Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 16:48
Loesje86
Loesje86 is offline
Je hoort van de meeste (eerstejaars)studenten die op kamers zitten, dat ze in het weekend naar huis gaan. Dat is straks ook mijn bedoeling, want ik wil graag de vrijdagavond blijven werken. Zelf heb ik gehoord dat de meeste studenten de vrijdagmiddag wel vrij hebben. Maar hoe zit dat? Heb ik dat goed? Of hangt dat weer geheel van de opleiding af. Nog wat stoms, ik neem dan als ov-kaart een weekendkaart, maar die gaat pas in om 19.00uur!! Dus dan zou ik elke week mijn terugreis moeten betalen. Verder kan ik mij niet voorstellen dat de mensen die in het weekend naar huis gaan pas na 19.00 terugreizen? Wie helpt mij even bij deze vraagjes?
Oud 06-11-2003, 16:55
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 06-11-2003 @ 17:48:
Je hoort van de meeste (eerstejaars)studenten die op kamers zitten, dat ze in het weekend naar huis gaan. Dat is straks ook mijn bedoeling, want ik wil graag de vrijdagavond blijven werken. Zelf heb ik gehoord dat de meeste studenten de vrijdagmiddag wel vrij hebben. Maar hoe zit dat? Heb ik dat goed? Of hangt dat weer geheel van de opleiding af. Nog wat stoms, ik neem dan als ov-kaart een weekendkaart, maar die gaat pas in om 19.00uur!! Dus dan zou ik elke week mijn terugreis moeten betalen. Verder kan ik mij niet voorstellen dat de mensen die in het weekend naar huis gaan pas na 19.00 terugreizen? Wie helpt mij even bij deze vraagjes?

weekend werkt vanaf vrijdag 12 uur tot maandag 04:00!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:02
Loesje86
Loesje86 is offline
jaaaa!! had op een site gelezen waar het fout stond..
maar toen je zei van 12 uur, heb ik even verder gekeken..
en je hebt gelijk!! okee, ik ook weer blij!! dankje!!
Nou nog mijn vraag, of de meeste studenten de vrijdagmiddag vrij zijn?
Oud 06-11-2003, 17:11
Verwijderd
Ehm, waarom moet je naar huis om op vrijdagavond te blijven werken? Mja, sorry, dat vind ik een beetje gek...

Zelf heb ik vrijdagmiddag vrij, maar ik ken ook veel mensen die dat niet hebben... dus mja, ga er niet van uit dat je vrijdagmiddag vrij bent!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 06-11-2003 @ 18:02:
Nou nog mijn vraag, of de meeste studenten de vrijdagmiddag vrij zijn?
Noop, laatst had ik nog lessen ingeroosterd tot 18:00..
Oud 06-11-2003, 18:22
Iwein
Iwein is offline
ik kan wel vrijdagmiddagen vrij nemen, dat is toch maar practicum, maar in principe houden ze met het roostermaken daar totaal geen rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:40
HoopStront
HoopStront is offline
Ik ben op Dinsdag vrij (lekker nuttig) en op Vrijdag zit ik de hele dag op school.... maar de meeste zijn geloof ik wel op Vrijdag(Middag) vrij. Het is dus niet zeker dat jij wel op Vrijdagmiddag vrij bent....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 06-11-2003 @ 19:22:
ik kan wel vrijdagmiddagen vrij nemen, dat is toch maar practicum, maar in principe houden ze met het roostermaken daar totaal geen rekening mee.
Nee, precies, je moet gewoon beschikbaar zijn van maandag morgen tot vrijdag namiddag, anders is het voor roostermakers ook nogal onhandig. Vroeger was dat nog onhandiger; studenten met een week-OV die vrijdag de laatste trein nog wilden pakken (dus vóór 19 uur thuis wilden zijn omdat het anders geld zou gaan kosten...). Dus een afschuwelijke drukte in treinen rond die tijd... Mja, ik ben zó blij dat een week-OV nu tot 4.00 uur geldig is op zaterdag

En ik ben vrijdagmiddag dus vrij en maandag ochtend ook, dus ik kan, als ik dat zou willen, gewoon een weekend naar m'n ouders. (Vertrek ik op vrijdag, en ga ik op maandag weer terug.)

[edit] even die vrijdag aangepast [/edit]

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-11-2003 @ 19:52:
Mja, ik ben zó blij dat een week-OV nu tot 4.00 uur geldig is op vrijdag
Zaterdag.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 13:38
Verwijderd
Ik heb niet echt een vast rooster, soms ben ik vrijdag smiddags vrij, andere vrijdagen moet ik tot een uurtje of 3 naar school.

Ik pak meestal de trein van 17.00 uur, en ben dan rond 19.00 uur thuis. Waarom wil je per see daar blijven werken dan? Je kan altijd nog doordeweeks een baantje zoeken toch?!

Ik heb een week ov, die is toch vrijdagavond de hele avond nog geldig, en ik heb maandag in de ochtend vaak vrij, dus dat is wel makkelijk, dan ga ik weer terug naar mijn kamer .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:08
PV
PV is offline
Bij mij verschilt dat van project tot project en van week tot week.. dit project ben ik toevallig praktisch elke maandag en vrijdag vrij ( ) maar er zijn ook projecten waarbij je elke week van maandagochtend tot vrijdagmiddag op school bent.. dus tja, eigenlijk valt er weinig over te zeggen

Als het niet meer lukt om thuis te komen na school kan je trouwens wel geld terugvragen aan de NS..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:33
Verwijderd
Het scheelt per vak dat ik heb.
Ik heb ook wel eens vrijdag practikum tot half 6, dus dan wordt het wat later.
heel af en toe kan ik om 12 uur al weg.
Hoe kom jij er trouwens bij dat een weekendkaart pas om 19:00 geldig is?
mijn weekend-OV is dat al vanaf 12:00
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:19
blacky
blacky is offline
Weekend ov is tegenwoordig vanaf 12.00 uur geldig en of je vrij bent op vrijdag hangt af van je opleding of gewoon van het rooster wat ze dat jaar maken.
Oud 19-11-2003, 14:01
Verwijderd
het hangt er helemaal vanaf, mijn rooster is elke week anders (ik heb weekov en anders krijg je toch 40% korting....)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:38
kevertje84
kevertje84 is offline
ik ben wel elke vrijdag vrij, maar das bij iedere opleiding anders. Vaak is het wel zo dat je bij een HBO-opleiding 1 dag in de week vrij bent, standaard, maar ik weet niet of dat altijd dezelfde dag moet zijn...
Oud 19-11-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
kevertje84 schreef op 19-11-2003 @ 21:38:
ik ben wel elke vrijdag vrij, maar das bij iedere opleiding anders. Vaak is het wel zo dat je bij een HBO-opleiding 1 dag in de week vrij bent, standaard, maar ik weet niet of dat altijd dezelfde dag moet zijn...
Op dit moment heb ik idd één/twee dag(en) in de week vrij (vorig blok twee en nu ook twee vanwege vrijstelling) en toevallig al twee blokken achter elkaar. Maar als ik straks stage ga lopen, ben ik in principe gewoon 5 dagen in de week bezig. Op de pabo was ik ook ruim vijf dagen in de weer op school/stage. Van SPH weet ik dat ze ook 'gewoon' 5 dagen in de week op school en/of stage aanwezig moeten zijn. Ik denk dat het enorm per opleiding verschilt of je echt die ene dag in de week vrij bent. En de dag zal idd vaak wisselen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:47
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik heb altijd nog gehad dat ik vanaf vrijdagmiddag vrij ben. Bij mijn weten worden er op de UvT ook geen colleges meer gegeven op vrijdagmiddag...
Oud 20-11-2003, 12:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 06-11-2003 @ 17:48:
Zelf heb ik gehoord dat de meeste studenten de vrijdagmiddag wel vrij hebben.

Kan per opleiding verschillen, maar zover ik weet heeft iedereen dan wel vrij. Maar misschien nu de OV ook na 7 uur geldig is, dat ze daar dan wat minder rekening meehouden.
Zelf heb ik een keer tot 5 uur college gehad. Dat was dus geen middag vrij.

Citaat:
Nog wat stoms, ik neem dan als ov-kaart een weekendkaart, maar die gaat pas in om 19.00uur!!

Nergens voor nodig. De Weekaart is de gehele vrijdag geldig.
Oud 20-11-2003, 15:18
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2003 @ 13:15:

Kan per opleiding verschillen, maar zover ik weet heeft iedereen dan wel vrij. Maar misschien nu de OV ook na 7 uur geldig is, dat ze daar dan wat minder rekening meehouden.
Zelf heb ik een keer tot 5 uur college gehad. Dat was dus geen middag vrij.

[/b]

Nergens voor nodig. De Weekaart is de gehele vrijdag geldig. [/B]
vanaf 12 uur
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Iwein schreef op 20-11-2003 @ 16:18:
vanaf 12 uur
de weekendkaart, ja.

Maar de weekkaart is de gehele vrijdag (en zaterdagochtend) geldig. Dus t heeft op zich weinig nut om de weekendkaart te nemen.

Weet niet naar welke stad je gaat. Maar zoiets als Amsterdam is wel handig met openbaar vervoer (wanneer je fiets gejat is, bv. )
Reageren

Regels voor berichten