Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 21:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zoals obsessief verliefd worden op iemand die je nauwelijks kent. Met als gevolg dat zowel zij als ik eraan kapot gaan.

Zij omdat het haar zoveel pijn doet dat ze 'nee' moet zeggen, en mij omdat ik me er niet overheen kan zetten, wat weer allerlei lastige situaties als gevolg heeft. En zo blijft het doorgaan... We hebben er al zo'n 2 MB aan chatlogs over volgekletst.
En ik heb al duizend keer beloofd dat het voorbij is. Maar ik kan haar niet uit m'n hoofd zetten, ik wil haar! En ik weet echt niet hoe ik me hier doorheen ga slepen!
En daar komt nog eens bij dat ik haar pijn doe... Het is mijn schuld dat zij huilend achter haar computer zat! Dat heb ik alleen veroorzaakt!

En ik zie haar elke dag weer, ze zit dus in mijn klas...

Dit is wel eens eerder gebeurt... Maar niet zo erg als nu.

Het heeft te maken met m'n psychische ziekte, dat is zeker. Te sterke emoties, en bij mij uit zich dat vooral in teveel liefde voelen. Te snel en te hevig verliefd, en instorten bij een afwijzing (en omdat ik snel verliefd ben zijn dat er aardig wat). Eigenlijk zit ik dus in een soort van vicieuze cirkel, die me onderuit blijft trekken. De enige oplossing die ik zie is misschien een soort van hormoon-remmende medicijnen... Iets om het gevoel van verliefdheid te onderdrukken.

Oh ja, ik kan er ook nog aan toevoegen dat het wel serieus is. Het is niet zomaar een bevlieging, niet 'ze is wel leuk'. Ik voel dat zij De Ware is! Zo voelt dat gewoon! En dat kan ik gewoon niet uit m'n hoofd krijgen. Het blijft me achtervolgen, het blijft me kapot maken...

Kent iemand dit...?

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 21:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 21:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik niet, behalve dat ik het bij jou al had vastgesteld.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-10-2003 @ 22:46:
ik niet, behalve dat ik het bij jou al had vastgesteld.
Mja, ik had het ook al op L&R gezet eerder, maar het past beter op psychologie...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:49
Grooveline
Grooveline is offline
Nee
Oud 22-10-2003, 21:52
pessimistje
pessimistje is offline
Liefde is hard
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:53
Grooveline
Grooveline is offline
Yep, daarom hoeft het voor mij nog niet
Oud 22-10-2003, 21:57
Nona
Nona is offline
Jongens, denk even aan wat nuttigere reacties?
Oud 22-10-2003, 22:00
Grooveline
Grooveline is offline
Ok dan *kuch* Mvr. *kuch* de Forumbaas

Tip vor FA, concentreer je op op iets (school) en denk eens wat minder aan de vrouwtjes, dat maakt het een dtuk dragelijker, en word je minder snel verliefd.
Oud 22-10-2003, 22:33
Big Brother
Big Brother is offline
wat bij mij werkt:

haar zo erg in de gaten gaan houden dat alles wat ze doet op een gegeven moment walging bij je oproept
dat werkt best goed, zorg alleen dat je nog wel normaal met haar kan praten, anders wordt dat ook weer zo vervelend

echt van, hey ze krabt aan haar nek.... GADVERDAMME!
klinkt heel vreemd, maar werkt wel, bij mij..

ik kan ook nogal snel verliefd worden
Oud 23-10-2003, 00:24
bloffan
bloffan is offline
Ja, ik herken het heel goed. In de eerste plaats moet je echt onder ogen zien dat het niets is en niets wordt. Dat is moeilijk... Daarna was in mijn geval tijd het enige medicijn. Ik wens je veel sterkte want het heeft bij mij heel lang (ongeveer een halfjaar tot driekwart jaar) geduurd voordat ik haar uit mijn hoofd kon zetten en dat was geen leuke tijd. Op een gegeven moment denk je dat het over is maar door bv. bepaalde muziek kan het dan toch weer even terugkomen.
Ook ik dacht dat ze de ware was, maar dat denkt iedereen die verliefd is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 01:13
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-10-2003 @ 22:45:
Zoals obsessief verliefd worden op iemand die je nauwelijks kent. Met als gevolg dat zowel zij als ik eraan kapot gaan.

Zij omdat het haar zoveel pijn doet dat ze 'nee' moet zeggen, en mij omdat ik me er niet overheen kan zetten, wat weer allerlei lastige situaties als gevolg heeft. En zo blijft het doorgaan... We hebben er al zo'n 2 MB aan chatlogs over volgekletst.
En ik heb al duizend keer beloofd dat het voorbij is. Maar ik kan haar niet uit m'n hoofd zetten, ik wil haar! En ik weet echt niet hoe ik me hier doorheen ga slepen!
En daar komt nog eens bij dat ik haar pijn doe... Het is mijn schuld dat zij huilend achter haar computer zat! Dat heb ik alleen veroorzaakt!

En ik zie haar elke dag weer, ze zit dus in mijn klas...

Dit is wel eens eerder gebeurt... Maar niet zo erg als nu.

Het heeft te maken met m'n psychische ziekte, dat is zeker. Te sterke emoties, en bij mij uit zich dat vooral in teveel liefde voelen. Te snel en te hevig verliefd, en instorten bij een afwijzing (en omdat ik snel verliefd ben zijn dat er aardig wat). Eigenlijk zit ik dus in een soort van vicieuze cirkel, die me onderuit blijft trekken. De enige oplossing die ik zie is misschien een soort van hormoon-remmende medicijnen... Iets om het gevoel van verliefdheid te onderdrukken.

Oh ja, ik kan er ook nog aan toevoegen dat het wel serieus is. Het is niet zomaar een bevlieging, niet 'ze is wel leuk'. Ik voel dat zij De Ware is! Zo voelt dat gewoon! En dat kan ik gewoon niet uit m'n hoofd krijgen. Het blijft me achtervolgen, het blijft me kapot maken...

Kent iemand dit...?
Neuh ik wil het niet eens kennen, te vaag voor woorden...
MAAR me advies.... verander je v in m bij je avatar want je bent naar mijn weten een man gok ik of je moet bi ofzo zijn.
Je bent nog maar 17, dus dat snelle verliefd worden hoef je je niet zo druk om te maken... j bent nog jong en heb last van je hormonen en je maakt je veel te snel te druk en je moet gewoon meer aan andere dingen denken dan alleen maar dat meissie. Je leven bestaat niet alleen maar uit haar maar om jou, school/werk bijvoorbeeld. En medicijnen is echt veel te extreem, je kan als je wil heus wel jezelf een beetje in de hand houden. zelfdicipline zeg maar. Of neem een tijdje rust, gewoon niet meer met haar praten, ff je gedachtes opzij... bla bla bla
Nou ja... in ieder geval...succes ermee, je overleeft het wel
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 09:01
saartjeh
saartjeh is offline
Hey
ehm k neem aan da dit indd wel serieus is
maar kvind dat ieder1 hier een btje te makkelijk reageert, alsof t nix is ofzow, t lijkt mij pers behoorlijk klote, nie klein btje ook. Nu heb ik nu zo pauze en dan weer les hiero, dus kzal al1 ff zorgen voor e-mail melding
maar med. lijkt me indd geen slecht id, maar kstuur vanaaf btr e reactie
Oud 23-10-2003, 09:37
Eend
Eend is offline
Misschien om eens na te denken met je hersens ipv je flippie!

Nee, maar ff serieus, blijkbaar laat jij het je emoties toe. Je ziet geen grens waar je ze kan stoppen, aangezien je grenzen gewoon moeilijke rotdingen vind. Maybe er over gaan RETten?

Najah, weet ik veel. Hormoonstillende medicatie lijkt me ook weer zo overdreven iets. Dat is weglopen voor je problemen.
Oud 23-10-2003, 09:47
Verwijderd
Ik vraag me uberhaupt af hoe je verliefd kan worden op iemand die je nauwelijks kent.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:26
blacky
blacky is offline
Ik weet precies hoe je je voelt alleen ben ik verliefd op iemand die ik heel goed ken. En ik zou je heel graag raad willen geven om je te kunnen vertellen wat je eraan moet doen, maar het probleem is dat ik het zelf ook niet weet. Ik praat er in elk geval wel veel over met een goede vriend van mij, omdat hij de situatie een stuk realitischer en objectiever kan bekijken dan ik en daar heb ik heel veel aan.
Oud 23-10-2003, 14:12
Verwijderd
Ik zal, als ik jou was, zo min mogelijk aan medicijnen geloven. Heb je dit gevoel overigens alleen bij liefde? Of heb je nogmeer emoties die voor jou opeens zeer sterk optreden.

Mocht je dit alleen bij liefde hebben, dan kan je bij jezelf eens nagaan hoe lang je dat al hebt. Ben je bijvoorbeeld een eenzaam persoon? Voel je liefde thuis, of ergens anders? Misschien heb je een te kort aan liefde, en wil je dolgraag een vriendin?

Aangezien je, als ik het nogeens overlees, weet dat het van een psychische 'ziekte' afkomt. Kan je eens overwegen hulp hierin te zoeken? Als je dat niet al hebt, bijvoorbeeld een praatgroep.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:19
Verwijderd
ik ken het, ik heb het zelfs al 2 keer meegemaakt. En beide keren kende ik de personen in kwestie niet goed en toch ging ik ze eigenlijk bijna lastig vallen door ze overmatige aandacht te geven. Elke dag mailen enzo. En langs hun huis fietsen.

De eerste keer was op een man die ik kende van gitaarles. De tweede keer was op een lerares.

Als je meer van mij wilt horen of wilt praten dan doe ik dat liever niet in het openbaar, maar bijv. via PM of mail. Ik merk het wel als je interesse hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:04
Verwijderd
Sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten