Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb precies hetzelfde... m'n toetsweek begint ook morgen
![]() ![]() Maar zelfdiscipline is ook altijd een probleem bij mij. Als ik een heel mooi schema maak wanneer ik wat ga leren, komt er altijd wel wat tussen of houd ik me er toch niet helemaal aan ![]() Hebben jullie trouwens ook altijd dat je toetsen zo slecht verdeeld zijn over de dagen? Mijn toetsweek duurt 5 dagen en ik heb in totaal geloof ik ongeveer 10 toetsen, maar op dinsdag heb ik er 3 en op vrijdag maar eentje. En die toets van vrijdag is dan ook een vertaling, dus ik hoef niet eens te leren. En voor die van dinsdag moet ik allemaal leren... ![]() ![]() In ieder geval: succes iedereen ![]() |
![]() |
|
Tja, je moet natuurlijk opbouwen, zodat je in de toetsweek niet zo gestresst bent, je kunt dan nog wel leren, maar het grote werk moet je er al voor hebben gedaan.
Ik weet het, het klinkt leerpikkerig, ik deed het op de havo ook nooit. Maar nu ik vwo doe is mijn instelling totaal verandert en doe ik het wel; ik moet toegeven dat ik met een veel geruster gevoel de toetsweek in ga.
|
Het is misschien handig om tijdens het maken van je huiswerk (ik weet niet in welke klas je zit of hoeveel huiswerk je nog moet maken, maar goed) al te gaan leren voor de toetsen. Het huiswerk sluit toch altijd aan op je toets, dus als je bv. bij iedere paragraaf die je moet lezen voor je huiswerk al een korte samenvatting maakt? Zo haal je de belangrijkste punten er al uit, en kan je je beter voorbereiden omdat je alle onzinverhalen al uit de tekst hebt gehaald.
Ik heb nu ook toetsweek, en ik kan als ik thuis zit echt niet leren. Teveel afleiding van tv, muziek, computer... Wat ik nu dus doe om toch nog te kunnen leren is: op school blijven! Als jouw school een goed leercentrum of bibliotheek of stilteruimte of hoe je het ook wil noemen heeft, kan je daar gaan zitten (zonder je vrienden, dat wel). Misschien dat dat wel helpt. Anyway, ik zal wel heel erg leraar 'ik heb het beste met je voor' klinken, maar bij mij helpt het, dus: give it a try! |
![]() |
|
Zo, mijn weekje zit er gelukkig op nu...
Vanavond nog ff passend de week afsluiten... Heb er trouwens wel een goed gevoel over. Het leren ging vrij goed dusss... Maandag zal ik de meeste punten terug krijgen. Ben benieuwd Bedankt voor de tips, ik heb 1 keer op school in het studiehuis geleerd, en dat was me wel bevallen. Je wordt idd niet afgeleid en je hebt een 'drive' omdat de school toch optijd sluit... Nogmaals bedankt allemaal! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Leren voor de toetsweek Commander2 | 21 | 03-12-2014 13:58 | |
Algemene schoolzaken |
Toetsweek SuperwomanF | 2 | 25-03-2012 18:55 | |
Algemene schoolzaken |
Eerste toetsweek daniel95 | 5 | 09-11-2010 13:40 | |
Eindexamens 2005 |