Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dieren zijn niet de enigste schepsels die deel uit maken van "onze" natuur. Zeker niet als je ze gaat vergelijken met goed-aardige cellen; dieren dragen bij aan dit geheel, maar ook weersomstandigheden, plantage, cyclussen e.d. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dat JIJ nou zo dom bent het kenmerk van een virus is nou juist dat hij zijn eigen leefomgeving verkloot; een virus zorgt uiteindelijk altijd voor zijn eigen ondergang, dat is het hele idee van een virus...zeker niet al teveel biologie gehad ![]() maar verder...ja statistisch gezien is de mens een virus; als je onze groeicurve naast die van een virus legt, is deze dezelfde. en als je de aarde beschouwd als door ons geinfecteerd is er ook wel wat voor te zeggen; verschil is wel, dat een virus (zoals nare terecht zegt) totaal geen invloed heeft op wat ie doet omdat ie geen enkele vorm van bewustzijn of semi-bewustzijn heeft. waarin wij ons zouden kunnen gaan onderscheiden van een virus, is door wel te overleven door onze intelligentie aan te wenden. ik denk echter niet (en hiermee ben ik het wel met extioncion eens) dat dit gebeurt; over een jaar of 200-400 zullen er echt geen mensen meer leven als we niet heel snel drastisch veranderen...
||
Citaat:
|
men vind izchzelf superieur. daardoor worden we blind. we zien niet meer wat we de wereld aan doen. waar we nou werkelijk mee bezig zijn. heel weinig mensen beseffen dat. een virus...zo zou je het eventueel kunnen noemen. we zouden het ook kanker kunnen noemen. er is een kansje op genezing, en je kunt bestraald worden. k geloof dat we ook af en toe 'bestraald' worden. door de gebeurtenissen die er nu gebeuren. die laat vele van ons weer zien wat we misdaan hebben. maar veel mensen durven hun ogen niet open te doen. veel mensen zijn gewoon te dom om hun ogen open te doen.
kortom, we zijn gewoon een kutsoort en daarmee uit.
||
Citaat:
![]() Ik weet dat virussen gastheren uitschakelen, maar ze zorgen toch dat ze dan allang overgesprongen zijn? Ik heb heel veel biologie gehad eigenlijk, maar af en toe zakt er weleens wat. En als iemand dom doet of is hoef je er niet meteen een rolleyes bij te planten want das een kutsmiley. ![]() oja, en bovendien stond er een 'denk ik' achter...waarmee ik aangaf te twijfelen...
Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 19:00. |
![]() |
||
Citaat:
de mensheid zal misschien zoveel slinken dat er vervolgens weer minder van die schadelijke stoffen vrijkomen zodat we daarna weer opnieuw beginnen. al zouden we alle planten vernietigen zodat we geen eten hebben en bijna zouden uitsterven dan zullen er altijd mensen overblijven die dan het groen dat overblijft nog kunnen eten... |
![]() |
||
Citaat:
![]() die vinnik echt zo irri ennum...ja ok ik was wat minder subtiel, nix persoonlijks ![]() ow over dat overspringen...uiteindelijk gaat dan of t virus dood of alle gastheren waarnaar overgesprongen kan worden maar pff, ik geloof eigelek dat we wel ongeveer dezelfde mening hebben, namelek: de mensch is bezig zijn eigen ondergang te creeren, dus dat gediscusieer in de marge is niet zo nodig lijkt me @isa: zaken als broeikas zijn niet afhankelijk van het aantal giftige stoffen dat op dat moment in de atmosfeer gestopt wordt, maar van het aantal giftige stoffen van de laatste eeuwen. ook als mensen aan het uitsterven zijn, zal het een tijd duren voordat zoiets verminderd - veels te lang om te kunnen overleven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij is een computer nooit intelligent, hoe goed programma's ook kunnen zijn. Er zijn programma's die heel nauwkeurig bijv. de evolutie van een mierenhoop kunnen nabootsen, die gebruik maken van bouwsteentjes die min of meer zelfstandig kunnen 'leren' en zodoende dus evolueren. Maar ook die zijn afhankelijk van de regels die er vooraf door mensen ingestopt zijn. Zo'n programma kan niet voor zichzelf bepalen wat goed is; het kan alleen aan de hand van externe data toetsen of iets goed is en aan de hand daarvan iets laten 'groeien' of evolueren. Verder is het vanuit het oogpunt van biologische wetenschap natuurlijk compleet debiel om te zeggen dat de mensheid als virus aangemerkt kan worden. Het feit dat mensen ook vrolijker zijn en dus beter functioneren wanneer het zonnig is wil ook niet zeggen dat de mensheid een plantensoort is. Maar vanuit het oogpunt van melodramatiek valt er zeker over te debatteren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
belangrijk een virus debotjuh | 4 | 12-02-2004 16:38 | |
Software & Hardware |
Firewalls en Viruscanner maken de mensen lui.. Verwijderd | 55 | 08-02-2004 16:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Sars-virus aangetroffen in civetkat Zuid-China Gatara | 6 | 26-05-2003 21:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De mens is een virus in het lichaam Aarde Verwijderd | 34 | 04-03-2003 23:36 | |
Software & Hardware |
is "jdbgmgr.exe" een virus ? Günther | 5 | 11-01-2003 11:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
matrix darkangel2 | 15 | 29-03-2002 17:27 |