Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 15:39
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Ik moet een nieuwe printer kopen

gewoon voor huis tuin en keuken gebruik

Welke kunnen jullie mij aanraden en waarom??
Oud 28-10-2003, 15:51
Sentingua
Sentingua is offline
een lexmark ... zo eentje van net geen 40 eurotje enja als de cartridges leeg zijn koop je gewoon een nieuwe... printer wel te verstaan
Oud 28-10-2003, 15:55
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
ik d8 zelf aan hp deskjet

beetje kwaliteit is nooit weg

of is dat dom ofzo??
Oud 28-10-2003, 16:04
Sentingua
Sentingua is offline
ze hebben ook al een hp jah voor rond de 70 euro
Oud 28-10-2003, 16:49
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Ik zou niet alleen letten op de kosten van de printer bij de aanschaf, maar ook wat de desbetreffende inkt-catridges kosten. Die van HP zijn over het algemeen duur, maar daar staat tegenover dat je meteen de hele printerkop vervangt bij de aankoop van een nieuw inktpatroon.

Bijvoorbeeld Epson doet dat niet, waardoor de catridges relatief voordeliger zijn dan HP, maar daar slijten de printerkoppen wel na 10 a 15 nieuwe vullingen ofzo.

Canon is volgens mij één van de goedkoopste in onderhoud, maar print vrij traag en luidruchtig t.o.v. de rest. Lexmark vind ik kwalitatief gezien niet zo geweldig....

En als laatste zou ik ook ff een budget opstellen. Want wat wil je er eigelijk aan uitgeven? Als je 'em voor huis-tuin-en-keuken gebruik wilt inzetten zoals je aangeeft, zou je es naar een HP-instapmodel kunnen kijken.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/320
Hier staat een leuk overzicht van talrijke inktjet-printers met actuele prijzen erbij. Ik zou bijvoorbeeld eens kijken naar de DeskJet 3420. Leuk printertje voor weinig geld:

http://www.tweakers.net/pricewatch/33641

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Alsjeblieft blijf weg van HP en vóóral lexmark.

Canon i350 i550 i950 zijn de printers waar je naar moet kijken. i350 als je weinig print en een goedkope <€100 printer wilt hebben, i550 als je veel print en i950 als je de allerhoogste kwaliteit wilt hebben.

Lees de consumentenbond tests en reviewsites maar eens, Canon is de koning op printergebied. Verreweg de goedkoopste prijs-per-pagina, hoogste snelheid en beste kwaliteit in prijsklasse.
Oud 28-10-2003, 17:14
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-10-2003 @ 18:06:
Alsjeblieft blijf weg van HP en vóóral lexmark.

Canon i350 i550 i950 zijn de printers waar je naar moet kijken. i350 als je weinig print en een goedkope <€100 printer wilt hebben, i550 als je veel print en i950 als je de allerhoogste kwaliteit wilt hebben.

Lees de consumentenbond tests en reviewsites maar eens, Canon is de koning op printergebied. Verreweg de goedkoopste prijs-per-pagina, hoogste snelheid en beste kwaliteit in prijsklasse.
Dat vind ik een hele gegeneraliseerde opmerking. Je scheert kennelijk alles over één kam. Alsof alle HP’s slecht zijn; en Canon de beste printers levert. Das een beetje oppervlakkig hoor.

En ik zou ook niet teveel op die Consumentenbond testen afgaan hoor. Want die 'reviews' van hun zijn ook niet altijd even waarheidsgetrouw. Nogal vaak kortzichtig vind ik. Ik denk dat vele zich ook nog wel het incident voor de ogen kunnen halen waarbij de Consumentenbond Epson beschuldigde chips in printers en in cartridges zo te programmeren dat er onnodig veel inkt achter zou blijven; en daarbij Epson in een kwaad daglicht stelde.

De consumentenbond heeft later moeten bekennen dat hun uitlatingen onzin waren; en hebben vervolgens hun negatief koopadvies ingetrokken tegen Epson.

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 17:27.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
HPs zijn niet slecht, maar wel veels te duur qua kosten per pagina. Daardoor is het een slechte - of: minder goede - keus. Dit beeld komt terug bij elke doelgroep, de light user, de grootgebruiker en de veeleisende gebruiker. Canon is de AMD onder de printers, en heeft een grote voorsprong op de overige fabrikanten.

De consumentenbond heeft goede testen, echter op computergebied zitten er soms onjuistheden in. Dat incident van Epson is niet geheel waar, Epson laat nog steeds teveel inkt achter in de cardridge, dat is een economische en geen technische keus geweest. Ook heeft Epson samen met HP de aanval op de refillersets geopend; hetgeen natuurlijk de exorbitante winstmarge van Epson op de inktcartridges in gevaar brengt.

Maar terug over Canon, zoek eens naar wat reviews en laat je overtuigen door Canon. Meten is weten.
Oud 28-10-2003, 17:52
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-10-2003 @ 18:27:
HPs zijn niet slecht, maar wel veels te duur qua kosten per pagina. Daardoor is het een slechte - of: minder goede - keus. Dit beeld komt terug bij elke doelgroep, de light user, de grootgebruiker en de veeleisende gebruiker.
Kijk, dan is je mening wat beter onderbouwt. Daarmee lever je in ieder geval een betere bijdrage aan de vraag van de topicstarter dan klakkeloos wat zeggen dat HP maar zo veel mogelijk gemeden moet worden.

Maar desniettemin zou ik em toch een HP of Epson-instapmodel willen aanraden. Gewoon mooie afdrukken, lekker stil en ruime keuze in modellen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:05
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Bedankt voor jullie advies!!

Ik laat me ook ff in de winkel informeren

en dan zien we wel wat het word

in ieder geval van harte bedankt!!
Oud 28-10-2003, 19:11
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 28-10-2003 @ 17:49:
Ik zou niet alleen letten op de kosten van de printer bij de aanschaf, maar ook wat de desbetreffende inkt-catridges kosten. Die van HP zijn over het algemeen duur, maar daar staat tegenover dat je meteen de hele printerkop vervangt bij de aankoop van een nieuw inktpatroon.
Bijvoorbeeld Epson doet dat niet, waardoor de catridges relatief voordeliger zijn dan HP, maar daar slijten de printerkoppen wel na 10 a 15 nieuwe vullingen ofzo.
Epson doet dat volgens mij tegenwoordig ook niet meer.. En die vaste printerkoppen houden't wel uit hoor, je moet 'm alleen niet een half jaar stil laten staan..
Oud 28-10-2003, 20:11
Orion16
Orion16 is offline
Ik zoek eigenlijk ook nog 'n goede printer maar het gaat mij er vooral om dat-ie goed print (doh) en dat de cardridges ultragoedkoop zijn.

Ideeën?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 20:41
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 28-10-2003 @ 21:11:
Ik zoek eigenlijk ook nog 'n goede printer maar het gaat mij er vooral om dat-ie goed print (doh) en dat de cardridges ultragoedkoop zijn.

Ideeën?
Wat wil je eraan uitgegeven? (Sowieso iets wat je je altijd moet afvragen).
Voor rond de €45 heb je een Epson Stylus Color C42UX
http://www.tweakers.net/pricewatch/30692

Een nieuwe cartridge heb je al voor circa €15 voor dat model
http://www.123inkt.nl/index.php?artikelgroep=2774

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 23:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 28-10-2003 @ 21:11:

Ideeën?
Canon i550, met €5 merkloze cartridges, of €9 Canon cartridges. Zijn gescheiden inkttanks, dus je bent veel goedkoper uit.

Qua prijs-per-pagina is deze printer zo'n 5 tot 8 keer goedkoper dan een vergelijkbaar Epson model.
Oud 29-10-2003, 14:45
unpopular
unpopular is offline
Waarom niet een lazerprinter die zijn ook steeds goedkoper geworden en die zijn toch ook niet echt duur qua afdruk per pagina. al moet je toch een 800euro voor een kleurelazer neerleggen maar dan heb je ook iets.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:52
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
unpopular schreef op 29-10-2003 @ 15:45:
Waarom niet een lazerprinter die zijn ook steeds goedkoper geworden en die zijn toch ook niet echt duur qua afdruk per pagina. al moet je toch een 800euro voor een kleurelazer neerleggen maar dan heb je ook iets.
Dat is inderdaad ook een hele goede optie. Zijn over het algemeen wel wat duurder qua aanschaf, maar dan gewoon ff een 2e hands scoren; dan valt het best wel mee. Voordeel van een Laser is dat die Toners best een poosje meegaan. Dus geen dure onderhoudskosten. Als je per se kleuren wilt valt een Laserprinter af, want een kleurenlaser wordt weer te duur voor huis-tuin-keuken-gebruik.

Wat leuke ouderen modellen van HP zijn: 4, 4+, 5, 5+, 5P, 5MP, 6P, 6MP. Zijn best wel goed te krijgen 2e hands. En vaak nog in perfecte staat.

Modellen waar een L achter staat zou ik niet kopen. De meeste L modellen hebben namelijk hun papieraanvoer naar boven gericht (m.u.v. 4L). Die staan er om bekend dat ze snel problemen opleveren.

Kortom... een goede tip als je alleen zwart/wit wilt printen. En dan worden het meteen ook nog mooie scherpe afdrukken met een Laser.

Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 14:15
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Kijk ook een keer naar de separate inkttanks...ikdacht dat alleen canon die had maargoed. Bij mn eigen S820 zie ik vaak,dat magenta als eerste op is. In het begin is dit verschil nog niet zo heel groot, maar na een half jaar kan er een tank verschil inzitten. Verder laat van HP de papierdoorvoer nog wel eens te wensen over, heb een HP840 en LaserJet 4P en dan kun je regelmatig de boel achter weer lostrekken omdat het papier weer eens vastzit.

Epson heeft leuke printers, maar te dure inkt. Lexmark heb ik geen ervaringen mee. Wat bij mn baas over de toonbank gaat, is bijna zonder uitzondering canon. Maar nu zijn die klanten ook wat beter geinformeerd dan degenen die voor het eerst een PC met printer kopen.
Oud 03-11-2003, 14:32
Verwijderd
Wij printen soms een werkstukje en af en toe een stukje tekst, meer niet. Hier staat dan ook een HP 5550, we zijn er érg tevreden mee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 16:10
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Is er merkbaar verschil tussen een laserprinter met.... 600dpi en een inktjet met ook 600 dpi? Printkwaliteit dan..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 17:26
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 03-11-2003 @ 17:10:
Is er merkbaar verschil tussen een laserprinter met.... 600dpi en een inktjet met ook 600 dpi? Printkwaliteit dan..
Ik zie het verschil wel in ieder geval.
Daarbij vlekt de inkt ook nooit, ook niet bij markeren.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 22:47
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ik heb het dan ook echt over 2 printers met zelfde dpi...

Thuis heb ik een 600dpi inktjet... op school hebben ze van die grote lasersprinters... die (waarschijnlijk) op hogere dpi printen..

Het verschil daartussen merk ik duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten