen saan MTV2?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 09:50
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Cait schreef op 18-10-2003 @ 10:40:
^ dat is zeker waar. hoe kom je trouwen saan MTV2?
inderdaad.. maar vind je dat de zenders dan van de tv moeten? of moet er een beter alternatief komen??
Oud 18-10-2003, 10:07
Hubers
Hubers is offline
ik houd zelf ook niet van dat soort muziek, die meestal op TMF word uitgezonden. Ik vind ook dat TMF veelste veel gekke dingen doet wat betreft die achterlijke sms quizjes. Welke domme $#!%%$ doet daar nu aan mee!?

MTV is veeeel beter, omdat er veel meer afwisseling in zit. Af en toe eens the trip, becoming enz enz. Ik kan daar wel naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:09
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
je kan het moeilijk gaan verbieden. &als je dan andere dingen op tv laat zien, loopt de breezercultuur massaal over naar andere scenes. nu weet ik niet wat iedereen daarvan vind, maar ik zit niet te wachten op mensen die van zichzelf een kutmentaliteit hebben en die dan van de ene op de andere dag in een shirt van bijv. scarling. aangelopen komen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:14
Surjirro
Surjirro is offline
Absoluut tegen.
Ik erger me de laatste tijd echt wezenloos aan al die neger ass geschudt muziek maar toch, ik kijk wel vaak naar de mtv programma's zoals cribs en diary en de thema avonden op the box zijn natuurlijk ook weer een uitzondering op de regel. Je hebt 3 zenders, dus er is altijd wel een nummer waar je je niet aan ergert. Ik zou het, denk ik, heel erg missen als het er niet meer was.
Oud 18-10-2003, 10:14
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Hubers schreef op 18-10-2003 @ 11:07:
ik houd zelf ook niet van dat soort muziek, die meestal op TMF word uitgezonden. Ik vind ook dat TMF veelste veel gekke dingen doet wat betreft die achterlijke sms quizjes. Welke domme $#!%%$ doet daar nu aan mee!?

MTV is veeeel beter, omdat er veel meer afwisseling in zit. Af en toe eens the trip, becoming enz enz. Ik kan daar wel naar kijken.
dat is de vraag niet.. het gaat hier om clips waarin een bepaalde boodschap zit, waarin een beeld wordt uitgedragen waaraan jongeren zich dan vervolgens willen conformeren... ok, the trip is grappig, maar wat vind je van de eigenlijke stelling?
Oud 18-10-2003, 10:16
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
tegen

wat maakt het mij nou uit dat sommige mensen kijken naar TMF en MTV...zolang ik er niet naar hoef te kijken hoeft het ook niet verboden te worden
en the box is op woensdag avond wel

en IEMOW-KOR, je avatar is cool
Oud 18-10-2003, 10:16
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
wallflower schreef op 18-10-2003 @ 11:09:
je kan het moeilijk gaan verbieden. &als je dan andere dingen op tv laat zien, loopt de breezercultuur massaal over naar andere scenes. nu weet ik niet wat iedereen daarvan vind, maar ik zit niet te wachten op mensen die van zichzelf een kutmentaliteit hebben en die dan van de ene op de andere dag in een shirt van bijv. scarling. aangelopen komen.
het gaat er niet om dat een hersenloze breezer in jouw favoriete bandshirt of whatever gaat lopen. het gaat er niet om dat breezers worden omgetoverd tot metal liefhebbers.
het GAAT er bij deze stelling om,
dat mensen die in de schemerzone zitten, tot een bepaalde stijl, een bepaald zelfbeeld worden aangezet. DAT is wat mij irriteert. want het is gewoon een feit: ieder z'n smaak, dus ook smaken die jou misschien niet aanstaan. maar dan kun je alles wel gaan haten... dat mag gedoogd.
Oud 18-10-2003, 10:30
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
tja in reclames wordt het leven ook geidealiseerd, en in films, en in series.. als je op tv het dagelijkse leven laat zien is het niet zo interessant meer..

laat maar lekker staan, je hoeft er niet naar te kijken natuurlijk en er komt ook leuke muziek voorbij soms
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:45
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 18-10-2003 @ 11:30:
tja in reclames wordt het leven ook geidealiseerd, en in films, en in series.. als je op tv het dagelijkse leven laat zien is het niet zo interessant meer..

laat maar lekker staan, je hoeft er niet naar te kijken natuurlijk en er komt ook leuke muziek voorbij soms
natuurlijk, het is niet alleen de muziektv... er zijn meer plekken waar de mens geperfectioneerd overkomt en dus een slecht beeld geeft, maar ik denk juist de muziekzenders, speciaal op jongeren gericht, best een grote -slechte- invloed hebben.
Oud 18-10-2003, 12:17
geen punt.
geen punt. is offline
Als daarmee The Osbournes voorgoed van de tv verdwijnen vind ik het prima

Nee, tuurlijk niet. Als je het niet wilt zien moet je er niet naar kijken, punt. Lekker op televisie laten.
Oud 18-10-2003, 13:06
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
japannertje schreef op 18-10-2003 @ 11:45:
natuurlijk, het is niet alleen de muziektv... er zijn meer plekken waar de mens geperfectioneerd overkomt en dus een slecht beeld geeft, maar ik denk juist de muziekzenders, speciaal op jongeren gericht, best een grote -slechte- invloed hebben.
stel dat er geen muziek meer op tv zou zijn, op zich al onmogelijk, dan nog zouden ze de slechte invloed meer via andere dingen binnenkrijgen... je kan er gewoon niks aan doen..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:09
Verwijderd
ik zou het niet willen verbieden, maar ik ben wel voor meer niveau in clips en een bredere muziekkeuze. niet alleen top-40, R&B en trance etc.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:21
Verwijderd
Frankly my dear... I don't give a damn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:27
Cait
Cait is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 18-10-2003 @ 14:09:
ik zou het niet willen verbieden, maar ik ben wel voor meer niveau in clips en een bredere muziekkeuze. niet alleen top-40, R&B en trance etc.
Daar ben ik het ook mee eens.
Artiesten moeten ook zelf weten wat ze in hun clips zetten... als zij nou trillende billen op het scherm voorbij laten gaan, ga je gang. Maar ik vind dan dat de muziekzenders zelf meer op de inhoud van de clips moet letten, of in ieder geval letten op de tijd waarop ze de clip uitzenden. Dat gebeurt momenteel niet of nauwelijks. En wat dat zelfbeeld betreft, sja dat komt overal voor natuurlijk. In elke serie, op elk net, op elk tijdstip. Ontkom er maar aan, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:34
Eulogy
Eulogy is offline
Ik vind dat MTV een steeds betere zender word, maar heeft ook grotendeels met mijn muzieksmaak te maken. Ook programma's als The Osbournes, The Trip en Jackass blijven gaaf.
Maar (en dit geld vooral voor TMF, maar ook nog steeds voor MTV) ik denk dat er door dit soort zender veel en veel meer naar uiterlijk van artiesten word gekeken dan naar hun muziek, en dat vind ik jammer. Maar dat lijkt mij nog geen reden om het verbieden, blijkbaar kijken mensen graag naar halfnaakte dames in videoclips.
Ik wil erook nog wel aan toevoegen dat ik de zender MTV echt niet meer zou willen missen, de leuke extra programma's, maar vooral ook de mogelijkheid om af en toe een leuke clip te zien als ik me verveel vind ik wel fijn (en zag laatst ook een verslag vanaf Rock Am Ring... ik heb me erg goed vermaakt).
Oud 18-10-2003, 16:35
Rhinus
Rhinus is offline
Soms als ik nog niet klaar ben gekomen bij 't kijken van één of ander seks programma op RTL5 ben ik blij dat ik The Box, MTV en TMF heb.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:52
lana
lana is offline
tegen

ik irriteer me aan TMF, maar MTV is wel .
Oud 18-10-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 18-10-2003 @ 17:35:
Soms als ik nog niet klaar ben gekomen bij 't kijken van één of ander seks programma op RTL5 ben ik blij dat ik The Box, MTV en TMF heb.
iel...

uhm ik vind niet dat het weg moet, ik hou ook niet van die 50cent troep en dat soort dingen, maar ik hou dan weer wel van Coldplay en dat soort dingen Ze zouden gewoon die gangstamuziek moeten schrappen, dan zou alles goed komen Neej maar serieus, ik kan me niet voorstellen dat coldplay "de jeugd" negatief zal beinvloeden. van die hiphoptroep denk ik wel dat het een negatieve invloed kan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 16:56
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
kijk dan gewoon niet naar proleten zender maar gewoon naar ned. 3 waar elke donderdag nps jazz komt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:04
Rhinus
Rhinus is offline
NPS Jazz is heel oke. Ik keek dat laatst eens, toen ging 't over dingetje met die saxofoon(??). Erg mooi geluid komt er uit zo'n instrument.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 18-10-2003 @ 18:04:
NPS Jazz is heel oke.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:25
Grooveline
Grooveline is offline
Ik vind dat ze doe clips wel op kunnen doeken, en meer moeten focussen op specifieke programmas over een bepaalde muziek stijl.

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:52
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 18-10-2003 @ 19:25:
Ik vind dat ze doe clips wel op kunnen doeken, en meer moeten focussen of specifieke programma over een bepaalde muziek stijl
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:02
Jules
Jules is offline
Ach in die negerclips zijn vaak zat misselijkmakend dikke chicks te zien, gewoon in bikini.

En zoals al gezegd is: als je aanleg hebt voor 'n minderwaardigheidscomplex, krijg je 'm toch wel, al dan niet door tmf / mtv.
Oud 18-10-2003, 19:15
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
als je niet wil kijken zap je toch weg?
Oud 19-10-2003, 13:58
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Sooz schreef op 18-10-2003 @ 20:02:
En zoals al gezegd is: als je aanleg hebt voor 'n minderwaardigheidscomplex, krijg je 'm toch wel, al dan niet door tmf / mtv.
?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:13
Jules
Jules is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 19-10-2003 @ 14:58:
?
>> dus ook door andere media
Oud 19-10-2003, 14:57
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nee niet echt.

Ik neem aan dat je de Engelse MTV2 bedoelt, want de Duitse MTV2 is een popMTV (waar ze dus alleen popmuziek draaien)
Oud 19-10-2003, 18:41
idontcare
idontcare is offline
Ik wil ook MTV2!
En idd, hoe kom je eraan??

Ik vind ook dat ze al die geile wijven troep moeten schrappen. Het kan zijn dat het komt omdat ik zowiezo hiphop en rnb *waar het dus het meeste voorkomt* haat.

TMF mag van mij gelijk weg trouwens. Het niveau daar is echt zoooo laag! Ik was gister effe in die chatroom op tmf.nl en echt, ik heb me verschrikkelijk geirriteerd aan waar ze het daar allemaal over hebben. Niemand praat over muziek

Maarja, tot die tijd download ik wel clips van Kazaa af ipv tv kijken
Oud 19-10-2003, 19:05
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
idontcare schreef op 19-10-2003 @ 19:41:

Ik vind ook dat ze al die geile wijven troep moeten schrappen. Het kan zijn dat het komt omdat ik zowiezo hiphop en rnb *waar het dus het meeste voorkomt* haat.

Dat vind ik nou niet echt het probleem . Ik zou het wel willen dat deze muziekzenders van de buis verdwenen omdat ik de muziek die ze uitzenden vervelend vind, maar het meerendeel van de Nederlanders is het niet met me eens, dus zie ik het niet zo snel gebeuren.
Oud 19-10-2003, 19:14
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 19-10-2003 @ 20:05:
Dat vind ik nou niet echt het probleem
khad nou nooit verwacht dat je dat zou zeggen... mijn mond valt echt open van verbazing
Oud 19-10-2003, 19:17
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
idontcare schreef op 19-10-2003 @ 20:14:
khad nou nooit verwacht dat je dat zou zeggen... mijn mond valt echt open van verbazing
Nee?
Oud 19-10-2003, 22:53
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Sooz schreef op 19-10-2003 @ 15:13:
>> dus ook door andere media
Ow, wacht, ik las het helemaal fout .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:55
Jules
Jules is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 19-10-2003 @ 23:53:
Ow, wacht, ik las het helemaal fout .
ik dacht al..moet ik dát gaan uitleggen
Oud 19-10-2003, 22:57
Daevrem
Daevrem is offline
Voor, het is niet ethisch verantwoord inderdaad. Kunst is geen entertainment!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:50
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 19-10-2003 @ 23:57:
Voor, het is niet ethisch verantwoord inderdaad. Kunst is geen entertainment!
nu zeg je twee verschillende dingen, en beide onderbouw je ook nog niet eens.

'Kunst is geen entertainment', hoe achterhaald is dat...Je kunt het beter omdraaien... Entertainen is een kunst..
Oud 20-10-2003, 22:02
FaZ
FaZ is offline
wat is mtv2?
Oud 20-10-2003, 22:09
MikeyMo
MikeyMo is offline
tegen.

als je die zenders kut vind, kijk je er tog niet naar?
en als je af en toe nix te doen hebt, is het best fijn om de keuze te hebben om mtv ofzoiets op te zetten..niet dat ik die muziek persee mooi vind, maar omdat die clips kort zijn, en makkelijk te volgen zijn..

mar gelukkig krijg ik mtv2 dus dan mogen mtv en tmf best oprotten.

en dat er af en toe programma's als jackass en the trip te zien zijn is ook best goed
Oud 20-10-2003, 22:09
86dagreed
86dagreed is offline
interessante kwestie.

Ik weet het niet. Ik denk dat de muziek niet weg moet, die is de dupe geworden van het slimme marketingconcept van bepaalde mensen (o.a. labels, pr fucko's enz.).

De jeugd wil tegenwoordig snelle, hap-slik-weg muziek hebben, niet teveel stil blijven staan. Wat snel in de kop zit, is makkelijk en is vast goed, want het blijft zitten' , zo redeneert menig puberend jongere. ze hoeven geen moeite meer te doen, maar om die snelle muziek aan de man te brengen, zullen er clips uitgezonden moeten wordne die daandacht trekken.

dikke wijven en afgeragte volvo's voldoen daar niet aan. nee, het moet aantrekkelijk zijn. Mensen denken dan niet aan een vorming van een zelfbeeld.

Maar is het niet zo, dat een zelfbeeld o.a. ook gecreerd word door je omgeving? Of hangen die allemaal aan elkaar vast van onzekerheid, en daardoor vinden ze het 'tv-beeld' het juiste beeld?

Het is zeker zo dat er een verandering moet plaatsvinden wat de clips betreft, maar het is over het algemeen de jeugd die bepaalt wat eropkomt. Als ze het niet mooi vinden (subliminaal dan wel bewust), kunnen ze dat aangeven, dan zal er een verandering plaats moeten geven.
De generale consensus is nog niet opd at niveau.

Er zijn genoeg mensen die stimuleren om na te denken, zoals andere muziek, bladen, programma's. Is het dan niet d eschuld van de jeugd dat dit wordt uitgezonden?

(hypothetisch gesteld)
Oud 20-10-2003, 22:11
MikeyMo
MikeyMo is offline
en om nou al die rap en r&b te schrappen vind ik ook niks.
Oud 20-10-2003, 22:12
DeadNation
DeadNation is offline
Die shit is altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn. Als de mensen het willen....kunnen ze het natuurlijk krijgen. Wat is t probleem?De een is een breezerslet, de ander een op pillen rondhoppende gabber en de ander een politiekbewuste diy crust. Dom topic.
Oud 20-10-2003, 22:19
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 20-10-2003 @ 23:12:
Die shit is altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn. Als de mensen het willen....kunnen ze het natuurlijk krijgen. Wat is t probleem?De een is een breezerslet, de ander een op pillen rondhoppende gabber en de ander een politiekbewuste diy crust. Dom topic.
zit jij wel goed in je vel tegenwoordiG?
Oud 20-10-2003, 22:20
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-10-2003 @ 23:19:
zit jij wel goed in je vel tegenwoordiG?
Jij dan?
Reageren

Regels voor berichten