Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vooruit dan maar. Maar op deze manier is je onderzoek niet echt representatief.
![]() 1 Naam Wawl van Wauwelen. 2 Leeftijd 19. 3 Geslacht Mannelijk. 4 Hoogst genoten opleiding HAVO, ben momenteel met HBO bezig. 5 Afkomst Hehe, Nederlandse. 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Ja, natuurlijk. Maar het moet niet te erg worden. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Als het een probleem begint te vormen wel. 8 De oplossing van het probleem? Spreiding wanneer de problemen te groot worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1 Naam (mag ook anoniem): michael
2 Leeftijd: 19 3 Geslacht: kerel 4 Hoogst genoten opleiding: havo 5 Afkomst: iers 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? ja yo 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? nee yo 8 De oplossing van het probleem? er is geen probleem, kunnen de allo's er wat aan doen dat alle goedkope huizen bij elkaar staan ![]() |
![]() |
|
1 Naam (mag ook anoniem)
![]() 2 Leeftijd: 18 3 Geslacht: V 4 Hoogst genoten opleiding: Gymnasium diploma, nu WO 5 Afkomst: Nederlandse 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bij elkaar gaan wonen? Blijkbaar kan het wel, maar voor integratie is het niet zo praktisch. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Ja, eigenlijk wel. 8 De oplossing van het probleem? Ja, weetikveel... Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen, tenzij je mensen expres aan een huis in een Nederlandse buurt wilt helpen.
|
1 Naam (mag ook anoniem):
karen 2 Leeftijd: 18 3 Geslacht: v 4 Hoogst genoten opleiding: Havo 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? of ik het vind kunnen, of dat ik het verstandig vind?? Natuurlijk vind ik het kunnen... Het wonen althans, voor scholen gaat voor mij een heel ander verhaal op, maar goed daar gaat t niet over. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Nou, nee. 8 De oplossing van het probleem? Welk probleem?
||
![]() |
Citaat:
|
Graph ![]() 2 Leeftijd: 14 3 Geslacht: vrouw 4 Hoogst genoten opleiding: zit nu op het vmbo 5 Afkomst: Nederlandse 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Ja hoor waarom niet? 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? ehh...Nee ik denk het niet 8 De oplossing van het probleem? Iedereen lekker laten wonen waar hij/zij wil wonen... k ben nogal jong dus maybe heb je hier niets aan!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
1 Naam (mag ook anoniem): Floris
2 Leeftijd: 18 3 Geslacht: Man 4 Hoogst genoten opleiding: vwo 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen?: gezellig toch? 7 Moet daar iets tegen gedaan worden?: lijkt me niet nodig 8 De oplossing van het probleem?: als het toch uit de hand gaat lopen kun je ze laten verhuizen |
![]() |
|
1 Naam
None of your fooking bisnis. 2 Leeftijd 19. 3 Geslacht Mannelijk(ig) 4 Hoogst genoten opleiding Atheneum afgemaakt, gestopt met Antropologie en Psychologie wegens mental break down. 5 Afkomst Ik ben adoptie hollander 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Jawel. Zolang het maar maar geen Moslims betreft. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Zie vorige antwoord 8 De oplossing van het probleem? Is er niet. daar is het al veel te laat voor. We kunnen alleen nog maatregelen nemen voor de toekomst ter preventie.
||
Citaat:
![]() Volgens mij probeer je dat jezelf gewoon wijs te maken ![]()
|
Verwijderd
|
- NN. 2 Leeftijd: - Eenentwintig. 3 Geslacht: - Mannelijke. 4 Hoogst genoten opleiding: - Universiteit bachelor Nederlands recht. 5 Afkomst: - Nederlandse. 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? - Dat vind ik niet alleen kunnen, dat is ook nog eens niet te vermijden. Net zoals ik het liefst in een buurt met alleen hooggeschoolde en fatsoenlijke Nederlanders woon, zo leven allochtonen het liefst in een buurt onder hun eigen mensen. Stamvorming is natuurlijk en acceptabel binnen zekere grenzen. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? - In sommige gevallen leidt het vormen van bepaalde ghetto's tot problemen, maar het is maar de vraag of je daar iets tegen kunt doen. Ik denk namelijk dat je mensen niet zomaar kunt dwingen om ergens anders te wonen dan op de plek van hun keuze. Dat heeft geen effect, mensen zullen wegtrekken of anderszins problemen gaan veroorzaken. Migratie- en vestigingspatronen zijn nauwelijks effectief te beïnvloeden. 8 De oplossing van het probleem? - ...is in ieder geval niet gelegen in Nieuw Rechts Tuig. |
![]() |
|
2 Leeftijd: 18
3 Geslacht: Vrouw 4 Hoogst genoten opleiding: VWO 5 Afkomst: Nederlandse 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Ja. Ik zou, als ik in het buitenland woonde, ook het liefst in een Nederlandse wijk gaan wonen (als die daar was). 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Nee 8 De oplossing van het probleem? Is er een probleem dan?
|
![]() |
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1 Leonie
2 21 3 vrouw 4 havo, nu hbo 5 Nederlandse 6 Ja. (Het gaat hier, Rotterdam-Zuid ook heel aardig.) 7 Ik zou niet weten waarom, hoogstens wat duurdere en goedkopere huizen bij elkaar, dan is alles vanzelfsprekend wat verspreider (ook qua Nederlanders ![]() 8 Welk probleem? |
![]() |
|
Anouk 2 Leeftijd: 15 3 Geslacht: Vrouw 4 Hoogst genoten opleiding: Gymnasium 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Of het goed is... hmm... het is in ieder geval niet goed om alléén maar om te gaan met mensen van jouw nationaliteit of afkomst. Want er zijn veel meer mensen dan alleen jouw beperkte omgeving 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Eigenlijk zou iedereen dus apart moeten wonen, maar ik vind dat iedereen dat zelf maar moet beslissen... 8 De oplossing van het probleem? Mensen metéén laten integreren door ze bijv. 3 dagen per week naar school te laten gaan maar ook 2 dagen met andere mensen te laten werken.
|
![]() |
1 Naam (mag ook anoniem): anoniem dan maar
2 Leeftijd: 17 3 Geslacht: vrouw 4 Hoogst genoten opleiding:HAVO 5 Afkomst: Nederlandse 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? spreiding vind ik beter, anders wordt er niet geintegreerd 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? ja,, allochtonenspreiding 8 De oplossing van het probleem? zie 7 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
1 Naam (mag ook anoniem): Jeanette
2 Leeftijd: 15 jaartjus 3 Geslacht: vrouw 4 Hoogst genoten opleiding: Havo 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? van mij moge ze, ik heb er geen last van 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? als er problemen door onstaan wel 8 De oplossing van het probleem? tsja, dat ligt aan de situatie die er plaatsvind
|
2 Leeftijd: 11 3 Geslacht: man 4 Hoogst genoten opleiding: gymnasium 5 Afkomst: nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? ja 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? alleen als er problemen door komen 8 De oplossing van het probleem? ligt aan de situatie
|
![]() |
2 Leeftijd: 21 3 Geslacht: v 4 Hoogst genoten opleiding: hbo 5 Afkomst: nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? ja. je kunt moeilijk afhankelijk van afkomst mensen gaan indelen.. zoveel procent NL, zoveel procent dit..en dat.. neee... dat mensen van zelfde afkomst bij elkaar woont komt 1. door 'soort zoekt soort' en 2. door bestedingsinkomen. Wat ik bij ons in Amersfoort kattebroek zo goed vind is dat ze verschillende huizen in zeg maar clusters (dus niet helemaal door elkaar) in eenzelfde wijk hebben staan (allemaal nieuwbouw). Dus je hebt villa's, luxe woningen, boederijen (overigens niet nieuwbouw), rijtjeshuisen, flatjes en zelfs woonwagenkampen. Op die manier heb je dus kampers, buitenlanders en de lagere klasse (zeg ik dat zo goed?!) samen met de blanke hogere klasse (Ik dus) samenwonen. fantastisch toch!! En btw kattebroek is heel schoon, netjes, veilig etc. no problems. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? nou, zoals hierboven dus beschreven is zoals ze dat in kattebroek hebben gedaan is een (lijkt mij) zeer goed concept voor de rest van NL. Het probleem is alleen dat je moeilijk heel NL overhoop kunt halen om weer wat nieuws neer te zetten. maar wie weet.. wat riante villa's in de bijlmer... why not!? ![]() 8 De oplossing van het probleem? zie nogmaals hierboven voor een mogelijke oplossing. Je kan toch niet mensen (marrokanen, ghanezen enz.) uit hun huizen rukken en ze ergens anders neerplanten!? want daar gaat het om, denk niet dat ze blanke NL willen verplaatsen naar a'dam west. tja... zou dus gerichte samenlevingsopbouw doen in een specifieke wijk waar er problemen zijn om dus die wijksfeer te verbeteren. dan maakt het nogmaals niet uit of eenzelfde afkomst bij elkaar woont. Trouwens, bij ons in de buurt wonen ..in zoverre ik weet.. geen studenten! er zou nog eenstudentenflat moeten komen. Studenten wonen overigens wel al vaak in allochtonenbuurten..! ik vind zulke buurten juist interessant trouwens, zoals de wijk Raval in Barcelona. anyways.... dit was wel weer genoeg 'Culturele en Maatschappelijke vorming' (mijn opleiding) voor vandaag ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
1 Naam (mag ook anoniem): Alexanchez ook wel bekend als Alexander.
2 Leeftijd: 14. 3 Geslacht: Mannetje. 4 Hoogst genoten opleiding: Zit nu in het 3e jaar van de Havo/VWO (moet dus nog niet kiezen). 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Ja. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Nee. 8 De oplossing van het probleem? Ik vind niet dat er sprake is van een probleem... Ik heb me er eigenlijk niet echt in verdiept. |
![]() |
|
1 Naam (mag ook anoniem): doe maar anoniem
2 Leeftijd: 17 3 Geslacht: m 4 Hoogst genoten opleiding:zit nou in vwo6 5 Afkomst: Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Tuurlijk, mits ze zich aanpassen aan elkaar 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Nee, tenzij beide partijen dat wel graag willen. 8 De oplossing van het probleem? Meer aan inburgering doen, zodat er minder 'conflicten' komen
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
1 Naam
Justin 2 Leeftijd 17 3 Geslacht Mannelijk. 4 Hoogst genoten opleiding Havo, doe nu een HBO opleiding 5 Afkomst Nederlands 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Bij eerste generatie allochtonen was het begrijpelijk, nu niet meer. 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Ja. 8 De oplossing van het probleem? Spreiding van zowel mensen als nieuwbouw (geen goedkope of dure buurten aanbouwen). |
![]() |
|
1 Naam (mag ook anoniem): Checko
2 Leeftijd: 21 3 Geslacht: m 4 Hoogst genoten opleiding: vwo, nu bezig met wo 5 Afkomst: Nederlander 6 Vind je het kunnen dat mensen van dezelfde afkomst bijelkaar gaan wonen? Ja 7 Moet daar iets tegen gedaan worden? Nee 8 De oplossing van het probleem? De taal en andere cultuur vormen toch vaak een barriere. Als er mensen Turks in de tram zitten, dan zal je er niet snel mee in gesprek raken en bljf je ze toch zien als buitenlanders. Als daar iets aan gedaan kan worden ben je al een heel eind verder |
Advertentie |
|
![]() |
|
|