Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee eigelijk nooit, op 1 x na en dat was ook vrij heftig...ik was 12/13 jaar en in die tijd haalde ik het bloed onder de nagels bij mijn ouders vandaan [nu zie ik ook wel in waarom]. Op een avond was ik weer zo lekker bezig geweest dat ik knallende ruzie had met mijn moeder en ik haar helemaal verrot aan het schelden was en de ergste ziektes toewenste. Toen had ze het zo gehad met me dat ze me aan mijn haar van een stoel afsleurde en me een paar keiharde klappen met haar vuist op mijn achterhoofd gaf, aarghhhh....ik kan de pijn nog voelen! Heb een week lang met een enorme bult rondgelopen....en eigelijk kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat deed want er was zoveel aan vooraf gegaan.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een klap is een ultimum remedium. Ik ben geloof ik tweemaal geslagen toen ik nog klein was door mijn ouders, en beide malen had ik het verdiend. Ik deed namelijk dingen die echt niet door de beugel konden. Die klappen waren het enige dat me nog tot rede kon brengen aangezien ik op dat moment behoorlijk opgefokt was.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik kan me niet herinnerinen dat mijn ouders mij ooit geslagen hebben. Ik ben ook faliekant tegen de 'corrigerende' tik. Laatst hadden we er een discussie over in de klas met een paar mensen en ook met mijn scheikunde leraar. Die zei dat hij een corrigerende tik vond kunnen en het ook op zijn kinderen toepaste. Ieuw... Het lijkt wel of ze dat normaal vinden, om hun kinderen te slaan. Mij is altijd uitgelegd waarom iets niet mocht en dat kan naar mijn mening op een veel prettiger manier duidelijk gemaakt zonder klappen.
Het valt mij ook op dat vooral christelijke mensen corrigerende tikken toepassen. ![]() Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 21:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn vader heeft me eens een paar klappen gegeven omdat ik m'n broertje aan het pesten was. Ik vond dat disproportioneel, want zo erg was het niet wat ik deed. Verder kan ik het me niet echt herinneren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Mijn ouders hebben me weleens een paar tikken verkocht, maar ze hebben me nooit echt pijn willen doen. En als ze dan eens een mep gaven was het vooral als ik heel vervelend was (toen ik nog klein was zeg maar). En ik WAS heel vervelend, dat weet ik ook wel. Ik voelde het ook altijd aankomen, maar ik was gewoon zo'n kutkind dat ik dan door ging. ![]() Mijn vader heeft al jaren geen klappen meer uitgedeeld, mijn moeder slaat nu alleen nog als ze zelf heel gestresst is (ze kan niet hard slaan BTW, dus het zal me niet veel meer doen dan schreeuwen). En die stress weet ik vaak in haar te voorkomen door gewoon een beetje te helpen in het huishouden enzo, dus practisch gezien word er hier niet gevochten. Ik heb trouwens nooit (serieus) terug geslagen. Weleens stoeien, dan verweer ik me ook wel, maar dat is toch anders...
|
nee ben nooit geslagen
wel anders gestraft, ik was vroeger nl nogal driftig, en dan zette mijn moeder me met kleren en al onder een ijskoude douche 'even afkoelen jij' zei ze dan... werkte trouwens heel goed.
|
Mijn straf is ook geen pretje...
Ik word altijd genegeerd, das echt erg Dan zegt mn ma tegen iedereen welterusten, behalve tegen mij Dan heb ik liever een hoek in mn gezicht, maar da zouden ze NOOIT doen
|
Verwijderd
|
Ik krijg hoogstens een preek, of nouja, een ellenlang gesprek waarin zij steeds maar blijven herhalen wat ze vinden zonder naaf mij te luisteren, vroeger werd ik altijd naar m'n kamer of naar buiten gestuurd. Huisarrest ofzo vind ik echt stom, volgens mij schiet je daar niets mee op, het enige gevolg is dat zo'n kind zich tegen zijn/haar ouders gaat afzetten. Mijn ouders zijn dat met me eens.
|
![]() |
|
![]() |
vroeger wilde mijn vader me wel eens een tik (en dan bedoel ik geen tikje
![]() ![]() en uhm, kzie hierboven een aantal mensen zeggen 'mijn ouders doen niet aan straf', sorry maar eh, dan heb je echt een stel slechte ouders ![]() |
![]() |
|
Toen ik heel klein was wel eens met kleren en al onder een koude douche gezet, maar veel meer ook niet. Mijn moeder had heel snel door dat vanaf het moment dat ik echt kon praten het veel effectiever was om mij mijn eigen straf te laten bedenken
![]() (En ja, dat is moeilijker dan het lijkt ![]()
|
Een corrigerende tik moet kunnen vind ik. Maar meer dan dat absoluut niet. Mijn moeder is er meer zo één die je geestelijk martelt door je helemaal te negeren en alleen maar rotopmerkingen over je te maken
![]() Tegenwoordig kan ik er wel tegen, vroeger absoluut niet. Of je je ouders mag slaan? In sommige gevallen is het geoorloofd, in de meeste niet. Of ik mijn moeder wel eens geslagen heb? Ja. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’ Gatara | 168 | 27-07-2003 19:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Alternatieve straffen... diamonde | 1 | 06-03-2003 13:54 | |
Rechters: strenger straffen helpt niet dystopia | 34 | 22-01-2003 08:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Minimum/hogere straffen in de wet Unexplained | 6 | 22-11-2002 19:14 |