Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien is het niveau inderdaad wel laag. Ik weet alleen dat bij ons het absoluut niet is hoe jij het beschrijft!
Okay, we staan niet in rijen maar het gaat ook om de sfeer. Zeer zeker dat onze docente op iedereen let. Ik zit dan niet in een selectiegroep, dus bij ons is het wat lacheriger dan in een selectiegroep, maar onze docente roept dan echt wel om stilte en als we vlak voor een optreden zitten, mag dit echt niet. Zeker weten dat er dan ook gelet wordt op je houding, mimiek ed. Maar als we gewoon wat aan het dansen zijn, werkt het gewoon niet om in een groep waar ook nieuwe leden komen, alsmaar streng op alle punten te gaan letten en waarschuwen! Ik zit niet op een dansschool, maar een vereniging waar ook turnen en gym enzo gegeven wordt. Je zal dan ook snel denken 'dat stelt niks voor' Maar dit is absoluut niet waar! De hoogste selectiegroep traint 5 uur in de week, er worden hele lessen alleen maar aandacht aan conditie of lenigheid enzo besteeds (dit trouwens ook in de lagere selectie en in mindere matie bij de gewone groepen) Ik denk dat de selectieleden echt wel op een niveau zijn om goed door te stromen naar een dansacademie. Aangezien zij vaste prik elk jaar meedoen met de Nederlandse Kampioenschappen, en ook enkele keren gewonnen hebben denk ik dat je dat wel mag zeggen. We dansen trouwens Street Dance.. En misschien dat het daar ook aan ligt, dat je maar getraind word in een soort dans.
||
![]() |
Citaat:
hey zit jij bij lucia marthas? heb je ook les van cora ringelberg/ ik krijg les van cora en zangles van Linda rans kan je die ook? ongetwijfeld. mocht je les hebben van cora dan weet je wat ik bedoel met streng.
|
![]() |
oke dan ligt t dus aan de scholen bij mij in de buurt, zo te lezen zijn er ook goede. ik typ volgende keer een wat uitgebreidere reactie moet nu weg, vond t wel ff schappelijk toch wát te reageren. dus doei!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
nu we het er toch een beetje over hebben... ik kan wel wat advies gebruiken... Ik wil hierna dus conservatorium richting musical gaan doen. Het probleem is alleen dat ik bijna geen danservaring heb. Ik heb dus bij LM recreatief les maar ik heb niet echt het idee dat het hard genoeg op schiet. Ik wil sowoieso de volgende drie maanden twee keer perweek gaan maar goed, suggesties zijn dus welkom.
||
Citaat:
Hier word wel gevraagd Prof. les te hebben gehad zodat je in idd een goeie (klasieke) basis hebt. en ik ben het eens metw at hier voor al is gezegd...Als je egt het talent hebt wordt je wel aangenomen...dan trekken ze wel uit je ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
ik ken linda wel trouwens, maar heb nu zangles van iemand anders. maar over 2 weken krijg ik haar als inval ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hey ik weet niet hoe cora dan bij jullie was, maar wij vinden haar écht wel streng. Iemand danst van mijn school ook op LM en die vind haar echt strenger dan andere docenten daar. cora kan ook heel lief zijn maar ze 'scheld' best vaak met stommerd, sufferd, doe niet zo dom, en flippie flink uit bosbessenland haha. Maar wij vinden haar eht wel streng, tenminste bij ons is ze heel streng. ken je james john van der velden ook? krijg ik ook les van. en linda is zeker lief hoor! ze prat alleen wel altijd engels tegen mij haah. doei !!
||
![]() |
Citaat:
![]() hoe cora is hangt heel erg van je groep af. maar ze kan zeker een verkeerd humeu hebben. maar ik vond dr altijd heel erg lief .maar misschien dat ze de laatste tijd wat negatiever is geworden ofzo. maar ze is 1 van de beste docenten van mn school vind ik. heel ervaren. maar laten we maar weer ontopic gaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als je beter wil zou ik naar een professionelere groep gaan (ik ken LM niet, maar aan de term 'recreatiegroep' te horen is er ook nog een ander soort groep?) En als je echt goed bent dan wordt je d'r echt wel uitgepikt voor een hogere groep. Zo ging dat bij ons tenminste.
|
![]() |
zelf doe ik al heel wat jaartjes aan klassiek ballet. ik kan absoluut niet zeggen dat het niveau bij ons laag is!
ik heb tot en met mijn 16de op een balletschool bij mij in de stad gezeten, daarna ben ik naar een school in dordrecht gegaan. ik volg les volgens het engelse RAD-systeem en ben inmiddels doorgestoomd tot het eennalaatste examen in de beroepsrichting. vele audities heb ik gedaan om professioneel te gaan, maar of ik was te oud (als ik op dat niveau stond en mijn geboortedatum was twee jaar later geweest, had ik in den haag kunnen instromen) of ik had te weinig techniek voor mijn leeftijdsgroep. op aanraden van een examinatrice heb ik ook auditie gedaan in duitsland, maar daar vonden ze me te dik!!! (stonden ook alleen maar bottenzakjes in die les...en sorry dat ik het zo oneerbiedig noem, maar het is toch wel belangrijk dat je ontbijt....meiden daar werden beloond als ze niet ontbeten en het liefst mochten ze dan ook nog geen lunch hebben ![]() nu zit ik nog steeds bij mijn balletschool in dordrecht en ik kan niet zeggen dat het niveau laag is. ook niet van de andere lessen. we hebben een les voor volwassenen, maar die wordt vaak ook gebruikt als een instroomles voor beginnende (oudere) tieners. daarnaast hebben we nog een les met een aantal 10 t/m 12 jarigen en daar komen nu ook een paar meiden van 18 bij, gewoon omdat het een fijn niveau is om in te stromen. mijn docente is dan ook niet meteen heel streng bij die nieuwe mensen, maar kan het niet hebben als iedereen staat te lachen / giebelen / geinen / kletsen. ze kan dat ook best een beetje pissig worden. de lessen zijn enorm geordend (er is natuurlijk wel tijd voor een lolletje en soms doet onze docente net zo hard mee). van onze jongere kinderen op de school stromen er best ewl een aantal door naar de dansacademie in rotterdam. ze beginnen vaak met de opstapklas en jongerengroep om daarna door te stromen naar de danshavo. jammergenoeg heb ik gisteren voorlopig mijn laatste les daar gehad, omdat ik volgende week naar frankrijk vertrek (in principe voor een jaar).......en ga ik kijken of ik in frankrijk een leuke school kan vinden. ~SKIP~ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je in de recreatie gespot wordt en ze denken dat je het aan zou kunnen, mag je door naar de selectie of zelfs naar de vooropleiding. zo van: 'zie jij het niet zitten om...' je weet wel. er zijn er zat die er doorstromen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb nergens gezegd dat ik talent heb (ik heb misschien wel qua uitstraling talent) en ik heb mij erbij neergelegd dat het zo gelopen is zoals het gelopen is. als ik nou modern / jazz ook leuk had gevonden, had ik misschien een kans gehad in r'dam / arnhem / tilburg....het is alleen dat ik die richtingen niet op wil. ik heb, op aanraden van een ex-danser nog gekeken voor scholen in engeland, maar dat was op financieel gebied niet haalbaar.....het is gewoon iets dat met meerdere factoren te maken heeft. ondertussen stop ik niet, maar wil ik wel nog proberen over een paar jaar het volgende examen te doen. ~SKIP~ |
![]() |
|
![]() |
Ja het is wel zo, ik heb zelf ook 2 jaar op een dansacademie gezeten, alles was veel strenger (je kwam altijd, had altijd je spullen bij je, praatte niet tijdens een les enz.) ook kreeg je idd veel persoonlijke aandacht, ze verbeterde en deed je iets niet goed moet het over (totdat het lukt)
Nu ben ik gestopt met die academie en zit ik gewoon op een dansschool hier in de buurt (ze zijn veel makkelijker, of je komt of niet, mag gewoon praten, is gewoon gezellig onder een les.) Ook krijg je geen persoonlijke aandacht, je doet je dansje en daar blijft het bij..(de dans is opzich niet makkelijker, qua snelheid enzo en iedereen doet het op z'n eigen manier) maar ze verbeteren je niet. Bij die dansschool heb ik nog nooit een oefening gehad (spotten, sprongen, draaien, gewoon over het midden enzo) Je doet alleen warming up en die dansjes die je leert. Bij me academie deden we alleen op het laatste van de les een hele dans, de rest was oefenen met dingen (spieren, lenigheid en die oefeningen over het midden enz.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()