Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 15:19
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
Er is een meisje (19 jaar, half indonesisch half surinaams) met wie ik (23 jaar, nederlandse nationaliteit) heel goed omga. Alleen is er natuurlijk een probleem...
Het probleem is dat ze streng opgevoed is, ze mag dan ook na het avond eten niet meer weg (tenzij het naar een vriendin is). Ook is het gewenst te trouwen met de geen die je naar huis toe neemt.

Het is nu dus zover dat we graag met elkaar uit willen, maar dit kan dan dus alleen na school, en tot een bepaalde tijd.
In het weekend kunnen we dus nooit iets leuks doen, tenzij ze moet liegen tegen haar ouders, dat ik weer geen goed idee vind.

Ik vraag mij af of mensen dit herkennen, en of ze iets hadden ondernomen om toch met elkaar om te kunnen gaan in weekenden e.d.

greetz
g-m
Oud 03-11-2003, 14:58
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
ga trouwen
Oud 03-11-2003, 15:26
Verwijderd
Juh, mijn nicht heeft dat een beetje met haar vriend, al is het niet zo erg als bij jou. Hij is Sikh en kennelijk betekent dat, dat als hij haar voorstelt als 'Dit is mijn vriendin', dat ze dan automatisch verloofd zijn (Ik weet niet of dit bij alle Sikhs zo is, maar zij noemt het altijd in dezelfde zin als ze het aan iemand uitlegt). Zijn ouders kennen haar dus wel, sterker nog, ze wonen samen, maar hij heeft haar alleen voorgesteld als zijn huisgenoot en gewone vriendin. Zijn ouders weten het wel, want zijn moeder is een keer het huis binnen gekomen toen ze net in bed lagen (zijn ouders hebben de sleutel, want het is hun huis), maar ze doen net alsof ze het niet weten. Hierdoor kunnen ze nooit echt samen ergens naar toe, best lastig. Als ze toch iets samen gaan doen, vertrekken ze vaak samen met een groepje vrienden, en splitsen ze zich na een half uur af van dat groepje. Hij kan dan zonder te liegen zeggen dat hij iets met vrienden gaat doen. Misschien is dit ook een idee voor jullie? Gewoon met een paar van haar vriend(inn)en en de jouwe (even kijken wie er goed met elkaar overweg kan) vertrekken, en dan na een tijdje gaat de rest ergens anders naartoe. Hiervoor heb je natuurlijk wel de medewerking van jullie vriend(inn)en nodig. Mijn nicht en haar vriend zijn trouwens allebei 19.

edit: Dit is trouwens wel een hoop moeilijk gedoe. Ben je echt verliefd op haar of niet? Zo wel, dan zou ik 't wel proberen als ik jou was, maar zo nee, nouja, dan is vergeten wel makkelijker.

Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:30
Chimera
Chimera is offline
Andere vriendin zoeken een optie?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:16
Daevrem
Daevrem is offline
Je hebt naar mijn inzich twee keuzes. Ofwel je probeert de (bekrompen) visie van haar ouders te respecteren en hun respect te winnen. Of je gaat gewoon tegen hun wil in doen wat jullie samen vinden dat het beste is. Iemand die 19 jaar is is zelf totaal verantwoodelijk voor haar gedrag en dus ook totale vrijheid alles te doen en alle wetten te overtreden die je graag zou willen overtreden, mits je zelf instaat voor de consequenties.

Haar ouders plegen inbreuk op haar vrijheid die hier wettelijk vastgelegd is. Natuurlijk zijn hiet culturele en traditionele overwegingen maar als het tot een conflict komt zijn haar ouders gewoon fout bezig.

Als ik haar was zou ik trouwens niet liegen maar gewoon zeggen wat ze gaat doen, want ik stel hoge eisen aan mijn eigen intergriteit. Maar ja, ik heb makkelijk praten.

Moeilijke keuzes dus, vooral voor haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten