Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 14:25
SS2Gohan
SS2Gohan is offline
Heb ff een vraagje.

Ben nu sinds september bezig met een hbo-opleiding Informatica. Maar ik weet nu al dat ik dit niets ga vinden, heb totaal geen zin om naar school te gaan, het boeit me allemaal nie zo als ik had ged8. Tis vooral veel te moeilijk, weet bijna zeker dat ik deze opleiding nooit succesvol kan afsluiten.

Nu zit ik er dus over te denken om een andere opleiding te gaan volgen, ik weet nog niet precies welke, maar ik vraag me af tot wanneer ik de tijd heb om te beslissen (heb nou niet echt zin om tot september 2004 thuis te gaan zitten) en hoe het precies gaat met de ib-groep (studiefinanciering enz), dus als iemand mij dat zou kunnen vertellen.

Alvast bedankt
Oud 20-10-2003, 14:28
Verwijderd
Als je een opleiding weet; bel daar dan naartoe en maak een afspraak met een coördinator. Vraag dan of je nog in kan stromen...
Doe dat wel zo snel mogelijk!!! Ga niet een week thuis zitten, maar handel méteen!

Als je nu direct over kan stappen, moet je dat gewoon via het formulier wijziging student veranderen, dat maakt dan voor je stufi weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-10-2003 @ 15:28:
Als je een opleiding weet; bel daar dan naartoe en maak een afspraak met een coördinator. Vraag dan of je nog in kan stromen...
Doe dat wel zo snel mogelijk!!! Ga niet een week thuis zitten, maar handel méteen!
Precies. Soms kan dat switchen idd nog in een schooljaar en sommige (weinig btw volgens mij) opleidingen beginnen nog een keer in februari. Ik zou het allemaal ook even overleggen met een decaan. Deze kan je ook informeren over andere studies.

Met de ib groep zit het goed als jij voor 1 februari stopt. Maar ook daarover kan een decaan je alles vertellen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 14:02
Verwijderd
En mocht je nog steeds niks weten, stop dan voor 1 februari zoals hier al is gezegt en ga dan een paar maanden werken. Heb je tijd om na te denken en wat geld te sparen voor je studie. Moet je alleen niet zoals mij blijven hangen bij t bedrijf waar je werkt. Btw ook informatica gedaan
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 14:34
Mariebel
Mariebel is offline
Als je voor 1 februari stopt is dat financieel ook voordeliger (weet niet meer precies hoe dat zat, heb niet opgelet omdat ik niet van plan ben om te stoppen). En er zijn ook nog opleidingen (zoals die van mij) waar je ook in februari kunt beginnen. Misschien iets om naar te informeren...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:46
Dhyana
Dhyana is offline
Als je je inderdaad voor 1 feb. uitschrijft hoef je niks terug te betalen aan de IBG en krijg je je collegegeld (gedeeltelijk?) terug.

Ik ben zelf trouwens ook gestopt met HBO-informatica, dat wist ik al na een aantal weken, maar ik heb nog wel t jaar afgemaakt en mn propedeuse gehaald. Erna ben ik aan een MBO koksopleiding begonnen maar daar ook snel weer mee gestopt.

Ik heb na die koksopleiding een half jaar allerlei brochures en websites bekeken en bestudeerd etc., omdat ik niet wéér met een opleiding wilde gaan stoppen. Na heel veel wikken en wegen en twijfelen en huilen en studiekeuzetestjes enzovoorts heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de opleiding die me eigenlijk al jaren erg aantrok, maar waar ik om verschillende redenen nooit aan begonnen was: SPH =)

Nu 8 weken bezig en still having a lot of fun. Ik denk dat dit wel mijn opleiding is.

Succes met je studiekeuze in elk geval, hopelijk kom je er een beetje uit
Reageren

Regels voor berichten