Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 20:43
Playgirl
Playgirl is offline
Ongeveer 4 weken geleden woog ik nog 62 kilo en nu weeg ik al 70 kilo, terwijl ik nie eens anders ben gaan eten. Ik heb gewoon meer een buik gekregen (echt zo bolle buik). Ik ben zelf begonnen met de pil midden juni, de eerste weken ben ik nauwelijk aangekomen maar nu dus in 1x zoveel. Me ontlasting is de laatste tijd heel vaak als diarree.. en heb ook wel eens onwijze steken in me buik.. Verder is me humeur echt heel erg wisselvalig, en ben erg emontioneel (kan elke avond zo in me bed huilen enz).

Weet zelf niet of ik naar de dokter hier mee moet maar ik zit er enorm mee dat ik zoveel ben aangekomen de laatste weken!
Iemand een idee wat dit eventueel kan zijn..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:24
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar het lijkt me een beetje raar dat het door de pil zou komen, omdat je die nu al wel ff slikt. Ik zou toch gewoon ff langs de huisarts gaan, die weet het toch het beste denk ik Sterkte
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:13
Verwijderd
Door de pil zal het niet komen, ten eerste kom je daar echt niet zó veel van aan als je maar hetzelfde blijft eten (hoogstens een beetje doordat je vocht vasthoudt).
Misschien is er iets mis met je darmen, waardoor je stofwisseling spontaan veranderd is... dat zou ook een beetje verklaren dat je dunnere ontlasting hebt, en de pijn in je buik enzo.

Het huilen en de emotionaliteit, heb je die ook pas vier weken of al langer? Als dat al wat langer duurt (maar het je gewoon nu pas opvalt), dan kan dat wel door de pil komen. Vraag eens aan bijvoorbeeld je ouders of zij vinden dat je de laatste vijf maanden emotioneler bent dan je daarvoor was...

Ik denk dat je het beste maar even een afspraak kunt maken met de huisarts en al je klachten opnoemen en hoe lang het al duurt enzo; óók de emotionaliteit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:00
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
ik zie eigenlijk het probleem niet echt. 70 kilo wegen is toch niet slecht voor je gezondheid. gewoon zo laten meid, en je d'r niet teveel van aantrekken.
Oud 01-11-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-11-2003 @ 10:13:
Door de pil zal het niet komen, ten eerste kom je daar echt niet zó veel van aan als je maar hetzelfde blijft eten (hoogstens een beetje doordat je vocht vasthoudt).
Misschien is er iets mis met je darmen, waardoor je stofwisseling spontaan veranderd is... dat zou ook een beetje verklaren dat je dunnere ontlasting hebt, en de pijn in je buik enzo.
Toen ik dit las dacht ik juist wel dat het door de pil kon komen. Ik weet niet wat voor pil de topicstarster is gaan slikken natuurlijk, maar toen ik met de dianepil (voor mijn acnee) begon kwam ik de eerste maanden ook niet aan. Dat kwam pas later, en echt hoor, ik at toen zeker niet meer dan eerst, en ik kwam gewoon aan. Ik bleef zelfs aankomen toen ik heel streng niet meer dan 1000 calorieen at. En dat is echt waar!! In totaal ben ik toen meer dan 10 kilo aangekomen, zonder er iets voor te doen En je ook verdrietig voelen, door die pil, had ik ook.
Sinds ik weer gestopt ben met de diane pil, slik nu een ''gewone'' pil, ben ik 14 kilo afgevallen , zonder er iets voor te doen... Dus als het aan de pil ligt, zodra je ermee stopt komt het weer ''goed''.

Maar goed het zou dus wel kunnen dat er iets mis met je stofwisseling is, misschien is het slim om langs te huisarts te gaan!! Sterke ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Heipaalboktor schreef op 01-11-2003 @ 15:00:
ik zie eigenlijk het probleem niet echt. 70 kilo wegen is toch niet slecht voor je gezondheid. gewoon zo laten meid, en je d'r niet teveel van aantrekken.
nou het is niet echt gezond wanneer je in vier weken tijd 8 kilo aankomt... ook al maakt het voor je gezondheid niet uit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:23
Roos
Roos is offline
Plotselinge gewichtsverandering zonder duidelijke oorzaak: ik zou gewoon even naar de huisarts gaan

Misschien zijn je darmen een beetje van streek, dat zou ook een reden kunnen zijn van de diarree.

De pil heeft natuurlijk ook invloed op je gewicht, dus dat zou ook kunnen
Oud 01-11-2003, 17:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heipaalboktor schreef op 01-11-2003 @ 15:00:
dat kan je zo toch niet zeggen.
je weet haar lengte niet en bovendien is ze veel aagekomen in een zeer korte tijd.
en daar komt natuurlijk bij dat niet ieder meisje zit te wachten op 8 kilo extra
Oud 01-11-2003, 17:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Heipaalboktor schreef op 01-11-2003 @ 14:00:
nou, je komt echt niet zomaar opeens zoveel kilo aan in zo'n korte tijd, dus ze heeft alle recht op zich zorgen te maken om de reden hiervan.

ik vind die beredenering van sarahbresser wel goed klinken (van je stofwisseling). ga eens naar de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 18:48
Verwijderd
Dat van die diarree klink tidd niet gezond, Ik ben sinds ik met de pil ben begonnen zo'n 7kilo aangekomen (weeg nu 66 ) en mn cup is ook behoorlijk gegroeid en ik ben verder ok best emotioneel geworden(en dat was ook niet direct toen ik ben begonnen met slikken maar echt een tijdje daarna, afgelopen maand ofzo)
Dunkt me dat het slim is om ff naar je doc te gaan en te vragen wat hij zegt, klinkt niet echt leuk allemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:59
Buffy
Buffy is offline
kben sinds beginnen met de pil ook wat veranderd:

ik was eerst 5 kg aangekomen (ook pas na een paar maanden) maar die ben ik vanzelf weer verloren. okee, ik heb wat snoepjes en andere tussendoortjes laten liggen.

ik ben ook best emotioneel, ik heb echt dagen dat ik gewoon down ben.

mijn buik ziet er op sommige dagen uit alsof ik al een paar maandjes in verwachting ben, vooral als ik wat drukke dagen achter de rug heb.

ik hoop voor je dat je klachten vanzelf gaan afnemen, en anders zou ik toch maar een andere pil vragen bij de huisarts. ik slik zelf stediril 30.

liefs buffy
Oud 04-11-2003, 18:41
kevertje84
kevertje84 is offline
ik slik ook Diane 35 en ik moet zeggen dat ik af en toe wat depri ben en veel hoofdpijn had. Dat zou door de pil kunnen komen maar ik wil geen andere pil. Hij is best zwaar maar ik heb er baat bij. Dat depri gaat wel weer over hoop ik.

Greezzz
Oud 04-11-2003, 20:38
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik denk dat het niet (alleen) door de pil komt. Ik denk dat je last hebt van opstipatie (vastzittende poep grof gezegt).
Je krijgt daardoor heel erg last van buikpijn, en bovendien "blaast" je buik zich een beetje op. Doordat alles vast zit in je darmen, kan alleen je diaree erdoor. Vandaar dus die diaree.... Maar ik zou toch nog even langs de dokter gaan, is misschien wel beter....
Succes!

kusje Steph
Oud 05-11-2003, 16:37
Playgirl
Playgirl is offline
Ik ga toch maar een afspraak maken bij de dokter, kan alleen pas as maandag. Maar ik hou jullie op de hoogte als ik bij hem geweest bent..

In iedergeval bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten