Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 17:58
Verwijderd
Als ik mijn tong omhoog doe, aan de linkerkant van de spier onder mn tong op de bodem van mijn mond zeg maar.... daarnaast is het rood en een beetje gezwollen... en dr zit een wit blaasje op (allemaal onder mijn tong dus) en het doet eigenlijk best zeer.
NU had mijn vriend vorige week ofzo ook een paar witte dingentjes op het puntje van zijn tong die ook best zeer deden. Wtf is dit?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:00
Qamra
Qamra is offline
Aften!

Of een koorts"lip". Maar lijkt me sterk, want dan kán je je tong niet eens meer optillen.
Oud 29-10-2003, 18:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-10-2003 @ 19:00:
Aften!

Of een koorts"lip". Maar lijkt me sterk, want dan kán je je tong niet eens meer optillen.
maar aften zijn meestal niet wit toch?
gewoon rood, ŕ la tandvleeskleur.
Oud 29-10-2003, 18:26
Verwijderd
Ja tis ook rood... dr zit zeg maar een klein richeltje van rood en da's een beetje opgezwollen en daar zit een klein wit beetje doorzichtig blaasje op.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:44
ekki
ekki is offline
gewoon een puist zou ik zeggen.

paar daagjes afwachten, dan is het weer weg.
Oud 29-10-2003, 18:47
FrantiC
FrantiC is offline
dat had ik ook n keer...even veel groente en fruit / vitamine C pilletjes slikken en het is zo weer over...
Oud 29-10-2003, 22:56
Auntie M
Auntie M is offline
beetje zout erop zo weg (doet wel pijn)
Oud 29-10-2003, 23:25
Hagel
Hagel is offline
bij mij zijn aften altijd wit , maarem er is zon spulletje te halen bij de apotheek/kruidvat/etos, pyralflex? zoiets in ieder geval, daarmee is het zo weg.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 02:32
Verwijderd
Een puist aan de binnenkant van mijn mond? Sinds wanneer zijn die besmettelijk?
Heb er ook een aan de binnenkant van mn onderlip. tering di edingen kunnen best pijn doen zeh
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 30-10-2003 @ 00:25:
bij mij zijn aften altijd wit , maarem er is zon spulletje te halen bij de apotheek/kruidvat/etos, pyralflex? zoiets in ieder geval, daarmee is het zo weg.
Ze zijn ook wit kzal es bij de drugmart langsgaan morgen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
linda85 schreef op 29-10-2003 @ 19:25:
Er zit bij mij altijd een doorzichtig/wit blaasje op..
Oud 30-10-2003, 13:04
funkypunk
funkypunk is offline
klinkt als aften...
wat bij mij altijd hielp; stop een schoon watje op de plek waar het zit als je savonds naar bed gaat en het is de volgende ochtend al minder (prop het een beetje onder je tong, achter je tanden)
oorzaak; is vitamine tekort, dus fruit eten!
Oud 30-10-2003, 15:09
Cerberus
Cerberus is offline
lijkt mij idd een aft. heb ik ook wel een als mijn weerstand niet helemaal optimaal is. fruit eten is een goede oplossing.
Oud 30-10-2003, 15:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik had ook een keer een wit zweetje onder mn lip en dat was volgens mij gewoon vitaminegebrek is vanzelf ook weer weggegaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:40
Big Brother
Big Brother is offline
aften en dat soort aandoeningen ontstaan ook door vitaminegebrek gewoon lekker weer je glaasje sap bij het ontbijt en een vitamine c pilletje bij je avondeten ofzo
Oud 30-10-2003, 18:31
Verwijderd
vitamine gebrek? Echt!? Ik ben dol op fruit! lol Oh well... ik zal de vitamine c en levertraan es op gaan zoeken. (Heb dus multivitaminen en levertraan ding genomen net) Weet iemand trouwens wat 'aften' in het engels is? (stond niet in mn woordenboek)
Trouwens hoe ontstaan die dan? Ik bedoel door vitamine gebrek minder weerstand etc. maar is het dus een soort infectie?

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 30-10-2003 @ 14:04:
klinkt als aften...
wat bij mij altijd hielp; stop een schoon watje op de plek waar het zit als je savonds naar bed gaat en het is de volgende ochtend al minder (prop het een beetje onder je tong, achter je tanden)
oorzaak; is vitamine tekort, dus fruit eten!
Dat lijkt me eigenlijk vrij gevaarlijk, met een watje in je mond gaan slapen. Ik zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:52
Verwijderd
"Veelvoorkomende misverstanden
Het is niet aangetoond dat een gebrek aan vitamine C het ontstaan van aften in de hand werkt"

Even dat misverstand uit de wereld helpen dan.
bron: Kring Apotheek

Verder staat er ook nog dat het gewoon een infectie is die op kan treden bij verminderde weerstand etc.
M'n lip doet zo'n pijn
Maar ik had dus ff research gedaan, voor iemand anders die ze mischien ook wel eens heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-10-2003 @ 19:31:
Trouwens hoe ontstaan die dan? Ik bedoel door vitamine gebrek minder weerstand etc. maar is het dus een soort infectie?
Ik krijg het altijd als ik te veel kleurstoffen (en andere zooi) op heb. Zweren all over the place. Maar ik denk dat een verlaagde weerstand toch wel een rede kan zijn dat je zoiets krijgt.
Oud 03-11-2003, 09:04
never mind
never mind is offline
Citaat:
linda85 schreef op 29-10-2003 @ 19:25:
mijn aften zijn altijd wel wit, eromheen is het rood
Oud 07-11-2003, 17:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-10-2003 @ 19:31:
Weet iemand trouwens wat 'aften' in het engels is? (stond niet in mn woordenboek)
In mijn Prisma Woordenboek Nederlands-Engels stond het wel. Het Engelse woord voor afte is aphta, meervoud aphtae, waarbij de ae als een lange e dient te worden uitgesproken.
Oud 07-11-2003, 22:00
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 31-10-2003 @ 17:52:
"Veelvoorkomende misverstanden
Het is niet aangetoond dat een gebrek aan vitamine C het ontstaan van aften in de hand werkt"

Even dat misverstand uit de wereld helpen dan.
bron: Kring Apotheek

Verder staat er ook nog dat het gewoon een infectie is die op kan treden bij verminderde weerstand etc.
M'n lip doet zo'n pijn
Maar ik had dus ff research gedaan, voor iemand anders die ze mischien ook wel eens heeft.
ja maar een verminderde weerstand ontstaat doorgaans door een tekort aan vitaminen

Regels voor berichten