Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 08:31
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af,
ben ik de enigste die me erger aan de software die je krijgt bij de hardware die je koopt?

Bijv, bij een laptop krijg je Windows XP Home NL
Ik wil helemaal geen Home, zeker geen NL en ik heb Pro Eng al, dus wat moet ik ermee.

Bij CD (DVD?) branders krijg je vaak Nero,
waafrom krijg ik dat, ik heb nero al legaal bij een oudere brander van me, wat moet ik met 2 versies..

Dit is bij heel eel hardware zo, en ik vind eht gewoon weggegooid geld omdat ik met 2 licenties oid opgescheept zit.

Ik weet dat het ooit zo was dat winkels die MS producten verkochten verplicht waren Windows XP mee te leveren bij kant-en-klare systemen, alleen dat is niet meer.
Toch gebeurt het nog steeds..

Ben ik werkelijk de enigste?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 09:21
Chimera
Chimera is offline
Als je ze vraag de software niet mee te leveren is dat meestal prima mogelijk. Bovendien heb je als voordeel dat ze je systeem kunnen testen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 27-10-2003 @ 10:21:
Als je ze vraag de software niet mee te leveren is dat meestal prima mogelijk. Bovendien heb je als voordeel dat ze je systeem kunnen testen.
Maar als je het niet mee krijgt,
hoef je er dan ook niet voor te betalen?
(Je weet nooit)

En je systeem testen, voor dat mogen ze er we Windows opzetten, als ze het er ook maar wer afgooien..
(Wat heb ik aan hn instellinge etc, wil m'n eigenste )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:32
dafelix
dafelix is offline
ik ben het met je eens McLaren, maar wat je tegenwoordig nog wel 'ns ziet is dat ze gewoon WinXP installen, zonder KEY, zodat je zelf nog kan kiezen of je licence koopt of niet

Ik denk niet dat je korting krijgt op je hardware als je geen software wilt, omdat het meestal "gratis" wordt meegeleverd
Oud 27-10-2003, 12:34
Verwijderd
Geef 't aan n vriend.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:15
NielZ
NielZ is offline
OEM.

Vaak is het wel zo dat dergelijke producten gebundeld aangeboden worden; Sony/Toshiba/HP/Acer stoppen er in de fabriek al XP Home in/op/bij, en CD/DVD branders worden standaard ook geleverd met Nero in het doosje. Voor de winkel maakt het dus geen ruk uit of ze aan de enduser Nero meeleveren; zij zijn toch wel een bepaald bedrag kwijt aan inkoop.
Verder vind ik OEM een positieve ontwikkeling, ten eerste omdat je je eigen software kunt gebruiken, ten tweede omdat het scheelt in de prijs (bijv €19 tegen €29).

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:21
Verwijderd
Het scheelt in de prijs, maar je moet het wel erbij kopen. Beetje jammer inderdaad, zo zit ik nu met een licentie voor de Duitse windows xp opgescheept. Nou ja het was goedkoper dan zelf iets samenstellen (in Nederland), dus het moest maar.

Heel slim van die bedrijven natuurlijk, dat levert ze flink wat op. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. De consumentenbond is er denk ik niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 27-10-2003 @ 14:15:
OEM.

Vaak is het wel zo dat dergelijke producten gebundeld aangeboden worden; Sony/Toshiba/HP/Acer stoppen er in de fabriek al XP Home in/op/bij, en CD/DVD branders worden standaard ook geleverd met Nero in het doosje. Voor de winkel maakt het dus geen ruk uit of ze aan de enduser Nero meeleveren; zij zijn toch wel een bepaald bedrag kwijt aan inkoop.
Verder vind ik OEM een positieve ontwikkeling, ten eerste omdat je je eigen software kunt gebruiken, ten tweede omdat het scheelt in de prijs (bijv €19 tegen €29).
Dingen als Nero worden idd in de doos al meegeleverd,
maar zoiets als MyCom (om jou voorbeeld te geven) is een winkel die het zelf regelt, dus dat excuus gaat niet op..

Verder is het idd goedkoper om het via die weg te kopen, maar zoals ik al eerder zei.
Wat moet ik met een Windows XP Home NL licentie als ik dat helemaal niet wil en bij voorkeur Engels en Pro wil gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:30
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
McLaren schreef op 27-10-2003 @ 14:25:
Dingen als Nero worden idd in de doos al meegeleverd,
maar zoiets als MyCom (om jou voorbeeld te geven) is een winkel die het zelf regelt, dus dat excuus gaat niet op..
"die het zelf regelt"...
No offence, maar wat precies? MyCom levert bijvoorbeeld de Pioneer A06D DVDRW, waar software bijzet. Doos is in elkaar gezet door Pioneer. Verder leveren ze voor een paar tientjes minder de 106D, waar enkel een plastic zakje omheen zit en een A4tje met garantiegeblaat.
Ik heb 3 min geleden van een kennis begrepen dat wij de enigen zijn die ASUS notebooks met XP leveren, maar ik weet niet of BAS of MyCom dat doet...

Afgezien daarvan zijn OEM producten ook bij Alternate, Computerland, Paradigit & FCC te krijgen.
Citaat:
Verder is het idd goedkoper om het via die weg te kopen, maar zoals ik al eerder zei.
Wat moet ik met een Windows XP Home NL licentie als ik dat helemaal niet wil en bij voorkeur Engels en Pro wil gebruiken?
Geen ruk, good point.
Oud 27-10-2003, 13:37
iamcj
iamcj is offline
Tis heel simpel, als jij geen XP home wilt, verdienen ze 2 keer. De wereld draait om geld.
Oud 27-10-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 27-10-2003 @ 14:30:
"die het zelf regelt"...
Die de computers zelf assembleren..

Citaat:
iamcj schreef op 27-10-2003 @ 14:37:
Tis heel simpel, als jij geen XP home wilt, verdienen ze 2 keer. De wereld draait om geld.
In mijn geval, nee, ze verdienen minder want ik koop dan zowiezo de hardware niet doordat ik betaal voor iets wat ik neit wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten