Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 17:43
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Hay hay...
Ik zit even met een probleempje,
We hebben vandaag een zonnenbank gekreken,
maar ik ben best wel wit... ennuh ik weet dus niet hoe ik met dat ding om moet gaan.
En ik verbrand ook best wel snel, heeft iemand misschien tips, over hoelang ik dr onder kan enzo, ennuh wat moet ik aan?
Oud 20-10-2003, 17:47
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Als je best wel snel verbrand zou ik beginnen met 10 minuten en dat dan eventueel opbouwen.. Ik denk dat je ut beste gewoon je bikini aan kunt doen ofzow..

Je moet er niet te vaak onder gaan hoor! ut is namelijk best slecht voor je.. ivm huidkanker enzow..
Oud 20-10-2003, 17:48
thunder110
thunder110 is offline
De eerste keer mag je onder de meeste 'thuis'-zonnebanken maar tien minuten. Om je huid eraan te laten wennen en om te kijken of er geen allergische reactie optreedt.
Oud 20-10-2003, 17:51
Cindy!!!!!
Cindy!!!!! is offline
Ik zou als ik jou was iets van 10 minuutjes gaan en je wel insmeren met speciale zonnecreme ( snel bruinend ) Ik ga meestal 20 minuten....naakt
Een uurtje later douchen ( niet te snel erna douchen want dan staan je porien van je huid nog open en kan je infecties krijgen ) en insmeren met bodylotion dan droogt je huid ook nie uit en ziet het er mooi uit. En ik ga niet vaker dan 2x in de week!
Oud 20-10-2003, 17:53
3040
3040 is offline
voor onder de zonnebank kun je geen gewone antizonnebrandcrème gebruiken... moet je speciale nemen voor onder de zonnebank, en anders ga je eerst eens een keertje naar zo'n zonnebankgedoetje zodat je om advies kunt vragen, maar idd.... opbouwen is wel belangrijk, niet in 1 keer 3 uur eronder
Oud 20-10-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Miss*Pain schreef op 20-10-2003 @ 18:43:
ennuh wat moet ik aan?
Een overall met bivakmuts, jezus wat een domme vraag!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:24
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ach, ik ga veel te lang onder onze zonnebank.
Meestal een half uurtje voorkant en een half uurtje achterkant *we hebben dus een hemel*
Maar we hebben m al best lang, en doe het niet heel vaak..
Boeie
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:32
Vice
Vice is offline
Ik vind 10 minuten toch wel veel voor de eerste keer. En helemaal al vanwege haar huid. Begin maar met 5 minuutjes en doe je telkens een minuut bij.
Oud 20-10-2003, 18:37
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Oke thanx... d'r is een meisje die bij zo'n zonnestudio werkt en die zegt 20 min
Majah ennuh hoezo is dat een domme vraag ik bedoel of ik beter een bikini aan kan trekken in plaatys van naakt, heb geen zin dat ik verbrand op plaatsen waar dat best wel pijnlijk is..
Oud 20-10-2003, 21:04
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Heey!!!

Wij hebben thuis ook een zonnebank sinds een tijdje. Aangezien ik ook een hele witte en overgevoeligehuid (snel verbranden, zonneallergie) heb, moest ik er onder. Je kunt het beste gewoon beginnen met 10 min (dat deed ik). Maar als je tijdens die 10 merkt dat je huid *vaag* reageert, kun je er beter meteen onderweg gaan.
De tijd kun je opbouwen, maar niet gaan verdubbelen ofzow, das ineens wel erg veel... Maar elke keer 1 min erbij lijkt me wel goed. Ik zou alleen geen bikini aandoen. Want als je onder de zonnebank bent geweest, is je huid beter gewend aan de zon, en verbrand je in de echte zon minder snel. Als je bikini dan net iets anders zit ofzow, dan verbranden die stukken in de zon heel erg, denk ik... Is mijn mening hoor... maar jah...
succes

kusje Steph
Oud 20-10-2003, 21:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
*lieve_steph* schreef op 20-10-2003 @ 22:04:
Ik zou alleen geen bikini aandoen. Want als je onder de zonnebank bent geweest, is je huid beter gewend aan de zon, en verbrand je in de echte zon minder snel. Als je bikini dan net iets anders zit ofzow, dan verbranden die stukken in de zon heel erg, denk ik... Is mijn mening hoor... maar jah...
das dus niet waar; je verbrand niet minder snel door onder de zonnebank te gaan.

Biodermal is trouwens een merk dat zonnecreme speciaal voor de zonnebank heeft. Je moet dan de bruine flessen hebben.
En ik zou gewoon niks aan doen: je krijgt dan geen afdrukken van je bikini op je lichaam staan. Gewoon goed insmeren en rustig opbouwen; dan kan er niks gebeuren.
Vergeet ook je mond niet in te smeren (of met die biodermal of met speciale zonnestick voor je lippen). Ik had dat niet gedaan en had een verbrande mond. Maar het kan ook zijn dat ik een te droge huid heb (want dat heb ik) en dat het dus daardoor kwam.
Oud 21-10-2003, 11:01
Verwijderd
Er zit toch een boekje bij met instructies, als het goed is...?

In elk geval, met huidtype 1 (kind met blanke huid, blond of rood haar en lichte of bruine ogen, of volwassene met blanke huid, rood of lichtblond haar en lichte ogen, die niet gauw bruin wordt en wel snel verbrandt) mag je geloof ik de eerste keer vijf minuten, en dan steeds de volgende keer twee minuten langer tot je er een kwartier onder ligt, en dan moet het een kwartier blijven en mag het niet vaker dan twee keer per week. Maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 12:14
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik ben zelf ook heel wit, huidtype 1 of 2. Ik doe zelf meestal een kuurtje, dat is dan 1x 10 dagen achter elkaar. Ik begin heel kort, 3 min en ga tot 8/9 min. Anders krijg ik echt last van rode vlekken op met name mijn bovenbenen.
Als je echt wit bent, en je hebt net een nieuwe zonnebank, dus felle lampen, zou ik de eerste keer echt niet langer dan 5 min gaan. Ik gebruik zelf van biodermal Sun Tan Extra, die beschermt je huid tegen uitdroging, zoiets zou ik wel gebruiken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 12:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geloof dat er deze week bij de Etos speciale zonnebrandcreme voor onder de zonnebank in de aanbieding is.
Oud 21-10-2003, 12:58
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
D'r zit geen boekje bij want we hebben hem van m'n tante gehad dus jah.
Maare ik ga het van het weekend wel is proberen.. thanx
Oud 21-10-2003, 20:34
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-10-2003 @ 22:42:
das dus niet waar; je verbrand niet minder snel door onder de zonnebank te gaan.
Ik heb gehoord dat je huid als het ware al went aan de zon. En dat je zodoende een soort beschermlaagje opbouwt.
Net zoals dat je door gewoon zonnen al iets bruin bent en dan op vakantie gaat naar eh iets warms. Dan kun je er toch ook wat beter tegen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:35
Ieke
Ieke is offline
Pas op met die dingen, ook van zonnebanken kan je kanker krijgen. Ik zou ze gewoon helemaal niet gebruiken, maar dat is mijn mening.

Regels voor berichten