Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 15:52
shiningstars
shiningstars is offline
Ik heb net een paar flinke klappen voor mn kont gehad van mn moeder .Ik geef het toe, ik zat fout . Heb jij ook wel eens een tik/tikken gehad? En wat vind/vond je ervan? Ik vind het natuurlijk niet leuk, maar ik heb liever een paar klappen dan bijvoorbeeld een week huisarrest. De klappen doen even pijn maar daarna ben je ervan af, terwijl je van huisarrest veel langer last hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 15:54
schietgeweer
schietgeweer is offline
Jah. Het doet mij geen pijn alleen dan gaat mijn moeder de hele avond vervelend doen dat het haar zo spijt en zo. Dat is nog veel vervelender.
Oud 21-10-2003, 15:55
Surjirro
Surjirro is offline
MIjn ouders slaan niet. Minstens een trap onder me kont maar niet dat ik onder de blauwe plekken zit of aan me oor.
Oud 21-10-2003, 15:56
extinction
extinction is offline
Ik kreeg tot een bepaalde leeftijd klappen. Vink nog steeds onterecht
Ik vond een preek altijd veel erger, waar je wordt aangesproken op je verantwoordelijkheid, fatsoen etc.
Verder heb ik nooit straf gehad in de zin van huisarrest, zonder eten naar bed, een week geen tv ofzo. Zou toch geen zin gehad hebben.
Oud 21-10-2003, 15:57
Verwijderd
Ik vecht soms voor de lol met mijn vader. Is wel pijnlijk, maar tis wel geinig . Het probleem is dat hij echt hard kan slaan maar zelf niet in de gaten heeft. Lig ik op de grond helemaal van de pijn te kreperen gaat hij ook nog lachen dat ik zo zwak ben
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:59
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Heus wel.

Maar alleen als kleuter ofzo. Daarna heeft het toch veel meer zin om te praten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:05
Shock
Shock is offline
Vroeger wel, maar de laatste jaren zijn er eigenlijk weinig momenten waarop zoiets nodig geweest zou zijn. Bij mij weten ze ook wel dat ze met tikken al lang niks meer opschieten, ben ik echt niet van onder de indruk..
Oud 21-10-2003, 16:09
Verwijderd
kreeg heel af en toe wel es een tik. maar dan zat ik ook fout. huisarrest doen mijn ouders niet aan. tis veel irritanter als ze je als maar blijven pesten met iets wat je fout hebt gedaan (denk aan...jij komt toch altijd te laat, zal ik maar een kwartiertje later komen....en dat soort fijne opmerkingen die ze dan met zooooveel sarcasme zeggen dat je er langzaam gek van wordt.)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:12
Anne
Anne is offline
Sinds ik mijn moeder teruggeslagen heb, heeft ze me nooit meer 'geslagen'.
Oud 21-10-2003, 16:12
zwoesj
zwoesj is offline
Mijn ouders slaan me niet. Als ze me zouden slaan, zou ik terugslaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:14
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
oeh, rode billen??
Oud 21-10-2003, 16:17
Thomas
Thomas is offline
Een corrigerende tik moet zeker kunnen, maar echt slaan gaat mijns inziens veel te ver.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 21-10-2003 @ 17:17:
Een corrigerende tik moet zeker kunnen, maar echt slaan gaat mijns inziens veel te ver.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 21-10-2003 @ 17:12:
terugslaan.
Ik vind dat zeker tegen je ouders zeer onbeschofd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:33
sexylexy
sexylexy is offline
een tik vind ik veel beter dan huisarrest bijvoorbeeld..
maja krijg toch nooit tikken en zeker nooit huisarrest
Oud 21-10-2003, 16:33
Verwijderd
Jup, regelmatig een klap gehad, nu nog steeds af en toe, wanneer ik heel vervelend ben wel eens. Wat ik er van vond? *vind ik een beetje domme vraag maargoed* niet leuk.
Ik mocht een keer kiezen of ik een klap of huisarrest wilde. Toch maar huisarrest gekozen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wawl schreef op 21-10-2003 @ 16:17:
absoluut. Er zijn grenzen. Ik werd vroeger altijd keihard in mijn bovenarm geknepen. Dat voel je ook wel en ben je meteen lief
Oud 21-10-2003, 16:58
Gothic
Gothic is offline
nog nooit, moest er altijd over praten...
Oud 21-10-2003, 16:58
Mara
Mara is offline
Ik kreeg wel 's een tik, maar er zijn grenzen.
Dit duurde totaan m'n 10e denk ik, daarna was ik niet meer onder de indruk en zei ik dat ze dom waren dat ze niet gewoon konden praten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:59
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind dat slaan sowieso niet kan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:06
MUTS123
MUTS123 is offline
Nee eigelijk nooit, op 1 x na en dat was ook vrij heftig...ik was 12/13 jaar en in die tijd haalde ik het bloed onder de nagels bij mijn ouders vandaan [nu zie ik ook wel in waarom]. Op een avond was ik weer zo lekker bezig geweest dat ik knallende ruzie had met mijn moeder en ik haar helemaal verrot aan het schelden was en de ergste ziektes toewenste. Toen had ze het zo gehad met me dat ze me aan mijn haar van een stoel afsleurde en me een paar keiharde klappen met haar vuist op mijn achterhoofd gaf, aarghhhh....ik kan de pijn nog voelen! Heb een week lang met een enorme bult rondgelopen....en eigelijk kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat deed want er was zoveel aan vooraf gegaan.
Oud 21-10-2003, 17:11
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 21-10-2003 @ 18:06:
Toen had ze het zo gehad met me dat ze me aan mijn haar van een stoel afsleurde en me een paar keiharde klappen met haar vuist op mijn achterhoofd gaf, aarghhhh....ik kan de pijn nog voelen! Heb een week lang met een enorme bult rondgelopen....en eigelijk kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat deed want er was zoveel aan vooraf gegaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:19
Verwijderd
Een klap is een ultimum remedium. Ik ben geloof ik tweemaal geslagen toen ik nog klein was door mijn ouders, en beide malen had ik het verdiend. Ik deed namelijk dingen die echt niet door de beugel konden. Die klappen waren het enige dat me nog tot rede kon brengen aangezien ik op dat moment behoorlijk opgefokt was.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:25
marlies
marlies is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 21-10-2003 @ 16:59:
Heus wel.

Maar alleen als kleuter ofzo. Daarna heeft het toch veel meer zin om te praten.
Oud 21-10-2003, 17:32
Verwijderd
Ik heb wel eens een klap gehad, maar dat was zelden. Mijn pa en ma zijn niet zo gauw kwaad gelukkig. Maar áls ze kwaad zijn, dan moet je uitkijken. Maar das bij de meeste mensen zo volgens mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 17:38
wissie
wissie is offline
Ik word nooit geslagen door mijn ouders. Toen ik jong was alleen als ik echt niet wilde luisteren en nooit erg hard. Ik krijg ook nooit huisarrest, maar dat zou ik liever hebben dan geslagen worden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:32
Dminor
Dminor is offline
Ik ben een braaf jongetje.
Oud 21-10-2003, 20:44
the tourist
the tourist is offline
Ik heb denk ik 2 keer een tik gehad, maar toen was ik ook wel erg vervelend
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:45
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Wawl schreef op 21-10-2003 @ 17:17:
Ik ben nooit geslagen, zelfs geen corrigerende tik. Als mn ouders vervelend willen izjn beginnen ze met: ik had jullie toch zo anders ingeschat. Maar waarschijnlijk heb ik me vergist. Teleurstellend gezeik ofzo. En dat duurt dan ook nog de hele avond.
Oud 21-10-2003, 20:58
BBEM
BBEM is offline
ik kreeg weleens een opvoedkundige klap zoals dat heet en hoort. Tot de dag dat ik uitbarste en me vader ook eens een flinke mep terugverkocht
Oud 21-10-2003, 21:16
Gevederde
Gevederde is offline
Ik kan me niet herinnerinen dat mijn ouders mij ooit geslagen hebben. Ik ben ook faliekant tegen de 'corrigerende' tik. Laatst hadden we er een discussie over in de klas met een paar mensen en ook met mijn scheikunde leraar. Die zei dat hij een corrigerende tik vond kunnen en het ook op zijn kinderen toepaste. Ieuw... Het lijkt wel of ze dat normaal vinden, om hun kinderen te slaan. Mij is altijd uitgelegd waarom iets niet mocht en dat kan naar mijn mening op een veel prettiger manier duidelijk gemaakt zonder klappen.
Het valt mij ook op dat vooral christelijke mensen corrigerende tikken toepassen. Maar dat kan ook toeval zijn.

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 21-10-2003 @ 17:12:
Nu groeien je handjes boven het graf uit.

Mijn vader heeft me eens een paar klappen gegeven omdat ik m'n broertje aan het pesten was. Ik vond dat disproportioneel, want zo erg was het niet wat ik deed. Verder kan ik het me niet echt herinneren.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-10-2003 @ 17:12:
Jij??? Wow, dat zou ik echt never durven...

Mijn ouders hebben me weleens een paar tikken verkocht, maar ze hebben me nooit echt pijn willen doen. En als ze dan eens een mep gaven was het vooral als ik heel vervelend was (toen ik nog klein was zeg maar). En ik WAS heel vervelend, dat weet ik ook wel. Ik voelde het ook altijd aankomen, maar ik was gewoon zo'n kutkind dat ik dan door ging.
Mijn vader heeft al jaren geen klappen meer uitgedeeld, mijn moeder slaat nu alleen nog als ze zelf heel gestresst is (ze kan niet hard slaan BTW, dus het zal me niet veel meer doen dan schreeuwen). En die stress weet ik vaak in haar te voorkomen door gewoon een beetje te helpen in het huishouden enzo, dus practisch gezien word er hier niet gevochten.

Ik heb trouwens nooit (serieus) terug geslagen. Weleens stoeien, dan verweer ik me ook wel, maar dat is toch anders...
Oud 21-10-2003, 21:50
iRoy
iRoy is offline
Kheb eigenlijk nog nooit echt straf gehad... Wel eens een keer naar mijn kamer gestuurd ofzow, maar toen was ik nog heeel jong =P
Oud 21-10-2003, 22:16
marieke_temp
marieke_temp is offline
nee ben nooit geslagen
wel anders gestraft, ik was vroeger nl nogal driftig, en dan zette mijn moeder me met kleren en al onder een ijskoude douche 'even afkoelen jij' zei ze dan...
werkte trouwens heel goed.
Oud 21-10-2003, 22:31
Verwijderd
Vroeger wel, maar het heeft nooit echt pijn gedaan. Bovendien voelden mijn ouder zich altijd ontzettend schuldig. Nu al een jaar of 9 niet meer. (komt ook omdat mijn vader mijn beste vriend is)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:35
DeGexxte
DeGexxte is offline
Mijn straf is ook geen pretje...
Ik word altijd genegeerd, das echt erg

Dan zegt mn ma tegen iedereen welterusten, behalve tegen mij
Dan heb ik liever een hoek in mn gezicht, maar da zouden ze NOOIT doen
Oud 22-10-2003, 09:28
Secreet
Secreet is offline
Opvoedkundige klappen is niks mis mee...en jah heb ze ook wel gehad, niet echt veel, was vroeger heel lief
Oud 22-10-2003, 10:59
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb sowieso nooit straf gehad
Oud 22-10-2003, 11:02
Miracle
Miracle is offline
mijn ouders doen niet aan straf
Oud 22-10-2003, 11:26
Verwijderd
Ik krijg hoogstens een preek, of nouja, een ellenlang gesprek waarin zij steeds maar blijven herhalen wat ze vinden zonder naaf mij te luisteren, vroeger werd ik altijd naar m'n kamer of naar buiten gestuurd. Huisarrest ofzo vind ik echt stom, volgens mij schiet je daar niets mee op, het enige gevolg is dat zo'n kind zich tegen zijn/haar ouders gaat afzetten. Mijn ouders zijn dat met me eens.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 11:34
Punkygirl
Punkygirl is offline
Vroger kreeg ik weleens klappen alleen dat was te erg.. Als zedat nu nog eens flikken ben ikweg uit dat huis..
Oud 22-10-2003, 11:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
vroeger wilde mijn vader me wel eens een tik (en dan bedoel ik geen tikje ) geven. nu (jaren later) wijt ik het aan stress van zijn werk, dus vind ik het wel best (niet dat ik mijn kinderen later zal slaan)

en uhm, kzie hierboven een aantal mensen zeggen 'mijn ouders doen niet aan straf', sorry maar eh, dan heb je echt een stel slechte ouders het hoeft geen fysieke straf te zijn (liever niet zelfs), maar als je alles toelaat, dan zal het in 9 van de 10 gevallen niet de goeie kant op gaan met het kind.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 11:38
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 21-10-2003 @ 17:12:
Mijn ouders slaan me niet. Als ze me zouden slaan, zou ik terugslaan.
lol, wil je je vader terugslaan en er mee wegkomen op jouw leeftijd? dan is je vader wel een mietje, soz
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:24
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Wel eens, maar sinds mijn ouders weten dat ik het lekker vind doen ze het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:32
Sitia
Sitia is offline
Kben eigenlijk nooit geslagen..
Waar mn moeder heel goed in is, is me negeren.
Maar tegenwoordig heeft da ook geen zin meer eigenlijk
Oud 22-10-2003, 13:58
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Toen ik heel klein was wel eens met kleren en al onder een koude douche gezet, maar veel meer ook niet. Mijn moeder had heel snel door dat vanaf het moment dat ik echt kon praten het veel effectiever was om mij mijn eigen straf te laten bedenken
(En ja, dat is moeilijker dan het lijkt )
Oud 22-10-2003, 14:10
El Kim
El Kim is offline
Een corrigerende tik moet kunnen vind ik. Maar meer dan dat absoluut niet. Mijn moeder is er meer zo één die je geestelijk martelt door je helemaal te negeren en alleen maar rotopmerkingen over je te maken (dan heb ik liever een tik want ze blijft dágen boos)

Tegenwoordig kan ik er wel tegen, vroeger absoluut niet.

Of je je ouders mag slaan? In sommige gevallen is het geoorloofd, in de meeste niet. Of ik mijn moeder wel eens geslagen heb? Ja.
Oud 22-10-2003, 14:28
Slettelina *
Slettelina * is offline
Me moeder heeft me twee keer geslagen. Hard in het gezicht 1 keer was terecht de andere keer was ze kweenie wat
Maar verder krijg ik nooit straf ofzo. Me vader hoeft alleen boos te worden
Oud 22-10-2003, 15:15
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Nee, mijn ouders slaan niet.
Reageren

Regels voor berichten