Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2003, 17:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het voortbestaan van Americanfootballclub Amsterdam Admirals is voor tenminste een jaar veiliggesteld.

Directeur Jim Connelly van de Europese afdeling van de NFL liet vandaag vanuit Londen weten dat de Admirals zijn ingedeeld in de nieuwe competitie die volgend jaar april begint.

De toekomst van de Admirals was de afgelopen weken in gevaar. Opheffing dreigde, omdat de NFL Europe na evaluatie van het vorige seizoen te kennen gaf dat de club uit Amsterdam niet voldeed aan de verwachtingen: te weinig bezoekers, te weinig commerciële waarde en te weinig gemeentelijke steun.

De kou blijkt nu uit de lucht, want NFL Europe nam genoegen met het slachtofferen van één van de zes club. Barcelona Dragons, die volgens de kwaliteitsnormen van de NFL nog slechter scoorde dan de Admirals, zijn vorige week opgeheven. Zij worden in de nieuwe competitie vervangen door een club uit Keulen.

"We krijgen een jaar lang de tijd om substantieel te verbeteren", zegt een woordvoerder van de Admirals. De club ambieert onder meer een toeschouwergroei van 13.000 naar 18.000. "Dat moet haalbaar zijn. De nieuwe club in Keulen is wat dat betreft een goede impuls. Fans van het American football zien graag veel wedstrijden en hebben daar een niet al te verre reis wel voor over."

Het zal voor de Admirals moeilijker worden de gemeentelijke steun op te krikken. De club zette de afgelopen weken in op een extra bijdrage van 200.000 euro, maar de gemeente hield de boot af. "De steun van de stad is nu minder prangend omdat wij in ieder geval nog een seizoen mogen meedoen. Maar we zullen met de gemeente blijven praten over extra financiële steun. Na volgend seizoen komt er immers weer een evaluatie van de NFL Europe", aldus de woordvoerder.

Amsterdam Admirals neemt het volgend jaar op tegen één Schotse club (Scottish Claymores) en vier Duitse (Berlin Thunder, Rhein Fire, Frankfurt Galaxy en de nieuwe Keulse club). Naam en bijnaam van de club uit Keulen zijn nog niet bekend. Trainer wordt de Amerikaan Peter Vaas, die Berlin Thunder twee keer naar het kampioenschap van de NFL Europe loodste.

Dus mensen wees fier dat je zo'n club in jullie land hebben, en vanaf nu allemaal spontaan de thuiswedstrijden gaan kijken Zijn er trouwens mensen die ooit gaan kijken, of het van dichtbij volgen?
Oud 03-11-2003, 17:09
Verwijderd
Ze hadden een paar maanden geleden wel een programma met achtergrond info, met interviews met spelers en cheerleaders enzo, dat was wel leuk om te zien, maar de sport zelf vind ik eigenlijk niets aan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 17:22
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het staat eigenlijk wel in mijn planning om er een keer heen te gaan maar dat is meer zoiets van: voor 1keer lijkt het me leuk.
Verder kijk ik wel als het op studiosport komt maar echt van dichtbij volg ik het niet.
Oud 03-11-2003, 17:54
Verwijderd
Ik vind de sport niet zo denderend maar het is natuurlijk leuk dat ze nog een jaar langer mogen blijven bestaan. Ik volg het daarom ook niet zo, en ik ben ook nog nooit naar een wedstrijd geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 19:24
Ketjing
Ketjing is offline
nooit geweest, maar op de een of andere manier vind ik het wel aanrekkelijk.
Trouwens denk ik dat het succesvoller zou zijn als er meer clubs meededen met de League maar dat zou wel onhaalbaar zijn
Oud 03-11-2003, 20:48
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 03-11-2003 @ 20:24:

Trouwens denk ik dat het succesvoller zou zijn als er meer clubs meededen met de League maar dat zou wel onhaalbaar zijn

Uit Nederland bedoel je dan denk ik?
Volgens mij zitten er in de competitie maar een aantal landen en uit elk land maar 1club.
Oud 03-11-2003, 20:58
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 03-11-2003 @ 21:48:
Uit Nederland bedoel je dan denk ik?
Volgens mij zitten er in de competitie maar een aantal landen en uit elk land maar 1club.
nee, zitten 3 of 4 duitse clubs in, een Nederlandse club erbij zou leuk zijn, en meer aandacht is ook altijd goed
Oud 03-11-2003, 21:09
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 03-11-2003 @ 21:58:
nee, zitten 3 of 4 duitse clubs in, een Nederlandse club erbij zou leuk zijn, en meer aandacht is ook altijd goed

Ik dacht alleen Frankfurt (?)
Zal niet de 1ste keer zijn hoor dat ik iets mis heb
Oud 03-11-2003, 21:11
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 03-11-2003 @ 22:09:
Ik dacht alleen Frankfurt (?)
Zal niet de 1ste keer zijn hoor dat ik iets mis heb
je hebt het artikel niet helemaal gelezen kijk maar ik citeer:
"en vier Duitse (Berlin Thunder, Rhein Fire, Frankfurt Galaxy en de nieuwe Keulse club)"
Oud 03-11-2003, 21:16
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 03-11-2003 @ 22:11:
je hebt het artikel niet helemaal gelezen kijk maar ik citeer:
"en vier Duitse (Berlin Thunder, Rhein Fire, Frankfurt Galaxy en de nieuwe Keulse club)"
Oud 03-11-2003, 21:20
squat
squat is offline
Jammer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:25
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ze trappen alleen maar ons veld kapot
Verder wel geinig om naar te kijken, maar niveau=beduidend lager dan in the US of A
Oud 04-11-2003, 13:22
L1
L1 is offline
Ik ga er zeker nog een keer heen. De sport is zó gaaf. Als je de regels een maal kent. ik volg de NFL op internet. uitslagen enzo. jammer dat er zo weinig aandacht voor is in Nederland
Oud 04-11-2003, 14:38
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 03-11-2003 @ 18:22:
Het staat eigenlijk wel in mijn planning om er een keer heen te gaan maar dat is meer zoiets van: voor 1keer lijkt het me leuk.
Verder kijk ik wel als het op studiosport komt maar echt van dichtbij volg ik het niet.
tja.. dan zul je toch naar de enige échte voetbalstad moeten maat
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:53
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 04-11-2003 @ 13:25:
Ze trappen alleen maar ons veld kapot
Verder wel geinig om naar te kijken, maar niveau=beduidend lager dan in the US of A
het is niet jullie veld , het veld is van Amsterdam (iig het stadion)
Oud 04-11-2003, 14:59
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 04-11-2003 @ 15:53:
het is niet jullie veld , het veld is van Amsterdam (iig het stadion)
De wereld is van God.. Dus het gras is ook van God
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:59
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 04-11-2003 @ 15:59:
De wereld is van God.. Dus het gras is ook van God
ik geloof niet in God ,
Oud 04-11-2003, 15:37
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 04-11-2003 @ 15:59:
ik geloof niet in God ,
Tja.. Dat snap ik als je voetbalclub op degraderen staat.. Dan heb je geen vertrouwen meer..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 15:43
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 04-11-2003 @ 16:37:
Tja.. Dat snap ik als je voetbalclub op degraderen staat.. Dan heb je geen vertrouwen meer..
geloof al jaren niet meer in een god, dus daar heeft het niks mee te maken
Oud 04-11-2003, 15:43
Verwijderd
En nu weer ontopic...

Ikm denk dat de Admirals de Amsterdam ArenA niet krijgen. Ten eerste zit die het hele jaar vol (concerten, voetbal en andere evenementen) en ten tweede is het denk ik voor de gemeente niet rendabel om de ArenA aan de Admirals uit de lenen. Er komt dan toch bijna niemand kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 15:46
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Nixje schreef op 04-11-2003 @ 16:43:
En nu weer ontopic...

Ikm denk dat de Admirals de Amsterdam ArenA niet krijgen. Ten eerste zit die het hele jaar vol (concerten, voetbal en andere evenementen) en ten tweede is het denk ik voor de gemeente niet rendabel om de ArenA aan de Admirals uit de lenen. Er komt dan toch bijna niemand kijken.
Word geloof ik nog wel allemaal in Amerika uitgezonden.. En das natuurlijk publiciteit voor Amsterdam.. En ze willen wel een Capital of sports zijn en American Football kan daarin wel grote rol spele natuurlijk.. dus.. leve de Admirals!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 04-11-2003 @ 16:46:
Word geloof ik nog wel allemaal in Amerika uitgezonden.. En das natuurlijk publiciteit voor Amsterdam.. En ze willen wel een Capital of sports zijn en American Football kan daarin wel grote rol spele natuurlijk.. dus.. leve de Admirals!
Ja, maar dan maakt het niet uit of ze wel of niet in de Amsterdam ArenA spelen... En de ArenA zit het hele jaar vol, daar kan echt geen evenement meer bij waar maar 20 toeschouwers op de tribune zitten in een stadion van 52.000.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 15:52
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Nixje schreef op 04-11-2003 @ 16:49:
kan echt geen evenement meer bij waar maar 20 toeschouwers op de tribune zitten in een stadion van 52.000. [/B]
Zitten er nog best veel hor.. Denk wel meer toeschouwers als bij de gemiddelde eredivisieclub.. En die worden ook flink gesubsidieerd dus waarom de Admirals niet vraag ik me af..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:21
hardhitter
hardhitter is offline
Jongens American football is de bom, speel het zelf en is zeker aan te raden.

Ben zeker blij dat de admirals nog ff mogen blijven omdat ze voor publiciteit zorgen voor de sport het is echt heel mooi als je de regels btje kent. ik zou zeggen kom allemaal een keer kijken he...

Enne ik snap niet helemaal over dat stadion? Ze spelen al een groot aantal jaar in de ArenA en zijn tweede huurder na Ajax. Er zitten gemiddeld per wedstrijd zo'n 12500 mensen in de ArenA tis niet heel erg veel maar voor een sport waar de media totaal geen aandacht aan besteed vind ik het best redelijk.
Oud 10-11-2003, 20:26
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 10-11-2003 @ 21:21:

ik zou zeggen kom allemaal een keer kijken he...
Als ik vervoer en iemand vind die mee wil kom ik zeker een keer want lijkt me gaaf om te zien, alleen niet om te doen.

Citaat:

voor een sport waar de media totaal geen aandacht aan besteed vind ik het best redelijk.
Altijd als ze spelen is er een samenvatting op volgens mij op zondagmiddag.
Oud 10-11-2003, 20:56
L1
L1 is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 10-11-2003 @ 21:21:
Jongens American football is de bom, speel het zelf en is zeker aan te raden.

Ben zeker blij dat de admirals nog ff mogen blijven omdat ze voor publiciteit zorgen voor de sport het is echt heel mooi als je de regels btje kent. ik zou zeggen kom allemaal een keer kijken he...

Enne ik snap niet helemaal over dat stadion? Ze spelen al een groot aantal jaar in de ArenA en zijn tweede huurder na Ajax. Er zitten gemiddeld per wedstrijd zo'n 12500 mensen in de ArenA tis niet heel erg veel maar voor een sport waar de media totaal geen aandacht aan besteed vind ik het best redelijk.
meer aandacht voor American Football , vorig jaar waren er nog gratis samenvattingen op internet. Nu moet je daarvoor ook betalen.

Chiefs nu op 9-0. Waar gaat dit eindigen. Ik persoonlijk denk niet dat ze het 'perfect season' gaan draaien
Oud 11-11-2003, 18:03
hardhitter
hardhitter is offline
ik weet niet of ze perfect gaan eindigen, ik hoop alleen wel dat ze niet in de play offs uitgeschakeld gaan worden na zo'n seizoen, stel ze winnen alles (bijna alles) en ze verklote het in de playoffs zou ik zeker zuur voor ze vinden.

en to emilio, er is idd altijd een heel kort samenvattinkje op studio sport maar das bijna nix... ik vind het echt jammer dat NFL in Action weg is... maar goed

ik hoop dat er ooit weerk NFL wedstrijden uitgezonden gaan worden....

Oud 11-11-2003, 21:21
boer
boer is offline
zijn dat nou die mongolen die al het gras in de arena verot trappen , nee hoor, ik vind het wel leuk dat ze blijven
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:20
L1
L1 is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 11-11-2003 @ 19:03:
ik weet niet of ze perfect gaan eindigen, ik hoop alleen wel dat ze niet in de play offs uitgeschakeld gaan worden na zo'n seizoen, stel ze winnen alles (bijna alles) en ze verklote het in de playoffs zou ik zeker zuur voor ze vinden.

en to emilio, er is idd altijd een heel kort samenvattinkje op studio sport maar das bijna nix... ik vind het echt jammer dat NFL in Action weg is... maar goed

ik hoop dat er ooit weerk NFL wedstrijden uitgezonden gaan worden....

hoop ik ook. een heel goed seizoen draaien is geen garantie voor suc6 in de play-offs. Je zag het vorig jaar met de Packers en in de Major League met de 2 beste ploegen in de National league. de Giants en de Braves. Beide vlogen er in de eerste ronde uit.

We zullen zien. Zondag tegen de Bengals. Team van de toekomst
Oud 20-11-2003, 16:56
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
L1 schreef op 10-11-2003 @ 21:56:
meer aandacht voor American Football Chiefs nu op 9-0. Waar gaat dit eindigen.
Ik persoonlijk denk niet dat ze het 'perfect season' gaan draaien
De Bungels zijn dan ook wel erg goed dit jaar
Oud 20-11-2003, 17:15
L1
L1 is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 20-11-2003 @ 17:56:
De Bungels zijn dan ook wel erg goed dit jaar
het gaat onder de nieuwe coach stukken beter dan voorgaande jaren. Dat wordt komende jaren een goed team
Reageren

Regels voor berichten