Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 21:35
jongentjuhh
jongentjuhh is offline
Ik ben 18, ga komend jaar uit huis wonen en studeren en zooi, heb inmiddels 9 maanden een ongelooflijk lieve vriendin, en alles gaat goed tussen ons

Alleen soms heb ik zo'n gevoel van 'dit wil ik niet!', althans, nu nog niet... soms voel ik me gewoon erg benauwd bij de gedachte dat ik nu al de persoon heb ontmoet bij wie ik de rest van mijn leven wil blijven.

Het is niet zo dat ik de huisje-boompje-beestje-gedachte verafschuw ofzo, maar het gaat allemaal erg snel... En dat vind ik soms wel heel erg eng, omdat ik toch ook erg op mijn vrijheid gesteld ben...

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit een normaal verschijnsel, of zit er iets verkeerd tussen haar en mij, of bij mij? Want als het 1 van die laatste 2 is zal ik daar iets aan moeten doen denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 22:12
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
Je moet bij jezelf nagaan of je van dr houdt. Als je blij wordt als je haar ziet en je kunt haar niet missen, als je aan haar denkt dan kan er toch niks mis zijn? Als je uit gaat en niet bij haar bent haar niet mist en graag naar andere meisjes kijkt dkun je t beter met dr bespreken

maar als je van dr houdt, ga dan gewoon door zo. Denk niet te veel aan de toekomst, dat is maar niks op deze leeftijd vind ik persoonlijk. Wie weet wat er nog kan gebeuren, misschien groeien jullie uit elkaar, misschien niet.

het zou toch zonde zijn om iets wat goed zit kapot te maken alleen om je leeftijd.

je kan dr ook voorstellen een break van een paar jaar te houden maar ik kan je niet garanderen dat ze daar erg blij van wordt

maar ik geloof in praten misschien denkt zij wel net als jij, wie weet.. en anders begrijpt ze beter wat er met je is als je het er gewoon over hebt

succes ermeee xXx Lise
Oud 31-10-2003, 00:14
Tampert
Tampert is offline
Het hangt van je insteek af. Je kunt ook denken dat het geowon een goede keus is en dat je zeer respectabel bezig bent. Het zou mijns inziens zonde zijn om een relatie te be:eindigen omdat je het gevoel hebt dat het eigenlijk anders zou moeten ofzo.

Je moet er sowieso met haar over praten. Dat is het allerbelangrijkste. Misschien komen jullie dan wel tot de conclusie dat het eigenlijk niet zo erg is of dat jullie een tijdje moeten stoppen. Samen kom je er wel uit. Zeker als je al lange tijd een relatie hebt.
Oud 31-10-2003, 00:27
Fujitsu
Fujitsu is offline
Heb je nog andere vriendinnen gehad? Was dit het eerste meisje waarmee je naar bed ging?

Een vriend van mij heeft dit ook. Hij heeft nu ook al 2 jaar ofzo een vriendin en dit is het eerste meisje waarmee hij naar bed is gegaan. En hij heeft verder geen vriendinnen gehad. Nu had hij zoiets van "ik wil niet mijn hele leven maar 1 meisje hebben gehad(en dus niet alleen in bed maar algemeen)" maar toch houdt hij van zijn vriendin. Nu hebben zie het hier eens over gehad en besloten om het uit te maken. Maar 2 dagen later waren ze weer bij elkaar omdat ze toch niet zonder elkaar konden.

Ik zou er een met haar over praten als je dat durft en kijken of ze zelf niet misschien ook dat gevoel heeft.

Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 00:30.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 00:36
Verwijderd
Vind je dan dat je in je relatie met haar geen vrijheid hebt? In dat geval zou ik toch eens goed met haar gaan praten als ik jou was.

Maargoed, als je iets hebt van 'zozo, 9 maanden al, dat is best lang, en ik ben aan de jonge kant om alvast mijn levenspartner te vinden, eek, maar ach, ik ben gelukkiger met haar dan zonder haar', dan is het vrij normaal, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 07:52
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
jongentjuhh schreef op 30-10-2003 @ 22:35:
Ik ben 18, ga komend jaar uit huis wonen en studeren en zooi, heb inmiddels 9 maanden een ongelooflijk lieve vriendin, en alles gaat goed tussen ons

Alleen soms heb ik zo'n gevoel van 'dit wil ik niet!', althans, nu nog niet... soms voel ik me gewoon erg benauwd bij de gedachte dat ik nu al de persoon heb ontmoet bij wie ik de rest van mijn leven wil blijven.

Het is niet zo dat ik de huisje-boompje-beestje-gedachte verafschuw ofzo, maar het gaat allemaal erg snel... En dat vind ik soms wel heel erg eng, omdat ik toch ook erg op mijn vrijheid gesteld ben...

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit een normaal verschijnsel, of zit er iets verkeerd tussen haar en mij, of bij mij? Want als het 1 van die laatste 2 is zal ik daar iets aan moeten doen denk ik
Je moet gewoon kijken of of de relatie je nou en in de nabije toekomst wel zit, als dat zo is zit het wel goed

ik bedoel als je bij elke vriendin die je hebt gelijk zover vooruit denkt dat je er samen mee in het bejaardentehuis beland dan wordt het gewoon benouwend
Oud 31-10-2003, 08:30
elledc
elledc is offline
Heb ik ook,
zorg ervoor dat je genoeg vrijheid geeft aan elkaar in jullie relatie, blijf doen waar je zin in hebt, zij ook. Dan is het stukken minder benauwend.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 08:43
miro
miro is offline
Ik heb dat in mn vorige relatie gehad, dat is idd echt een klote dilemma. (ik heb t overigens uitgemaakt )

Wat je je moet bedenken is dat je nu iig niet gelukkig bent en dat zul je zo ook niet worden. Maar aan de andere kant, als je t uitmaakt raak je een lieve meid kwijt die je waarschijnlijk niet later nog een 2e kans gaat geven.

Iets om te overwegen dus. Maar t zijn wel 2 uitersten. Probeer afsrpaken te maken met je vriendin of iig duidelijk maken dat je t zo niet prettig vindt. Misschien komen jullie dr zo samen wel uit!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:38
meisjmeisj
meisjmeisj is offline
*is die vriendin*

@koekiemonsteres:
ja, hij houdt van me
en ik zou inderdaad niet blij worden van een break van een paar jaar

@tampert:
we hebben er al over gepraat ja, en we willen allebei niet zonder elkaar, dus we komen er zeker wel uit

@fujitsu:
op beide vragen ja
Zelf heb ik het gevoel totaal niet..

@sarahbressers:
Hij heeft zat vrijheid, we zien elkaar ongeveer eens in de twee weken.
Alleen hij nam niet genoeg vrijheid, verschoof afspraken om 's avonds maar met mij te kunnen msn-en.
en als ik dat had geweten, had ik tegen em gezegt dat dat niet goed was..
magoed, dat gaat ie nu veranderen

@de rest:
bedankt

En we gaan er samen gewoon uitkomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten