Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 11:14
punkyfish
punkyfish is offline
Daar sta je dan. Grote, lompe kerel van buiten. Achterlijk, klein mannetje van binnen.

Wat ben je nou eigenlijk? Wie ben je nou eigenlijk? Wat heb je nou eigenlijk? Helemaal niks. Je bent niks; je hebt niks.

Vader?! Ben je vader? Goh! Zeg dat dan! Míjn vader?! Nee, dat ben je niet. Nee hoor, echt niet. Een vader is namelijk aardig voor zijn kinderen. Dat ben je niet. Nooit geweest ook. Och God, wat heb je toch veel voor ons gedaan. Blablabla, nee schat, dat heb je niet. Je hebt een wrak van me gemaakt. Dat heb je gedaan, jup.

Je weet niet wie ik ben.
Je weet niet wie mijn vrienden zijn.
Je weet niet hoe oud ik ben.
Je weet niet in welke klas ik zit.
Je weet niet waar ik van houd, en waarvan ik niet houd.
Je weet niet wat me bezig houdt.
Je weet niks van me.
Je bent niks.

Je gebruikt me. Op mij kun je je afreageren. Use me. Je geeft mij de schuld, van dingen die jij hebt gedaan. Blame me. Je scheldt mij uit, terwijl je boos bent op anderen. Thanks, ‘dad’.

Je wilt me helpen, zeg je. Nou, ga dan dood! Doei…

Laatst gewijzigd op 21-04-2002 om 11:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2002, 11:14
punkyfish
punkyfish is offline
ben nog niet zo tevreden over het einde, dat komt te abrupt, te snel. moet ik nog eventjes wat anders op verzinnen.
Oud 21-04-2002, 12:20
Mollusc
Mollusc is offline
Deze vind ik inderdaad wat minder. 't Gaat iets te snel voor mijn gevoel...
Oud 21-04-2002, 12:28
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Mollusc schreef:
Deze vind ik inderdaad wat minder. 't Gaat iets te snel voor mijn gevoel...
ja, dat is ook het probleem, dat einde komt te snel. ik ga er dadelijk iets bij verzinnen.
Oud 21-04-2002, 19:08
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

ja, dat is ook het probleem, dat einde komt te snel. ik ga er dadelijk iets bij verzinnen.
oki
Oud 21-04-2002, 20:38
punkyfish
punkyfish is offline
het einde is vernieuwd:

Daar sta je dan. Grote, lompe kerel van buiten. Achterlijk, klein mannetje van binnen.

Wat ben je nou eigenlijk? Wie ben je nou eigenlijk? Wat heb je nou eigenlijk? Helemaal niks. Je bent niks; je hebt niks.

Vader?! Ben je vader? Goh! Zeg dat dan! Míjn vader?! Nee, dat ben je niet. Nee hoor, echt niet. Een vader is namelijk aardig voor zijn kinderen. Dat ben je niet. Nooit geweest ook. Och God, wat heb je toch veel voor ons gedaan. Blablabla, nee schat, dat heb je niet. Je hebt een wrak van me gemaakt. Dat heb je gedaan, jup.

Je weet niet wie ik ben.
Je weet niet wie mijn vrienden zijn.
Je weet niet hoe oud ik ben.
Je weet niet in welke klas ik zit.
Je weet niet waar ik van houd, en waarvan ik niet houd.
Je weet niet wat me bezig houdt.
Je weet niks van me.
Je bent niks.

Je gebruikt me. Op mij kun je je afreageren. Use me. Je geeft mij de schuld, van dingen die jij hebt gedaan. Blame me. Je scheldt mij uit, terwijl je boos bent op anderen. Thanks, ‘dad’.

Je wilt me helpen, zeg je. Ik heb je niet nodig. Ik heb niks van je nodig. Komt misschien omdat je me niks te bieden hebt? Helemaal niets. Noppes. Geld? Nee, krijg ik niet van je? Liefde? Al helemaal niet. Opvoeding? Wat is dat? Ik heb niks aan je.

Val maar lekker dood. Doei!

ik hoop dat ie zo beter is...
Oud 21-04-2002, 20:47
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Ik vind deze het minst van de drie. Het einde is wel een stuk verbeterd en je brengt het net als bij de anderen met een geweldig gevoel weer. Ik vind je schrijfstijl echt heel goed. Ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:59
Verwijderd
Hm, waarschijnlijk maakt deze op mij NOG meer indruk omdat ik best een groot gedeelte van de geschiedenis erachter ken.. Ik vind de andere 2 mooier, maar deze ook zeker niet slecht.. Je schrijft echt koel, je weet het allemaal erg mooi te verwoorden.. *schommelt verder*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:12
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Hm, waarschijnlijk maakt deze op mij NOG meer indruk omdat ik best een groot gedeelte van de geschiedenis erachter ken.. Ik vind de andere 2 mooier, maar deze ook zeker niet slecht.. Je schrijft echt koel, je weet het allemaal erg mooi te verwoorden.. *schommelt verder*
*knikt en schommelt ook verder*
*hugt*
Reageren

Regels voor berichten