Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 12:00
ellen16
ellen16 is offline
Ik doe dit jaar examen en heb mij opgegeven voor de stuntcommissie Jaarboek. Omdat ik t altijd erg moeilijk vind een beginnetje te maken, voeg ik me af of iemand hier wel eens zo'n jaarboek heeft gemaakt, en hoe dat eruit zag qua bijvoorbeeld opzet. Alle ideeen zijn welkom!!
Oud 21-10-2003, 13:35
Verwijderd
Ik doe dit jaar ook eindexamen en zit, samen met 2 vriendinnen, ook in de groep die dat jaarboek maakt. Ook de HAVO en het VMBO hebben 3 leerlingen die in deze groep zitten, want het jaarboek is van alle eindexamenklassen. Onze school werkt al jaren samen met dezelfde drukker. Daarom komt er altijd iemand van langs om de plannen te horen en te helpen.
Het is bij ons traditie dat er over iedere leerling een stukje geschreven staat, dat is gemaakt aan de hand van een vragenlijst die gemaakt is. Wij doen dat ook dit jaar, maar we passen de vragenlijst wel wat aan. We konden ook de standaardversie nemen, maar dat vonden we saai. Daar halen we dan de leukste dingen uit.
Verder zitten er altijd foto's van iedereen in: de schoolfoto die is gemaakt in je eindexamenjaar, de klassenfoto uit je eindexamenjaar en, als het goed, ook nog een foto van alle eindexamenklassen bij elkaar. Eigenlijk willen we ook de foto van iedereen als brugger erbij hebben, maar dat gaat waarschijnlijk niet door, omdat er ruimte tekort is Ook zitten er altijd fotocollages in van de verschillende dingen die gedaan zijn in de 'schoolcarrière', zoals onze Berlijnreis, de Parijsreis, het jaarlijkse galadiner met Kerst en nog andere excursies en feesten waar foto's van zijn.
Dit zijn slechts een aantal dingen, want je kunt nog veel meer doen. Bijvoorbeeld een lijst maken om mensen te verkiezen tot 'meest luie leerling' ofzo (en dan allerlei opties). Dat doen wij waarschijnlijk niet, maar de vrouw van de uitgeverij zei dat dit wel op andere scholen gedaan werd.
Succes in ieder geval!
Oud 27-10-2003, 17:05
Veenbes
Veenbes is offline
Ha! Ik mag ook meehelpen het jaarboek maken... heb geen tips want we zijn nog niet begonnen.

sorry, niet echt een nuttig antwoord
Oud 27-10-2003, 17:21
L1
L1 is offline
Ik zit ook bij het jaarboek, lijkt me wel lachuh
Oud 27-10-2003, 19:26
autodropje
autodropje is offline
zoals je hier kunt zien zijn hier recent al veel topics over geweest dus gaat deze dicht.

Regels voor berichten